Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestebadning
Forfatter: 
Dato:  16-07-2015 10:54

Hejsa!

 

Er der nogen steder på Sjælland hvor man lovligt kan bade med hestene på stranden om sommeren????

 

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 stængehage
Forfatter: 
Dato:  16-07-2015 11:27

Tisvilde strand- stængehage er åbent for hest hele året (altså den del der hedder stængehage af stranden)

 

Feddet skulle vidst også vore en mulighed året rundt

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringsted
Forfatter: 
Dato:  16-07-2015 12:52

 

 

Øv, Tisvilde er nok lidt for langt at køre, vi kommer fra Ringsted, men Feddet var en mulighed, hvis ikke der er andre muligheder.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ih altså.....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 07:11

du skrev intet om hvor område- kun om man kunne bade på sjælland med mulerne på denne årstid.

 

Jeg er selv fra Ringsted- og kører jeævnligt til Tisvilde hegn. Dog ikke for at bade men for at ride 2-3 timer i sjællands fedeste skov. Jeg har præcist 100km fra min gårdsplads til jeg holder i skoven. tager en god times tid med trailer efter.

 

Feddet koster mig bekendt penge at ride på/ bade ved.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tisvilde
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 09:00

Hej Karina!

 

Tar' det virkelig ikke længere tid til Tisvilde?? Så er det da bestemt en mulighed. Koster det ikke noget at ride i Tisvilde hegn?? Vi plejer at ta til Bidstrup skovene ved Osted, der er en fed ride rute på 8 km. Vi har før badet med hestene ved Kobæk strand, men det er jo ikke lovligt. Ved du hvordan stranden er, sandbund eller sten??

 

Jette og Sweet Dun D Bar

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 100 km
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 09:28

jeg har fra min gårdsplads i slimminge præcist 100 km til Ruinens p-plads.

 

Tisvilde hegn er en gratis rideskov- og et meget federe terræn end det Bidstrup kan tilbyde- derfor kører jeg gerne efter det.

 

har aldrig badet der med hestene men ved det er tilladt, men ved mange gør det så formoder bunden er ok for hestene

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tisvilde hegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 11:03

Jeg kan kun give Karina ret!!!!

Kør til Nyvej 142 og ned mod stranden, lige over i rundkørslen og ned til parkeringspladsen..... Hvis du ser ned mod havet skal du ride til højre af den dejlige galopridesti hen til skoven.... LIge ved toiletterne starter en fantastisk sti på ca 1,5 km med 5-7 80 cm super gode spring..... herefter drej til venstre et eller andet sted og rid mod nord....Stængehage ligger på grusvejen langs med stranden og der er et skilt med Branddam der. Det er ca 500 meter syd for Tisvilde leje. Det er lidt tarverligt at ride ud i vandet lige dér, da der er store sten hesten kan snuble over, men snig dig ca 100 meter til venstre og stranden er fin... ca 25 meter ude er der ikke sten på bunden.... Vi bader og svømmer ofte med hestene der... dertil kommer at skoven er fantastisk varieret med næsten alle typer træer og bunden er kanon for hestene.... Hvis du rider derud og farer godt og grundigt vild, vil du få en fantastisk tur på 1,5 til 2,5 timer og snyd ikke dig selv for en galop på brandbælterne - det er fantastisk...
Jeg glæder mig allerede til min næste tur søndag morgen :-)
Ps. jeg har en FB side trailerleje.dk hvor jeg af og til inviterer til friske tur i Tisvilde.....
Hilsen Morten

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hestebadning
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 12:56

 

Tak for din fede beskrivelse Morten. Og tak til Karina også. Jeg bliver da mere og mere opsat på at skulle til Tisvilde Hegn og ride/bade. Ses måske deroppe.

 

Jette og Sweet Dun D Bar

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider