Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erfaring med kemisk blændning af øje
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 23:27

Min hoppe har fået en byld i det ene øje, der er for omstændig at fjerne operativt, så det er derfor planlagt at hun skal have opereret øjet ud.

Nu ser jeg så nogle skrive om kemisk blændning af øjet, men kan ikke finde så meget om det, så håber der er nogle der har erfaring med det? Udover hesten bliver blind, mister den så også al følelse i det, således at hun ikke længere vil have smerter og gener pga bylden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Byld - pus skal kunne komme ud
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 21:46
Hejsa.

Nu blev jeg menneske og ikke dyrlæge, men...

Behandlingsprincippet ved en byld er, at pus skal kunne komme ud.
Immunforsvaret kan kun røre de bakterier, der rører kapslen omkring bylden. Der er ingen blodcirkulationen inde i en byld, så de hvide blodlegemer og alle de aggressive proteiner Immunforsvaret laver, kan ikke komme ind i bylden. Antibiotika kan på samme måde heller ikke komme til.

Derfor skal bylden åbnes og puds lukkes ud. Ellers går det ikke væk.


Jeg har den fordom, at et kemisk tilintetgjort øje ikke løser problemet med at pudset ikke kan komme ud...?


Jeg ville spørge en prof, dvs en dyr læge, hvis du tænker kemisk ødelæggelse kan være noget for jer.
Kernen i din hests behandling er ikke smertefrihed. Kernen er, at bakterier ikke skal lukkes inde, slet ikke så tæt på hjernen.

Hvis din ambition kun er smertefrihed, fordi du tænker et stort indgreb ikke er i hestens interesse, så kan det være at du har ret. Men sa ville jeg hellere skyde..

Jeg håber at du og din hest har fundet en løsning for længe siden, uden hjælp fra os amatører.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider