Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kærligheden vinder <3
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 18:26

Jeg har først netop opdaget det.

 

Jeg er så glad - supreme court i USA har vedtaget, at alle 50 stater skal godkende ægteskaber mellem personer af samme køn!

 

Kan SLET ikke få armene ned! Men det var også med et dybtfølt suk, og et "det var fanme på tide...", at jeg jublede.

 

Tænk at et land, der påstår at hæve frihed over alt andet, ikke engang har givet deres borgere frihed til at gifte sig med hvem de har lyst til, før nu!

Pinligt, men dejligt det endelig er sket!

 

Jeg tog et lille glas champagne, der var til overs fra min brors studenterfest. Det skal fejres, at et såkaldt moderne land nu endelig er et skridt nærmere ligestilling for alle seksualiteter.

 

Tillykke til alle Amerikanerne, og tillykke til os andre! USA er et forbillede for nogle, så forhåbentligt vil endnu flere lande følge trop.

 

Ja jeg skulle bare dele denne fantastiske nyhed med jer ænder, det er måske ikke et debatskabende emne dette her, men det glade budskab skal spredes.

 

Kærligheden har sejret endnu engang!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

23
0
Svar på denne tråd
 
 Det gav også
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 18:49

mig et smil på læben - selvfølgelig skal alle have lov til at blive gift med dem, de ønsker! Det kan kun gå for langsomt med at få fjernet de diskriminerende love.

 

Har en homoseksuel bekendt i Californien, der har været frivillig i Obamas valgkampagner begge gange og også er politisk aktiv for homoseksuelles rettigheder. Det har været spændende at følge hans opslag på FB, og der er stor glæde i dag - både for ham og hans familie og venner


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

5
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 19:01

Ej hvor spændende Sine, og hvor dejligt for ham og tusindvis af andre amerikanere. FEDT at du kender nogen der har kæmpet for sagen derover :)

 


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 19:24

Dejlig nyhed på en ellers forfærdelig trist og blodig dag.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 19:29

Og sikke en forskel der er på verden. Nogen sidder og plotter hvordan de kan skabe død og ødelæggelse mens andre hylder kærligheden i dens mangfoldighed.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 19:54

Ja, det er en forfærdelig kontrast.

 

Derfor synes jeg det er så vigtigt at huske og sprede de gode nyheder også. Ellers drukner vi da i elendighed :(

For selvfølgelig går alles tanker også til ofrene. Det er ikke til at bære..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 19:58

Gud det er også sket i Kuwait, det var gået forbi min næse.

3 angreb på én dag.

 

Vi må hylde kærligheden, menneskeligheden, sammenholdet, vi må stå sammen. Verden flår sig i to retninger i dag.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 20:40

Jeg har ikke fulgt med i det virkelige liv de sidste tre dage, hvad er jeg gået klip af med angreb?

 

Dejligt at samme køn kan gifte sig, det er så fantastisk en nyhed.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 20:46

Sandra der har i dag været tre terrorangreb i Frankrig, Kuwait og Tunesien. Du kan læse det hele på f.eks CNN.com eller et hvert andet medie vil jeg tro dækker det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 20:57

Nej, hvor er det forfærdeligt :(

 

Ved om hvem der har lavet terroren mon ?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 21:24

Islamisk Stat har taget ansvar for det i Kuwait ihvertfald.

Det i Frankrig vides vist ikke, men det var et afhugget hoved man fandt, ved siden af et banner med arabiske bogstaver.

 

Det er forfærdeligt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 21:40

Åhh nej. Hvad sker der for vores verden :(

 

Hvorfor skal de altid lave ravage i den. Dem og deres åndssvage religion. ØV.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Love...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 00:27

Obama is my hero!

 

Og sikke en kontrast til terroren...


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 22:07

 

Det er egentligt pardoksalt, at landet der bryster sig af at være 'Land of the free' og mulighedernesland - først nu i det 21. århundrede giver alle muligheden for at gifte sig med deres store kærlighed!! Men hvor er det skønt at det nu langt om længe er blevet muligt, for alle, at gifte sig! :-)


Og skulle vi så ikke lade vær med at blande den samlede muslimske religion og islamisk stat sammen. Gør man det - så har man i min optik fuldstændig misforstået de forskellige grene af religionen og ekstremisme! Lige så vel som, jeg som kristent menneske, ikke vil sammenlignes med de kristne tosser, der findes i USA, Irland og andre steder i verden - så skal ganske almindelige muslimer ikke sammenlignes med ekstremisterne i Islamisk Stat.
Samtidig glemmer folk i forbifarten er, at IS slår muslimer ihjel - fordi de er shiamuslimer og ikke sunnimuslimer - som IS opfatter som de "rigtige" muslimer.

 

 

\\ Pernille

6
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 15:46

Flerkoneri osv. er vel stadig forbudt i USA? Så alle har vel endnu ikke muligheden for rigtigt at gifte sig med den de vil.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 12:21

Nuller: jeg er rørende enig i alt du skriver.

Man kan på ingen måde skære alle fra en religion over én kam, og dem der opponerer imod dette, må meget gerne forklare mig, dybdegående og sagligt, hvordan alle fra samme religion er totalt ens og har de samme motiver.

Jeg accepterer ingen dislikes over dette, uden samtidigt at give denne forklaring, mange tak

 

Og ydermere: ja det var dælme på tide. Land of the free, ikke ligefrem, vel?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider