Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er dette allergi?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 21:24

Hej!

 

Jeg danser poledance og har netop købt en pole til hjemmebrug. I modsætning til dansestudiets poles er den jeg har købt med chrom-overflade, og har netop fundet ud af, at der ligger et lag nikkel under. Og at folk med allergi dermed kan få problemer.

 

Jeg har så vidt jeg ved ikke tidligere vist symptomer på nikkelallergi, men skal dog ikke udelukkes, da jeg døjer med en eller anden form for kontaktallergi (ved ikke overfor hvad), hvor jeg får blærer på fingerne og huden skaller af.

 

Jeg brugte min nye pole (trænede stort set kun med højre arm/håndled mod polen) og bagefter havde jeg et rødt udslæt på mit højre håndled.

 

Udslættet var en slags rød plamage, ingen blærer og ingen kløe. Dagen efter var det blevet brunt og havde en mærkelig overflade, som var tør og skallede lidt. Her et par dage senere ser det stadig ligesådan ud.

 

I dag brugte jeg polen igen, denne gang en masse på venstre side, og der kom et tilsvarende udslæt på mit venstre håndled.

 

Jeg tænker at det enten er nikkelallergi (men kan det være det uden kløe og blærer?) eller små brandsår. Det er bare mærkeligt hvis det er brandsår, da jeg aldrig har fået det før i den tid jeg har danset. Og i dag havde jeg lige været til træning i en hel time uden nogen problemer, men da jeg gik hjem og lavede nøjagtigt de samme ting på min egen pole i 10 minutter kom udslættet!

 

Jeg smider lige et par billeder op af begge håndled, så hvis nogen af jer kloge HN'er har forstand på at se hvad det kan være, må I meget gerne komme med et bud :-)

 

Billede

Udslæt efter et par dage

 

 

Billede

"Nyt" udslæt - mere rødt.

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 10:28

Det ligner mine håndled i mild grad da jeg trænede pole. Det er begyndende brandmærker, hvilket er helt naturligt. Du har sikkert skruet op for træningen når du har fået den derhjemme og dermed kommer der mere belastning på huden.

Du kan købe et lille svedarmbånd til håndleddene. Jeg brugte det kun ved spins, men det hjalp mod brandsår.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Allergi?
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 12:50

Jeg vil anbefale dig at kontakte din læge hvis problemet fortsætter.

Hvis det ikke bare er brændmærker, så skulle din læge kunne dianogstisere problemet :-)


Hilsen Marlene Solfred

 

ID Psykoterapeut, Spirituel Rådgiver og Healer

http://www.marlenesolfred.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider