Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Desperat - bliver kastet rundt..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 21:47

Ja, overskriften er faktisk meget sigende, men i føler jer - udfra overskriften - sikkert lige så forvirret som jeg føler mig lige nu.

 

Det er en rigtig lang historie, en historie jeg ikke er sikker på jeg er klar til fortælle.


Derfor får i den meget afkortet.

 

Min far er død. Min far som jeg ikke har set i 13 år ca. fordi han til sidst ikke kunne overskue sit liv herhjemme i Danmark.

 

Han rejser til Grønland ved vi. Arbejder som kok, det er alt vi ved. Det har han tidligere haft gjort i sine unge dage.

 

Jeg får et opkald i går eftermiddags fra hospital i Danmark om han er afgået ved døden. Kæmpe chok. Jeg er hans eneste slægtninge, hans eneste barn. Jeg tuder og tuder. Nu er alt faktsik for sent.

 

Hvorfor gør man altid tingene når det er for sent, hvorfor tænker man altid på det når det er for sent.

 

Jeg ringer til Hvidovre kommune i håb på at de kan hjælpe mig videre. Jeg skal jo have noget papir på hvad der er af midler i boet så jeg kan få arrageneret en begravelse. Evt. formue, hvem der skal rydde op i hans bo på Grønland, alle de dér praktiske ting jeg aldrig troede jeg skulle stå med som 26 årig.

 

(jeg har heldigvis en fantastisk mor og stedfar som hjælper mig igennem det her)

 

Hvidovre siger jeg skal ringe til Skifteretten i KBH. Det gør jeg. De siger at jeg skal ordne det på Grønland. Øhhh. Tak for hjælpen!.

 

Jeg ringer derfor til Grønlands Repræsentant i Danmark. De er så søde, de hjælper mig videre så jeg får at vide hvor hans arbejdsplads er på Grønland, giver mig telefonnummer til dem.

 

Jeg ringer til Grønland, til den restaurant han er ansat på. Jeg får fat i deres reception, chefen bagefter som lover at give mit telefonnummer hurtigst muligt til min fars chef.