Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ny opstart
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 10:57

Ja, jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle kalde overskriften :)

 

Vi har et lille sted på fyn, og har samarbejde med både Højgård hestehospital, Hestens værn, og andre.

 

Vi tilbyder at tage heste ind, både mishandlet, men også heste som trænger til ro, eller et otium, resten af deres liv. Vi bor tæt på vandet, så vi går ture ned og bader med hestene, som evt trænger til at få trænet muskler i benene, det er smart når man ikke lige har dyrt udstyr til rådighed.

 

Men nu egentlig mit spørgsmål, det er dyrt at tage andres heste ind, og vi har derfor snakket meget om, er der egentlig grundlag, for at folk støtter med mindre beløb, vi kan jo ikke tage af egen lomme hele tiden, men kan heller ikke lige finde de gode sponsor, med foder osv.

 

Ja, det jeg tænker er egentlig, hvad ville jeres tanker være omkring dette :D

 

Ville i sende jeres heste hen til et otium, med kærlighed, men ikke mange fancy ting udstyr, men som man håber vil komme hen af vejen, med lidt hjælp og sparen op, såsom solarie osv.

 

Vi prøver på at have kurser ved os, med forskellige underviser, så man kan få lidt ind ved salg af mad og sodavand på dagen :D

 

Ja, kom med jeres tanker, så vi kan se om det kan lade sig gøre, eller om man slet ikke er til sådan noget :D

 


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 rosenrødt er det ikke
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 11:06

Der er allerede flere der tilbyder det du drømmer om- altså at tage mishandlede/ældre heste i pleje.

 

Tag en snak med dem og hør om de har let ved at få det til at løbe rundt eller om det er en sej kamp.

 

 

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 velfærd
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 11:18

Har taget en snak med dem omkring dette, det var mere for at høre andres erfaring, og det er postitivt, men var nysgerrig om folk ville vælge et sted til deres hest/e og få et otium :D

 

Da der er meget omkring dette med at der ikke bliver overholdt det aftalte fra steder, så er det jo om folk fremadrettet også vil sende deres heste ud til sådanne steder med otium og pasning af deres heste :)


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 01:08

Tanken er smuk, men jeg tror ikke på den. Hvis jeg, som har fået de bedste og sjoveste år af min hests liv, ikke kan eller vil betale for "pensionsårene", hvorfor skulle andre så? Det kan jo dreje sig om mange år, og der er rigtigt mange af de heste. Jeg tror, at hvis man ikke har et bæredygtigt koncept, og hvis man hele tiden skal ud og løbe flere penge op, så løber man sur i det. Måske ikke i morgen eller næste år, men på et tidspunkt. Heste koster jo kassen at holde, og jeg tænker, at med mindre man svømmer i penge, så kommer der tidspunkter, hvor for få har spyttet i bøssen, og for mange heste godt lige kunne bruge en dyrlæge eller et nyt specialbeslag. Og det er der, hvor man skal til at prioritere, hvem der skal have, og hvem der ikke skal have, jeg tænker, at den smukke tanke hurtigt kan blive forvandlet til et mareridt.

 

Og det er så der, hvor det bliver spændende at se, hvordan man håndterer det. Ringer man til ejerne af hesten og siger, at otiummet nu er slut? Afliver man et par stykker, der ellers godt kunne have gået et par år mere, hvis de havde fået hjælp? Eller finder man andre spændende måder at finansiere projektet på? Kan man holde hjertet rent, eller sker der en eller anden form for forråelse, når man prøver på at holde sammen på et projekt, der virkelig var kærligt tænkt, men uendeligt svært at gennemføre uden midler? Jeg tænker, at det sidste er det, der er sket for andre lignende projekter, der kuldsejlede og endte i noget værre noget. Som sagt - smuk tanke. Men ikke et projekt, jeg ville lægge hest til.

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider