Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Valg-tråden!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:03

Hallo, hvor er valg-tråden her på HN? ;)

 

Hvad synes i om valgkampen? Hvilket parti, eler hvilken blok, har i stemt på, og hvorfor?

Hvad var de vigtigste punkter for jer, da i satte jeres kryds?

 

Og har i fået valgflæsk/kage/øl/andet? :D

 

Jeg kan sige så meget, at jeg stemte på rød blok - og det var IKKE de radikale, kan jeg afsløre. Efter deres lille "stunt" med fremdriftsreformen, får de mig nok ikke til at overveje dem før om rigtig lang tid.

 

Jeg vægter god uddannelse med lige muligheder for alle (vi skal fx bevare vores SU, folk fra alle samfundslag skal kunne tage den uddannelse de vil, og der skal investeres i boliger der rent faktisk kan betales af unge - også dem der går på så tidskrævende studier, at de ikke lige kan arbejde 15-20 timer ved siden af!).

 

Det er også vigtigt for mig, at der ikke kommer brugerbetaling på grundpillerne i vores helt fantastiske velfærdssamfund - det vil sige uddannelse, læge, hospital, osv.

For en fattig familie må det, sidst på måneden, aldrig blive et valg om mad eller lægebesøg.

 

Jeg vægter sympati, medmenneskelighed og at vi hjælper hinanden! Jeg synes der er frihed og tryghed i et velfærdssamfund.

 

Min mor ruller med øjnene og siger, at når jeg får et arbejde og tjener mine egne penge, så skal jeg nok blive mere blå. Vi får se, mor

 

Derudover har jeg fået et stykke valgkage!

 

Hvad har i gået efter, da i skulle sætte jeres kryds? :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

13
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:09

Og miljøet! Jeg glemte miljøet ;)

Det er vigtigt! Masser af indsats her.

 

Havde i lang kø ved jeres stemmesteder?

Jeg fik en Toms guldkaramel, og en ældre herre sagde

"Det er godt de unge også kommer ned og stemmer"!

Tak :D


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

9
1
Svar på denne tråd
 
 Uden at kende dig,
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:10

 

vil jeg ubetinget give din mor ret

 

Jeg stemmer på den ene der rent faktisk holder ord, ikke snakker sig meget udenom, men bruger tiden på at få noget fra hånden.

 

 

Jeg har ikke fundet ud hvem dét er

5
2
Svar på denne tråd
 
 jfedhkikh
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:13

Har hørt den samme; når du selv tjener penge, så vil du stemme blåt. Jeg tjener nu ganske glimrende, men stemmer stadig rødt. Jeg har stemt på Enhedslisten (som næsten altid).

jeg er ikke enig i deres økonomiske politik, men jeg ser dem lidt som "Folketingets samvittighed". De stiller altid mange spørgsmål, kæmper for deres mærkesager og er ikke bange for at kritisere deres samarbejdspartnere hvis de træder ved siden af rent moralsk.

 


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

20
3
Svar på denne tråd
 
 Valg..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:22

Jeg har også været en tur i stemmeboksen :) og mit kryds gik også til en fortsat rød regering.

Jeg synes der er blevet gjort mange fine ting, men også nogle reformer jeg ikke nødvendigvis kan stå inde for. Dog tvivler jeg stærkt på at det på nogen måde ville blive noget jeg kunne stå mere inde for hvis det var Blå der havde siddet der.

 


..

A daydream believer

7
3
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:30

Jeg har gjort som Camilla: Stemt på Julemandens parti

 

Jeg har altid været RØD Jeg er opvokset i et arbejderhjem.

 

Denne gang var jeg inde på Dyrevalg og tilfældigvis var jeg 93 % enig med min kandidat fra Enhedslisten, så han fik min stemme.

 

Til Sophie: Min mand var opvokset i et konservativthjem. Da han blev voksen lavede han et bette oprør, og stemte derfor Venstre. Han havde et firma, var vognmand, hus i det område i Haderslev, der svarer til Hellerup i Kbh. Husholderske, stor bil, guld-ur osv. Og stillede op for Venstre i byrådet.

 

Vinteren '92 knækker han ryggen i forbindelse med, at han skulle hjælpe en svær kunde ud af taxaen, og de begge gled på det isglatte underlag.

 

Han lå i sengen, efter diverse operationer, i over et år, gik konkurs med firmaet. Blev skilt, konen snuppede de resterende. Han gik psykisk ned, vennerne forsvandt osv. Blev førtidspensioneret på grund af stærke kroniske smerter.

 

Og så så han lyset. Han så hvordan, der er på bunden, for de ikke-previligerede og dem, der var afhængig af det offentlige. Og resten af hans liv stemte han på SF.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

16
5
Svar på denne tråd
 
 Blå blok
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 20:38

Jeg har endnu engang sat mit kryds på blå blok, dog endte jeg med at sætte det på en liste jeg aldrig har prøvet at stemme på.

 

Som mangeårig ledig, der er faldet ud af dagpengesystemet, så burde jeg være en kernevælger på den anden fløj, men der tror jeg aldrig jeg kommer til at sætte mit kryds.

 

Jeg så en eller anden hysterisk furie stå og råbe af en anden partileder på tv, og skammede mig over at det var landets statsminister. Hvis ikke jeg havde vist hvem hun var så havde jeg troet at det var et barn hvis slikkepind var blevet stjålet.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

21
8
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 20:46

Jeg stemmer på et parti som har dyrevelfærd på dagsordenen.

Uanset hvem der kommer til magten vil det ikke få så radikale ændringer for mig, at det er af større betydning for mig end et fokus på dyrevelfærd er.

 

Ingen valgflæsk til mig, er vegetar


Med venlig hilsen Cecilie :-)

3
4
Svar på denne tråd
 
 1234566789
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 20:52

Når det så er sagt, HOLD NU OP hvor har denne valgkamp været rædselsfuld.

Øv hvor er politikere dog forfærdelige at høre på, når de går i panik her i slutspurten. Hørte tv-debatten med partiformændene i går, og hold nu op hvor jeg krummede tæer over deres opførsel.

 

Måske de selv skulle smage på skolereformen og lige tilbage nogle timer på skolebænken og lære lidt af hvordan man "holder ordet". Er det virkelig vores statsledere?!

 

For ikke at snakke om de smedekampagner og personlige angreb der er fløjet fra ene lejr til den anden. Særligt socialdemokraterne synes jeg har opført sig yderst udemokratisk og usmageligt.

Pinligt!!!


Med venlig hilsen Cecilie :-)

13
1
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 20:58

Cecilie: Jeg giver dig 100% og det er på begge fløje. Det har mindet en del om sangen Handjive fra filmen Grease: How low can you go??


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 21:23

Tak for jeres tanker og historier.

 

Jeg er desværre helt enig - synes der har været uanstændig opførsel over stort set hele linjen. Pinligt!

Johanne fik mit kryds. Jeg går ikke ind for kommunisme, afskaffelse af politi og andre yderligheder som skræmmer folk væk fra Enhedslisten- jeg stemmer efter hvad de rent faktisk går til valg på. For nej, de nedlægger altså ikke militæret imorgen, hvis de skulle gå hen og vinde. Danmark skal først rettes op!

Og eftersom Helle og co har ført meget blå politik, stemmer jeg på Johanne for ligesom at få trukket tingene i den rigtige retning, uanset om nogle punkter i deres partiprogram er lidt yderligtgående.

Derudover finder jeg Johanne meget sympatisk, og hun er en af de MEGET få der står ved hvad hun siger, hvilket får min respekt. Jeg har ikke set lignende hos andre røde kandidater.

 

Jeg er vokset op i øvre middelklasse hos mor, og "velstand" eller hvad det hedder hos far. Jeg tog deres liberale værdier til mig som teenager, men fik et frygteligt wake-up Call, da jeg fik venner i den lavere ende af den sociale rangstige. Det var et kulturchok at være på besøg i disse hjem.

Det kunne mit lille hjerte ikke tåle, og til mine forældres store fortrydelse blev jeg mere rød som årene gik ;)

Og så synes jeg den danske velfærdsstat er fornuftig, også ud fra et økonomisk synspunkt.

 


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

17
4
Svar på denne tråd
 
 når du tjener penge
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 21:59

bliver du mere blå... Ha ha ha

 

Jeg er på det højeste løntrin jeg har været i mit liv og er kun blevet mere og mere rød, fra de radikale til socialdemokratiet til enhedslisten.

 

Nå men der er stadig håb, jeg kan slet ikke overskue en blå regering og jeg kan slet slet slet ikke overskue den fremgan DF har.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
21
8
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 22:22

Jeg har stemt Dansk Folkeparti og klapper i mine hænder over deres flotte fremgang. At de er overgået Venstre, det er sørme flot.

 

Gik ind for en strammere udlændinge politik, dyrepoliti, grænser, ældre og bedre hospitaler.

 

Har fået valgflæsk på arbejdet til frokost, det lavede kantinen :) nam nam.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

20
25
Svar på denne tråd
 
 Rød blok
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 22:51

Suk..

 

Kan bestemt heller ikke overskue en blå regering og mængden af stemmer til DF. Trist, trist menneskesyn.

 

Og nej - lønniveau er bestemt ikke en entydig indikator for om man stemmer rødt eller blåt.

 

VH Line

20
11
Svar på denne tråd
 
 Øv, øv og øv...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 23:56

Sikke et trist, trist resultat. Hvor er vores medmenneskelighed? Vores empati? Vores fællesskabsfølelse? Næh, nu skal vi tilbage til en egocentreret blå regering, der bare vil have mere til sig selv og ikke har overskud til at hjælpe de, der allerede ligger ned. Jeg er faktisk helt flov over, at danskerne tilsyneladende ikke har mere overskud til at række en hånd ud til de, der trænger aller mest. Trist.

 

Jeg er trofast SF'er, og jeg er godt nok ked af deres tilbagegang. Jeg tror, der har været for meget røre i andedammen gennem de seneste år, for meget uenighed og udskiftning, og så går deres grundværdier og politiske budskaber tabt. Jeg håber virkelig, SF de næste 4 år kan få vendt skuden og stå sammen som parti om at vise Danmark, hvad de står for og ønsker - et solidarisk velfærdssamfund, der investerer i mennesker og tror på, at vi løfter bedst i flok.

 

Jeg er enig i, at indkomst slet ikke afgør, om man stemmer rødt eller blåt. Faktisk siger undersøgelser jo, at højt uddannede akademikere oftere stemmer rødt, og ligeledes er de største byer i DK jo også mere røde end blå. Derimod er udkantsdanmark mere blåt. Det er da lidt tankevækkende.

 


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

21
5
Svar på denne tråd
 
 Trist valg...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 00:01

Jeg synes det her er et trist valg for Danmark.

 

Tænk at en mand, der er blevet taget med fingrene i kagedåsen så mange gange, kan blive valgt til landets statsminister

 

Det tror jeg desværre mange DF-vælgere ikke har tænkt så meget på.

 

Venlig hilsen

Anna

24
10
Svar på denne tråd
 
 Vi bliver..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 01:15
Jo aldrig enige og taberne skal sjovt nok altid spå om Danmarks undergang og som oftest går det jo ganske udmærket..

Har stemt blå blok, og kan kun glæde mig over resultatet og at vi nu er sluppet af Dan Jørgensen..



 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

12
10
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 09:49

Jeg stemte på Venstre.

Ikke fordi jeg er enige med dem i alt, eller at Løkke altid gør alt rigtigt, men fordi det er dem jeg generelt er mest enige med.

Så jeg er meget tilfreds med at vi har fået en blå regering - MEN jeg er ikke tilfreds med DF's store fremgang! De taler virkelig til laveste fællesnævner, og ja... Jeg skal nok stoppe her :D

 

Jeg synes også valgkampen har været rædselsfuld. Selvom jeg ikke selv har stemt på dem, har jeg elsket Anders Samuelsen for altid at holde fokus på 1) ikke at svine andre til, og 2) altid tale om deres egen politik. Det kunne de andre partier lære noget af - især venstrefløjen.


Hilsen Anne

10
5
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 09:57

Eftersom jeg ikke synes, at der er nogle af partierne som har noget at lade andre høre for med hensyn til at svine til og komme med tomme løfter og manipulerede tal.

Så har jeg stemt på det, i mine øjne, eneste parti som taler værdier og ideologi. Det tiltaler mig, at de taler om hvad de gerne vil uden skelen til om Ekstrabladets nationen er enige.

Det tiltaler mig at de, i stedet for at sige har vi råd, siger, har vi råd til at lade være.

 

Så jeg har stemt alternativet !

9
7
Svar på denne tråd
 
 Visioner
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 10:22

Jeg synes det var uhyre mystisk valg. Og jeg er trist over resultatet. Jeg ved snart ikke hvad der er værst. Lars Løkke i front - en mand som er helt uden format. Eller at DF kan trække hver 5. stemme og helt op til hver 3 stemme i nogle områder.

 

Jeg savner politiske visioner og politikere, som er ydmyge i jobbet. Derfor har jeg stemt på Alternativet. Ikke fordi jeg er så naiv at tro, at deres valgprogram ville kunne gennemføres, men fordi de "sætter nogle skibe i søen" som giver anledning til at anskue ting fra nye vinkler. I øvrigt er deres 6 debatdogmer meget sympatiske. alternativet.dk/de-seks-debatdogmer/

 

Mange i tråden her giver udtryk for at de var trætte af valgretorikken ved dette valg. Nu fulgte jeg valgaftenen på DR2, hvor to gamle journalistiske valg-varaner kommenterede på og kom med eksempler på, at tonen slet ikke var særlig slem ved dette valg, men faktisk har været meget mere skinger ved andre valg.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

13
5
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 12:09

Jamen sikke mange tommelfingre op og ned, der er givet i indlæggene. Pas nu på, det ikke bliver som i tv-debatterne; ingen kan tåle, at andre ser anderledes på tingene! Jeg har lidt svært ved at klare den dér nedgørelse af valgets vindere og manglende evne til at indse et nederlag (både i denne tråd og ude i det virkelige liv).

Jeg har hverken stemt DF eller Venstre, men jeg tror vi var rigtig, rigtig mange, der gerne ser en ændring i Danmarks kurs. Forstå slet ikke den dér med, at nu bliver der trådt på mennesker, der ligger ned. Det har man sgu da gjort i mange år - også (måske især) i SR-regeringens tid. Gå bare ind på k10.dk og se hvordan. Eller tænk på de ældre, på manglende ressourcer kommunalt til skoler osv. Det kan simpelthen ikke passe, at man ikke har kunne få tingene til at fungere, når vi betaler 60-70% af vores indtægt i skatter og afgifter. Derfor nye kræfter, tak

Vi skulle jo nødig ende som Grækenland - alle ved vist, hvordan det er kommet så vidt med dem, ikke sandt?

 

Hanne

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk valgkamp
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 12:30

Jeg synes det har været en fantastisk valgkamp. Uanset hvad farve jeg stemmer på.

 

Ja der har været mudderkastning, præsidentagtige indgangsvikler, talen ned til laveste fællesnævner, tåbelige kandidater osv.

 

Men véd I hvad, folket har TALT OM politik, involveret sig, diskuteret, stemt og sågar givet plads til helt nye tanker på det politiske område.

 

Aldrig før har vi diskuteret så meget politik på min arbejdsplads under valgkampen - det var stort set eneste samtaleemne og bølgerne gik højt.

 

Så uanset hvem der vandt, så sejrede grundtanken bag demokrati - at alle har ret til at ytre sig og deltage i udvælgelsen af landets ledere.

12
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 13:46

Av av av - jeg gik tidligt i seng igår, så så først resultatet her til morgen.

Det var ligesom at vågne op med tømmermænd

 

Ej hvor jeg synes det er pinligt. Pinligt at være dansker lige nu. Selv de udenlandske medier har fået færten af det. Så nu stemples vi alle...

Har flere venner der snakkede om i dag, at det bliver frygteligt at rejse ud på sommerferie og sige man er dansker.

 

Jeg prøver virkelig ikke at være en dårlig taber. Hvis vi bare talte om ideologi.. Men det er mennesker på flugt fra krig!

 

Hvordan i alverden er vi blevet så fremmedhadske? Ej hvor er det pinligt, jeg krummer tæer over at så mange har stemt på DF.

Deres rablende vanvittige racistiske og homofobe udtalelser! Hvem er det, der har stemt på dem?! En million mennesker!

Vidste ikke at størstedelen af vores befolkning havde sådan et menneskesyn, men der kan man bare se.

Og med LAs succes vil jeg da også se frem til en forringelse af velfærden

 

Nej, jeg styrer mig nu. Jeg har ondt i maven over det her, det må jeg indrømme. Men måske overrasker de, man kunne da være heldig?

Håber folk er glade for det de har stemt. Tak for kampen om ikke andet, for ja folk er kommet op af stolene og har deltaget i politik, og det er jo godt


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

17
12
Svar på denne tråd
 
 I overdramatisere
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 14:25

Hvad er det der er så trist trist ved DF menneskesyn tror i skal acceptere at der er noget galt i dk siden folk har stemtsom de gør ,nogen skal råbe vagt og deer jo ik Glistrup grove , men har et skønt syn på vi skal beholde lidt danskhed og mange mange andre gode sager i deres politik så sæt en anden plade på lol . Thuesen er yderst sympatisk og har et fint menneskesyn det lyder som om i er ti år bagud . DF er stuerene for længe siden åben jeres øjne


hilsen jeanett

11
13
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 14:29

Hvis folk lod være med ensidigt at fokusere på fremmedhadet som eneste aspekt ved sagen.

 

Hvis man ikke kan byde sine mennesker (her ældre, vi snakker 20 % af befolkningen over 65) værdige forhold i det VELFÆRDSsamfund vi er så stolte af, og som er det vi betaler skat af. Så er det også logisk at man ikke kan forsørge en række nye mennesker.

 

Flugt er forfærdeligt, men man kan IKKE negligere at ældre er vores samfund nu og her. Og de må føle sig godt og grundt til grin over at have bidraget til et samfund som stolt kalder sig velfærdssamfund, når det vi byder dem er kummerlig kost, logi og noget så basis som et renligt leje.

 

Jeg siger ikke det er forkert at tage dét parti. Jeg siger heller ikke det modsatte er forkert. Jeg siger bare, at man ikke kan forholde sig ensidigt til partiets politik - for det ér rent faktisk mennesker som er i fokus. Desværre skal det gå op i hvem der er det største offer.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

11
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 14:42

det lyder da også rigtig godt med alt det DF vil gøre for de ældre og svage, problemet er bare, at de sælger det hele for en grænsebom, det er set før og det vil ske igen !

13
3
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 14:49

Jeg skammer mig paa vores alles vegne over det her valg. Hvornaar laerer vi, at alt ikke handler om os, men at vi faktisk har det ret forrygende og burde hjaelpe nogle af dem ude i verden, som ikke ligefrem kan sige det samme?

 

Det er et skidt budskab at sende ud i verden, at et parti som DF kan hive saa mange stemmer hjem! Vi har altsaa brug for udlandet, om man vil det eller ej. Og de har brug for os!

 

Jeg har selv vaeret udlandsdansker nogle aar og er heldigvis blevet taget virkelig godt imod, der hvor jeg flyttede hen. Hudfarve, religion og kultur har ikke vaeret relevant i mine relationer til hverken venner, kollegaer, servicemedarbejdere, menneskene jeg moedte paa gaden. Vi er alle mennesker og vi boer fandme ikke behandle hinanden anderledes pga ovenstaaende faktorer.



15
9
Svar på denne tråd
 
 DF og homofobi
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 14:53

ingen tvivl om at DF har hentet mange stemmer på løfter til Danmarks svageste og en ikke særlig borgerlig tilgang til mange socialpolitiske områder. Hvordan de vil gennemføre det som borgerligt parti glæder jeg mig til at se

Men deres holdninger, hvordan de tidligere har stemt og udtalt sig om DANSKE homofile og regnbuefamilier skræmmer mig virkelig! De er jo på niveau med de mest yderligt gående muslimske holdninger.

Jeg er personligt meget stolt over at leve i et land hvor der er så stor plads til forskelligheder og hvor folk har ret til at elske, indgå partenerskab/gifte sig og skabe en kærlig familie sammen,uanset køn.Så jeg bliver aldrig kernevælger hos DF og håber da ikke at alle deres vælgere er lige så homofobiske.

 

Mvh Camill

 

12
4
Svar på denne tråd
 
 Spændende resultat...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 15:07

Spændende resultat... Med hensyn til DF kan jeg godt forstå de går frem - de har pænt passet deres egen kage og snakket om deres egen politik gennem valgkampen... Jeg er faktisk enig med DF på mange områder, men da min svigerinde er tyrker og jeg kender en del med udenlandske kærester, kan jeg simpelthen ikke forlig mig med deres udlændingepolitik, så igen stemte jeg enhedslisten... Jeg tror så også DFs fremgang kunne have noget at gøre med de skyderier vi havde i København for nogle måneder siden, selvom jeg personligt tror de skyldes for dårlig integration og en meget forsyrret ung man :-(

 

Jeg ELSKER vores velfærdssamfund, men jeg synes vi mangler at huske at værdien i mennesker ikke ligger i, hvor mange penge de kan putte i vores samfund, men i menneskerne selv - det er et ønske hos alle at bidrage til fællesskabet og det ville blive meget nemmere at gøre, hvis vi stolede på hinanden og behandlede hinanden som mennesker, uanset alder, evner eller oprindelige fædreland...

 


Sagde Johanna

 

14
2
Svar på denne tråd
 
 Uddybe ...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 17:03

Jeg vil gerne uddybe min kommentar lidt, om at jeg synes, det er et trist valg.

 

Det har faktisk ikke noget med politisk overbevisning at gøre eller om det nu blev rød eller blå blok.

 

Jeg synes det er trist, fordi den person, der ender som statsminister, så mange gange er blevet taget i at snyde med skattekronerne. Jeg var også meget overrasket over, at hans eget parti faktisk ville beholde en som ham som formand.

 

For mig minder det om andre lande, hvor korruption trives, og hvor det er ganske accepteret, at man selvfølgelig sørger for at stoppe mest muligt i egen lomme, når man har magten.

 

Jeg tror at mange vælgere heller ikke ønsker ham som statsminister. Det er vel derfor, at Venstre er gået så meget tilbage ved dette valg.

 

Men han ender jo alligevel som statsminister. Ikke pga. hans eget partis politik eller hans eget personlige format. Han bliver ikke statsminister, fordi folket eller flertallet har valgt ham, for det har de ikke. Han bliver kun statsminister, fordi et andet parti med en på mange områder helt anderledes politik får mange stemmer.

 

Jeg så personligt hellere en formand for et hvilket som helst af de andre partier eller en hvilken som helst anden politiker fra Venstre som statsminister. Jeg bryder mig ikke om, at man kan snyde, snyde og snyde og så alligevel vinde et valg.

 

Venlig hilsen

Anna

16
5
Svar på denne tråd
 
 ups ....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 19:57

hilsen jeanett

7
11
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 20:48

Ingen dommedagsprofetier herfra, der findes også et Danmark om 4 år. Men jeg tror, at det Danmark i højere grad ville ligne det Danmark jeg drømmer om, hvis det var blevet en rød regering. Derfor er jeg selvfølgelig skuffet over valgets resultat. Men respektere det gør jeg fuldt ud.

 

i forhold til DF vil jeg da gerne uddybe, hvorfor jeg synes de har et trist menneskesyn.

 

Først - Jeg ser ikke nogen grundlæggende forskel mellem DF i dag og Glistrups holdning til indvandrere, blot et mere poleret sprog.

 

Der er vel ikke så mærkeligt, at mennesker der mødes med mistro og had, ikke er gode til at opføre sig ordentligt. Alligevel er der mange der finder deres plads i Danmark og er en vigtig og ligeværdig del af det danske samfund.

 

Der er ikke noget galt i at støtte op om danske værdier. Men jeg bliver ikke mindre dansk af, at min nabo går med tørklæde. Jeg bliver heller ikke mindre dansk af at der er en moske på næste hjørne og jeg bliver slet ikke mindre dansk af, at de hos min datters veninde fra børnehaven bor tre generationer i samme hus, snakker urdu og arabisk i hjemmet og spiser krydret mad.

 

Jeg er ganske enkelt ikke enig i præmissen om at vi bliver mindre danske, hvis vi accepterer mangfoldighed. Derimod tror jeg,at vi ville have mindre kriminalitet, mindre frygt, mere fællesskab og flere succeshistorier, hvis vi gav plads for forskelligheder og så ressourcer istedet for problemer, når vi kiggede på andre mennesker.

 

Det er min baggrund for at være ked af DFs fremgang ved dette valg. Alle stemmeberettigede har fuldt ud ret til at sætte deres kryds ved DF, det respekterer jeg, men jeg må godt være ked af, at de gør det.

 

Vh Line

15
6
Svar på denne tråd
 
 Blå Blok.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 22:41

I modsætning til så mange andre her, har jeg stemt blåt og glæder mig over at der er mandater nok til et regeringsskifte.

Jeg så helst ikke Løkke som statsminister, da han mangler manhe ting, men jeg vil hellere have ham som statsminister end HTS, da jeg bestemt også synes hun har haft hendes portion brølere.

Jeg glæder mig over Liberales fremgang, som også fik mit kryds.

Nu ved jeg at jeg nok bliver stemplet som egoist og det må jeg så tage med. Det er bestemt ikke fordi jeg ønsker at træde på de svage, men synes systemerne skal forenkles, det skal gøres attraktivt at drive virksomhed i landet og mange andre ting.

Jeg ser frem til de næste 4 år.

6
3
Svar på denne tråd
 
 Valget
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 23:55

Der er allerede blevet sagt mange kloge ting her, og jeg er enig med nogle og uenig med andre. Men det er jo demokratiets spilleregler.

 

Jeg er også ked af den vending der er sket i Danmark vedrørende udlændingepolitik. Men måske kan man først rigtig forstå udlændinge, hvis man selv har boet i udlandet, og her mener jeg virkelig boet, været en del af samfundet. Det er ret krævende at flytte til et andet land, selv hvis det sker på frilillig basis og ikke som en flugt fra krig og elendighed.

 

Tænk på de danskere som bor i Sydspanien, 35.000 danskere, og på hvor lidt integreret de er i det spanske samfund. Jeg har læst et sted at kun 5% taler flydende spansk. Skal de også lade være med at spise frikadeller og ikke tale dansk med hinanden? Bør alle danskere i udlandet ikke også integrere sig fuldstændigt og blive som de borgere de lever iblandt?

Danskerne har også selv emigreret i tidens løb og forsøgt at bevare den danske kultur udenlands, hvorfor er det så underligt at udlændinge forsøger at gøre det samme her?

 

Nå, jeg ved godt at det ikke ændrer på valgresultatet, så jeg glæder mig bare til at se, hvordan alle problemerne bliver løst.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

8
2
Svar på denne tråd
 
 Sikke rummelige
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 00:32
Folk er.! Tænk at jeg kan få 7 don't likes bare fordi jeg har stemt blå og nej jeg er ikke til DF..

Jeg betaler min skat med glæde og hvis jeg skulle betale højere skat for at vi fik højere velfærd, så ville det også være okay.. Og jeg vil meget gerne hjælpe folk der er kommet i en situation hvor de ikke kan forsørge sig selv.. For jeg kan selv en dag stå i den situation hvor jeg har brug for hjælp..

De største grunde til at jeg har stemt blå blok er at jeg mener privatisering er vejen frem, offentlige institutioner skal flyttes ud i landet, jeg ser ikke økologi som frelseren til vores natur/miljø (og slet ikke Dan J.)..

Udlændinge må meget gerne være her, men de skal ville yde til samfundet og begås der gentagende kriminalitet er det ud med hele familien.. Når to familier er sendt hjem skal resten nok passe mere på..




 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

9
1
Svar på denne tråd
 
 En ting til
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 00:44
Jeg mener ikke vi alle skal være lige.. Vi skal have de samme muligheder i vores velfærdssystem og til offentlig ydelser..

Men jeg mener ikke der er noget i vejen med at nogen tjener mere end andre og at de ikke aflevere mere til skat end alle vi andre.. Procentmæssigt selvfølgelig..

Dem der tjener mere end gennemsnittet har for det meste mere ansvar og flere timer og derfor fortjener de selvfølgelig også en gulerod i form af højere indkomst end tarmrenseren på et slagteri.!

Og det er også okay at de vælger privat skole til deres børn, bare de selv betaler..

Alle de ting har gjort at mit kryds er sat på blå side og jeg skammer mig ikke det mindste..

Men jeg bliver lidt skuffet når blå side svines til og kaldes racister for det er jeg personligt ikke.. Langt fra endda.. Men mange blå var ligeså pigesure sidst da Rød blok vandt og jeg bliver så træt af den evige mundhuggen efter et valg fra taber siden, og det er uanset om den er Rød eller blå..

Flertallet har talt og denne gang var det så til blå sides fordel..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

5
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 01:02

først: hvilken valgkamp???????

 

så snart at der bliver udskrevet valg, finder jeg hurtigt noget andet at se/læse om. For så bliver det en ren børnehave! Det gider jeg ikke at spilde min tid på. For stort set intet bliver til noget når de først bliver valgt ind.

det er derfor vi har demokrati.

 

jeg er en stolt DF´er. har stemt på dem altid. Hvorfor? fordi de er de enste som faktisk gør noget for dyrerne her i landet - og altid har gjort det.

 

faktisk læste jeg på EB eller BT på nettet den anden dag, om en fra Egypten, som havde egen frisørsalon i københavn. han var muslim og det samme var hans kone, og deres venner.

og hved I hvad de stemte på ? DF. Hvorfor fordi de ikke mente at Dk længere kunne blive ved med at tage imod alle flytningene. vi har bare ikke råd til at blive ved.

 

jeg forstår hellere ikke hvorfor vi skal blive ved med at tage imod dem. der er så mange sager hvor dansker har store problemer, men ikke får hjælp. Mens flytningene pænt sagt får i ... og...

Bor selv på langeland og vi har rigtig mange. Og vi er også rigtig mange som stemmer DF.

 

hvorfor skal vi ikke bare hjælpe folk hjemme? Hvorfor skal de alle sammen her op? og hvor skal vi være til sidst?

 

problemet er jo at vi alle har lært at vi skal tage hensyn til dem. de har det hårdt og de har været udsat for mange ting.

 

ja fint nok. men jeg er på kh fordi jeg ikke kan arbejde, og nok hellere ikke kommer til at gøre det. jeg får intet hjælp.

 

dem jeg lærte at vi skulle tage hensyn til for 25 år siden, fik nye cykler til hele familien (forældre + 13 børn - nr 14 på vej). de to ældste drenge mente at de jo var så fredet, og flotte at det var ok at forsøge at kvæle en pige, som var dum nok til at komme sammen med de to (ikke på samme tidspunkt). Og det værste var bare at det hele jo bare var synd for dem, og ikke pigen.

 

har gået på skole sammen med en, som virkelig forsøgte at snyde systemet. man startede på erhversskole, blev smidt ud, fik penge af kommunen, startede på ny uddannelse når kommunen truede med at lukke for pengene, og så startede vi bare forfra igen

 

men har da også arbejdet sammen med flere som virkelig har passet deres arbejde. søde flinke mennesker.

 

så jeg ved godt at det ikke er alle som bare nasser på systemet - dansker gør det også. Men der må bare være en grænse.

 

faktisk er det lidt sjovt at læse på vist nok bt. her har de været i toftlund og snakke med nogle her som har stemt DF, hvilket faktisk var ret mange.

og så var de i københavn og spurgte hvorfor folk ikke stemte DF. og de fleste mente at dem i sønderjylland ikke viste noget om flytning - åhhh de har altså et stort asylcenter midt i byen! måske københaverne burde smuttet en tur til Toftlund og prøve at bo sådan et sted. Nå nej man vil jo ikke bo i udkantsdanmark.

 

personligt tror jeg at man som københavner bare er vant til at der er flere farver i dagligebilledet. MEN det er der også i selv mindre byer i udkantsdanmark.

jeg ved ikke hvad københavnerne tror at vi andre i dk lever i...

 



3
7
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 01:07

Ja, jeg er også ret trist over valget. Ikke så meget fordi blåblok vandt med DF's store fremgang. Og det er selvom at jeg er rød som en ræv Jeg har været ude at se verden og elsker derfor vores demokrati og den mangfoldighed der følger med De faktisk mange venner og bekendte jeg har der stemmer DF, kan jeg da heller ikke se som frådende racister. For når jeg har skåret helt indtil benet og spurt dem rent ud: Kan et menneske være mindre vær pga. religion eller hudfarve, ja eller nej, så har svaret været et klart og rent NEJ! Der hvor vi så er uening er omkring prioriteringen af hvor pengene skal bruges og hvor farligt det stor ukendte udenfor DK er. Jeg mener jo personligt at vi som er så privilligeret et land, hvor de fleste af os har et ganske nemt liv, er forpligtet til at ikke bare at hjælpe de svagest i vores land, men også de svageste land ude i verden. Alle dem jeg omgåes med er også klar over at jeg er voksen nok til at kunne acceptere at man kan være enig i at være uenig. Ellers fandt de nok en anden at drikke kaffe med og det er jo det der er smukt ved demokratiet, vi alle har en plads i det.

Der hvor kæden hopper af for mig ved det her valg, er at blåblok stadig peger på Løkke som statsminister. Ikke bare har partiet mistet mange mandater, Løkke har også mistet rigtigt mange personlige stemmer. Folket har aktivt valgt ham fra! Han er jo kun den "tredje bedste". Kan Danmark have den tredje hurtigste hest, som vinder af løbet? Ja, ondt som det gør i mit demokratihjerte, kan han blive statsminister, hvis han giver køb på hans hjertebarn, nulvækst. Eller hvis DF giver køb på deres hjertebarn, Social og velfærs politikken. Også står vi igen med et parti der har solgt ud for et stykke af magtens kage. DF holder dog pt på at de ikke vil danne regering. Og jeg synes ærligt talt for deres vælgers skyld at de skal se og indse at magt kommer med et ansvar og tiden hvor de kunne valse rundt som borgens frække dreng er bræt overstået når man er Danmarks næst største parti. Og jeg følger glædeligt med de næste fire år for at se om de har lige så meget i armene, som de har i munden

4
2
Svar på denne tråd
 
 demokrati min bare r..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 03:07

Der må foregå noget manipulation på valgstederne,eller en eller anden form fordrejning af hvordan stemmerne er afgivet-optalt osv??

Jeg har igennem hele mit voksne liv undret mig over hvorfor folk bliver ved med at stemme,enten på scocial akrobaterne,eller også på venstre-konservative,det skete i mange år,50%til hver??

 

Så kom centrum akrobaterne ind,de er der vel ikke mere,men folk stemte på dem,for ikke at tale om de redigale stakitpissere,som ikke rigtig ved hvad de skal støtte,men ikke desto mindre er det,eller var det i mange år dem som sad på den egentlige magt,da det er sjældent at der kan skabes en god flertals regering.

Så kom Glistrup ind med hans fremskridts parti,de fik et jordskreds valg dengang,og det bestående enevælde i folketinget så dem som en stor fare for det gode gamle system som de har forsøgt at forvalte til egen fordel i de sidste 100 år.

 

Hvad gør man så ja så kommer racisme floskelen op,og samtidig smed man ham i spjældet for at gøre som skatteloven gav ham lov til.

Han var så ude,og det blev overtaget af Pia Kjærsgård,som nu har en eller anden orden,givet af dronningen,så ved systemet at Pia gør som der bliver sagt,demokrati så det batter.

 

Jeg har svært ved at tro på at det altid en næsten 50 % til hver af

det bestående rakkerpak,og hvad man også skal se på er hvorfor er der så mange små partier som næsten ikke når spæregrænsen??

Det er med til at give en masse roderi og dårlige beslutninger da magtpartierne er afhængige af en lille promille af disse stemmespilds partier somsjældent holder mere end en sæson,så er de alle blevet løsgængere,det er en smart måde at finde et (job) som med lidt lykke og held,vil give en evig pension,med eget kontor betalt af dig og mig.

 

Jeg tror at det er på tide at vælgerne kommer ud af den lille boks som de er blevet fiortalt at det er den virkelige verden,det er kun en illusion,intet andet,kom ud og se den virkelige verden,det er så let,begynd med at tænke for dig selv,lav være med at være bange for at træde hvor andre siger der er farligt,kikud af kassen og se den spændene del af livet.

Men bare rolig lille Danmark i er ikke de eneste der sidder i det de kalder for demokrati fælden,det sker i alle de lande som de kalder for frie??

 

det var det.forresten hvorfor er der ikke flere der har deres presentaion med på deres indlæg,er det noget nyt her på HN??

 


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

5
4
Svar på denne tråd
 
 Psykiatrisk afdeling?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 09:21

Jeg må indrømme at jeg flere gange har overvejet om du var indlagt på Psykiatrisk afdeling når jeg har læst dine indlæg, for om ikke andet så må du da lide af forfølgelsesvanvid. Du ser konspiration ALLE steder.

 

Jeg synes du skal tage konsekvensen af at du bor i Australien, og nøjes med at forholde dig til ting der omhandler Australien og glemme det land du alt andet lige er "flygtet" fra, der er alligevel intet i det land som du finder godt nok.

 

Mht dit sidste spørgsmål, så er selve navnet blevet lavet til et link der fører ril præsentationen.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

3
4
Svar på denne tråd
 
 charlot
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 09:31

Du har altid kun svaret med noget nonsens,når du ikke har kunnet komme med noget konstruktivt.

I mine øjne er du måske ikke ligefrem snot dum,memn du er i høj grad ignorant,da du ikke evner at efterforske hvad det er du læser.

Hold dig til dine TV serier,det er sikkert sundere for dig.

 

Hvad har jeg skrevet der er forkert nu???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

5
3
Svar på denne tråd
 
 Stille spørgsmålstegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 09:51

Der er intet forkert i at stille spørgsmålstegn ved systemet, men at påstå at der bliver snydt alle steder er vist at gå over stregen.

 

Når stemmerne ved valgene bliver talt op så er det valgtilforordnede fra alle partier der tæller dem, og jeg tvivler på at de kan blive enige om et resultat. Jeg hørte for et par dage siden et indlæg i radioen om folk der kørte rundt og hjalp mennesker der ville brevstemme i eget hjem. De var 2 personer fra hver deres fløj, netop for at forebygge mistanke om snyd.

 

Jeg kunne forstå din skepsis hvis du var fra lande i Syd-Europa, men korruption er ikke hverdagen i Danmark. Vi er faktisk FOR pligttro i forhold til mange andre lande.

 

Hvad du skrev forkert i dit sidste indlæg? Mit NAVN!


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

2
5
Svar på denne tråd
 
 kjhghj.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 10:13

Jeg ved da godt at det er svært at svindle i DK,men det sker altså bare til din orientering.

Men ikke i så stor målestok som i større lande.

MHT andre lande føre USA jo stort på det område,og selv om det ikke vedrøre denne tråd viste det sig at der var 65000 mennesker fra det samme område der stemte for G.W.Bush da han blev valgt?? ind.

Det vidste sig at samtlige var døde,men de havde åbenbart stemt alligevel,jeg skal vel også her måske sige at vedkomne der ejede

netop det valgsystem som lavede den svindel,var en af de kandidater som nu prøver at blive valgt,hans navn er forresten Jeb Bush.

Åben dine øjne og hvis at du ved hvordan at du skal gøre det,vil du stadig kunne finde det på nettet.

Og lad nu værre med at komme med din sædvanlige (det er konspirasy),det er det som personer som når de ser eller høre noget som ikke passer ind i deres verden,eller det som de altid har fået at vide , bruger fordi de ikke er i stand til selv at forske i noget som de mener er forkert,og ikke passer ind i deres verden.

Det koster ikke noget,andet end din egen tid,at lære noget nyt,jeg har gjort det hele livet,og kunsten er at kunne forstå at sotere,og bruge sine kritiske øjne,så vil en ny verden åbne sig.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Morsom tråd.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 10:34

 

For det første så vil jeg anbefale folk at holde øje med hvad politikerne siger MELLEM to valg og ikke kun i ugerne op til et valg! At kende løgn fra sandhed kræver en længere varende interesse for hvad politikere siger. Feks. har S været imod dyre6 og dyrepoliti i årevis... nu så de mulige stemmer i det...

 

For det andet så er der altså vildt meget korruption i Danmark især inden for vindmølle industrien. Dét vil DF bekæmpe bla. derfor er de gået så voldsomt frem over hele landet. I vores vindmølle befængte og korrupte område har DF haft en fremgang på 15%!

 

...og så kan man læse Anja fra langeland s indlæg igen, det var ret godt skrevet.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

5
1
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 11:26

Min eneste kommentar, nu resultatet næsten er klar, er denne sang


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 15:51

Jeg er heldigvis gået glip af valgkampen - med den her fremdriftreform, har man jo ikke rigtigt råd til at dumpe et fag mere

 

Jeg har i stedet læst programmer, hjemmesider, profiler etc. igennem og endt på de radikale - på trods af fremdriftsreformen, som netop rammer mig selv. Jeg følte mig mest tiltrukket af dem og socialdemokraterne, og så var der nogle konkrete ting, som trak mig i den retning. Bl.a. har jeg en ting for bæredygtighed og imod konventionelt landbrug. Derfor er jeg selvfølgelig også bekymret over valgresultatet, for venstre har jo klart meldt ud, at de vil i den modsatte retning end mine ønsker på området

 

Men jeg tænker, at det er mennesker, der ikke bare skal håndtere enkeltsager. De skal også håndtere alle muligt pludseligt opståede problemer /muligheder, og så tænker jeg, at det er vigtigere med deres grundholdninger end med enkelte mærkesager.

Jeg ville nok aldrig stemme på et parti, hvor jeg var dybt uenig med vigtige mærkesager selvfølgelig (der har bl.a. hængt nogle ad plakater om ikke at tillade abort i vores by), men som udgangspunkt tror jeg det handler mere om folks grundholdninger, samfunds-, livs- og menneskesyn. Så på den måde er jeg glad for at være gået glip af selve valgkampen.

 

Selvom jeg er meget imod bl.a. DF's invandrerpolitik og holdninger til EU etc. så er jeg på velfærdsområdet glad for, at der er så stærkt et rødt parti (på dette område) i den blå blok. Når det nu skulle være blåt.
Og jeg håber at et parti som alternativet kan være med til at sætte fokus på nogle områder, som ellers nemt bliver glemt simpelthen ved at italesætte dem, vække vælgernes opmærksomhed. Selvom jeg ikke tror, blå blok er så meget til kødfri dage mv.

Fra et demokratisk synspunkt, synes jeg, det er dejligt med høj valgdeltagelse, også selvom jeg jo tydeligvis er enig med meget få af mine medvælgere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 17:07

Det der har skræmt mig mest ved dette valg er folks reaktioner. Jeg troede faktisk de fleste mennesker havde en logisk sans, og kunne finde ud af at tale nogenlunde pænt. Jeg tog åbenbart fejl

 

Nu har jeg blandt andet set en poste at skolerne vil holde op med at undervise i engelsk. En anden kører propaganda med ni år gamle artikler fra BT om DF, og snakker om nazi-tilstande i DK. Og jeg kunne fortsætte.

 

Uanset hvad man har stemt, forstår jeg ikke man kan tro at det vil blive sådan her i Danmark. Vi har et demokrati. DF har ikke fået enevælde. Desuden vidner manges udsagn om, at de slet ikke ved hvad DFs mærkesager er.

 

Jeg synes der er blevet talt ualmindeligt grimt her efter valget. Det gør mig ked af det, og skuffer mig meget, at det er sådan den danske befolkning opfører sig efter et valg. Jeg synes det er fair at man er skuffet, om man havde håbet på et andet udfald. Men det kan udtrykkes på mange måder, særligt kan det udtrykkes uden at nedgøre andre.

 

Derudover bliver udtryk som racist, racisme osv. ekstremt misbrugt i denne her debat. Jeg er faktisk overrasket over, så mange der tilsyneladende ikke ved hvad racisme er. Eller synes det er i orden at kalde andre racister, uden at have et grundlag for det.

 

Man skal også huske at folk stemmer på de forskellige partier, af forskellige årsager. Nogle har stemt på DF pga. deres udlændingepolitikker, andre fordi de ønsker mere kontrol ved grænsen, nogen pga. deres politik omkring dagpenge, dyrevelfærd, ældreområdet osv. Andre måske en blanding. Men vigtigst af alt: Ingen er racist BLOT fordi de har stemt på DF. Der er heller ingen der er bedre eller dårligere mennesker fordi de stemmer rød eller blå blok eller slet ikke stemmer.

 

9
2
Svar på denne tråd
 
 Kammertonen
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 17:44

Måske skal man så lige tænke over, hvor den grimme tone stammer fra.

 

Jeg har fra dag 1 syntes, at Pia Kjærsgaard er så absolut kvalmende nedladende overfor andre (politiske modstandere, muslimer, DJØF'ere og - allermest af alt - hendes egne vælgere), ikke kun i det hun siger, men også i den tone, hun lægger for dagen, og det er egentlig den største årsag til min antipati mod hende. Samtidig er flere af de DF'ere, jeg kender (til), ligeledes nedladende, spottende og i nogle tilfælde direkte hadske overfor dem, der ikke er enige med dem eller er 'fremmede'.

 

Jeg tror ikke, folk er racister, hvis de har stemt DF, men jeg ryster på hovedet over, at de totalt negligerer partiets dagsorden og andre policies for en enkeltsag som især dyrevelfærd, og jeg ryster på hovedet af, at et parti, der sælger sig selv på at beskytte danske værdier ikke aktivt går ind i at slå hårdt ned på social dumping (faktisk nærmest tvært imod), og ikke har en miljøpolitik (det havde de i hvert tilfælde ikke indtil for nyligt, for det var ikke er prioritet ).

 

Det er jo overfladiskhed, så det batter, og det kan jeg ikke respektere. Politik handler jo altså nu engang om ALLE aspekter af livet.

 


 

 

6
8
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 17:56

et lille link til alle dem, som har stemt på DF, fordi de mener det er det eneste parti, som går op i dyrevelfærd.

ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ danskpolitik/dfs-dyrevelfaerd-er- ren-valgflaesk/5587359

4
3
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 17:57

Hvis du mener Pia Kjærsgaard er den eneste i denne valgkamp som har været nedladende overfor andre herunder politiske modstandere. Så kan jeg simpelthen ikke tro du følger særligt meget med i politik.

 

Desuden er det jo ikke hende, som står i spidsen for DF længere.

7
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 18:02

Jeg tror iøvrigt man bør overveje, at en de af DFs fremgang skyldes at partiet har ændret sig på mange områder.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Valgkamp
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 18:11

Som jeg skriver, mener jeg, hun har været nedladende fra dag 1, altså lige fra den første dag, hun trådte ind i politik i forrige årtusinde.

 

Jeg har fulgt med i valgkampen, og den har været grim, plat og ubehagelig fra flere sider, også den socialdemokratiske, men mit indlæg handler ikke om tonen i valgkampen men i politik generelt og i den almene politiske debat.

 


 

 

4
5
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 18:15

Men nu i 2015 er det jo Kristian Thulesen Dahl som er partiformand.

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 18:17

Anette skriver længere oppe, at man skal holde øje med hvad partierne siger mellem valkampene.

Jeg synes nærmere man skal holde øje med hvad partierne gør.

 

De mennesker som jeg kender, der stemmer DF, de aner intet om, at DF har lagt stemmer til rigtig mange af de ting som de er utilfredse med.

Håber virkelig at DF går i regering og håber da også virkelig, at de får alle de fine ting de lover igennem, men alle de andre gange hvor de har haft chancen, under den sidste blå regering, der solgte de ud af alt, kun for at få grænsebomme.

 

Og så lige en ting til, det kan godt være at retorikken er hård og hånende i stort set alle partier efterhånden, men den startede sgu hos Pia og det var åbenbart noget der fængede hos hendes vælgere. Så de andre har utvivlsomt fulgt trop for at forsøge at fiske vælgere derfra!

7
6
Svar på denne tråd
 
 Valgkamp
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 18:20

Det ved jeg godt, men Pia Kjærsgaard er stadig en meget synlig del af partiet og jeg taler om, hvor tonen stammer fra - altså en historisk begivenhed. Rom blev jo ikke bygget på én dag :)

 


 

 

4
5
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 18:27

Kirstine Du virker meget farvet af din personlige holdning mod Pia Kjærsgaard. Og det er helt fair. Men dertil synes jeg det meste af det du skriver i dit sidste indlæg er direkte usandt.

 

Hvis der er nogen som har solgt ud synes jeg, man bør se på mange af de ting der er sket under Social Demokraternes regering. Jeg synes bestemt ikke de har været tro mod deres egne vælgere.

 

Men når det er sagt, så er politik jo langt fra ligetil. Og nogen gange er et parti nok nødt til at give noget for at få noget andet. Forhandlinger om forskellige ting er utroligt komplekse, og ærlig talt bliver der nok lavet mange aftaler på kryds og tværs som den almene dansker ikke kan gennemskue og ikke har adgang til at få viden om. Det er præcis også derfor, at jeg ikke forstår panikken omkring DF i de her dage. DF har ikke fået magten over hele Danmark eller enevælde eller noget der minder om det.

5
0
Svar på denne tråd
 
 valget
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 21:05

Jeg er så gået glip af det meste af valgkampen. Jeg har været begravet i arbejde og så ikke følt for at se fjernsyn, bare for at blive mindet om at det skulle jeg også arbejde til. Valgugen har været en hård uge, da jeg via mit arbejde har været meget indvolveret. Jeg arbejder med TV :)

Derfor har jeg også prøvet at brevstemme i år. Det var nyt for mig.

 

Jeg har stemt personligt i den røde blok. Jeg synes ikke rigtig at der er nogle i blå blok der tiltaler mig, for der er altid mindst én af deres store sager som jeg absolut ikke er enig i. Der gik dog lang tid inden jeg fandt ud af hvem jeg skulle stemme på, så jeg har meget længe tænkt, at jeg skulle stemme blankt. Der er ingen partier jeg har følt mig helt hjemme i, så derfor vil jeg ikke lægge en partistemme, men hellere en personlig stemme til en i et parti, som jeg føler mig rimelig enig med. Det har været meget svært, fordi jeg for ikke længe siden er flyttet til en ny valgkreds (fra "udkant" til Århusområdet), og ikke ligefrem har været glad for kandidaternes lokalpolitik. Mange har villet flytte mere til Århus - men stadig på bekostning af "udkanten". Det synes jeg ikke om!

Så udover at det skal være én som jeg er nogenlunde enig med i de almindelige politiske ting som økonomi, uddannelse og sådan noget, så skal det også være en der vil fremme udkanten (eller bare lade være med at gå alt for meget op i storbyting på bekostning af de små lokalsamfund) og det er et stort plus med en som vil fri- og efterskoler.

Sådan en tror jeg nok jeg fandt. Han kom dog ikke ind, hvilket jeg heller ikke regnede med. Men jeg har da gjort mit.


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-06-2015 03:33

Jeg synes stadig det er tåkrummende pinligt at være dansker, se blot hvordan udenlandske medier skriver om det her.

 

Hvis man stemmer DF for deres "røde" aspekter, så kan man skisme stemme på et rødt parti, når man så udemærket er klar over deres racistiske og homofobe udtalelser - og ja, racistiske udtalelser pr ordbogens definition.

 

Jeg tror ikke alle DF-vælgere er racister, det siger jeg ikke de er. Men de ved forhåbentligt hvilke mennesker de har stemt på.

Én ting er ideologi - hvordan skal pengene fordeles? En anden ting er had, som jeg desværre ser hos dette parti, og det er det jeg opponerer imod.

Andre kan måske ikke se det, og stemmer glædeligt på dem. Fair nok, fejlen kan da også ligge hos mig, at jeg ser for meget?

 

Jeg ser desværre racistiske og homofobe udtalelser (Google selv fx Mette Denckers udtalelser fra 2013).

 

 

Vi må se, måske går det hele ikke så slemt som mange frygter :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

8
8
Svar på denne tråd
 
 dsfghjhhgfd
Forfatter: 
Dato:  21-06-2015 05:24

Jeg tror at problemet ligger i at vi alle fra barnsben er blevet hjerne vasket med at der er enten dem der stemmer på scocial demokraterne,og så er der dem som stemmer på højre fløjen,altså venstre eller konservative.

 

Vi er med andre ord blevet opflasket med vores forældres mening.

Er man arbejder er det et arbejder parti man stemmer på,er man selvstændig eller funktionær,er det dem til højre man stemmer på,for det gør de andre???

 

Når så der kommer et parti som der virkelig kan rykke ved det bestående,(som jo for begges vedkomne har vist sig udueligt i de sidste 100år) ja så bliver de lagt ud i medierne som enten skattesnydere,eller racister,og her er pressen jo mere end villige til at smide brænde på bålet.

 

Det er det vi kalder for den (frie) presse,men som i virkeligheden,er styret af og med til at styre det indgroede system,som aldrig har virket,for hvis at det havde været så godt som de påstår,så var folk jo ikke utilfreds vel??

Og det gælder for begge de gamle fløje,de er aldrig blevet skabt til at skulle virke,men kun til at skabe uenighed imellem befolkningerne,og det er det samme over alt på kloden.

 

I Danmark er man så forvent med det de kalder for frihed??

Med det mener jeg at vi kan alle lave et parti,og hvis at man kan samle nok underskrifter er man klar til at opstille til et valg.

Det undergraver jo netop det man kalder for demokratiet,på den måde at jo flere små grupper som alle mener at de netop er det rigtige,men jo altså er i mindretal,kan ødelægge mere end de gavner.

 

Så er det jo at de 2 gamle fløje bliver afhængige af de små stakitpisseres støtte,igen de gamle kan ikke udføre den politik som de har lovet de stakler som stemte på dem.

Hvad de så gør ,de tilbyder stakitpisserne en varm stol,som giver en god løn,og stakitpisserne ,ved nu at de har magt,og hvis ikke at de gamle støtter op om dem,ja så vælter de da bare regeringen,eller bliver løsgængere,nu har de jo mere eller mindre sikret deres fremtid,til en bedre løn end den de kunne få som arbejdsløs.

 

Og denne fremgangs måde er det samme for begge sider,rød eller blå,det er lige meget,de er værdiløse med det system.

Det vil altså sige,at vi lever i et Et partis facistisk diktatur,forklædt som demokrati.

 

MHT valgresultatet i DK,jamen er det da ikke det I kalder for demokrati,i render ned og stemmer på dem I føler er de rigtige,og så hyler I over at der er så mange som stemmer på et parti som DF,fordi I er blevet hjernevasket med at de er racister,og i Glistrups tid også skatte snydere,han fulgte jo bare loven,at de så ændrede loven ,med tilbage virkene kraft,ja så fik de lukket munden på ham,og i spjældet med ham,for han er jo en med sin egen mening,og han er hverken sociademokrat eller konservativ,fye skamme sig.

 

Det der er brug for er en ublodig revolution,hvor folk siger nu er det nok,enten gør I som vi har bedt jer om,ved at stemme på jer,og dermed hjælper jer til en livslang god indtægt,på trods af at skoler ,de ældre ,sygehuse,og andet infrastruktur må nedskæres PGA jer.

Nu retter I jer efter vælgerne,eller også er det ud,uden pension.

Ind med et nyt system,som bør udarbejdes ved hjælp af de lokale byråd,de er lettere at styre,for vælgerne ser dem jo dagligt i deres område,og kan fortælle dem,nu opføre du dig ordentligt,eller ved du???

 

Revolution,nytænkning,kald det hvad I vil,så længe at det er ublodigt,det handler kun om at komme af med de parasiter som for manges vedkomne har siddet på Borgen i generationer,og aldrig har lavet dagens gerning,er uden kendskab til manden-kvinden på gadens problemer.

Lad dem som kalder sig politiker have en prøvetid,på mindsteløn så de kan bevise at de er ærlige,og at de vil gøre det bedste for den bredde del af befolkningen.

 

Desværre kan dette ikke lade sig gøre da vi den 2.oktober 1972,solgte os selv til djævlen,så vi gav med andre ord vores frihed fra os,tilhængerne påstår det modsatte,men man behøver ikke at være akademiker for at se at de siden har taget vores firhed lidt ad gangen,for så opdager folk det ikke,før at det er forsent.

Vi kan stadig tage friheden tilbage,det kræver bare at vi kikker ud af kassen,som vi er blevet lukket ind i,så vil man opdage at verden igrunden stadig er god nok,og man vil få følelsen af at have lyst til at deltage i den,på tværs af parti forskelle.

 

Tænk over det,og tænk positivt over dette indlæg,lad være med at tage det som et angreb på din person,men tænk over om der ikke er noget i det du kan bruge.

 

JUST DO IT

 


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

5
1
Svar på denne tråd
 
 1234566789
Forfatter: 
Dato:  21-06-2015 09:22

Hvis man kan skamme sig pga. mediernes omtale af sagen... Ja no offense, men så kan man skamme sig til al tid og evighed, for det er nærmest regel nr. 1 for medier at skabe røre i andedammen og blæse en lille fjer op til 5 høns. Lad mig gætte, ingen af disse udenlandske medier kommer med en neutral, FAIR fremstilling af DF? Det ville altså hverken være "breaking news" eller sælge særlig mange aviser....

 

Hvad politikerne personligt mener, og hvad grundloven giver dem hjemmel til at kunne udføre i praksis er der stor forskel på! Jeg kan godt adskille en politikers personlige (og måske efter min mening latterlige) holdning og så den politik som de reelt set udfører. Man kan godt have et parti som udfører et godt arbejde, selvom de hjemme i privaten eller rent personligt kommer med nogle idiotiske kommentarer.

 

Hvis man nu lod være med at fokusere så meget på hvad alle andre tænker og i stedet finder ro med sig selv og sit eget valg, så kan man måske også gøre det samme for andre og deres valg. Hvorfor skal vi have så travlt med at have en mening om hvad andre vælger og tror på? Folk må jo have deres gode grunde til at tro at de har stemt det bedste for Danmarks fremtid


Med venlig hilsen Cecilie :-)

5
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 14:25

Cecilie: Fair nok. Det er en god pointe. Jeg kan bare ikke selv bære at skulle stemme på nogle mennesker, som mener at jeg (og mange andre) er unaturlige.

Nogle ting kan man lade være en privat sag - men det er jo et menneskesyn, som jeg ikke forstår man kan støtte op om.

Og hvad så hvis de går til valg på alt muligt andet, jeg bryder mig ikke om tanken om, at folk der finder visse befolkningsgrupper "unaturlige" (direkte citat) skal lede landet.

 

Men du har ret synes jeg. Det burde jeg bare lade ligge og være hvad det er. Det er simpelthen bare så svært for mig at forstå - men det er jo en fejl hos mig selv.

 

Som sagt kan jeg acceptere at man har forskellig ideologi.. Men det der homofobe menneskesyn.. Argh, det ligger mig så hårdt for sinde, det betyder så meget for mig.

 

Jeg er faldet ned nu, det tog lige nogle dage ;)

 

Men som min kæreste også sagde - det er jo ikke flertallet der har stemt DF, 80% har ikke gjort det jo. De havnede bare på den side af midten der vandt.

Nu må vi se om de overhovedet kan danne regering, det lader til der er vanskeligheder.

 

Jeg tænkte på om DF egentlig ikke skylder deres vælgere, at sætte sig i regeringen? De har fået SÅ mange stemmer, de er større end Venstre - burde de så ikke også tage magten, som alle de mennesker har stemt på dem for? Er det ikke dumt bare at stå på sidelinjen, når de nu er så stort et parti?

Hvilket motiv har de for ikke at gå med i regeringen?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 15:09

DF har jo den indstilling, ligesom partier som Enhedslisten, at de foretrækker at stå på sidelinjen og råbe. Det er bare så meget nemmere at pege fingre af de andre, end selv at tage ansvar - og så kan folk jo heller ikke komme rendende og råbe "løftebrud!" ;)

Hvis DF gik ind i regeringen, ville deres hykleri blive åbenlyst, især for alle deres nye vælgere. De har scoret en masse nye vælgere på at lege at de er 'mainstream', og gemt de alt for psykopatiske medlemmer væk fra den offentlige debat.

Det er sørgeligt at vælgere har så enormt kort hukommelse. Det samme tænker jeg i øvrigt om Alternativets vælgere, som helt har glemt at Uffe-manden har haft fingrene i statskassen.

 

Efter min opfattelse, er der to typer DF-vælgere. Dem, som jeg håber der er flest af, som egentlig har samme holdning til indvandrere som de fleste andre partier - at nytilkommne skal respektere det land de er kommet til, lære sproget og ikke lave kriminalitet. Derudover mener de at der skal passes på de svage grupper, ældre og dyr. Så langt så godt, det kan de blive enige med rigtig mange mennesker om.

Den anden gruppe er ganske enkelt tabt bag en vogn. Hvis man forsøger at indgå i dialog med dem, får man smidt ting i hovedet som "landsforræder!" og "flyt ud af landet!". Så meget for ytringsfrihed. De udstiller tydeligt deres komplette mangel på (ud)dannelse, ved generelt at se ting enormt sort/hvidt og have en komplet mangel på indsigt i samfundsmæssige forhold - herunder virksomheders afhængighed af at kunne importere/eksportere på et globalt marked. De aner ikke at mange af de ting de ønsker, ganske enkelt er udemokratiske eller direkte ulovlige at gennemføre.

 

Så DF'ere, kom bare med jeres dislikes :)


Hilsen Anne

10
1
Svar på denne tråd
 
 spærre grænsen op
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 15:10

Spærre grænsen skulle sætes op til imellem 10 og 20 %,så ville det blive en flertals regering.

Hvis at de små partier,hvis at man kan kalde dem for et parti,ikke kan mønstre flere ,så har de ingen beregtigelse.

Løsgængeri og at kunne skifte parti,i en ikke valgperiode,er direkte svindel imod vælgerne.

 

Så vil det blive flertallet der bestemmer,altså et demokrati.

At vælgerne nu kan være så sure over at et bestemt parti har fået flere stemmer end nogle føler de skulle,er et tegn på at de har misforstået demokratiets regler.

 

Jeg ville selv blive ked af det,hvis at jeg havde en idiologi,om at netop mit parti var det eneste ene,og alle de andre var bare nogle idioter,men jeg ved også at jeg til enhver tid ville respektere,hvad mine medborgere havde stemt på,det er demokrati.

Det der sker nu er et tegn på at der er nogle der er blevet bange,for valgresultatet.

Det kaldes også for at være en dårlig taber.

Samtidig med at de fremkalder et had til alle dem som har stemt på ,i dette tilfælde DF,jamen er det ikke en form for omvendte racisme??

Selvfølgelig kan vi ikke kalde det for racisme,men det at man fylder brænde på et bål,som ikke engang er tændt endnu,det er totalt respektløst imod dem som har sat deres kryds på dem.

Og taler man ikke om at alle skal respekteres på ligefod??

Hvor bliver respekten af,når man ikke er enig med vinderne.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig må man
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 18:14

Bekymre sig om valgresultatet, det er trods alt valg, ikke en fodboldkamp. Jeg ville da synes det var mere bekymrende hvis folk var fuldstændig ligeglade med resultatet.

 

omvendt racisme, hvis der var noget der hed det, ville det så ikke være ikke racisme eller anti racisme?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
5
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 22:56

Selvfølgelig skal man respektere demokratiet.

Som også står skrevet, så er det ikke ideologien jeg (og mange andre) opponerer imod, det er menneskesynet.

 

Havde Venstre eller LA fået jordskredssejr var jeg da blevet ærgerlig, men jeg havde fuldt ud accepteret det, for det er demokratiet der har valgt dem, godt for dem, held og lykke.

 

Jeg mangler noget respekt i mine første indlæg, det vil jeg gerne give. Jeg var ekstremt angst for landets fremtidige færd - igen, ikke grundet ideologi, men noget andet, som efterhånden er udpenslet.

 

Og jeg synes bestemt man har lov til at være ærgerlig, og ytre sin mening - det er også en del af demokratiet. De blok var da også rødglødende (hihi), da rød blok vandt valget, der var da ingen ende på brokkeriet. Så det går begge veje, man har lov at være træls over det!

 

Dog skal de ske med respekt, det er jeg helt enig i og det har jeg ikke været god til i starten her.

Accept af minoriteter (især folk med anden seksualitet end hetero) ligger mig frygteligt meget på sinde, så der kan mit temperament tage over min objektive dømmekraft.

 

Nu må vi se, hvem der overhovedet kommer til magten.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
1
Svar på denne tråd
 
 sdfghjhgf
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 00:47

Hvis at dit menneskelige syn ligger dig så meget på sinde,(hvilket jeg ved det gør for de fleste) hvorfor har du og andre der måske har kunnet stemme i mange år,så ikke opponeret imod de nedskæringer som der er blevet presset ned over dem har mest brug for det.

Nedskæringer på skoler,sygehuse,diverse læge hjælp,pensionister,og mange ældre lider under den slags umeneskelige regler.

Regler som enten rød eller blå har været med til at gennemføre,(med støtte af diverse taburat holdere).

Det er grotesk hvad der er sket i bare de sidste 30 år,og man kalder det stadig for et velfærds samfund,jeg ved ikke hvorfor.

 

Jeg ved godt at folk nu vil sige jamen hvad betyder det for dig,du bor jo ikke i DK.rigtig nok,men jeg er stadig dansk statsborger,og efter 20 år her,kan jeg se at det ikke kun er i DK at disse umenneskelige nedskæringer sker,med diverse undskyldninger hvorfor.

Overalt i verden har det i de sidste 100år været som jeg tidligere har beskrevet,enten rød eller blå,hvorfor er det det samme overalt??

 

Overalt nedskriver man på den service og hjælp som skatteborgerne selv har betalt for,og uanset om man er kristen,muslim,jøde,hindu,eller hvad ved en atiest som mig,har alle lige krav på den menneskelige hjælp som igen mange selv har betalt for.

Jamen hvorfor sker det så ikke,se mit indlæg fra igår,der er årsagen,og løsningen,hvis at man selv gider gøre noget,på tværs af alle parti forskelle.

 

Se jer omkring i alle Demokratiske??? lande er det et ET partis facistisk diktaur som sidder på magten,forklædt som demokrati.

Det virker jo fint,for folk er simpelthen hjerne vasket ind i en tro på at DK,er enten rød eller blå,og igen hvis at der pludselig opstår noget som de ikke ser som normalt,læs DF,s mange stemmer,ja så føler de sig truet på deres eget trossystem,og forsvars knappen er trykket i bund,for kan vi klare denne nye drejning,og hvad vil de egentlig osv.Godt hjulpet af diverse medier,og såkaldte eksperter,så køre kanonerne bare i stilling,og alt ondt stammer fra DF,ingen spørgsmål til sig selv om HVORFOR at det skete,selv om at det er let at se.

Læs lidt historie 100år baglæns,og forstå hvad du læser,så er forklaringen der.

Der er sket en enorm udvikling på landhøjskolen,(det er hvad jeg stadig kalder den) siden Abilgård grundlagde den for mere end 200 .

år siden.

Hvilken udvikling er der sket siden man opfandt socialakrobaterne,og venstre-konservative,for omkring 100år siden??

Intet,det er stadig det samme,tomme stole,og dem der sidder i nogle af dem sover,eller tør ikke sige de andre imod,det er 100års udvikling på Borgen,er det det som hedder nul vækst???

 

Kære med danskere,se dog at vågne op,lad være med at være bange for at træde hvor dine venner eller familie ikke træder,fordi de er bange for hvad vil de andre sige,vis dog jeres egen personlighed og gør noget.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 18:23

Nu har jeg snart fået nok af at høre på at DFs vælgere enten er racister eller dummere end gennemsnittet eller begge dele. Big Whopper der er ikke kun to typer der stemmer på DF, der er mange typer, og folk stemmer på DF af forskellige årsager.

 

Jeg har set flere muslimer tilkendegive de stemmer DF. Blandt andet fordi de er trætte af de muslimer som kommer til DK og nægter at acceptere grundstenene i det danske samfund. Måske det er der alle de "skjulte vælgere" har været?

 

Men når det er sagt så er der godt nok mange der antager at DFs vælgere er en flok får der ikke kan gennemskue dit og dat. Og at DF snyder folk og er ude på det ene og det andet. Igen Big Whopper måske er DF blevet mere mainstream og måske er det ikke bare noget de lader som om, som del af en større plan om at narre hele Danmark. Suk.

 

Igen politik er komplekst. En ting er hvad politikere siger under en valgkamp, men dernæst er det næste at få det indført. Og det kan ikke altid lade sig gøre pga et større puslespil der skal gå op, forhandlinger, enighed, stemmer osv. Derfor handler det jo ikke altid om at politikere lyver, men som jeg ser det, så tilkendegiver de under valgkampen (og generelt) hvad de vil kæmpe for. Men det betyder ikke de kan få det indført. Så stemmer man jo efter hvad man synes der mangler i samfundet.

 

Jeg tror ikke DF kan få indført alt hvad de har lovet og sagt før og under valgkampen. Hvis nogle vælgere eller ikke vælgere tror det, så er de da godt naive, eller ved intet om politik? Selvom alle har så travlt med hvor meget de holder øje med DF og uha uha hvis hele Danmark ikke bliver som DF har sagt, så har DF svigtet? Host, host - seriøst? Skal jeg gentage: DF har ikke fået enevælde i DK. Prøv nu at tænke lidt logisk.

 

5
3
Svar på denne tråd
 
 Det optimale...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 19:19

... ville i min verden være hvis man kunne lave en regering hen over midten. Venstre og Socialdemokraterne og måske De raadikale og Liberal Alliance.

De har jo vist i de seneste år at de faktisk HAR kunnet samarbejde og få vedtaget love som begge sider kunne acceptere - og hvis vælgerne kan se at der samarbejdes over midten, vil de/vi måske også være mere åbne overfor at der MÅ indgås kompromiser.

Enhver regering der ikke består af ET parti, med totalt flertal, vil jo være nødt til at indgå kompromiser for at få vedtaget noget. Og når vælgerne ligger så tæt, ville det da være fint hvis vi fik det vi har stemt på - et samarbejde!

 



Jeg er MEGET enig i BigWhoppers vurdering af at DF og Enhedslisten viser at de hellere vil stå på sidelinjen og råbe end de vil påtage sig ansvaret.

Det er da også nemmere at råbe op om at noget er for dårligt, end det er at indgå et kompromis og kun få nogle af sine sager igennem. Jeg så et eksempel på det til seneste kommunalvalg, hvor der i min kommune var et større slagsmål om borgmesterposten. Der var 21 stemmer der kunne afgives og der lå 10 på V kandidaten og 10 på K kandidaten. Og Enhedslistens eneste medlem af kommunalbestyrelsen valgte at UNDLADE at stemme - for han synes at de begge var dårlige!

HVIS han havde villet gøre sine vælgeres stemmer noget værd, kunne han da have forhandlet med de to, og se hvem der ville give mest til HANS mærkesager - og dermed have afgjort sagen.

Havde jeg haft stemt på ham, var jeg godt nok blevet vred over den børnefornærmede holden sig udenfor afgørelserne.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 19:48

CarolineR: Rolig nu, jeg indledte faktisk min udlægning med "Efter min opfattelse...". Ergo siger jeg ikke det er den ultimative sandhed, men at det er MIN oplevelse.

Jeg synes du lægger mange ord i min mund. De mennesker, du beskriver, mener jeg netop falder ind i min 1. kategori.

Men du må jo have følt dig ramt.


Hilsen Anne

3
4
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 20:14

Lisbeth: det er det jeg mener. Med 20% af stemmerne synes jeg næsten de "skylder" al den magt og tillid deres vælgere har sat hos dem, at indgå i regeringen. Frem for blot at stå på sidelinjen.

Det er en grim tendens som ganske rigtigt også er set hos Enhedslisten, hvor de stiller sig helt udenfor og slet ikke vil deltage.

Det er bare træls gjort overfor dem, der har stemt på dem.

 

Min favorit-del af hele valgkampen?

Henrik Sass Larsen og Uffe Elbæk, stangstive og på rulleskøjter, på live TV ;)

Jeg skreg af grin! Jeg så nogle aviser, der skrev om hvorvidt det var OK at vise disse klip. Faktisk synes jeg det giver et dejligt menneskeligt billede af netop de personer så. For mig bidrager det faktisk til dem positivt, om man så er enig med deres politik eller ej.

 

Til jer der ikke fik det set :D

 

Sass:

www.youtube.com/watch?v=NgLLJA7yr_8

 

Elbæk: (min favorit!!!!)

www.youtube.com/watch?v=uGMaP6h4YoM


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
4
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 22:39

Nej jeg følte mig ikke ramt. Nu var det ikke kun skrevet til dig, tog bare nogle af de ting du skrev og reflekterede over

1
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 11:24

Det her valg er et klart signal om at folk i DK er trætte af at se enorme ressurcer blive brugt på muslimske indvandrere og flygtninge, samtidig med at de gamle som har været med til at opbygge landet ikke kan få ordentlig hjælp. Og de arbejdsløse og syge må gå fra hus og hjem, for dem er der heller ikke råd til at hjælpe. Så jer der skammer jer, skammer i jer så også over det?

 

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

9
3
Svar på denne tråd
 
 charlotte4muler
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 12:26

Rigtig god skrevet,men der er desværre for mange,der ikke føler med egne Danskere,snævertsyn kaldes det i min verden.

Igen godt skrevet.Tak for det.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 14:34

Muslimske indvandrerer?! Skam dig dog!

Hvordan kan du dømme en hel gruppe mennesker ud fra deres religion? Det er SÅ forkert! Det kan man altså ikke gøre i et moderne og oplyst samfund!

ØV :(

 

Selvfølgelig skal de ældre og arbejdsløse have det godt - det får de IKKE med en blå regering!

Det er ingen undskyldning for at stemme således - man kunne stemme på et rigtig rødt parti, så ville ældre, arbejdsløse, fattige osv også blive taget hånd om. Det er det jeg ikke forstår.

 

 

Jeg går ud fra alle mine dislikes skyldes, at i ikke synes Uffe Elbæk var sjov som fuld


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
4
Svar på denne tråd
 
 sdfghjjfyjhfd
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 15:11

Jeg syntes at Sophie skulle gå bare 20 /30 år tilbage ,altså bare lidt tilbage i historien,så vil hun se at velfærden,som de kalder det ikke er bestemt af hvem der har regerings magten,det er fuldstændigt ligegyldigt,for hvis ikke at vælgerne sparker til dem,så bliver det aldrig anderledes.

Det er meget naivet at tro at hvis bare det var en rød regering,så ville alt være såå godt??

Det er ønske tænkning,hvis at du ved lidt om USSR før 1986, og alle de østlande som var underlagt de røde,så ville du sikkert bedre forstå det.

Rødt eller blåt,det vil altid ende med en utilfredshed fordi at så snart en person er valgt ind,så er de totalt ligeglade med vælgerne,ene og alene fordi vælgerne,altså deres arbejdsgivere,bare siger,nå ja men hvad kan vi køre,de laver jo bare det de vil alligevel.

HVORFOR?? FORDI VI LADER DEM GØRE DET.

Hvornår lyver en politiker,når han bevæger læberne.

Man rydder op i sit hjem FØR man invitere GÆSTER.

Og gæsterne går vel hjem,på et tidspunkt,hvis ikke at de ligefrem bliver bedt om at blive.

Et menneske i nød SKAL hjælpes,og i DK glæder det først og fremmest

Hr og fru Jensen,somhar slidt og slæbt og betalt en af verdens højeste skatter,direkte og indirekte.

De har KRAV på skoler til deres børn,sygehuse når der er behov (de vil forresten nedlægge 2 sygehuse i nordjylland,beslutningen kommer meget belejligt efter at valget er overstået hvorfor mon????)

Pensions ordninger,hjemmehjælp, osv,DET er et velfærds samfund,og først når det er på plads,kan vi bruge penge på at hjælpe andre.

Og det har intet med ego at gøre,men sund fornuft.

Hvorfor er fængslerne overbefolket med personer som har krav på speciel kost??? Samtidig med at ældreplejen skærre ned på maden til de ældre,hvad fanden er meningen??

Det er oprørende,og DK bør gøre noget ved det.

Jeg har været med til at samle flygtninge op som sad på en luftmadras i Østersøen,de var på flugt fra Stasi Østtyskland,se det er rigtige flygtninge,og de tog IKKE hjem på ferie,eller havde familie sammenføring,hvis at de tog hjem på ferie,blev de skudt.

Det er der også nogen der påatår at de bliver idag,jeg tror ikke på den,selvom jeg ved at der er nogle der er i fare,men de opføre sig jo i det store hele bedre end dem som ikke vil integrere sig i det danske samfund,og ved du hvad det er det samme her I AU.

Vågn dog op Danmark.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

7
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 16:27

@Sophie der er vidst dig der skal skamme sig, jeg har intet at skamme mig over.

 

Du kender tydeligvis intet til den ideologi du prøver at forsvare, for det er lige så meget en ideologi som en religion.

 

 

Hvor om alting er, så er det enorme ressurcer de kræver (og det hjælper ikke alligevel), det vil jeg og åbenbart en masse andre ikke bruge på dem her i dk.

 

Flygtninge skal hjælpes i nærområderne.

 

 

 

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

7
1
Svar på denne tråd
 
 Så se her
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 16:31

Altså Sophie - du strør om dig med statements uden nogen form for referencer eller argumentation. (For eksempel:"Selvfølgelig skal de ældre og arbejdsløse have det godt - det får de IKKE med en blå regering! Det er ingen undskyldning for at stemme således - man kunne stemme på et rigtig rødt parti, så ville ældre, arbejdsløse, fattige osv også blive taget hånd om. Det er det jeg ikke forstår.")

Er du ikke sød at fortælle lidt om, hvor du har disse konklusioner fra? Bare så vi ikke går og tror, at du kun læser overskrifterne i aviserne.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Flygtninge
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 23:06

Nu arbejder jeg med flygtninge til hverdag, og jeg kan fortælle, at der igennem den her valgkamp er blevet sagt så mange ting om flygtninge, der simpelthen er forkert.

 

F.eks. tænker mange fejlagtigt, at flygtninge kommer til Danmark af økonomiske årsager. Det er ikke rigtigt. Det er faktisk svært at få asyl i Danmark, og det får man IKKE, hvis ikke man risikerer at blive skudt, bombet eller fængslet og tortureret i sit hjemland. Læs selv mere her

 

Dernæst taler mange om de flygtninge, der ikke vil demokratiet og som ikke vil integrere sig. Jeg har igennem de år jeg har arbejdet med flygtninge ikke mødt en eneste, der ikke ville det. Langt de fleste udtrykker tværtimod helt eksplicit, hvor meget bedre det er at vi har demokrati i Danmark, sammenlignet med deres hjemland.

 

Nogle taler også om, at de altså skal ud og arbejde. Igen, de mange flygtninge jeg har talt med, ønsker sig egentlig ikke noget mere end at have et arbejde og kunne forsørge sig selv. De fleste reagerer helt ligesom danskere gør og er utålmodige efter at finde et job, lige fra de kommer til landet.

 

Mange siger også, jamen vi skal jo have råd til at hjælpe danskerne først. Helt ærligt, vi er mega-rige. Vores problem er ikke at skaffe mad nok, det er snarere, hvordan vi får børnene til at bruge mindre tid foran hver deres ipad, og hvor gamle de skal være før det er ok at de også får en iphone. Jeg ved godt, at mange forhold for ældre, børn og syge kan kritiseres, men for mig at se er det ikke et spørgsmål om, at vi ikke har penge nok, det handler om hvordan pengene bliver prioriteret. Og det tror jeg ikke at en større eller mindre flygtningestrøm vil ændre på.

 

Endelig er f.eks. nærområderne omkring Syrien jo ved at svømme over af flygtninge. F.eks. bor der omkring 1,5 million syriske flygtninge i flygtningelejre i nabolandet Libanon. Her er der ingen fremtid for nogen. Ingen skole, ingen sko til børnene, ingen rettigheder, ingenting. Til sammenligning kom der ca 7000 syriske flygtninge til Danmark sidste år. Helt ærligt, det kan vi da godt klare.

 

Det er mennesker helt ligesom os - bare med nogle forfærdelige skæbner.

 

Venlig hilsen

Anna

5
4
Svar på denne tråd
 
 fghjkjjhjy
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 00:33

Sig mig i hvor mange år har du (arbejdet) med flygtninge???

Jeg spørger da du siger du aldrig har mødt nogen der ikke vil demokratiet.

Hvis at jeg var flygtning,ville jeg også fortælle en masse om hvor meget jeg ønsker at arbejde,og om hvor meget jeg elsker demokratiet,ganske simpelt ville jeg (sælge) min sag,så jeg havde større chance for at få en lejlighed i Volsmosen,eller hvad nu gettoerne hedder,det ville jo hjælpe mig gevaldigt så jeg kunne få resten af min familie herop,så de MEGA rige danskere kunne forsørge os. Det ville jo også være dejligt hvis at vi kunne blive så mange,så vi kunne bygge nogle flere mosker,da der er ved at blive lidt overfyldt om fredagen i dem de allerede er her.

 

Med andre ord,må det være fra andre asyl center at de dårlige kommer fra,så vidt jeg kan læse er dem du (arbejder) med jo mønstre eksemplar.

 

Så skriver du at så vidt du kan se er de dårlige forhold for danskeren PGA forkert priotering af pengene,for pengene er der??

Vi ved alle at hvis at politikerne ville så kunne de også,men de gør det ikke,hvorfor?? Fordi vi lader dem gøre som det passer dem.

 

Men heldigvis kan vi se at danskernes helbreds tilstand er enorm god i det nordlige Jylland,da de som sagt vil nedlægge hele to sygehuse der,nogle af de penge de derved spare,kan jo hvis at du er heldig,give dig en lille lønforhøjelse??

 

Ham fra Syrien som lige er idømt tidsubestemt straf,samt udvisning, for mord og voldtægt,kommer sikkert ikke fra din afdeling vel,det er kun de gode såvidt jeg kan læse,du er smadder heldig at have en sådan mønster arbejds plads,tillykke med det.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 07:24

Det er jo lidt svært at debattere med en, som ikke tror på det man skriver.

 

Jeg har valgt at skrive, fordi jeg faktisk arbejder med flygtninge og derfor ved mere om området end mange andre. Det har jeg gjort de sidste 5 år, og i den tid har jeg snakket med rigtig rigtig mange flygtninge. Og det er ikke en specielt udvalgt gruppe af flygtninge, som du antyder, de er dog stortset alle forholdsvist nye i Danmark.

 

Jeg er ikke blind for, at der er problemer. Jeg ser jo dagligt hvad krig og tortur kan gøre ved mennesker. Jeg ved også, hvor lang tid det faktisk tager at blive fuldt integreret i et andet land, altså at kunne begå sig og forstå sproget, samfundet og historien helt på lige fod med de indfødte. Det må du jo også selv vide, når nu du er udlandsdansker - selvom du så er flyttet til et forholdsvist nærkulturelt land.

 

Men det ændrer ikke på, at jeg synes det er ærgerligt, at du tror på det, som politikerne og medierne har bildt dig ind omkring flygtninge. Det er et forkert billede, krydret med en række af faktuelle fejl omkring alt fra hvem der kan få asyl, til hvornår og hvor mange der lærer dansk, kommer i praktik, gerne vil arbejde osv.

 

Venlig hilsen

Anna

4
4
Svar på denne tråd
 
 asdfghjhg
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 08:59

Jeg har ikke noget imod at hjælpe mennesker i nød,men jeg vil ikke betale for sær forplejning og fængsles ophold.

Hvis at en såkaldt flygtning begår en kriminel handling er det ud på stedet,ikke noget med at han har PTS eller lign,hvis at de kan finde ud af at komme til et fremmed land,og som regel uden kone og børn,de kan jo altid hentes senere???,så kan de også finde ud af at opføre sig ordentlig.

Og jo i forhold til landes størelse tager DK alt for mange.

 

Det som gør at folk har anti parti imod dem,er at sålænge at der er danskere,unge som ældre der ikke kan få den velfærd og hjælp, som de i en given situation har brug for,så er det at man spørger hvorfor skal hjælpen gives til en som har rejst den halve klode rundt,ikke kan sproget,ikke har samme kultur,ikke forstår at integrere sig,har religiøse krav på hvad de vil spise,og kvinderne skal helst pakkes ind.

 

Sålænge at bare en dansker ikke kan få den hjælp som han -hun har betalt til iform af en urimelig høj skat(en af de højeste i verden)

skal der ikke betales til nogle som i de sidste 30 år har vist sig umulige at integrerer.

Sålænge at det kun er en meget lille % del som er villige,og dem respekterer jeg,men resten kan jeg ikke have respekt for.

 

Men kan du svare mig,er det asyl center du arbejder i,helt fri for kriminelle,for mænd som på sigt vil have resten af familien herop,

er de alle villige til at spise hvad der bliver severet,på tværs af religion.

Forøvrigt dem som (flygter) uden kone og børn er jo ikke flygtninge,deres familie vil jo blive forfulgt i hjemlandet,så hvad er det for noget.

Desuden flygter man sammen fra den fare som der er,man flygter ikke uden sin famile,det er kun krystere der gør den slags.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

7
1
Svar på denne tråd
 
 En uge siden valget.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 09:56

 

Muslimer trækker desværre flere negative overskrifter en end kristne gør. (ja end nogen anden religion jeg har mødt)

 

www.bt.dk/udland/baadflygtninge- kastet-over-bord-for-at-vaere- kristne

 

* I TV lød det den anden dag at der DAGLIGT bliver nedslagtet kristne på strande i de flygtninge ramte områder.

 

* 148 kristne dræbt på universitet i Kenya

Terroristerne forhørte de studerende om islam og dræbte dem, der ikke kunne svare....

 

* Homoseksuelle og kristne likvideres.

 

Det er fuldstændig grotesk! Skal vi huse sådanne afstumpede personer.. Nej!

 

Lad endelig de banditter blive hvor de er!

 

Jeg er forbavsende enig med Den gamle smed seneste indlæg.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

8
1
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 10:22

Shagya, saa fordi der er ekstreme muslimer ude i verden, som ikke kan finde ud af at begaa sig, saa skal vi ikke hjaelpe muslimer overhovedet?

Jeg har masser af muslimske venner og de udgoer ingen trussel og snakker gerne aabent med mig om religion, selvom jeg er ateist og ikke forstaar alle deres livssyn. Heldigvis saetter de mig ikke i samme baas som Breivik - ligesom jeg ikke saetter dem i samme baas som Bin Laden. Der er brodne kar alle steder, det har ikke noget med religion at goere.



3
4
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 13:08

 

Jo, selvfølgelig skal vi hjælpe dem, men det skal ske i deres hjemland! Derved kan også væsentlig flere hjælpes, for de samme midler, altså kroner og øre, end de få (ofte veluddannede og velstillede) som havner i europæiske lande.

 

Du ville nok vælge disse venner fra, hvis de var kommet for at omvende befolkninge og udøve deres snævre menneskesyn og intolerance.

 

De muslimske venner og bekendte jeg har, respekterer jeg fuldt ud i samme omfang som de respektere mig.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 13:23

Den gamle smed:

 

For det første tror jeg helt, du missede min pointe i mit første indlæg omkring økonomi. Jeg forstår simpelthen ikke, at så mange mennesker bare går med på politikernes konstruerede modsætning mellem, at enten er det de syge og de ældre, der skal have pengene, eller også er det flygtninge. Det er efter min mening ikke nødvendigt at se sådan på det. Jeg tror godt, at man kunne finde pengene andre steder til at betale for begge dele. (f.eks. politikerlønninger og -pensioner, kampfly til hæren, administrationer mange steder, markedsføringsbudgetter (i Århus betalte man f.eks. et konsulentbureau et millionbeløb for at komme på et slogan til byen, som var så tosset, at det blev droppet igen efter et års tid). Sådan at man kunne hjælpe alle dem, der har brug for det i stedet for.

 

Hvad angår dit syn på flygtninge, så er det godt nok langt fra virkeligheden. Det lyder for mig bare som en gentagelse af det, man hører i medierne.

 

Hvad angår om det er mænd der flygter, så ja, det er i rigtig høj grad mænd. Og ja, det er familiefædre. Og hvorfor flygter de ikke sammen med familien så? Det er fordi selve flugten er livsfarlig. Det er ikke, fordi mændene er krystere, som du skriver, tværtimod - de risikerer livet i håbet om at kunne hjælpe resten af familien senere. Ville du ikke gøre det samme, hvis du stod i deres situation?

 

Du nævnte selv, at du har mødt flygtninge fra Østtyskland. Dem har jeg godt nok ikke mødt nogen af, men hvad jeg umiddelbart kender til krigen i Syrien, situationen i Afghanistan og i Eritrea lige nu, så tror jeg Østtyskland har været et ferieparadis sammenlignet med. Eller måske lidt a la Iran i dag - der er i princippet fred, men meget dårlig retssikkerhed, og befolkningen skal ikke råbe for højt eller skrive noget som helst kritisk, før de fængsles eller "forsvinder".

 

Mht. religion, så slagter de brutale islamistiske militser ganske rigtig mange kristne rundt om både i mellemøsten og i Afrika. Og det er horribelt at forestille sig. Ligeså horribelt som at de slagter rigtig mange muslimer. Det gør de også. Og de muslimer er almindelige mennesker, der bare er født ind i en muslimsk kultur, ligesom kristne er født ind i en kristen kultur. De har intet med de magtsyge og forskruede militser at gøre.

 

Shagya, jeg er i tvivl om, hvem du mener vi ikke skal huse? Er det ofrene for terroristerne i f.eks. Kenya, vi ikke skal hjælpe, hvis de søger tilflugt i Danmark? Eller er det ofrene for terroristerne i Islamisk Stat eller Taleban, vi ikke skal hjælpe?

 

(I parentes bemærket, søger de kristne fra Kenya ikke asyl i Danmark, og hvis de gjorde, ville de ikke få asyl, da de ikke opfylder alle krav hertil, jævnfør de regler, jeg linkede til før)

 

Nu er jeg ikke selv religiøs, men der lyder jo til at mange ser sig selv som kristne. Jeg har godt nok aldrig gået til konfirmationsforberedelse, men var der ikke et eller andet i den der bog om at hjælpe sin næste?

 

Venlig hilsen

Anna

3
2
Svar på denne tråd
 
 Deres hjemland
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 13:28

Øh hjælpe dem i deres hjemland?

 

Hvordan i alverden skulle det kunne lade sig gøre? Det drejer sig jo om lande i borgerkrig, delt mellem forskellige militante bevægelser, lande uden regeringer eller med diktatoriske regeringer der systematisk fængsler og torturerer modstandere og kritikere af regimet og andre der er forkerte på en eller anden vis.

 

Men hvis du mener, at vi burde forsøge at gøre noget med ovenstående situationer, så er jeg helt enig ;)

 

Venlig hilsen

Anna

4
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 13:55

@Anna

De lande er jo totalt overbefolkede og derfor i kombi med den religion er det ikke overraskende at det ene muslimske land efter det andet er i krig.

 

Hvis man skal gøre noget er det vel så at få dem til at indse at de ikke burde få så mange børn, og hjælpe dem med prævension, men det må/vil de ikke ifgl deres religion og så er det svært at hjælpe på den lange bane.

 

Afrikas befolkning ventes at blive fordoblet på kort tid og hvad så når de så begynder at bekrige hinanden pga ressurcer?? Skal de så også herop og arbejde?? Og har du set hvordan muslimer slagter mennesker i de afrikanske lande, Nigeria, Sudan, Somalia ???

De vil sikkert også gerne hertil og arbejde og du står vel klar med gode råd og hjælp til at tage imod dem?

 

Der er mange mennesker i nød i verden og jeg synes muslimer fylder alt for meget, der er også mennesker i andre lande der har brug for hjælp, men de drukner i de evigtkørende muslimske krige.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

5
1
Svar på denne tråd
 
 sdertfdgf
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 14:10

Tag lige at læs lidt historie om det gamle østtyskland,så vil du se en himmelvid forskel på flygtninge og flygtninge.

Google Stasi.

 

MHT økonomien,ja så har man jo lige fundet lidt af skillingerne ved at nedlæge et par sygehuse,det kommenterer du forøvrigt ikke,samtidig med at der nedskærres på ældres hjælp i egen bolig.

Hvis at DINE flygtninge kan komme hertil,og så senere få resten af familien herop,så er det ikke flygtninge,det er indvandrer under falsk påskud,og PGA alt for mange regler,så kommer tvivlen dem tilgode,og det ved de.

 

Og nu ser det ud til at alle de åhh så humanitere og andre snævertsynede,er ved at indføre svenske tilstand i DK,læs Djurs Sommerland,som har haft en forlystelse i 20 år,og nu er den pludselig racistisk,eller hvad med vores negerboller,eller neger høvdingen i Pippi Langstrømpe,alt sammen noget som efter en menneskealder,har været en del af børns dagligdag,men nu skal der fandme tages hensyn til nogle som frivilligt er kommet til DK,og så skal danskerne pludselig rettes ind efter hvad de (stakler)ser,og som kan (såre??) dem.

Vågn op,det kaldes omvendt racisme,intet andet.

 

Jeg har også lige set en journalist elev som føler sig så dårlig ved at være sønderjyde,fordi demokratiet 30% der har stemt på DF.

Jamen er det noget at blive flov over,er der ikke stemme frihed??

Hun har ikke forstået at den frie ret til at tænke for sig selv og have en personlig mening,endnu ikke er taget fra os,men det komme vel også snart.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 14:16

Du kan dybt seriøst ikke bare skrive "muslimske indvandrer" som om det er roden til alt ondt.

Som om at folk fra en bestemt religion bare kan stemples på den måde. Det kan man altså ikke!

 

Mine holdninger er allerede udpenslet. JO selvfølgelig kan du få velfærd med en blå regering, for så heldige er vi trods alt i Danmark!

Hvad jeg mener er: hvis man bruger velfærd som eneste argumentation for at stemme på DF, så forstår jeg ikke man ikke bare stemmer rødt i stedet.

Det er helt OK hvis man ikke har lyst til at svare på dette, jeg kan bare ikke se sammenhængen, omend jeg er sikker på den er der.

 

Jeg har også meget svært ved at se, hvordan flygtninge skal hjælpes i nærområderne, der plages af, ja rent ud sagt, død og ødelæggelse.

 

Men jeg har hverken uddannelse i statskundskab, politik eller hvordan man redder hele verden ( ;) ), så jeg vil lade de kloge hoveder tage beslutninger omkring dette. Alt man kan gøre er at stemme på dem, man mener vil gøre det bedst, og ytre sine tanker på hesteforums :)

 

Tillykke med det meget flotte valgresultat til DF og jer her i tråden der har stemt på dem.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
1
Svar på denne tråd
 
 sfghjgdcsx
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 14:28

Der er vel stemt som der er fordi rød har overlevet sig selv,og vist at deres politik ikke duede.

Der er jo ingen rød eller blå som har kunnet holde hvad de lovede i de sidste 60 år,så slemt står det til.

Det er årsagen til at der er opstået nogle andre muligheder,som feks DF,eller enheds listen,og de andre skvaderhoveder som LA og Liberal et ellerandet.

Husk på at politik kommer fra latin og kan oversættes til poly´mange tich ´utøj.

 


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 14:42

Vi har lige haft en rød regering Sophie, og der var MANGE nedskæringer.

 

Der var ikke penge til at rulle dagpenge reformen tilbage eller vilje.

 

Samtidig med at der ikke var problemer med at trylle 7 milliarder extra til flygtninge plus Mogens Jensen tømte div kasser for millioner til en korrupt afrikansk regering ( mener det var i Sudan) for som han sagde efter mødet: Nu har jeg talt med dem og jeg er overbevist om at de ikke er korrupte mere. De havde svindlet med bistandspengene.

 

 

Så derfor stemte jeg ikke rødt denne gang for hold kæft hvor har de travlt med at sørge for alle andre end landets egne borgere. Plus at de taler som om alle er rige i dk, nej det er vi ikke og selvom man ejer et hus betyder det ikke at folk er rige for mange er blevet insolvente efter krisen og de røde vil hæve boligskatterne så de kan hjælpe endnu flere adfærdsvanskelige udlændinge(muslimer).

 

Så nej tak til rød blok.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

6
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 14:55

Charlotte jeg ved godt de ikke har klaret det skide godt - det kan vi hurtigt blive enige om.

 

Jeg kan godt lide denne sætning: "Husk på at politik kommer fra latin og kan oversættes til poly´mange tich ´utøj.".

 

For mig er det bare lidt pest eller kolera, men hvor rød blok var det mindre onde. De har skåret og ført blå politik (i mine øjne).

Jeg valgte så at give dem min stemme (dog ikke til socialdemokraterne!), for så var der måske en chance for at der kunne rettes op på dette. Jeg har ikke været enig i de ting, som de blå (og sorte) partier har ført frem.

Hvis man stemmer på DF ved man jo, at det bliver en blå regering der i så fald ville få stemmerne.

 

Det er endnu en ting jeg ikke forstår (ja, her går det trægt ;) ). Hvorfor er DF et blåt parti? De vil ikke have skattelettelser eller styrke mulighederne for iværksætteri eller det at drive forretning.

Deres meninger er i den røde ende, men de peger på en blå statsminister.

 

Jeg tænker at de ville få mere af deres politik ført igennem på den anden side af centrum (Nu skal man måske se bort fra den netop afgåede regering, som ikke har ført speciel rød politik).

Dan Jørgensen fra A har da også haft dyrene som fokus, dette kunne slås sammen med alle stemmerne til DF, dyrene har jo altid været en af deres mærkesager.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 16:41

Thulesen Dahl udtaler selv, at DF peger på Blå Blok fordi det er gennem dem, de kan få flest af deres egne mærkesager gennemført. Så det er strategisk-logisk begrundet


Med venlig hilsen Cecilie :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 17:14

Nå, det havde jeg ikke fanget, tak.

Det er egentlig sjovt, for jeg synes ikke de er så enige på en del punkter :)

Men det ved de jo bedre end jeg gør ;)

Jeg tænkte også (efter jeg skrev indlægget) at det måske kunne skyldes at de ikke bryder sig om Helle og ikke vil have hende som statsminister.

Altså at de trods alt ser Løkke som et bedre alternativ.

Går ikke ud fra de selv vil have posten.

 

Så flere interessante ting på Facebook i dag:

 

Thulesen vil pt. ikke i regeringen:

politik.tv2.dk/valg2015/2015-06-25- thulesen-dahl-som-det-ligger-nu- skal-vi-ikke-i-regering

 

Og

Samuelsen vil have et samarbejde, ellers vender de Venstre ryggen. Den trussel tror jeg de skal tage alvorligt:

politik.tv2.dk/valg2015/2015-06-25- samuelsen-truer-loekke-du-kan- vaelte-dig-selv


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 18:06

Hold da op, nu fik du da bekendt kulør mht. hvordan du ser på andre etniske grupper. Så har jeg ikke sagt noget med r.

 

Jeg kender skam godt til Østtysklands historie. Til gengæld lyder det ikke til at du ved ret meget om de lande, du hentyder til nu. Men hvis jeg skal forklare forskellen nærmere, så var de flygtninge fra Østtyskland, du nævner, politiske flygtninge, der var i fare for at blive forfulgt af staten (fængsel og "forsvinding") eller økonomiske flygtninge, der hellere ville til det noget rigere vesten, hvor levestandarden var bedre. Den sidstnævnte gruppe ville ikke få asyl i Danmark i dag.

 

I Syrien er der begge de to ovennævnte problemer. Dertil bliver der bombet i mange områder, store dele af landet ligger i ruiner i en kamp mellem forskellige guerillahære, mennesker bliver halshugget af IS på åben gade, eller skudt på. Det er faktisk ikke så svært at finde informationer om tilstanden lige nu. Heller ikke om hvor fuldstændig forfærdelig og farlig selve flugten er for de mænd, der prøver det. Det er faktisk heller ikke så svært at læse mere om, hvordan Syrien fungerede for ganske få år siden. Der havde de fleste af dem, der er flygtninge i dag, et godt og almindeligt liv med hus, familie og arbejde. Ligesom vi har.

 

Men jeg synes, du skulle prøve at læse lidt mere om emnet.

 

Det ville måske også hjælpe, så du ikke blander alt muligt andet ind i det, såsom lukning af sygehuse eller navngivning af forlystelser i Djurs Sommerland (det er en eller anden skør svensker, der fuldstændigt har misforstået tingene og er i gang med en underskriftsindsamling). De ting har intet med de flygtninge at gøre.

 

Venlig hilsen

Anna

6
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 18:36

Jeg stemte på rød blok da Thorning kom til magten, men blev desværre fælt skuffet for det var jo reelt set De Radikale der bestemte

 

Jeg synes umiddelbart også at S og DF har mere tilfældes, men S kan jo ikke lide DF, så derfor peger de nok ikke på S.

 

S og sf gik jo med til det pga ministerposter. SF og Enhedslisten burde have væltet regeringen, så havde de fået mere respekt fra mig , men de hylede jo bare op på sidelinien uden at gøre brug af deres mandater som var mere end de radikales.

 

Jeg synes at DF virker mere troværdige og ikke som nogle der vil gøre alt for ministerpension.

 

Mht udlændingedebatten: Jeg vil sige at jeg støtter folk i nød når jeg kan, og synes DK hjælper mere end så mange andre lande, men vi kan altså ikke have flere muslimer i dk. Det går også udover andre udlændinge, for hver gang de strammer så rammer det også grupper som der ikke er problemer med, feks asiater eller danskere der er gift med udlændinge.

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

5
1
Svar på denne tråd
 
 Tortur
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 18:54

 

AnnaA/ Jo det VIL være muligt at hjælpe dem i deres hjemlande, men selvfølgelig ikke for Danmark alene. Det er en fælles udfordring, især i Europa.

 

Tortur foregår også i Danmark HVER ENESTE DAG! De ofre vil jeg hellere hjælpe, men i har nok aldrig hørt deres råb om hjælp!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 19:57

Nr 1: Hvordan? Kan du ikke forklare det?

 

Nr 2: Det gør der da forhåbentlig ikke. Så vil jeg i hvert fald gerne vide det?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 21:44

Nr 1: Hvordan? Kan du ikke forklare det?

 

Nr 2: Det gør der da forhåbentlig ikke. Så vil jeg i hvert fald gerne vide det?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremmedhad
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 08:53

jeg har altid været IKKE racist og fordomsFRI, MEN for der er desværre et men... i de senere år ER der flere og flere "fremmede" der opfører sig uanstændigt, til at begynde med mente jeg det blot var mediernes dækning, det tror jeg ikke længere.

 

Her er min personlige mening:

 

Jeg har fuld forståelse for hvor frygteligt det må være at komme fra krig og ragnarok, men når jeg næsten månedligt ser bla arabiske børn helt ned til BØRNEHAVEKLASSEALDEREN SPYTTE efter piger og kalde dem ludere, her taler vi også piger ned til børnehaveklassealderen, så er det sgu ikke kun pga krig, det er en holdning de lærer et sted fra, og dem der lærer deres børn det, ønsker JEG ikke i landet.

 

jeg forarges også over at en landsomspændende institution som VIA får et brev om at nu er det forbudt at sende julekort ud (som de har gjort i evigheder) fordi det støder et mindretal, som har en anden religion. Hvad sker der for det? (Og jeg har historien fra en af lederne, der har fået det omtalte brev) Vi er danskere, der holder jul, og det skal vel ikke laves om? Der er sgisme da ingen der har taget samme hensyn til Jehovas vidner, så hvorfor andre?

 

jeg ved fra mange mange mennesker at de er blevet bange, ikke for de mange muslimer og andre af anden etnisk baggrund end dansk som integrerer sig fint og respekterer os på lige fod (og som jeg iøvrigt har mødt flere af til feks julehygge fordi de IKKE føler sig truede af at møde op, men synes det er hyggeligt), men for den lille del der vokser støt og åbenbart kan råbe så højt at det medfører ingen julekort, ingen svinekød i børnehaver, at det er ok at spytte efter en lille pige på 7 år og kalde hende luder.

 

Problemet er at DF umiddelbart er det eneste parti man kan stemme på for at vise den bekymring, den angst, FORDI de kommer med de fremmedfjendske udtalelser ikke nødvendigvis fordi man er enig i alle udtalelser.

 

Dette lille bitte mindretal, der råber så højt at vi flytter/fjerner de danske traditioner, der har et had til os, ofte blot pga påklædning eller religion, det er DEM der gør DF til hvad de er idag, og lige præcis pga dem og det jeg har set gennem de sidste år, overvejede jeg at stemme DF, bare fordi jeg følte at der skal gøres noget nu, og den tanke har de fleste jeg kender der HAR stemt DF også haft...

 

Jeg er inderligt ked af at det går ud over dem, som så er integreret, men mange er i panik pga udviklingen.

 

Er jeg så racist og fordomsfuld, so be it, hellere det, end at se en lille pige på 7 græde fordi en lille @!#$ har kaldt hende en danskerluder, eller en skolepatruljepige nervøst træde et skridt tilbage fordi en lille dreng mener han kan tillade sig at sige til hende at hun bare er en @!#$ klam dansker og derefter spytte efter hende! Og jeg bor i RANDERS, som ikke engang er en speciel belastet by... (Og ja alle gange har jeg påtalt det for skolen, og talt med barnet, hvis det var muligt)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 ertyujikmb
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 12:17

Anna

Enhver flygtning der kom fra Østtyskland,fik øjeblikkelig al den hjælp som der var muligt.De var IKKE flygtninge som vi ser dem idag,og de havde INGEN krav til særforplejning,de var lykkelige for den måde vi tog imod dem.

Desuden tog mange af dem hjem så snart jerntæppet var væk,og Stassi ikke mere var en trusel for dem.

Jeg tror at du skulle grave lidt mere i historien,få lidt mere kendskab til det der skete dengang,så ville du aldrig komme med den gang pladder som du kommer med nu.

Politiske flygtninge,flygtninge for at få et bedre økonomisk liv oSV.

Det havde intet med det at gøre,men det havde at gøre med at de levede i et land hvor der var vagter med maskingevære,som skød på alt hvad der rørte sig,jeg har sejlet ind til Travemynde mange gange,på venstre side var Østtyskland,med et stort antal millitær folk som skulle passe på at ingen stak af fra dette åbne fængsel.

På den højre side af indsejlingen var der butikker,og restaurenter,hvor man kunne side og (nyde??) udsigten til mennesker som ikke kunne andet end at drømme om at håbe på at maridtet gik over snart,det gjore det heldigvis,og berlin muren var historie,og folk tog hjem igen.

Familie sammenføring var ikke på tale,Stassi lod ingen slippe ud levende.

Nok om Østtyskland for nu,men tag lige at nærlæse historien.

 

Så skriver du at jeg ikke ved meget om de lande de kommer fra idag??? Det er så din mening.

Men jeg ved at et menneske som har noget at frygte i sit hjemland,IKKE flygter fra sin kone og børn,han bringer dem MED SIG.

 

Og ja der er vold og uro hvor de kommer fra,og det er forfærdelgt,men jeg tror også at du skal være lidt forsigtig med bare at æde hele deres historie råt,for de skal jo (sælge sig selv ) for at kunne blive.

Men jeg hæfter mig også ved måden at de flygter på,de ser ikke ud til at have problemer med at overskride hjemlandes grænser,og tit ser man at de bare tager et fly til nærmeste nabo hvor de så kan komme videre til det mål som de nu måtte have,bla Danmark.

De flygter fra bla borgerkrig,jamen hvad så med at flygte til et område,eller land der er tættere på,så de kan vende tilbage når tilstanden er roligere der??

Man fristes næsten til at tro at flygtninge er blevet en fed forretning for dem der arrengere deres rejse til andre lande,hvor de bare skal sige ordet ASYL,så har de krav på hele smørrebrødsbordet. Det pågældenes lands skatteborgere skal jo bare betale,og så ellers indrette deres hverdag efter tilflytterene.

Og hvis at det indbefatter at landes egen kultur skal ændres så man ikke støder mennesker med en anden religion,end den som landet nu har haft i tusind år,jamen så gør man da bare det,vi skulle jo nødig kaldes for racister,vel??

 

Danmark har et godt ordsprog,SKIK FØLGE ELLER LAND FLY.

Og det skulle være noget som der skulle fortællles dem som søger opholds tilladelse.

En anden ting er det uhyggelige ord, TÅLT OPHOLD??

Hvad er det dog for noget,hvis at det bliver brugt så ved man at det er en forbryder,og så skulle der kun være en vej og det er ud,ganske enkelt.

 

Karen har fat i det helt rigtige,og hendes forklaring på hvorfor der er så meget antiparti imod fremmede har man vidst i mange år,men har været undertrygt i at sige,for så er man racist,så er man DF,er,så er man ultra højre,OSV OSV.

Det er så årsagen til at den yderste venstre fløj her kommer ind,og ser en smule morgenluft til at komme ind til de gyldne stole på borgen,altså livsvarig statsløn.

Det er sgu også lettere end at rende op til sagsbehandleren i tide og utide,for at få lidt,hvad er det man siger,hvis ikke du kan slå dem,så slut dig til dem.

 

Til slut enhver flygtning som laver den mindste smule kriminalitet skal ud med det samme,da han ødelægger det for dem som virkelig er i nød.

Der skal ikke særforplejning i fængsler,som de jo er storforbrugere af. Hvad vil de der,hvis at de er så gode som asyl centerne prøver at fortælle os.

 


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 20:03

Jeg kender udmærket Østtysklands historie. Der er intet i det du skriver nu, der er nyt, ej heller kan det sammenlignes med den borgerkrig, der lige nu hærger i Syrien.

 

Jeg skal ikke tage stilling til, om nogen får asyl. Jeg har ingen magt eller indflydelse på den slags. Jeg arbejder i øvrigt kun med flygtninge, der allerede har fået asyl i Danmark. Så der er ikke nogen, der skal sælge deres historie til mig. Desuden tror jeg ikke, at ar og skudsår lyver.

 

Og jeg kan kun gentage, at alt det du skriver om flygtninge er forkert. De flygter ikke med fly. Langt størstedelen af dem flygter til nabolandene. Som jeg allerede har skrevet. Sidste år kom 7000 syrere til Danmark. Der er nu 1,5 million syriske flygtninge i nabolandet Libanon.

 

Dem der forsøger at kommer videre, løber en stor risiko, og en del af dem overlever imidlertid ikke turen til Europa. Desuden er det, som du selv skriver, desværre sådan, at menneskesmuglere tjener godt på det, og for mange familier er der simpelthen ikke penge nok til at betale for hele familien. Derfor satser de på en person. Det betyder dog ikke, at resten af familien bare lever i sikkerhed.

 

Jeg har indtil nu ikke mødt nogen, der ikke hellere ville være blevet i deres hjemland, hvis der havde været fred. Og selvom de nu håber på en god fremtid i Danmark, så er jeg slet ikke i tvivl om, at de gerne ville vende hjem, hvis de kunne.

 

Men det nytter jo ikke noget at forklare dig alt dette. Du tror ikke på, at det er rigtigt, og du nægter at sætte dig mere ind i tingene. Det er enormt ærgerligt, for jeg tror du kunne lære en masse, hvis du ville.

 

Hvis du ombestemmer dig, kan du f.eks. starte her:

 

www.faktalink.dk/titelliste/ borgerkrigen-i-syrien/hele- faktalinket-om-borgerkrigen-i- syrien

 

flygtning.dk/danmark/asyl/om-asyl- og-sagsbehandling/hvem-kan-faa-asyl- i-danmark/

 

www.google.dk/search?q=war+in+ syria&biw=1366&bih=667...CAYQ_AUoAQ

 

Bedste hilsner

Anna

4
2
Svar på denne tråd
 
 Et link mere
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 20:07

Lige et lille link mere. Jeg advarer dog, det er ikke for sarte sjæle.

 

www.google.dk/search?q=war+in+ syria&biw=1366&bih=667...ch&q=daesh+ in+syria

 

Venlig hilsen

Anna

2
3
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider