Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjemis- nej tak
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 09:00

Vi var i sommerhus og til min helt store overraskelse, hører jeg pludselig denne meget karakteristiske bimlen, som man forbinder med hjemisbilen.

 

Tanken om at drøne ud og købe lidt is til fryseren melder sig og jeg bliver helt nostalgisk, for den mulighed har jeg ikke haft i årtier, men som barn var lyden af hjemisklokken simpelthen symbolet på at himmerrigets porte åbnede sig.

 

Hjem-is må jo være et ret gammelt koncept, for det er sådan ca. 30 år siden jeg var et ishungrende barn.

 

Øjeblikket forpasses. Jeg skal ud af døren og har ikke tid til det nu, så jeg glemmer det igen et lille sekund.

 

I bilen sidder jeg og tænker, at jeg burde notere ned at isbilen tilsyneladende kommer forbi på dette tidspunkt og at børnene ville blive ellevilde ved muligheden. Vi bor nemlig langt ude på Bøhlandet, så det stykke kulturhistorie vil mine børn ellers ikke opleve.

 

Nå men, jeg sidder og hensvømmer i minder om de gode gamle dage, hvor der var sommer om sommeren og meterhøje kælkebakker om vinteren, da jeg pludselig bemærker en blå varebil i vejkanten.

Det var da mystisk, tænker jeg, der er da ingen boboelse heromkring...

 

Efterhånden som jeg kommer tættere på, kan jeg se en mand i en for en mand meget almindelig stilling. Han tisser....Og ikke nok med han står og tisser, så står han lige op og ned af isbilen....i blæsevejr...med vinden i den helt forkerte retning.....

 

Jeg er nok sart, men jeg var lige ved at brække mig....

 

For det første, så står han og strinter op ad bilen, hvor jeg havde forestillet mig, at mine børn skulle stå og tigge is. For det andet så havde jeg mine kraftige tvivl om han nu også huske at vaske sine hænder efter....tjah, han vil nok ikke betegne det som toiletbesøg...

 

Sådan sluttede et godt minde om sol, sommer og masser af is. Fremover vil et andet minde nok følge lyden af klokkerne fra isbilen

 


Missolga

2
2
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 09:05

Ad, hvor ulækkert.

 

Man kan undres og det gør man også.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 rolig nu
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 09:10

hunde tisser også op af biler- og heldigvis er de is der sælges pakket godt ind og dermed ikke i kontakt med det du så.

 

Hvem ved om manden har en flaske desinficerende i bilen han vasker/tørre hænder i ?

 

Hver dag ser man chauffører står langs motorvejen/ landevejen og tisse i op af buske/træer/biler så jeg ser nu ikke din oplevelse som nyt.

 

 

Karina

17
0
Svar på denne tråd
 
 bopbop
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 13:15

Altså helt ærligt, så synes jeg også at det er uacceptabelt....Der er masser af offentlige toiletter rundt omkring og jeg tvivler stærkt på, at nogen ville se skævt til, at lastbilchaufførerne holdt ind og benyttede sig af dem.

 

De fleste af os kvinder er jo også henvist til toiletterne. Mon ikke de fleste ville blive lidt stramme i betrækket, hvis det var en kvindelig hjemis-chauffør, der pludselig følte naturen kalde og satte sig på hug ved siden af bilen????

 

Derudover så synes jeg at der er forskel på de forskellige chauffører. Bare et skud på tasken, men måske 95% af chaufførerne er aldrig i direkte kontakt med kunderne og de der leverer varer til fx supermarkeder er ikke i kontakt med den enkelte vare, men kører en hel palle ind af gangen med palleløfter, truck eller hvad ved jeg.

Ham her rører ved den pakke der ryger direkte ned i fryseren. Han udleverer den, modtager penge og giver retur.

 

Jeg beklager meget, men jeg synes det er ulækkert.....


Missolga

3
1
Svar på denne tråd
 
 Puha - de Hjem is biler
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 14:14

vores lokale vogn har en fuldstændig tosset ide med at give den fuld gas med kobjælden i 10 minutter, og på det tidspunkt har jeg tvunget ungerne i flyverskjul, så chaufføren ikke ser dem. Så kører vi en psykologisk kamp med chaufføren om, hvem der først opgiver. Enten kører han, eller vi opgiver, og køber is for at slipper for hans ringeri. Ellers kan han være særdeles ihærdigt med at rykke i snoren til klokken. Hvis det ikke lykkes, fodrer han hunden med kiks, indtil jeg må ud og hente den. Det er det eneste tidspunkt, den har selektiv hørelse, og jeg er tvunget til at gå ud og bryde venskabet med den flinke mand med kiksene. Alt det her cirkus startede efter jeg købte 3 af de største islagkager, og tilsyneladende er kommet i segmentet over kunder, der kan sælges til.

Dog fik en episode hvor han bimlede og bamlede kl halv ti om aftenen, lagt en dæmper på ham. Husbond mener dog, at enhver der ser et kvindemenneske total rød i kammen, halv hængende ud af et vindue med kommentaren:SÅ SKAL DU VIST VIDERE KAMMERAT:, ikke har så meget lyst til at bimle ret meget mere.

Men roen er genoprettet, og vi fortsætter vores lille udholdenhedskrig. Til gengæld har ungerne fundet ud af, at det er skide sjovt og lukke hunden ud, så jeg må bene efter og nå at fange den.... Det lykkes sjældent. Ungerne og jeg får det som tre forårskåde føl, ligeså snart vi hører klokken i det fjerne. Hvem sagde det er kedeligt på landet??


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

5
0
Svar på denne tråd
 
 pengene
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 14:39

Jeg tror faktisk at variationen i bakteriekulturen er større på sådan nogle mønter end de er på de ædlere dele på sådan en chauffør. Dermed ikke sagt at han skal lade være med at vaske hænder. Men han får langt flere bakterier og andre "klamme" ting på fingrene ved at tage i mod penge end ved at tisse...

 

Jeg synes i øvrigt ikke der er oversvømmet med offentlige toiletter i vore natur. Jeg har også måttet sætte mig på hug ind imellem ude på bøhlandet.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

14
0
Svar på denne tråd
 
 hjemis
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 16:40

Inden du skælder ud på den stakkels mand, så kan jeg fortælle at der ikke findes ret mange offentlige toiletter i det danske land.

Manden kører efter et fast skema fra 15 til 20:30 ca. Hvis han skal bruge tid på at køre væk fra turen for at skulle på toilet ville han blive alt for forsinket og han vil miste kunder.

Der er dem der kigger på hjemmesiden og ser at de kommer kl. 15:00 og hvis han ikke er der senest ca. 15:30 tror kunderne ikke de kommer og væk er salget.

derfor er de nødt til at bruge naturen og den sprit der er i bilen

5
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 17:32

Tjah...jeg synes nu at der er offentlige toiletter nok her i landet, men det er vel et spørgsmål om blærekapacitet og jeg må jo så være særligt udholdende i dette toilet-uland. Jeg sidder ihvertfald ikke og blotter agterspejl i tide og utide.

 

Men, så svar mig lige på, hvorfor ialverden at det er så bidende nødvendigt at rende den halve bil rundt for at stå og lette ben ved det ene bagdæk? Hvorfor ikke rende om bag et af vejtræerne?

Det er da meget muligt at manden har en svag blære og absolut ikke har tid og eller rækkevidde til at nå det nærmeste offentlige toilet, men om bag et træ kunne han godt have klaret og det havde da været noget mere anonymt.

 


Missolga

3
0
Svar på denne tråd
 
 Mht at lette ben
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 18:08

er han vel bare miljøskadet af alle de hundekiks, der deles ud. Jeg forestiller mig et tricks til mersalg kunne være og iklæde sig et hundekostume, for ligesom og komme ind bag fjendens linjer...han lyder jo til at være godt på vej....


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 18:42

Hahahah den her tråd er fantastisk!

 

JO jeg havde sgu nok stillet mig bag et træ eller ligesom lidt ned i en grøft! Mærkeligt at stå i piv offentlighed, han troede nok ikke der var nogen der så ham ude på landet!

 

Den her sætning fik jeg til at skraldgrine:

"Jeg sidder ihvertfald ikke og blotter agterspejl i tide og utide."

 

Og det med at komme bag fjendens linjer.. Lyder som en god idé, fortæl hvordan det går!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 gfkkhgv
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 18:59

Dengang jeg boede på Nørrebro havde jeg er fast postbud. Han holdt altid pause i parken lige ude foran mit vindue (jeg studerede, så sad ofte ved bordet og læste), og han holdt altid pause lige før min opgang.

han drak altid en enkelt øl og spiste sin mad, og ALTID p*ssede han i busken inden han gik ind og afleverede mine breve (uden at vaske hænder)

jeg blev helt god til at åbne breve med en karklud ?


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

1
0
Svar på denne tråd
 
 Her er mulighed for en geshjæftig
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 19:07

 

jyye!

 

Hvor mange vogne har Hjem-IS ? Kan vi tillade os at antage at alle chauffører har de samme behov mindst een gang på en rute? Kan vi, evt. ved simpel forfølgelse og udtalt tålmodighed, kortlægge deres ruter?

 

Så er det bare at indrette en lille træls Peugeot Partner eller lignende med tørkloset og håndvask, vand og varmluftstørrer, og så krydse Hjem-IS' ruter på de rigtige tidspunkter, eller måske bare køre bagefter et stykke tid. Der skal nok ikke være en klokke, men en højttaler med påtrængende rislende vandfaldslyd.

Når økonomien bliver større, kan man øge flåden, give dem firmafarver (mørkegul?), et pænt logo , og et markant navn. "Hjem-TIS" kunne være en mulighed

13
0
Svar på denne tråd
 
 Toilet
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 18:16
Prøv du i din egen by at tælle offentlige toileter. Der er måske en på tanken, hvis der en tank i byen og måske er der et toilet du kan bruge.

Tenk hvis du skulle forlade dit arbeide Bruge 20 min. På at komme hen til et toilet og 20 min tilbage, denne tid kan du så ligge oven i din arbejdstid, for det er din egen tid du skal bruge på at komme på toilettet, så nu har du på et toiletbesøg 50 min. Senere fri.
Men jo lidt skjule sig kunne han godt når nunaturen kaldte.
5
2
Svar på denne tråd
 
 Bwahahaha!!
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 20:30

Åh, gud, xy, dit bidrag til denne tråd havde nær fået mig til at 'Hjem-Tisse' i bukserne af grin!!

(men jeg lover højt og helligt, at jeg naturligvis ville have vasket hænder bagefter, skulle uheldet have været ude ).

 

Eftersom min hjerne af en eller anden grund insisterer på altid at oversætte alt til tegneseriebilleder, havde jeg det virkelig muntert et par minutter!! Tak for dagens gode grin!

 

Venlig hilsen Mitte

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hjem-gris
Forfatter: 
Dato:  21-06-2015 09:11

Fremover tænker men nok på noget mindre rart, hvis man får trang til en gul limonade is...


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider