Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 New Zealand-eventyr
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 16:50

Hej HNer

Jeg har, ret spontant, valgt af fejre min bachelor i medicin med et lille års pause og eventyr . Turen går bla. til New Zealand hvor jeg, hvis alt spiller, vil være fra slut oktober og 4-5måneder frem.

 

Min rejsepartner lever af at riverrafte og vi vil planmæssigt ha' base i Rotorua, hvor jeg håber at finde et job. Drømmen er selvfølgelig et heste-relateret arbejde, - deraf dette opslag... Men at riste kaffe, skænke drinks, passe børn eller gøre nytte af min bachelor er bestemt heller ikke nyt eller skræmmende for mig

 

Så - kære HNer. Hvis nogen selv har arbejdet i Rotorua el. omegn med heste (eller andet sjovt..), kender nogen, som har eller har andre tips og tricks og must-experience-fif til mit livs eventyr i NZ giv endelig lyd. Kun billetten og gejst ligger pt. fast

 



Katrine

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 17:27

Afsted med dig!

Jeg var i Australien og New Zealand i mit sabbatår mellem gymnasie og uni, og det var fantastisk - jeg brugte mest tid i Australien, men NZ endte med at være min klare favorit, helt absolut.

 

Jeg skulle have været i Christ Church, men to dage før får jeg anbefalet af nogle fra Australien (hvor jeg var inden NZ), at jeg skulle prøve Queenstown i stedet, da det skulle være bedre.

I FLYET fra Sydney til Queenstown fortæller piloten om det kæmpe jordskælv, der netop havde ramt Christ Church. (Det var der i 2010)

Jeg tror ikke på skæbnen, men altså....

 

Så jeg kan anbefale Queenstown? :P MEGET smuk by, og rig mulighed for ekstrem sport, jeg fik både river raftet, sejlet på floden hvor der er filmet flere scener fra Ringenes Herre, og fløj i helikopter over bjergene og landede helt oppe hvor der var sne, og så igen flere steder fra Ringenes Herre fra helikopteren.

 

Jeg var der kun i 2 uger så jeg arbejde der ikke, men mit indtryk af de lokale var bestemt, at de var meget velkomne og hjertens gerne hjalp med alt muligt, jeg tror sagtens du kan gå steder hen og spørge om arbejde.

 

Nu læser jeg selv veterinærmedicin, og jeg ærgrer mig gul og grøn over, at jeg ikke kom ud på en gård og fik hjulpet til med at læmme :)

De har jo frygteligt mange får på NZ!

Nu er du der så ikke i læmme-sæsonen, der har de ellers frygtelig travlt så der kunne du sikkert give en hånd med :)

 

God tur! Tag masser af billeder og NYD den friske luft.

Det mindede mig meget om naturen i Skotland. Frisk luft, rent vand, det hele var bare så fedt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 23:40

arbejdet dernede, så den del kan jeg ikke hjælpe med. Jeg har været i NZ af to omgange - 4 uger i september 2004 og 4 uger i januar/februar sidste år. Første gang som backpacker med Greyhound-busser og anden gang på roadtrip med lejet bil. Jeg har været rundt fra Auckland til Coromandel til Rotorua til Taupo til Wellington på nordøen (med flere stop undervejs selvfølgelig). På sydøen kørte vi mere eller mindre fra Picton og hele vejen rundt langs kysten imod uret til Christchurch (som jeg ville undgå at have som base - byen er stadig meget medtaget efter jordskælvet).

 

Det er sandt, at der er masser af frisk luft i NZ - men ikke lige i Rotorua Der stinker af råddent æg i dele af byen, fordi det er et aktivt geotermisk område (svovl lugter af råddent æg sådan cirka). Jorden koger lige under overfladen.

Ellers en fin by - vi tilbragte et par nætter der på begge mine ture og brugte mest tiden på at kigge de smukke områder med gejsere, hvor jorden er farvet af mineraler.

 

Personligt er jeg nok mest til sydøen. Queenstown er smuk og fantastisk, også en klar anbefaling herfra.

 

Not to be missed er Abel Tasman National Park - der SKAL I ud! Fantastiske hvide sandstrande og regnskov i skøn forening. Jeg var ikke derude på min første tur, og det var den bedste overraskelse på tur nr. 2


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 new zealand
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 12:32

Jeg brugte næsten 3 måneder i NZ i mit sabbatår for ca 3-4 år siden. Det er et fantastisk sted mad massere af natur. Hvis det er riverrafting i er efter kan jeg klart anbefale at tage forbi "river valley" det er en hostel/adventure sted som både har riverrafting og hesteture i ringenes herre omgivelser (Jeg nåede dog ikke med på sådan en tur :( ). Rotutoa lugter fælt men det vender man sig nok til :P Jeg arbejdede i 1 uge på et hostel i Wellington så jeg tror også du kunne finde job i hostel branchen hvis det er. Roturoa er sog ikke super stor, så ved ikke hvor mange hostels der er, eller om de kun tager "WOOFere" som mig. jeg snakkede med rejsende der havde arbejdet på fårefarme, men husk at søge et working hollyday visa ellers må man ikke engen WOOFe. (WOOF= WillingWorkers ON Organic Farms er frivillig arbejde for kost og logi hvis nogen var i tvivl)

Jeg nåede heller aldrig forbi chiristchurch fordi de kun lige var begyndt at lukke de lokale tilbage. det var i december 2011, kan se mange af hostellerne ikke engang har genåbnet endnu, og iflg en nz jordskælvside får de stadig flere ugentlige skælv på ca 3 på richterscalaen :(


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres indlæg
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 22:54

Mange tak for jeres svar, tips og tricks! Det er super brugbart, så byd endelig ind med flere :-)

 

Rotorua er udelukkende pga rafting - han er raftingguide og det er åbenbart det überste sted indefor den verden.. Så der er nok ikke så meget at forhandle om. Luften må jeg så vænne mig til ;-) håbet er dog også at kunne kombinere opholdet med en masse udflugter og eventuelt en månedstid rundt i en Van og nok et smut til sydøen!

 

Tanken går også på, hvis pengene er til det, at kunne ha en bil og dermed kunne arbejde lidt derfra. Må vist erkende at man ikke bare springer på cyklen som vanligt ;-) Skal ikke hjem med penge på lommen, - et job er egentlig mest for oplevelsen, overlevelse og i forsøg på at blive "integreret" og få et netværk for perioden. Hotelbranchen er klart en mulighed jeg vil undersøge :-)



Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider