Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sengetøj...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 18:35

Hvor tit skifter du sengetøj?

 

Personligt skifter jeg hver 5 dag, og sengetøjet skal være lavet af 100% bomuld

 

Kom frisk med jeres svar :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 18:47

Når jeg synes! Som med alt andet der skal vaskes.

 

For mig er det ligesom en fornemmelse, at nu synes jeg det er lidt for "nusset". Det synes jeg afhænger af sæson, om jeg har svedt/haft det varmt, osv.

Det kommer også an på vejret, da jeg ikke har mulighed for at tørre indendørs, så det skal være vejr til at hænge det ud :)

 

Jaa, der kan da sagtens gå nogle uger, jeg er ikke så sart (og jeg synes selv jeg burde gøre det oftere! Jeg er desværre lidt doven).

Jeg sveder ikke rigtigt når jeg sover.

 

Hvis min kæreste har været her vaskes det meget oftere, for lige så snart vi ligger to personer bliver det meget hurtigere nusset, og man sveder mere når der ligger to.

 

Hver 5. dage er for ofte for mig vil jeg sige, det gider jeg ikke. Min vaskemaskine står i køkkenet (ingen dør til stuen), og når den kører ryster hele gulvet i lejligheden + min nabo bliver irriteret (med god grund, den larmer!). En 60-graders vask for mig tager 3 timer, så det gider jeg ikke hver 5. dag.

 

Men burde helt klart gøre det oftere end jeg gør nu, mest fordi jeg elsker nyvasket sengetøj :P

Det er det bedste at krybe ned i! Har lige købt noget lækkert sengetøj i Netto, hvor man skulle samle mærker for at få det. Har det på nu, det er super lækkert!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 sengetøj
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 18:59

Her er der industri maskiner til brug, så en 60 graders vask tager ca 45 min, så det kan ikke være en undskyldning her

 

Det er dog lovligt at indstallere egen vaskemskine, men indtil videre er den i kælderen brugt og det har fungeret :)

 

Samt der er tørrerum, med kondens tørre, så tøjer kan nærmest pilles tørt ned næste dag

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 19:04

der går vel ca 2 uger imellem - alt efter hvordan det lige passer med vejret mm.

min mor vil helst have det ud og hænge - hun bruger helst ikke tørredyret til sengetøj. så det skal være godt/tørt vejr



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 20:20

Det lyder herligt Belinda! Så kunne jeg nok også overtales til det! :P

 

Jeg undværer dog en ting, og det er skyllemiddel. Jeg er vokset op med det. Den svage duft af "mor har vasket sengetøj" når man krøb ned under den friske dyne.

Da jeg selv flyttede hjemmefra, valgte jeg skyllemiddel fra, af miljøhensyn, og fordi jeg syntes det var mange penge at bruge på noget, der ikke tilførte værdi, andet end nostalgien.

 

Jeg savner det stadig. Mange kan ikke fordrage lugten! For mig er det tryghed, hygge og vasketøj der hænger til tørre i solen hjemme i parcelhuset.

 

Til gengæld dufter mit sengetøj så i stedet af frisk luft - nogenlunde, bor jo i byen ;)

Er sikker på, at når jeg flytter på landet, så dufter det fantastisk!

 

Sikke jeg kan snakke, når jeg burde læse til eksamen :P

Jeg har også kun bomuldssengetøj, det er nu ikke et bevist valg, det er bare dem jeg har. Synes det er blødt og dejligt!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Burde skifte..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 00:03
Hver uge, men magter det helt ærlighed ikke..

Så det bliver kun hver 14. dag.. Har husstøvmide allergi og er ekstremt pernitten i soveværelset..

Så når der skiftes sengetøj er det plus den tynde rullemadras.. Senge og madrasser støvsuges.. Og resten gøre grundigt ren med aftørring og støvsugning..

Alt vaskes på 60 grader og lufttørres..




 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 09:38

gjort minimum hver weekend - elsker fornemmelsen af rent sengetøj.

 

Vasker ved 60 grader og om må indrømme jeg for det meste smider det i tørretumbleren. Har en kat der elsker at putte i dynen, og tørretumbleren fjerner hårene bedre end selve vasken

0
0
Svar på denne tråd
 
 222222222
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 09:46

Næsten hver weekend, dvs 3 til 4 gange om måneden.

Alt vaskes ved 60 grader inc skyllemiddel, og alt tørretumbles..

Det fylder godt idet vi har 4 hovedepuder og en 210x210 dyne + lagn, i vores seng


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi vasker
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 13:44

Fast hver tirsdag 10-12. En maskine på 40 grader og en maskine på 60 grader. Så det hele er overstået på 2 timer

0
0
Svar på denne tråd
 
 sengetøj
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 21:19

Her skifter vi hver søndag... Dog kan det smutte og så bliver det ikke før næste weekend. Søndag plejer nemlig at være "vaskedag" herhjemme :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sengetøj
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 19:05

Uha lige pt går der ikke så mange dage imellem, men prøver virkelig at beherske mig i, ikke at skifte FOR tit ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 20:46

1-2 gange om ugen.

Jeg har en hund og et par katte i sengen, så der skal skiftes ofte
Alt mit er af bomuld.


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

R.I.P. Redwood Mickey Mouse <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sengetøj
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 22:00

Cirka hver anden uge. Vil jeg tro. Det der begrænser mest, er at jeg virkelig hader at tørre det. Det fylder. Jeg må se at blive venner med tørretumbleren i vaskekælderen :p

 

Det var så i teorien. I praksis er det lidt noget andet. Især fordi jeg ind i mellem har overnatninger andre steder i landet på grund af mit arbejde.


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skifter
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 00:50

hver 2.-3. dag.... Fordi hunden tror at den har ret til en plads....

 

Og dertil er det vigtigt, at det er vasket og tørret rigtigt.... Vask og på tørresnoren.... :-D


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider