Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad ville i gøre?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 15:22

Beklager på forhånd, at det nok bliver lidt langt...

For snart et år siden fik jeg min første pony, Cadeaux.
Jeg fik ham hjem, og det viste sig så, at han var en større mundfuld end regnet med. Han bider, truer ofte med at sparke og har fået mig sparket en enkelt gang.
Da jeg kun havde haft ham i 3 uger havde han smidt mig af 2 gange og har så siden været tæt på rigtig mange gange.

Når jeg henter ham ind fra folden, er det ikke særlig tit han gider komme med ind, uden vi har stået i omkring 10min og kæmpet, hvor han har nappet mig i armene, bakket og ja, jeg har jo bare prøvet at trække ham ind, sagt nogle "gå frem lyde" og nogle gange har jeg haft en pisk med, så jeg lige kunne prikke til ham, og det hjælper, men det gider jeg ikke stå og gøre hver gang.
Jeg kan kun strigle og sadle ham op inde i boksen, da han ellers stikker af. Og selv inde i boksen når jeg ligger sadel på, skal jeg have en til at holde ham imens.

Når vi er over på vores bane gør han stortset alt for at komme ud, og så er han ligelgad med hvor meget man har ved tøjlerne.. Og der er ikke hegn hele vejen rundt om, da det ikke er sådan en rigtig bane, det er lidt svært at forklare.

Når jeg bare trækker en tur med ham, så har jeg trensen på ham i stedet for bare han grime, da jeg ellers kan ende ude på landmandens mark, men en hest der bare traver afsted med mig i den anden ende af tovet..
Jeg ved han har haft nogle lidt dårlige oplevelser (fandt jeg ud af efter jeg havde købt ham).

Han er simpelthen blevet en ALT for stor mundfuld for mig, og jeg er ikke den eneste der har haft det sådan ved ham..
Han er lige fyldt 6, og han har været rundt i mange forskellige hjem, sådan som jeg har fået det regnet ud.

Jeg har både fået telepati på ham, og får ham ofte healet, og her d. 23 får jeg en fys ud og kigger på ham.

Jeg er nu gået hen og blevet nervøs/bange for ham, at jeg ikke vil være derude alene, og hvis det er eneste mulighed, så kommer jeg slet ikke ud til ham den dag.

Mit spørgsmål er så: Hvad ville i personligt gøre i min situation?


- Tak til jer der tog jer tid til at læse det. (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
0
Svar på denne tråd
 
 hheejjjjjj
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 17:31

sikke trist siutation du stå i jeg har selv stået iden

og føler virkelig med dig

jeg valgte at aflive min hest til sidst

der var ingen glæde og ingen søvn af at tænke konstant

på hvad skulle gøre ..jeg havde også prøvet alt og nænned ikk sende ham vidre .han havde været kastet nok rundt krydser alt for du finder løsning


hold hovedet højt,..

4
2
Svar på denne tråd
 
 Kom af med den hest
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 18:30

...hellere i dag end i morgen. Livet er ganske enkelt for kort og helbredet for dyrebart til dårlige heste og hvorfor bruge penge på noget, der giver én flere sorger end glæder ???

 

Din hest er næppe blevet sådan fordi den har været mange steder, der er nok snarere tale om at den har været mange steder fordi den er sådan. Heste med dårligt temperament er desværre forudbestemt til en tilværelse med mange ejerskift og ophold hos handlere, fordi de fleste mennesker meget hurtigt bliver trætte af dem. Kun såfremt de har nogle helt ekstraordinære og åbenlyse evner, kan de være interessant for en professionel rytter, men selv disse ryttere foretrækker også heste med godt temperament.

 

Til børn er det endnu vigtigere med et godt temperament, da ponyer jo skal kunne rides og håndteres af børn uden unødig risiko. I dit tilfælde ville jeg sørge for at komme af med hesten i en fart, om nødvendigt ved aflivning, da det slet ikke lyder som en hest, der er egnet til børn.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

9
3
Svar på denne tråd
 
 DJensen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 18:48

DJensen, jeg er sikker på, at hvis man har tid, tålmodighed og evner til det, at der så kan komme en god pony ud af ham!(:

Har dog selv haft salg i tankerne, men hvem gider dog købe sådan en pony? Og jeg gider ikke være en sælger der lyver, bare for at få ham solgt. Ligesom dem jeg købte ham af gjorde.


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:20

hvorfor dog bruge tid og penge på healing og fysioterapi, når du har en uopdragtet 6 års?

 

og når jeg skriver uopdragen mener jeg ikke fræk eller ond, bare ikke opdraget- det er ikke sikkert din hest er udstyret med et dårligt temperament, hvis den hele livet selv har været den som bestemte hvor skabet skulle stå.

Jeg har set de "ondeste" heste blive gode medgørlige rideheste, efter at havde været i hænder på en træner som har gjort en ordentlig indsats.

 

Som hesten er nu, kan du ikke være nogen bekendt at sælge den, så hellere aflive. Især med tanke på, at hesten har været forfangen. Men hvis du gerne vil beholde hesten, så brug dine penge på at få den opstaldet et sted hvor der er en træner som kan hjælpe dig flere gange om ugen- først da ved du, om det er dig eller hesten som er problemet.

8
0
Svar på denne tråd
 
 leonidas
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:27

Hvor fra ved du om han har været forfangen?

Jeg kan ikke sige dig om han "bare" er uopdragen, men jeg syntes det er værd at få ham tjekket for smerter, da han netop ikke altid har været sådan, det kom ved den der havde ham før dem jeg købte ham ved.

Han skal ikke flyttes fra hvor vi står nu(udover hvis han sælges) for han skal ikke ud og stå et stort sted, så den mulighed er der ikke (:
Så skal jeg have en underviser ud, og det har jeg også tænkt på, hvis han ikke har smerter (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
5
Svar på denne tråd
 
 Well.....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:28

Jeg tænker lidt i mit stille sind; I stedet for at ligge alt skylden over på hesten, var det så ikke en idé at kigge lidt indad? :)

 

Kunne det evt. være manglende/dårlig forståelse for hesten, når det kom til stykket?

 

Desværre er rigtig mange vokset op med, at "den er sgu nok bare er fræk og skal sættes på plads", for det er hvad man lærer ude på rideskolerne. Jeg ved ikke, om det er det du er vokset op med og udøver, TS, men jeg tænker, at det er hvad tidligere ejere har og det derfor er gået galt.

 

For mig lyder det som en hest, der simpelthen aldrig har lært basis-signaler - altså, stop, frem, bak og drej og som simpelthen reagerer ud af frustration, og det forstår jeg egentlig godt.

 

Jeg er rigtig glad for at se, at du gerne ville tjekke fysikken først, for det kan selvfølgelig også være en stor hæmning for ham. :)

 

Det er ikke fordi, at jeg er reklame-dame for BBH eller noget, men jeg ville kigge i den retning, hvis jeg var dig. En BBH-træner, Camilla Stormont, Ute Lehmann - en eller anden træner, som har sat sig godt ind i hestens indlæring og psyke, altså ikke en der vil nedbryde ham, men hjælpe ham :)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

6
1
Svar på denne tråd
 
 et godt råd
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:28

prøv at se om du kan finde en træner som arbejder med "de 7 lege"

jeg fandt en westernrytter som lærte mig det, og fik to totalt søde og nemme heste. har to i samme alder, og da de var 3 år var de ved at tage livet af mig. de kunne intet, og forsøgte man noget ja så var det næsten livsfarligt

din hyp respektere dig simpelhen ikke. så brug tid på jordtræning.

 



3
6
Svar på denne tråd
 
 Aflivning eller?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:32

Jeg vil sige at det eneeste alternativ til aflivning er at sende ham i professionel ridning/træning. Det skal ikke være et sted hvor han kun bliver redet, men et sted hvor han bliver trænet fra grunden af. Sådan en træner kan også hjælpe med at tage stilling til om aflivning er vejen frem eller om han kan blive en flink ridehest i fremtiden.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

17
0
Svar på denne tråd
 
 Engang troede jeg også som dig
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:38

....at det blot var et spørgsmål om tid, tålmodighed og evner (dyrlæger, sadeltilpassere, kiropraktor, telepatører, m. fl. var på daværende tidspunkt ikke så meget inde over som i dag, hvis overhovedet). Tid og ikke mindst (til tider) dyrekøbt erfaring (+35 år) har dog lært mig at der bare findes heste, der ikke er det værd. Det er simpelthen for farligt, for dyrt og for opslidende.

 

Nu vil du måske argumentere at hesten da skal have en chance, men en chance for hvad? For at lemlæste dig eller en anden? Hvis den er som du skriver: "Han bider, truer ofte med at sparke og har fået mig sparket en enkelt gang" så bliver der næppe en god pony ud af den. Jeg ville ihverfald ikke overlade mit barn til en sådan hest, da den trods opdragelse, telepati eller andet, kan få tilbagefald uden varsel.

 

Der er ikke mange købere til en sådan hest, men en handler vil dog altid købe den til slagt, hvis bare pris er lav nok.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

8
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:41

I det år her jeg har haft ham, har jeg ikke rigtig lavet andet end horsemanship.
Jeg har kigget på BBHs hjemmeside, og det er ikke lige hvad jeg har råd til, desværre, de lyder ellers super dygtige.
Camilla Stormont er jeg ikke interesserede i.
Ute Lehman kan jeg lige søde på hurtigt, tak (:

Det kunne være en mulighed at sende ham til en berider, problemet er bare, at enhver ny rytter skal starte forfra med ham, så selv hvis de gær ham god, så kan det godt være jeg skal starte forfra, igen, når han kommer tilbage.

Har selv tænkt lidt på salg, da det lige nu ikke er godt for nogle af os, men jeg kan heller ikke nænne at sælge ham.


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
4
Svar på denne tråd
 
 HMS????
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 19:45

Hvis ikke du kan løse problemerne med ham vha HMS, så er der igen 2 muligheder enten er du ikke dygtig nok eller også har din hest et brist der gør at man ikke kan trænge igennem. Men jeg kan ikke se formålet med at sende ham til berider, når det er det grundlæggende fra jorden der er det grundlæggende problem.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 20:06

Jeg er ikke ligefrem mester til HMS, men jeg kan da lidt, og ved hvordan jeg i hvert fald trækker med min hest, så ser ikke grund til han skal bide når jeg går med ham..

Vil heller ikke sende ham ud i ridning, så de svar behæver i ikke skrive (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
4
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 20:36

Du vil ikke flytte ham til ny stald, hvor du måske kunne få mere støtte til at håndtere din hest.

Du vil ikke sætte ham i ridning ved en erfaren beridder, da der altid skal startes forfra med ny rytter.

Du vil ikke aflive ham.

De få ting du vil, har du ikke råd til.

 

Hvad forventer du, at "vi" svarer så??

 

Hvordan er det med forældre opbakning?

Hvad siger dine forældre til din potientale livsfarlige hest? Og er du selv grundigt forsikret, til når det en dag går galt? Hvordan vil du ha' det med at du vælger at sælge, og han lemlæster næste eller næste eller næste køber?

 

Jeg ved godt, at du er 16 år og derfor ved alt og kan redde alle. Men for en gammel kælling, som mig på 47 år, så ved jeg, at du kommer til at lære det. På den ene eller den anden måde. Og som du beskriver det, må vi alle krydse fingrer for, at du er een af de heldige, der lærer på den gode måde.

 

Næsten synd, at du kun kan give mit et


VH Pernille

 

Søger lift til indkøbstur i Tyskland <3

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

26
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 20:40

Jeg ville se at komme af med den pony.

 

Vi har heste for at få glæde ud af det. Kort og godt. Det skal ikke være surt at have hest, sådan generelt. Der kan være trælse dage, hvor tingene ikke fungerer, der kan være trælse sygdomsperioder hvor man ikke kan ride, men overordnet set, så er det at have hest liebhaveri, som skal bidrage med glæde i vores liv. Og det lyder det bare ikke som om din hest gør i dit.

10
1
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 20:52

Jeg er 17, og ved skam ikke alt :p
Men ved at jeg godt kan finde ud af at styre en normal rolig hest.

Jeg har forældreopbakning, men min mor er også bange for ham, og jeg har ikke fortalt min far hvordan det står til, da jeg er for bange for at skuffe ham, da det var ham der gav mig lov til at få hest, han kørte med ud og kiggede osv. så vil ikke skuffe ham nu.

Jeg er forsikret, men ved ikke helt hvordan og hvorledes, men jeg ved jeg er forsikret hvis der skulle ske noget (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
4
Svar på denne tråd
 
 Puuuuuh....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 21:10

Den pony lyder ikke ret sjov. Eller sund. Jeg synes helt bestemt ikke, det er en pony for en pige på 17 år! En pige på 17 år skal have en sød og sjov pony, der er til at gå til og som kan give en masse gode rideture - og ingen bid og spark!

 

Jeg tænker, at enten er hesten fejl-opdraget, eller også har den ondt. At udrede en hest med smerter kan være virkelig dyrt. At genopdrage en frustreret hest kan være svært - og farligt! Og det handler ikke kun om ridning, men om ja... det hele. Man kan få hjælp, men jeg tænker, at for at det kan blive godt, skal man være helt firkantet fra starten af, så man skal have meget hjælp, hvis altså ikke træneren helt skal tage opgaven - så bliver det også pivdyrt. Med andre ord er det her bare overhovedet ikke en hest for dig. Du bliver nødt til at komme af med den, tænker jeg.

 

At sælge til en anden uerfaren pige er en rigtig dårlig ide, der har du HELT ret. Så de alternativer, jeg ser er, at du enten afliver, eller at du afsætter den til en erfaren træner eller rytter, som kan se potentialet i den, og som både har tid og penge til at gøre det rigtige, inklusiv at aflive den, hvis det alligevel ender i hegnet.

 

Med sådan en hest er det en chance, man tager. Og at finde den helt rigtige rytter til sådan en hest, som man forærer eller næsten-forærer væk, er en stor opgave i sig selv, for der står mange mere eller mindre skruppelløse mennesker på spring, som enten tror, de kan løse problemet, ikke kan og forsøger at få pengene hjem ved at sælge problemet - eller dem som simpelt hen sætter den til salg igen, inden de har fået den ind i stalden. Så vælger du den løsning, skal du håndplukke mulige modtagere og kontakte dem selv for at være sikker på, at hesten ikke fortsætter sin rundtur hos flere ejere.

 

Jeg synes også, det er på tide, at du taler med dine forældre om problemet. Måske skal du simpelt hen vise dem denne tråd, det kan være lettere end at skulle til at forklare. Har dine forældre heste-erfaring? Hvis ikke, synes jeg, at I også skal inddrage din træner eller underviser eller staldejer eller anden voksen, som kender hesten og problemet og kan råde jer til, hvad der skal ske fremover. For det der sker nu, det er altså rigtig skidt og rigtig farligt!

 

Ønsker dig det bedste!! :-)

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
7
0
Svar på denne tråd
 
 Taina (:
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 21:20

Jeg gik også efter en dejlig rolig pony, og at ejer løg, vidste jeg selvfølgelig ikke.

Har snakket lidt med min mor om det, bare ikke min far, da jeg er for bange for at skuffe, men hellere det, end jeg bliver sparket ned igen.. Da han sparkede mig var det på hoften - heldigvis - tør ikke tænke på hvis han havde ramte mig lige i maven..

Ja, jeg ville være meget kritisk med at finde ny ejer, og sætte mange krav, og have at evt. ny ejer skulle prøve ham flere gange, måske have ham på prøve i en måneds tid.

Min største drøm gik endelig i opfyldelse, og så er det endt sådan her, og det er ret hårdt for mig at indrømme..


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

2
0
Svar på denne tråd
 
 Flov.....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 22:06

Du skal helt bestemt ikke være flov over, at det er endt sådan - det er ikke din skyld!! Jeg synes, det er rigtig godt og ansvarligt, at du søger råd og vejledning!! Og det er faktisk det allersejeste at kunne - at erkende, at der er noget, man ikke kan, og gøre noget ved det. Især når det er drømmen, der bare gik helt galt - der er altså bare rigtig svært!

 

Det lyder umiddelbart ikke som om, dine forældre har erfaring med heste?

 

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke give prøvetid. Du skal af med hesten, og det må godt gå lidt hurtigt, inden du kommer til skade. Det ville jeg sætte prisen efter (eller som sagt bortgive hesten eller aflive den), og så bruge krudtet på at finde en god ejer, som er indstillet på at være sidste hjem, hvis problemet ikke bliver løst. Hvis du giver prøvetid, risikerer du at få en hest retur, som er endnu værre, fordi køber har undervurderet problemet. Hvis du sælger ponyen, så gør det til en erfaren voksen og i en ren handel, altså uden ret til at reklamere eller sende hesten retur - erfarne voksne ryttere er, ja... voksne ;-)

 

Men... du bliver nødt til at snakke med nogle voksne, dine forældre og nogen, der kender hesten først :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
5
2
Svar på denne tråd
 
 Tiana (:
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 07:09
Nej, mine forældre har ikke erfaring med heste. De har begge redet lidt i deres unge dage, men ikke sådan at de har erfaring.

Ja, men det er hårdt at indrømme, men snakkede lidt med min mor om det i går, så mangler jeg bare at snakke med min far og staldejer om det.

Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

3
0
Svar på denne tråd
 
 Super Maria!
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 08:55

Godt at du tager fat i dem! Håber I finder en rigtig god løsning på det! :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det godt lidt...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 10:05

For ikke så lang tid, spurte jeg herinde, om nogle havde fået aflivet en hest grundet dens sind.

 

Jeg havde forventet en masse haglen og hakken, men fik nogle gode reelle svar og lidt ro på.

 

Historien er ultra forenklet, at min Rumba på 3 dage, rente en af mine mikrohopper ned så hun trillede rundt (heldigvis den ene som ikke var ifolet for i år) og umotiveret sparkede mig i maven, så jeg efterfølgende kastede op.

 

Han har for en del år siden fået en skade på benet og efter denne skade syntes hans sind, at være blevet noget mere ustabilt, selvom ophelingen er overstået og han er fit for fight. Men kigger jeg i hans fortid, fra før jeg fik ham, har han været meget omkring, selvom avler vist først solgte ham som 2 års (jeg fik ham da han var 7 år).

Jeg har svoret at jeg ikke ville have farlige heste. Jeg er blevet for "gammel", mor, og har fundet værdien af mit liv og min førlighed. Jeg har dog også svoret, at Rumba ikke skulle sendes afsted igen andet end over regnbuen, så det var ikke sådan lige til.

Jeg er så heldig, at jeg har hestene hjemme, med masser af jord og kun mig selv, mine heste og så min bedste veninde og hendes hest at tage hensyn til. Jeg kan derfor tilpasse regler og flokke efter hver enkel mules velbefinde, i samråd med min barndomsveninde.

 

Da jeg ligesom vidste, at jeg ikke var klar til at aflive, vidste jeg godt, at jeg skulle igang igen. Fra bunden af. Jeg havde samme overvejelser som dig med træning, men hvor sender man en hest hen, man syntes er stresset og farlig? -nej vel.

Så jeg måtte igang selv. Jeg har, før jeg fik børn, erfaring med sådanne heste, så det var ikke nyt for mig.

Jeg fik indhentet nummer på zoo, giveskud, m.m..

Jeg talte med min dyrlæge, beskrev hesten, hændelserne og hans bevægelsesmønster. Vi kunne måske finde lidt låsninger (det kan han som reglen), men næppe noget som behandlet ville kunne ændre hans sind grundlæggende.

 

Jeg ændrede på min hests vilkår. Ingen fodring på folden. Jeg begyndte at træne ham fra jorden, total basis. Altid placer han ben, der hvor jeg vil have dem fra første "møde" til han stod på folden igen. Vi arbejde i roundpen og jeg fik en gang en ven til at arbejde med ham og mig, fordi jeg godt vidste, jeg var blevet bange.

 

En dag gik vi en tur, min veninde og jeg med vores heste. Min venindes hest gik vist mest med hende. Min veninde kommer til at sige, gid Tori kunne gå som Rumba. Jeg spurte hende, om hun virkelig ønskede det (hun var mest tryg, når hesten gik tæt på hende, så følte hun, at hun bedst kunne standste hesten). Vi byttede hest, og jeg viste hvordan. Vi startede med en meter, som er min minimum afstand og det hesten kunne give 1 dag.

-Hvad har dette så med min Rumba at gøre?

Pussigt nok, lærte Tori og Tina noget den dag, som gav Rumba ro på folden. Jeg kunne mærke det straks dagen efter, men det tog mig noget tid, om at indse, at ved at Tina justerede den mest enkelte "knap" på den nyankomende Tori, fik jeg meget foræret. De forsatte selvfølgelig og fik mange gåture som de pludselig begge nød godt af.

Jeg havde regnet med at skulle træne Rumba længe. Jeg havde faktisk ikke nogen ambition om at ride ham igen forløbet, men en dag sadlede jeg ham op og red ned i engen. -For vi var klar. Vi har haft nogle gode, ture siden da, men han bliver aldrig en hest, jeg kan sidde og halvsove på eller tage en vild fræser på.

 

Han har ingen særlige fysiske skavanker, men når vi har blødgjort ham noget mere fra jorden, vil jeg have en kirorpraktor på til lige at ryste op i det sidste. Det får vi bare mest ud af, når han er mere smidig, efter 1 år som foldbums.

Jeg siger ikke, at din hest kan blive som Rumba. Bare at jeg forstår din tvivl og dine tanker.

Jeg vil anbefale dig, at søge hjælp i dit nærområde først. Staldejer, dine forældre Og glem alt om at ride lige nu. Hvis det ikke funger på jorden, skal du ikke op og sidde på dyret.

 

Ellers kan jeg anbefale min veninde, som hjalp mig videre, men jeg ved ikke om hun dels har tid, og dels kører så langt.


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 10:25

Mange gange tak for jeres svar (:

Vil selvfølgelig først snakke med mine forældre, og derefter staldejer, men hvordan starter man lige en samtale på det? Jeg er ikke typen der bare snakker og snakker, men kan gå længe og tænke over hvordan jeg skal sige tingene..
Så hvordan siger man det bedst for at skuffe mindst muligt?

Og vil selvfølgelig høre fyssen om, hvis han har smerter, om det kan hjælpe i hverdagen, hvis han får nogle behandlinger.


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 kilden / maria
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 10:41

For mig at se er der en kæmpestor forskel på, at en voksen og erfaren hesteejer og rytter som både kilden og jeg selv går ind i kampen og får en hest diagnosticeret og trænet - og til at en pige på 17 år med uerfarne forældre, og som altså i praksis står med det alene, skal kaste sig ud i sådan et projekt med en farlig hest. Kæmpe kæmpe kæmpestor forskel! Sådan en opgave hører til hos en voksen og erfaren hesteejer.

 

Maria, du printer den her tråd ud og giver til dine forældre. Eller du skriver et brev, hvis det er svært at sige tingene.

 

Nu kender jeg jo ikke dine forældre, men jeg er mor til to børn. Og det eneste, der ville kunne skuffe mig eller gøre mig ked af det, hvis det var mine børn, det ville være, hvis de ikke fik sagt noget til mig om en så farlig og ikke-ok situation. Det er ikke dig, der har fejlet, hesten har jo en historie, den er solgt, fordi den er farlig - det vidste du ikke. Hvis dine forældre bliver skuffede over nogen, skal det være over sælgeren, der har solgt en farlig hest til dig! Ja altså, og så ville jeg som mor være flov over mig selv, fordi jeg ikke havde fulgt godt nok med - børns dyr er forældrenes ansvar, altid. I hvert fald indtil børnene bliver 18 år ;-)

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
3
1
Svar på denne tråd
 
 Fyssen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 10:53

Tak Tina, for dine svar (:

Hvad så hvis fyssen siger han fejler alt muligt, spændinger forskellige steder og sådan, så kan man alligevel ikke få ham solgt.
Jeg ved selv hvilken slags ejer jeg vil lede efter til ham, men det bliver nok næsten umuligt at finde en der vil have ham.

Altså han er sød nok i det daglige, hvis man bare lige siger hej til ham på folden, jeg tør bare ikke gå ud til ham alene mere, men det er så snart man skal lave noget med ham, at det går galt. Og han har talent for tricks.

Han er for det meste sød, når man trækker ham på tur, hvis man har trensen på ham, ellers ender man ude på landmandens mark, hvis der er græs, og vi man KUN skridter på tur er ham også sød.
Vil man mere end det, så vil jeg også mene han er ret farlig, og jeg er glad nok for mit liv, til at jeg vil ende med at miste det på den måde.

Men jeg gik som sagt også efter en rolig idiotsikker hest, så jeg selv kan håndtere den, og så min mor heller ikke skulle være bekymret hver gang jeg er ude ved den, da hun jo selv er utryg ved heste efter hun engang faldt af.

Men tror jeg snakker med mine forældre når jeg kommer hjem, da begge er hjemme der.


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 19:24

Sådanne tråde er desværre med til at bekræftige, at alt for mange, alt for uerfarne ryttere får anskaffet for ringe heste til for billige penge.

 

Trådstarter skriver at sælger "Lyver"- men hvis man havde haft bare lidt mere erfaring kan man godt vurdere en hest temperament ved besigtigelse, især hvis man giver sig tid at besøge den mere en an gang og teste den lidt. Hvis jeg er ude efter en meget trafiksikker hest, ville jeg naturligvis prøve at tage den en tur med i terrænet.

 

Hvis hesten efter kun få uger, smider af og reagere helt anderledes, end den gjorde ved sælger, hvorfor blev denne så ikke kontaktet?

 

Så er der også den mulighed,at hesten vender på en tallerken, når den nye ejer overtager- men det er hyppigere et problem som ligger hos ejeren, end hos hesten.

 

Nu står du med en hest, som kræver massiv træning, men vil hverken sætte den i ridning eller anden form for træning. At sælge den nu, ville være topmålet af ansvarsfraskrivelse- du giver lorten videre så at sige. Her skal du sætte ind og nægte at hesten bliver solgt, men få den aflivet, hvilket dine forældre bør bakke op omkring. Hvis selv din mor, er bange for hesten, vil de vel heller ikke bidrage til at andre skal få samme oplevelse.

 

Det kan føles et nederlag nederlag, men det er et du lærer noget af. Du lærer grænsen for din egen formåen, du lærer at se dig for og måske tage en mere erfaren rytter med, når du leder efter hest. Det er en dyrkøbt lektie, men den er ikke uden værdi, hvis erfaringen tages med.

8
3
Svar på denne tråd
 
 Leonidas
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 22:57

Nu synes jeg du dømmer lidt for meget uden at vide noget.

 

1. Han var sød da jeg var ude og prøve ham, næsten for sød af en i hans alder at være. Der har vi snakket lidt om doping fra hestehandlerens side af.

 

2. Jeg prøvede ham mere end en gang.

 

3. Jeg prøvede ham også på tur og han er 100% trafiksikker.

 

4. Jeg havde en erfaren med mig.

 

Ang. Træning har jeg sagt jeg bare ikke vil sende ham et sted hen, andre muligheder er jeg åbne for, bare det ikke koster mere end hvad jeg har til.

 

Og så vil jeg lige sige her til sidst, at jeg altså kæmper, selvom jeg er blevet bange for ham, jeg opgiver ham ikke bare, og jeg elsker ham da! Selvfølgelig gør jeg det, jeg er bare så frustreret og ked af det over det, da derikke var det vi regnede med at købe, og dybt inde i ham er der en god pony.

 

Og så for ikke at nævne at du siger jeg ikke er interesserede i de forskellige muligheder med træning, så får jeg altså en underviser/hjælper ud i morgen til ham.


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

2
1
Svar på denne tråd
 
 76543:,!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 09:39

Hvor meget undervisning har du modtaget mens du har haft ham?

og hvad siger din underviser til hans opførsel?

 

Kan ikke umiddelbart læse mig til hvad du har gjort for at løse jeres problemer ud over telepati og healing? Og det bliver du jo ikke bedre af...

 

Syntes at det er drastisk at aflive en pony, hvis man ikke som minimum får undervisning og rutineret hjælp.

 

mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

3
0
Svar på denne tråd
 
 Pony,...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 10:01

Hvis ikke det var fordi jeg bor helt i Århus ville jeg godt have tilbudt dig at hjælpe med noget horsemanship gratis. Da jeg selv har haft redet et par ponyer i den kaliber som det har lykkedses med masser af tålmodighed og tid at få vent rundt. Håber det lykkedes for dig at nå ind til ham.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 du må tage mod til dig
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 12:40

Du må tage mod til dig og få talt med dine forældre, de skal nok hjælpe dig. Hvis de viste hvordan det er fat, ville de slet ikke føle sig trygge ved, at du var hos hesten, og kede af, at den gir flere bekymringer end glæder. Det er jo ikke nogens skyld der her, men få dine forælder til at hjælpe dig med, at få løst "problemet", der er god inspiration, også for ikke hestekyndige (dine forældre), i de svar du har fået. Faktisk er det det man har forældre til, nemlig at bruge dem når man har behov for det, og det uanset alder.

 

jeg x´er fingre for en god løsning for både hest og mennesker.

 

hilsen Anne

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 13:36

Hej. Jeg læser at du gerne vil kæmpe for ponyen, derfor svarer jeg.

 

Det er vigtigt at du får undervisningen der hvor ponyen er. Jeg ville vælge en træner som har fokus på hele pakken, dvs. at ponyens miljø også bliver vurderet.

 

Der opstår mange spørgsmål:

Opfører ponyen sig på samme måde over for alle mennesker i håndteringen af ham?

 

Håndfodrer du ham?

 

Er han på græs når du tager ham ind fra fold og hvad gør du når han er kommet ind??( fek.s får han lidt at æde eller skal han straks have udstyr på og ud at ride)

 

 

Det er jo hans motivering den er gal med, han forbinder ikke det at blive taget ind med noget positivt, ikke at du ikke er sød ved ham for det er du sikkert, men set fra hans synspunkt sammen med de sikkert mange dårlige oplevelser han har haft ved mange ejerskift og udskiftning af hans flok, forbinder han det ikke med noget positivt. Han vil gerne slippe for det.

 

Det han så skal lære er, at det er ok at blive taget ind fra fold feks ved at du tager ham ind, giver ham en spand guf på staldgangen og så ud på fold med ham igen.

 

Vi kan selvfølgelig ikke løse jeres problemer fra en computer, men prøv at finde en træner som både bruger positiv forstærkning men også kan sætte sig igennem overfor ham.

 

For han må under ingen omstændigheder sparke, der skal han altså have sådan et fur så han ikke glemmer det, og for at han for det, skal det times.

 

Jeg ville hvis jeg var dig spare op til en BBh træner eller Ute eller en anden som kan hjælpe jer begge to.

 

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 13:45

Tilføjelse til overstående. Vil starte helt forfra med at lære ponyen de basale ting, ligesom man ville med en plag.

 

Med positiv forstærkning og bestemthed.


Heste lyver aldrig

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 14:54

I aften kommer der en ud og kigger på ham, og ser om hun kan hjælpe. Hun hjælper også folk med deres problemheste nemlig.

 

Jeg har før haft en jeg kender med ud, hende som har gjort at jeg kan trave på ham uden at blive kylet af, men vi kom ikke rigtig længere.

Så søgte jeg efter en med meget erfaring, fandt så en og hun kom ud og kigge på Cadeaux, men hun gjorde ikke andet end at råbe og skrige af ham, så hende droppede jeg igen, og har så søgt lidt om undervisning, og hende jeg står opstaldet ved er også en god hjælp for mig.

 

Men en som sagt, så kommer der en ud i aften (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
0
Svar på denne tråd
 
 fat bare mod
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 20:17

Hej.

Du skal bare have fat i den rigtige person, der kan hjælpe dig og hesten tilbage til rette spor .

Jeg købte en islænder-hoppe. Frisk dame. Førerhoppe. Fik hende hjem.

Hun havde stået hos avler indtil hun blev 10 år, hvor jeg købte hende og hun var stresset i starten hos mig og den nye flok.. Travede langs hegnet uafbrudt. Lod hende falde til i flokken, før jeg begyndte at ride.

Men hold da op. Det var hest der gik med mig, hest der red med mig osv.

Var på ridelejr og én af deltagerne, der også undervist i HMS, tog fat i os, hun fik simpelthen nok af at se på den urolige hest og mig. Også når jeg striglede stampede hun rundt.

Hun tog lige hesten ud i rundellen. Stille og roligt og helt kompetent. (Hun er født i en stald som de andre siger, forældre der red uafbrudt). Og hesten faldt helt til ro. Hun blev ovenud lettet over der endelig var én der tog fører-positionen.

Og så fik jeg undervisning flere gange i løbet af ugen.

Min hoppe er virkelig førerhoppe. På den gode og rolige måde, men hun kræver altså også en rytter, der ved hvad hun vil, for at kunne slappe af.

 

Efter ridelejren udviklede vores "forhold" sig til samarbejde, med mig som den der har "det sidste ord" .

Og det blev bare bedre og bedre og jeg har nu redet kilometer af ture for lange tøjler, uden sadel og på en hest, der nu sætter i trav, når jeg tænker trav. Som jeg kan give løse tøjler mens jeg tager jakken over hovedet, en hest som jeg har en helt særlig kontakt med. Og ikke mindst. Som hviler utroligt i sig selv, fordi jeg fik hjælp til lige at få styr på mit kropssprog (troede jeg at jeg havde efter alle de år med heste).

Men i starten. Pyhhhh. Hest der gik/løb afsted med mig før jeg var i sadlen. Hest der trampede rundt mens jeg striglede osv.

 

Det lyder til at din hest også bare mangler en "fører" når hun skal væk fra flokken. Så tro på at i nok skal få fundet "melodien".

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ps ps ps ps ps
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 20:23

Ps. Dette er 7 år siden og hun er i dag min "soulmate". Jeg er total skudt i den hest. Hun ved hvad jeg tænker. Hun er 17 år i dag og hun er SÅ klog , sådan som kun ældre heste bare kan være.

Hun er fantastisk og er nu hesten, som man kan sætte et barn op på, så tager hun fuldt hensyn, lister afsted.

En øvet rytter: Så er hun bomstærk og vil gerne bestemme farten og også gerne lave lidt ballade, men på den gode måde, hvor man lige kan sige : Øhhmmm moster, så tager jeg lige styringen og så er hun med på den . Hun er helt igennem fantastisk

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 21:05

For 11 år siden var jeg 15 år.

Jeg havde købt en hest, der var en ALT for stor mundfuld. Jeg var temmelig bange for ham. Det blev jeg i hvert fald. Han var meget meget svær at håndtere - og kunne ikke være alene, var meget stresset, stejlede, ville ikke på tur og var i det hele taget meget svær at håndtere.

 

Det tog mig noget nær 6 år at lære at håndtere den hest.

Jeg måtte lære at håndtere hesten på en sådan måde, så han forstod mig (ikke fører - bare almindelig gensidig forståelse) og så måtte jeg lære hesten en hel del ting. Bl.a. at være alene. Han var en MEGET stor håndfuld og jeg har fået mange timers undervisning med den hest. Men jeg lærte det. Og jeg endte med en håndtérbar hest. Jeg endte faktisk med at få en god ven og partner ud af det.

 

Det var en hest, der stejlede, bakkede 200 meter i vild panik, vendte rundt i luften, ikke ville i nærheden af omkring 100.000 ting bare ved synet og som i det hele taget ikke anede hvad manerer var.

 

Jeg lærte at forstå ham.

I dag har jeg erkendt, at jeg dengang tog munden ALT for fuld. Men jeg har nu en hest, der har lært mig at træne heste.

Han har lært mig at der findes andre måder i verden end det man ser mest og at man nogle gange er nødt til at gøre tingene på en helt anden måde end de umiddelbart ser ud. Han kan stadigvæk være en stor mundfuld - på sine bedste dage render han fra mig adskillige gange. Men nu forstår jeg ham.

 

Den hest er min bedste partner og ven. Min ultimative træner. Han har lært mig så uendelig meget. Uden ham red jeg stadigvæk rundt som jeg går for 8 år siden. Det gør jeg da heldigvis ikke mere. Jeg er blevet væsentligt klogere.

 

 

Og så vil jeg lige sige en ting, der er temmelig vigtig inden man "bare" afliver hesten. Normalt erklærer jeg mig særdeles uenig med Motny Roberts m.fl. men lige her er der altså en væsentligt pointe:

"Jeg har har aldrig mødt problemheste, men jeg har mødt heste der havde problemer med deres mennesker"



 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 21:36

Så er jeg lige kommet hjem, efter at have en underviser/hjælper med ude og kigge på Cadeaux.

Hun virkede super dygtig, og havde et godt tag på ham, så tror der er massere af hjælp at hente der! :D

Jeg hentede ham fra folden, fik ham striglet, og så gik vi en lille tur, hvor han gik lidt frisk frem, men han har så heller ikke været ude i omkring 2 måneder..
Da vi var tilbage fra turen gik vi på den afskærmede fold, og der prøvede hun så at longere ham.
Det gik bedre end forventet, men han fik alligevel sparket ud efter hende 6 gange, stod nemlig og talte :p

Hun sagde så, at hun tror der er noget i ryggen på ham, som går videre ned i højre bagben, så hun syntes jeg skulle have kiropraktor ud, så det ser jeg i morgen, om jeg kan få bestilt, i stedet for fyssen. :D


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

3
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 15:40

Vil lige fortælle, at jeg har nu haft kiropraktor på Cadeaux, og hun fandt kun lidt i lænden på ham, men hun mente ikke det var det der var skyld i hans opførsel.
Hun gav ham jo så stadig en behandling, og sage at det helst skulle være blevet bedre inden for 8 dage.

Og har fundet mig en underviser, som nu har været ude ved os to gange.
Igår fik vi han longeret, da dyrlægen lige skulle have video af det, og så kom jeg ENDELIG op og sidde på ham igen på en lille skridttur med en smule trav.
Det var SÅ dejligt at komme op på ham, og jeg var faktisk slet ikke så nervøs, kun lige da vi skulle forbi nogle køer.

Så jeg vil sige at både kiropraktor og min underviser allerede har hjulpet os rigtig meget. Ikke engang et eneste buk i trav i longen i går :D


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

3
0
Svar på denne tråd
 
 Opdateringer ....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 08:10

TS - dejligt at du er kommet i gang på en konstruktiv træning med hesten

 

Jeg synes det her er en meget lærerig tråd, så jeg kunne godt tænke mig at du skrev noget om HVAD det er, du lærer at gøre med hesten.

 

Og meget gerne lægger en opdatering ind i mellem, så vi andre kan følge med og blive klogere


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

3
0
Svar på denne tråd
 
 LP-mor/Sanne
Forfatter: 
Dato:  21-06-2015 14:56
Jeg skal nok opdatere osv. Herinde, hvis bare jeg ved folk vil læse det.

De to gange jeg har haft underviser ude har vi longeret ham, hvor hun startede og jeg tog over. Og derefter red vi den lille tur der.

Når jeg longere ham, så fortæller hun hvor jeg skal stå i forhold til ham, og hvordan jeg skal bruge mit kropssprog.
Når jeg gør det rigtigt, så lytter han rigtig meget til mig, og gør egentlig hvad jeg beder ham om.

Igår tog jeg ud til ham og skulle mødes med en anden opstalder derude, uden vores underviser.
Jeg kommer så før hende den anden, og besluttede at gå ud og strigle Cadeaux, selvom jeg ikke har været alene ude ved ham længe.
jeg tog ikke engang grime på ham eller noget, lod ham bare spise imens jeg striglede ham, fik fjernet halm i hans hale (selvom jeg er forsigtig ved hans bagprt) og fik også renset alle hans hove.
Så kom hende den anden opstalder, og jeg tog Cadeaux ud og longerede ham, og det gik bare super godt! Var SÅ stolt over os begge :D
Jeg longerede ham ikke i særlig lang tid, da jeg fokuserede mere på at få en god oplevelse, inden det evt. Ville gå galt (:

Jeg fik det på gopro video, som i kan se her på vores facebook side: Maria & Cadeaux (link i signatur)

Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

6
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 11:48

dejligt det går godt. Har du nogen afstamning på ham?..Han ser måske lidt bekendt ud..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nimbus
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 13:16
Nej desværre ikke, men det skulle ikke undre mig hvis du har set ham et sted før (:

Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 12:12

Har nu været oppe på ham to gange siden jeg lavede dette indlæg :D

Dette er fra i går, hvor jeg havde min veninde med derude :p

Billede

 

Billede

 


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

6
0
Svar på denne tråd
 
 Når enden er go´
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 22:46

Sikke nogle dejlige billeder du har lagt ind som "enden på historien" :)

I stråler jo begge af glæde!

 

Så selvom det - så vidt jeg kan læse mig til - kun er ca en uge siden, der for alvor blev sat alt ind på at få rettet op på hestens adfærd, er der godt nok allerede sket meget i positiv retning.

Så noget har der måske alligevel været, som kiropraktoren har "ramt"? Eller er det de "tricks" du fik til bl.a. longering?

Eller måske en kombination?

Det er i hvert fald dejligt at se! :-) Godt du ikke gav op, selvom jeg til en vis grad er enig i, at man ikke skal sætte liv og lemmer på spil, for enhver pris.

 

Lige et spørgsmål til sidst: Fik du nogensinde talt med din far om det?

Jeg tænkte (som en anden også omtrent skriver): Han vil helt sikkert hellere have at du fortæller ham tingene som de er, end risikere at hans datter kommer alvorligt til skade!

 

Fortsat held og lykke med din pony!

 

Mvh Jumbo


Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

 

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 10:27
Jumbo, Tak :D
Det hjalp helt sikkert at få kiropraktor id, for siden har han ikke bukket i longen, eller løbet særlig stærkt med mig på tur (:

Ja, jeg fik det sagt til begge mine forældre, sov var med til at få fat på min underviser (:
Og nu overvejer vi at flytte opstaldningssted over til min underviser så vi kan få den hjælp vi har brug for, så det skal min far og jeg ud og se senere i dag (:

Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

5
0
Svar på denne tråd
 
 Godt kæmpet.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 13:16

 

Tillykke med fremskridtene.

 

Det er dejligt at du har udviklet dig og hesten også.

 

Jeg syntes du har været rigtig godt til at vende de ting der er skrevet i tråden og vende tilbage når du har fordøjet og prøvet det af.

 

At han så også er lidt af et glansbillede... Wauu!

Hvornår skal han forresten nedkomme... Han ser lige så højgravid ud som vores islænder vallak.

 

Held og lykke fremover.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 14:40

Shagya, Tak :D

Vi prøver skam at få smidt nogle kiloer, dyrlægen har sagt 70-75, haha :p
Han står på jordfold lige pt. sammen med de to andre heste, og så kun hø og hans vitaminer, intet foder som sådan (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 11:21

Nu lovede jeg jo at opdatere lidt, så det gør jeg :D

Vi har fået lavet os en lille ridebane, dog mangler hegnet rundt om at blive færdigt :p

Men igår tog jeg så Cadeaux om på banen for at longere ham.
Hvad jeg ikke lige havde planer om var at sætte ham i galop i longen, men wupti, lige pludselig havde jeg en sød galoperende hest i longen for første gang, og helt under kontrol :D

Var simpelthen så stolt bagefter. Det var også min første gang jeg longerede en hest i galop.

 

Men han var rigtig sød, og det eneste "ballade" han lavede, var at prøve at vende volten når vi var på hans dårlige volte. Men ellers var der ikke rigtig noget.

 

Dog er jeg stadig utryg ved ham, både fra jorden og fra ryggen, og er stadig ikke alene derude, så den del er ikke blevet meget bedre, jeg bliver bare nødt til at tvinge mig selv til det, da jeg bestemt ikke vil svigte min kære pony.. (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bliver utroligt glad.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 12:31

Ja jeg bliver glad når jeg læser alle dine indlæg og de svar du får.

Hvor er det dejligt at du nu får hjælp og din dejlige pony viser sig at være en god ridepony.

Jeg håber at det vil gå lige så godt frem af nu, og at du vil opdatere med alt det gode i nu får ud af at ha fundet en god underviser.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Inger
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 16:27

Mange tak Inger :D

Min underviser har faktisk kun været ude to gange, og det har hjulpet meget, selvom det kun har været to gange, og så har jeg været ude og ride ved hende, på en af hendes heste (:

Men nu har vi fået bygget en bane (næsten færdig) og det er den der har hjulpet mest, da de fleste problemer kommet af græsset, og det er der jo ikke på banen :D
Og vil selvfølgelig gerne opdatere, bare jeg ved folk gider læse det, og opdatere også på min facebook side med ham: Maria & Cadeaux

 

Jeg er lige kommet hjem der fra i dag, og ved ikke hvad eller hvordan, men jeg turde give ham lang tov da jeg trak ham over på banen, og der havde jeg stadig lang tov til ham, og han fulgte bare efter mig, gik når jeg gik, stoppede når jeg stoppede.
Han nappede heller ikke en eneste gang, og jeg kunne bare stå og nusse ham imens han tydeligt nyd det.

Det var SÅ skønt! Men har også fjernet godbidderne fra træningen (udover når vi øver tricks) da han napper, og så får han en når vi er færdige. Måske derfor han ikke nappede en eneste gang i dag. :p

 

Fik filmet i dag i longen, hvor han også galopere, det kan ses på vores fb side: Maria & Cadeaux, der ligger videoen inde om lidt (:

 

I morgen har jeg planer om at ride ham på banen, dog kun i skridt og trav, hvis vejret er med mig :D


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

2
0
Svar på denne tråd
 
 Weeeeee
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 18:24

Så folkens!
i dag fik jeg fandeme galoperet på ham for første gang!
Aner ikke hvad der skete.. Lille mig der er blevet bange for min hest havde en mavefornemmelse om jeg skulle prøve det netop i dag.

Vi gjorde det! Og han var rigtig sød! Nog var det kun meget lidt ad gangen og kun 3 små gange, men det er en god start for os :D

Video af det kan ses på vores fb side. (:


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

4
0
Svar på denne tråd
 
 Billede
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 23:15

Et billede fra i dag (:

Billede

 


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 23:22

sikke en dejlig update, har læst med i din tråd og været lidt nervøs på dine vegne, fortsæt endelig med at holde os opdaterede

 

Dejlig pony du har :-)

 


Mvh Naja

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider