Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 pony springer over boks og hegn hva nu ?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 16:58

Hej HN'er

jeg har en dejlig pony som desværre er ALT ALT ALT for klog hvilket somregle resultere i en ordenlig hovdepine og en seberart konto til hegnspæle, tråd og hegns-øjer...suk.

 

jeg kan ikke lade ham stå inde alene (ikke fordi han ikke, kan han vil bare ikke) med mindre der er trammer hele vejen op, han er sprungt over 5 gange pt og jeg har opgivet at lade ham stå inde

 

som sagt springer han også over hegnet og jeg havede endelig accepteret det da han somregl når hel over hegnet og aldrig springer ud på vejen men inden for de sidste 14 dage har han ødelagt ALT det hegn der deler vores store mark op i 3, han springer kun over fordi han ikke gider at gå sammen med de andre heste men vi hverken kan eller må lade ham gå selv for så springer han også over (han er ikke nem at blive klog på)

 

jeg har op til flere gange over vejet at lave en "lille" mark med 2 meter højt, fast hegn men desværre er det noget jeg vist skal spare op til og med den hastighed han smadre hegn på bliver det vist ikke i år ... suk

 

 

 

Så hvis i sidder inde med nogle "guldkorn" til mig så siger jeg bestemt ikke nej

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 19:58

Bind ham til en pløk i jorden??

 

Køb sådan et jordspyd som her

Et langt reb og lad ham gå alene.

 

Ps Jeg ved ikke om det er lovligt.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 20:27

mit hingstføl gjorde det samme. så snakkede jeg med avleren, og hun kom så i tanke om at han aldrig havde været i hegnet (noget de altid gjorde første dag)

så jeg måtte lade ham gå i hegnet. forsøgte at lokke ham hen til hegnet med et stykke rugbrød, med det resultat at han bed i tråden i stedet for.

han hoppede aldrig over mere



0
1
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 21:11

tak for de 2 forelag desværre er begge prøvet

spydet var ikke stærk nok og både jeg og tidliger opstalings stæder har givet han stød :-S

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn og hest
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 21:16

Hmmm... jeg ville nok overveje hvad grunden er til at han hopper over hegnet. Hvis han går sammen med andre heste som han ikke er gode venner med, så kan han have lyst til at komme væk fra dem. Hvis han går alene, så er det jo ganske unaturligt (og det samme med at stå i boks i en tom stald).

Har han noget at lave på folden? Græs? Høhæk? Grene eller træer han kan gnave i eller lege med? Hvordan ser folden ud? Heste kan sagtens kede sig og mene, at græsset er grønnere på den anden side af hegnet, men hvis folden er sjov at være på (med hestevenner, mad og beskæftigelse), så er de ikke så fristet til at hoppe over hegnet.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 12345679
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 21:23

der er riligt med græs og det er ham der bestemmer. markerne er rimlig store og der er i snit kun 4 andre heste han går på mark med og han går da også med dem men nogen gange får han "fluen" og springer over ja hvor græsset er grøndere

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 23:45

hvad sker der hvis de har hele marken? altså ikke noget med mindre folden , men bare en stor



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestehegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 11:13

Jeg har ikke noget bud nu og her, men jeg tror nok, at jeg i din situation ville acceptere, at hesten er sådan, og så indrette folden efter at få mindst mulig skade.

Det vil sige investere i et særdeles solidt og højt hegn udenom den store mark, og så lade opdelingen være relativt lave og billige hegn, med en tråd med lav brudstyrke.

På den måde kan du sove roligt og holde de andre inde, men udbryderen kan så springe frem og tilbage mellem de indre folde - når nu du alligevel ikke kan holde ham fra det - og hvis han skulle komme i hegnet, ja så knækker tråden, uden at der kommer sår og skrammer.

 


 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 9123456789
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 12:15
Der vil såmænd ikke ske noget ved at lade dem gå på det hele men græs har godt af at have ro et par dage ind i mellem og vi håber lidt på at kunne slå hø på et stykke og/eller gemme lidt græs til vinderen så det ikke bare bliver et stort pløre (virker perfekt pt minus "spring loppen")

Jeg havde som sagt også accepteret at han springer over men det er mere at han ikke altid får R***n med og dermed knækker pælene der irritere mig... Det oh så at jeg ikke kan have ham opstaldet på en rideskole eller lignende fordi han måske hopper ud og bliver kørt ned
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider