Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kageopskrift, hjælp!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 18:32

Virkelig lidt et umuligt spørgsmål men måske nogen fatter min kringlede beskrivelse :-P

 

Til min lillesøsters konfirmation fornylig, fik vi en chokoladekage med chokolademousse og noget hvidt 'fyld' og den var bare SÅ god :P Men, kagen var købt 'ude i byen' og min mor prøvede ikke engang at smage den og har ingen anelse om hvad jeg mener, når jeg efterlyser 'det hvide fyld'.

 

Jeg synes umiddelbart ikke det var hvid chokolade, det var også lidt mere 'fast' i det end chokolademoussen. Det mindede mig på sin vis om fyldet i hindbær-roulade (I ved, 'god gammeldags' købt en) - bare, bedre og mere 'vellavet'. Sådan, nok lidt vanilieagtig - synes ikke det var frugt. Måske endda også lidt over i fyldet i en mælkesnitte :-D

 

Det var sådan en alm. chokoladekage med et lag chokolademousse og et lag af det hvide fyld - og så topping. Den var købt i en Kvickly, for der skulle laves et billedeprint på toppen.

- Min mor kan heller ikke huske hvad det var for en kage, hun var fokuseret på billedet der skulle på 8-)

 

Jeg er ikke særlig opfindsom eller bager-agtig, men ville sååå gerne prøve at genskabe kagen, den smagte gooodt :-D :-P

 

Nogen der kan have bare en idé om hvad jeg snakker om? Synes ikke 'vaniliefyld' giver så meget i forhold til opskrifter og alt jeg ellers finder er med diverse former for frugt-fyld og det lyder godt men ikke lige dét jeg leder efter.

 

Så, lidt et langt skud men hvis nu ;) Bare en idé om hvad jeg kan søge efter eller endnu bedre, en opskrift?!


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smørcreme
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 19:16

Det lyder som smørcreme :-)

Der er en million milliard opskrifter på smørcreme. Den helt enkle er smør (ikke smeltet!) rørt med flormelis. Så kan man tilsætte al mulig smag efter ønske.
Skal smørcremen være lidt mere blød når den er kold, kan man røre en æggeblomme (pasteruseret) i, eller neutral friskost (fx Philadelphia) (gå uden om "light"-produkterne). Friskosten gør smørcremen mere syrlig i smagen.

Alternativt, så opsporer du den Kvickly kagen er fra, giver bagerafdelingen et ring, og spørger til, hvad der var i. :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider