Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 For høj?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 20:09

Hejsa

 

Jeg er en pige på 14 år der er 173 cm høj og vejer ca. 50 kg :) ville i sige jeg er for stor til en pony der er ca. 146? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 22:09

Er det en spinkel eller kraftig type pony. Jeg er selv omkring 173, og føler mig ikke spor for lang på mine skotske højlands ponyer (136-146 cm). Men de siges jo også at være heste med korte ben, skønt de er ponyer pga deres stangmål.

Men du må jo også overveje, hvad du vil med ridedyret i årene fremover.

1
0
Svar på denne tråd
 
 for høj?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 10:03

Ud over hestens proportioner handler det også om dine. Er du utrolig lang benet vil du hurtigere se for stor ud end hvis du har lidt kortere ben og så i stedet mere overkrop. Det er svært at svare på uden billeder, og det kommer også meget an på med hvilket formål du rider.


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 16:47

Næ det syntes jeg ikke ud fra dine billeder. Man siger også at så længe man ikke kan se foden på den modsatte side af hesten så er benene ikke for lange.

Men det er helhedindtrykket der nok tæller mest i forhold til udseenet. Nogen gange kan det se meget mystisk ud hvis folk har en lang overkrop og en mindre hest så selvom benene passer fint så kommer de til at se vildt store ud på hesten.

Efter min mening er det der har størst betydning om benlængden passer og det afhænger mest af alt, af hestens gjordmål og ikke så meget stangmålet. Benene skal helst ligge til så det passer med at man kan komme ordentligt ned omkring og bruge hjælperne. Det kniber faktisk oftere end ej for de fleste.

Man kan til en vis grad kompensere med spore der enten har lidt løft eller er lidt sænkede, men der er grænser for hvor meget de kan give med mindre man bruger et par western-sporer som er lavet til at give den ekstra rækkevidde pga. westernsadlernes større fylde.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider