Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Trekking / naturoplevelser - hvorhenne?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 17:12

Hej alle

 

Jeg har sådan fået lyst til at komme ud at rejse igen og kunne godt bruge lidt inspiration til, hvor turen kunne gå hen.

 

Jeg elsker at opleve noget natur og overvejer derfor en trekking-rejse et sted hen. Men det kunne også godt være andre måder at opleve naturen på.

 

Jeg har tidligere rejst i USA (Californien, Arizona), i Kina og Vietnam og i Tanzania. Jeg har været på lidt trekking i Asien og så har jeg været på bjergbestigning i Tanzania. I USA var det mest roadtrip med enkelte kortere treks i Yosemite og en lille tur ned i Grand Canyon.

 

Jeg kan godt lide at gå og er i rimelig form. Dog har jeg ikke lyst til at skulle op i alt for mange højdemeter igen, som jeg var det i Tanzania. Så helst ikke over ca. 3000 meter.

 

Jeg var nu også helt vild med at køre rundt i USA - det tror jeg bare desværre ikke helt vores budget er til at gøre igen. Men det kunne jeg selvfølgelig regne lidt på.

 

Jeg har ellers tænkt lidt på Skotland måske? Eller Norge. Men måske har I set nogle andre fantastiske steder, som I kan anbefale?

 

Fortæl endelig!

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 17:22

Vi har netop været på Madeira på bryllupsrejse.

Der er de mest fantastiske vandreruter i alle sværhedsgrader og højder! Helt fantastisk sted, som klart kan anbefales :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot ...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 17:28

Hej Anne

 

Wow, det ser da rigtig flot ud. Og stierne ser gode ud :)

 

Det må jeg lige se nærmere på.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Atlas-bjergene
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 18:18

Hvad med Atlas-bjergene - nogen der har oplevet dem?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejser
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 18:40

 

Øverst på vores rejseønske står Skotland, men hvis helbredet var til det så var en tur til verndens største hule absolut et ønske.

Måske du har været der, når du har været i Vietnam?

 

Son Doong-hulen:

www.side3.no/en-bonde-sa-et-hull-i- fjellveggen---innsiden-forblffer-en- hel-verden/8555758.html


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 07:03

Hvad med Harzen? Virkelig skønt natur :)

Og så ligger det kun 4-5 timer fra den dansk-tyske grænse.



Venlig hilsen Cathrine



0
0
Svar på denne tråd
 
 I Europa
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 11:17

har jeg haft mine bedste vandreture i Østrig - alperne er smukke! Vi skal til Tyrol i tre uger nu her i juni, hvor jeg også regner med, at vi skal på nogle heldagsture.

Jeg har boet i Skotland og været rundt i højlandet derovre også, dog ikke deciderede vandreture, men der er superflot og masser af stier at benytte sig af.

 

Ellers ville jeg kigge på Schweiz, Norge, Irland... Marokko ser også lækkert ud, hvis du vil lidt længere sydpå.

 

Her er et par billeder fra en vandretur i Østrig:

Billede

 

Billede


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trekking
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 14:44

Dolomitterne i Italien er også en mulighed, virkelig smukke og specielle, og så kan man med god samvittighed spise dejlig italiensk mad, når dagen er omme ;-)

 

Lene

 

F.eks. www.dolomitibrentatrek.it/lang/EN/ pagine/dettaglio/trek_tour,2/ dolomiti_di_brenta_a_p...so,91.html


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trekking
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 14:47

Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukt smukt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 23:31

Uha, dolomitterne ser da også vildt fantastiske ud.

 

Og Østrig, det kunne faktisk også være en god mulighed! Havde selv tænkt lidt på Schweiz, men jeg kender ikke rigtig noget til landet, faktisk, og kender heller ikke lige nogen, der har rejst der.

 

Kom endelig med flere forslag, det er super inspirerende - om ikke andet kan man jo drømme lidt :)

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vietnam
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 23:36

Jeg elsker Vietnam, men har allerede været der to gange, så tror jeg skal prøve noget andet denne gang.

 

Jeg har dog ikke været i den der hule, anede faktisk ikke verdens største hule lå i Vietnam. Jeg har været i en anden stor hule i Vietnam og i en meget stor en i Kina også. Men helt ærligt synes jeg faktisk ikke specielt godt om det. Er ikke vild med følelsen af at være nede/inde i jorden, og der er egentlig også bare mest mørkt, synes jeg.

 

Men kigger andre interesserede med her, kan jeg virkelig anbefale Sapa i Nordvietnam, hvis man kan lide vandring. Helt fantastisk med lysende grønne risterasser, forskellige stammefolk, ok nemme stier og selvfølgelig lækker mad :)

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 11:40

vil drømme lidt, så kan jeg personligt anbefale vandreture i:

 

Banff Nationel Park i Canada - masser af kortere ture, der er nemme at finde fra vejen, og så tog vi en halvdagstur til gletsjeren ved Lake Louise (sneklædte bjerge og en stor isblå bjergsø med ét smæk)

 

Juan de Fuca Marine Trail på Vancouver Island, Canada - tempereret regnskov og havudsigt hele vejen (og bjørne rundt om hvert hjørne ), vi tog en bid på 3 dage, men den tager vist en uges tid fra den ene til den anden ende

 

Kakadu National Park i Australien - flere halv- og heldagsture, krokodiller, vandfald, eucalyptustræer, røde klipper

 

Tongariro Crossing i New Zealand - vulkaner, masser af vulkaner Tager ca. 7 timer

 

Og en hulens masse halvdagsture i de sydlige stater i USA (Utah, New Mexico, Colorado, Nevada, Californien) - et af de lidt ukendte steder, som jeg elskede, var Tent Rocks ikke så langt fra Albuquerque ( en.wikipedia.org/wiki/Kasha- Katuwe_Tent_Rocks_National_Monument )

 

Jeg har aldrig været i Asien, men Vietnam og Kina står højt på listen, når vi engang får sparet sammen til så lang en tur (tidsmæssigt), som det ville kræve for mig at se alt det, som jeg vil se Sapa er noteret!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Asien ...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 12:53

Sine: Hvis du engang kommer af sted, så husk endelig Cambodja - det er det land der har gjort allerstørst indtryk på mig! Der er ikke de samme højder som der er i Kina og lidt af i Vietnam, men der er så meget andet. Efter min mening :)

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 19:07

har du set danmark? hvad med bornholm eller langeland (med alle vores vildheste)

 



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider