Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ny stilcup for fremtidens unge dressurtale
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 17:11
Indsat fra nyheden Ny stilcup for fremtidens unge dressurtalenter:

DRF Dressur Stilcup er navnet på den nye cup for ponydressurryttere i alderen 9-13 år, hvor der er fokus på rytterens opstilling og indvirkning. Turneringen har som formål, sammen med programridning, at styrke rytternes grundlæggende ridefærdigheder gennem fokuseret vurdering af korrekt opstilling samt indvirkning på ponyen. Det er væsentligt for senere præstationer både i ponyårene, men også i overgangen til junior- og ungryttere, at rytterne sidder og indvirker korrekt, så de senere er parate til at udføre de sværere og mere teknisk krævende øvelser.

 

Sikre ponyernes holdbarhed
"Med et øget fokus på rytternes grunduddannelse, rettes opmærksomheden også mod ponyernes velfærd i øjeblikket samt holdbarheden på længere sigt. Begge dele afhænger af, at ponyerne rides og trænes korrekt, og at de ikke belastes unødigt eller forkert. I den sammenhæng, er rytterens korrekte og diskrete brug af hjælperne, samt en opstilling i god balance, vigtige parametre," fortæller ponylandstræner Jette Nevermann, der er initiativtager til, og har udviklet cuppen i samarbejde med beridere.

Tre kvalifikationer og en finale
Turneringen afvikles over tre kvalifikationer i LB3 på Holbæk rideklub den 14. juni, Skårupgaard Sportsrideklub den 14. juni og Allerupgaard Rideklub den 5. juni. Kvalifikationsklasserne afvikles udelt, og alle ponykategorier rider mod hinanden.

Finalen afvikles i en LA1 på Sportsrideklubben Vallensbæk den 28. - 30. august sammen med det individuelle DRF-mesterskab for pony. Finalen rides i LA1 i to afdelinger over to dage. Resultaterne for de to afdelinger lægges sammen for at finde vinderen. De startberettigede i finalen er de fem bedste ekvipager fra hver kvalifikationsrunde.

DRF Dressur Stilcups bestemmelser.

 

Kilde: DRF

Billede

Arkivfoto: JP-Photo

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem har valgt billedet?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 20:09

Det er alletiders nyhed at DRF sætter fokus på rytternes grunduddannelse, diskrete hjælpere og at ponyer rides og trænes korrekt.

 

Det har min fulde opbakning - virkelig - og helt ærligt.

 

Når nyheden så illustreres af et foto af en pony (går jeg ud fra), der absolut ikke er rentaktet, så tænker jeg bare, jamen kan DRF-uddannede dommere overhovedet se om ponyernes rides korrekt - eller er det bare den person, der har valgt fotoet, der ikke har styr på det?

 

Jeg har forskellige steder læst at DRF's nye video, der viser, hvordan man rider etisk korrekt og hestevenlig dressur, indeholder en tegning, hvor stregerne, der viser, hvordan benene skal følges i en rentaktet trav ikke er placeret korrekt, og så tænker jeg, om dette foto er endnu et bevis på, at DRF faktisk ikke ved, hvad de taler om?

 

Eller er fotoet måske udvalgt af en af HesteNettets redaktører? For hvis det er tilfældet, så skal jeg jo lige slappe lidt af i min kritik af DRF.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
2
Svar på denne tråd
 
 DRF...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 23:06

Det ser ud til at være heste-nettets eget billede, så ikke et billede DRF har udvalgt til formålet. Jeg bliver lidt ærgelig over dette indlæg. Et tiltag som dette er længe blevet efterspurgt af rytterne, og jeg mener det er den helt rigtige udvikling i forhold til at uddanne de unge ryttere bedre. Det tror jeg også trådstarter mener, men hvorfor absolut finde noget negativt som der kan sættes fingeren på? Og i dette tilfælde noget så ligegyldigt som et foto DRF intet har med at gøre. Når DRF indfører et godt tiltag som dette, synes jeg de fortjener positiv omtale og credit for at udvikle sig i en positiv retning.


 

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt hvis fotoet 'kun' er valgt af HN
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 23:24

Det vil virkelig glæde mig, hvis fotoet 'kun' er udvalgt af en redaktør på HN. Det er ikke helt så væsentligt, at HN's redaktører kan se, om en pony (eller hest) er rentaktet, som at DRF's talsmænd kan det.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
2
Svar på denne tråd
 
 Nu er det ikke for at være flabet, men..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 13:59

...en stilcup i dressur?

 

....

 

....hvad er dressur så?

 

 

I

3
0
Svar på denne tråd
 
 Issina
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 15:42

Jeg tænkte det samme -navnet er måske ikke super heldigt valgt.

 

Men umiddelbart tror jeg forskellen skal findes i at fokus her er på rytteren, ikke hesten,

HVIS det kommer til at fungere, må det jo betyde at man faktisk kan deltage uden den store skelen til hestemateriale (udover at de jo self gerne skal reagere for hjælperne osv) og det synes jeg egentligt er positivt.

 

Jeg har ikke selv startet ret mange stævner siden mine ponyår, men tager af og til ud og kigger, og synes jeg ser mange ponypiger med alt for varme og alt for svære ponyer til deres niveau.

Jeg synes det er et godt tiltag -men jeg så egentligt gerne at man, istedet for en særskildt cup, lavede alle de små klasser i denne retning.

Det er da for mig at se basis for al ridning, at RYTTEREN kan den basale dressur, før vi begynder at fokusere på hesten... Så LD-LC og evt LB-klasserne kunne jo meget passende være med primær fokus på rytteren



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 16:39

Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider