Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Part kontrakt
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 18:56

Vi har fundet en sød part til vores 3 damer, og vi har nu snakket om kontrakt. Men er der et sted vi kan finde en skabelon til en part kontrakt, eller måske nogle der vil give idéer til punkter, i tilfælde af der skulle være nogle vi ikke selv har tænkt på?


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 21:49

 

Nu har jeg selv part, men der er ikke indgået nogen kontrakt - og har aldrig hørt om kontrakter i forbindelse med parter. Vi bruger almindelig sund fornuft; eksempel - kommer jeg til at ødelægge noget udstyr, så erstatter jeg det. Hesten er forsikret af ejer, og i sidste ende er det deres beslutninger ved evt. sygdom og skader, som er gældende. Vi har en løbende dialog omkring ridning og træning. Jeg står for tilridning og træning men hvis ejer har nogle ideer til alternativere så er de velkomne, men jeg er ikke tvunget til at følge dem.


Hvad vil I have af krav/punkter i jeres kontrakt? Jeg spørg kun, fordi jeg kun har hørt om kontrakter i forbindelse med udlån og salg. :-)

 

 

\\ Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Brug HN kontrakten
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 07:19

Hvis du ruller helt ned i bunden, så er der en masse om kontrakter og hvad man skal være opmærksom på.

 

Det er den linie, der hedder Før du handler (kontrakter mm)


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 16:34

Jeg har aldrig selv haft part eller part på hest, men fik anbefalet at lave en partkontrakt af en dame der tidligere har haft en del parter. Ikke noget formelt, men sikre både part og hesteejer, samt for at undgå misforståelser mm.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 19:14

Der er jo denne, som man kan modificere så det passer til dine/jeres behov. :)

 

pernilleskinnerup.dk/files/ partskontrakt.021011.pdf


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

Løsdrift i Herlev, Ballerup, Værløse området søges til sød og omgængelig vallak. Med indflytning i Oktober 2015

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 20:12

Jeg har heller aldrig hørt om kontrakt bare man aftaler dage og hvor meget det koster og erfaring og alt det også overføres der penge hver måned? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 20:16

Jeg har selv været partrytter i mange år, men har aldrig rigtig forstået det med kontrakter indenfor parter.

For det første, synes jeg det giver en mærkelig følelse af mistillid fra start.

For det andet, er sådan en kontrakt jo intet værd, med mindre du vil bruge penge på at sætte en advokat på, i tilfælde af overtrædelse. Og det tror jeg næppe du vil gøre...


Hilsen Anne

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakter
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 05:57

I dette tilfælde, så er jeg enig med ovenstående. Jeg ville sætte mig og overveje hvad der er jeg vil have ud af kontrakten og om jeg kan få det.

 

I hvilken situation regner du med at få brug for kontrakten? Bryder parten aftaler med dig så er konsekvensen vel det samme, hun må ikke komme mere, det er der vel ikke brug for en decideret kontrakt på.

 

Er der derimod tale om at hun ødelægger noget, som hun skal betale for, så kommer du ganske sikkert til at lægge advokatpenge i det også, for er hun en person der alligevel ikke tilbyder at betale af sig selv, tror jeg ikke et papir gør udslaget. Og lets face it, det er blevet meget nemt at snyde i Dk og meget nemt at slippe afsted med det.

 

Så en mundtlig samtale hvor i gennemgår alle disse ting og evt en "huskeseddel" om hvad du forventer hun gør, det er mere en ide jeg ville hælde til :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt på part
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 07:49

Jeg har intet problem med kontrakter på parter. Jeg er godt klar over, at det er sund fornuft hvis der ødelægges udstyr i partens vareaægt, at dette skal erstattes.

 

Men fx hvis en part betaler et relativt højt beløb for parten og hesten fx bliver skadet og skal stå en længere periode, så er det måske meget rart at de aftaler er skrevet ned på forhånd. Måske er ejer økonomisk afhængig, men part ønsker ikke at betale for noget vedkommende ikke får.

 

Jeg ser det nok mere som en mulighed for at få skrevet mundtlige aftaler ned, frem for et juridisk dokument. Hvis jeg skal have part på en hest ville jeg være helt ok med en kontrakt, især hvis jeg lagde mange penge hver måned i hesten.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider