Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Slidgigt i lænden?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 10:33

Jeg skriver dette indlæg for at prøve at hjælpe min mor.

 

Hun døjer med slidgigt i sin lænd, som giver meget voldsomme smerter - især om natten - i hendes lænd, knæ og lår. (smertenre stråler forskelligt ned i de områder)

 

Hvad kan hjælpe?

 

Hun har prøvet fysio, hjælper altså ikke det store synes hun.


Overvejer en anden behandlingsform, men hvad? Hun er villig til at prøve det meste.

 

Evt. andre tips og tricks man kan prøve? Hun tager allerede fiskeolie, hybenpulver og alle der er slags gode tilskud som er godt mod gigt.

 

(hun har også slidgigt i sin nakke)

 

Vi overvejede osteopati eller kraniosekral? Er der erfaringer med disse?

 

Evt. forslag til gode behandlere i nærheden af Glostrup området (KBH)

 

Hvad er jeres evt. erfaringer med Back on Track?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 20:18

jeg ville prøve sådan en

homeopati.dk/index.php?side=find-en- homoopat

 

faktisk så overvejer jeg det meget kraftigt selv. har nemlig også selv slidgigt i ryggen/nakken, en diskopolaps og så leddegigt



1
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 07:25

Jeg har lettere slidgigt i lænden, men ikke mere end at det er til at klare ;)

 

Jeg tager Glukosamin hver dag

Jeg går/jogger ca 10 km om ugen

Jeg laver strækøvelser med benene, bare de almindelige, som løbere plejer at lave

Jeg rider 2 gange om ugen, overvejende skridt og trav, men det er en god massage af ryggen. Om vinteren er det rart at ride uden saddel, så man får varmen fra hesten op gennem kroppen.


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun skal igang..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 08:47

Du ved jo godt Sandra, hvor meget smidiggørelse af muskler betyder, for at en hest med rygproblemer skal kunne holde til at blive brugt.

Det samme gælder for din mor, hun skal igang med at træne. Hun skal ikke træne hårdt motion, men vælge en motions form der tilgodeser netop hendes problemer. Jeg har selv haft utroligt stor glæde af LOOP cirkeltræning. LOOP cirkeltrænings centre er netop ofte besøgt af personer i en moden alder, med lidt eller mange krops problemer.

I ringsted afdelingen, er der mange med gigt, rygproblemer eller feks KOL, der har fået et bedre liv efter de begyndte at træne i LOOP. Det at man møder ligesindet, der også har kropsproblemer, giver ofte en masse hygegsnak efter træningen i kafe området.

Det er tydeligt at se, at de i staren træner uden noget vægt på maskinerne, kun kan overkomme 5 minutters opvarmning på cyklen eller må holde mange hvil inden næste runde i cirklen. Når de så har gået der i en måneds tid, begynder det hel at køre meget bedre og de får mere styrke i kroppen.

Når jeg kører i LOOP i Ringsted, er jeg nød til at afsætte ekstra tid til hyggen, for man møder altid en der gerne vil hygge snakke.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 12:06

Hun laver en del træning. Hun både træner hjemme og får øvelser af sin fys, som ikke hjælper hende en hyldende pind.

 

Hun går lange ture i rimelig højt tempo og får derved brugt sin krop. Hun cykler også. Hun går også til pilates.

 

Hun rider dog ikke og det får jeg hende heller ikke til, hun er bange for heste ;)

 

Så igen er det bestemt ikke fordi hun ikke prøver at træne sin krop og styrke den, for det gør hun allerede. Men smerterne kommer altså alligevel :(


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider