Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pendlerbil - motorvej - hvilken?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 18:41

Har endnu engang brug for noget vejledning fra det alvidende hn

 

Jeg har fået nyt arbejde, som ligger 100 km fra hvor jeg bor. Det er ca. 95 km motorvej og 5 km landevej/by hver vej = 200 km om dagen.

 

Da jeg stadig er studerende har jeg endnu ikke haft bil - og skal derfor ud og købe en "ny". Jeg har indtil nu været vant til at køre i min mor og brors to peugeout 106 - fra omkring årtusindskiftet = ingen komfort

 

Jeg ved der er en del herinde som pendler - så hvilken bil køre i, og hvad tænker i er værd at være opmærksom på? Altså hvilke ting vil i mene er et "must" når man skal køre så meget? og som også er til at få for mit maks beløb?

 

Jeg har maks 35.000 kr til bilen - og skal deror købe brugt. Min far har arbejdet som mekaniker i 40 år og min lillebror er ved at tage uddannelsen, så udgifter på reperationer er jeg ikke voldsomt nervøs ved.

Da der er 3 timer med offentlig transport HVER vej - skal bilen dog helst være meget driftsikker, da jeg ikke vil kunne undvære den ret mange gange ;)

 

Da det primært er motorvej tænker jeg selv, at det er vigtigt:

- Bilen har et minimum af komfort, og derfor er fra minimum 2002.

- Bilen køre langt på literen (minimum 17 km/l)

- Bilen ligger godt på vejen og ikke er alt for vindfølsom

- Bilen er billig i forsikring (er 24 år og første bil)

- Ikke have kørt alt for mange km (skal selv køre ca. 45.000 om året, og den skal helst holde minimum 4 år endnu).

- Står i fornuftig afstand fra Odense hvor jeg bor.

 

Har brugt dagen på at undersøge mulighederne på nettet, og har p.t. kig på følgende modeller:

- Skoda Fabia, 1.4 TDI 80 Ambiente Combi, 5 dørs, 2006, 211.000 km

- Kia picanto, 1.1 EX, 5 dørs, 2004, 188.000 km + samme model fra 2005 og 150.000 km

- Kia picanto, 1.1 ekslusive, 5 dørs, 2008, 182.000 km

- Suzuki Alto, 1.0 GLS, 5 dørs, 2009, 193.000 km

- Citroén C1, 1.0i, Prestige, 5 dørs, 2007, 162.000 km

- Fiat Panda, 1.2 Dynamic, 5 dørs, 2005, 115.000 km

- Fiat Panda, 1.2 Ciao, 5 dørs, 2007, 161.000 km.

- Fiat Panda, 1.3 JTD Dynamic, 5 dørs, 2008, 194.000 km

- Hyundai Getz, 1.1 GL, 5 dørs, 2006, 160.000 km.

- Toyota Aygo, 1.0, 5 dørs, 2008, 208.000 km

- Ford Fusion, 1.4 TDCi Ambiente, 5 dørs, 2004, 188.000 km

- Citróen C3, 1.4, 5 dørs, 2007, 200.000 km

- Peugeot 206 HDi XR st. car, 1.4, 5 dørs, 2004, 220.000 km

- Peugeot 206 HDi Performance, 1.4, 5 dørs, 2007, 220.000 km

 

Hvad tænker i?


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 19:00

Udover de praktiske ting som er nemme at få overblik over, så har jeg to ting som man måske kun tænker over når man "kommer i gang"; aircondition og fartpilot!

Når man skal ligge og køre langt er det guld værd med fartpilot, og der er intet mere røvsygt end at sidde og stege i en varm bil i motorvejskø. Og så ville jeg også klart vælge en dieselbil!


Derfor; fartpilot, diesel og aircondition ville være et ubestrideligt krav hos mig

 


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 19:12

Jeg bruger aldrig fartpiloten selvom jeg kører 120 km om dagen. Der er simpelthen for meget trafik til, at det giver mening. Tilgengæld vil jeg ikke undvære klimaanlæg.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 19:25

Der er nogle få diesel imellem, og ca. halvdelen har aircondition (hvilket jeg også har tænkt ville være rigtig rart til sommer) Der er dog umiddelbart ingen af dem som har fartpilot. Men kan se det kan eftermonteres til 4000-5000 kr, så det må jo overvejes :)

 

Ifht. Diesel, ville man så vælge det fordi de køre længere på literen, fordi det er billigere pr. liter - eller er der flere årsager?


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 19:28
Jeg vil sigde en mortor på under 1.4 duer ikke til motor vejs kørelse.du vil få en masse støj fra mortoren hvis du købe en ældre bil.personlig vil jeg ikke gå længer ned end 1.6 , hvis din far og bror er mekanikeren bur de have et godt indblik i hvad du skal bruge.evt prøv at kigge efter en tysk bil der er indregistreret i dk.der vil du få mest ekstraudstyr for penge i de ældre biler
0
1
Svar på denne tråd
 
 brugt bil
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 20:14

Hej

 

Vi har en peugeot 206 1,4 HDI fra 2004 - den har efterhånden rundet de 350.000 km -

 

Selvfølgelig er der nogen sliddele der skal skiftes ind i mellem, men ellers har den kørt rimeligt upåklageligt og kører stadig omkring 20-22 på literen

 

Dielselbiler har ofte lidt flere km i motoren før de ikke kan mere i forhold til en benzinbil og kører også lidt længere på literen.

Man skal så bare lige være obs på at de kan være en smule dyrere i grøn ejerafgift - især hvis de ikke har partikelfilter

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 20:52

Jeg ville også gå efter en dieselbil med min. 1,4 liter motor.

Jeg ville personligt holde mig langt væk fra både suzuki og peugeot, og i stedet gå efter tyske biler - vi har selv en Skoda Fabia Combi fra 2004 som kører upåklageligt.

 


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 21:26

ud af de biler du lister op, ville jeg vælge skoda...

 

jeg har lige været igennem en masse prøveture med min veninde som skal have bil,- og skodaen kører bedst i motor og gearkasse.

 

selv er jeg ikke ret vild med skoda, men mere til vw og audi,- og skodaens motor og måde at køre på kommer tættest på disse...

 

desuden vil jeg sige: hellere automatgear end fartpilot...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 21:52

Misssohie: Skodaens motor er identisk med VW og Audi ;)

Automatgear i en bil i den alder TS søger ville jeg ikke pille ved. Det kan dælme blive dyrt at reparere på, og det er først de senere år de for alvor er blevet gode og ikke "hakkende".


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skoda Fabia
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 09:02

Jeg kører en Fabia 1,4 i benzin-udgaven. Det er en dejlig lille bil, den er ikke superkøn, men den fungerer Den er ret driftssikker, jeg har aldrig haft problemer med min.

 

Er enig i, at motoren er lidt for lille til meget motorvejskørsel. Mine forældre havde en 1,6 engang, den gjorde det udemærket.

 

Venlig hilsen Signe


Med hesten Paragraff

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 11:56

Jeg havde selv øje på Picanto og Alto. Endte med en Alto fra 2005. Ved pæn kørsel triller den ca 19 på literen. :)

Jeg er glad for min.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når du skal..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 12:10

køre så langt..

 

Så vælg diesel og med klimaanlæg..

 

Jeg vil anbefale at købe en VW Golf f.eks. en model nummer fire..

 

Langt imellem service, hvis du vælger at køre på long life olie, god komfort, ligger godt på vejen, kører gerne helt op omkring 20 kilometer pr. liter diesel..

 

Menes at kunne gå op til 600.000 kilometer uden problemer (min kæreste har en der har gået 450.000 kilometer og den fejler virkelig intet)..

 

Jeg ville holde mig langt væk fra biler med motor på under 1,4, benin, papæsker (jeg har selv en Hyandai getz og skulle jeg køre 45.000 kilometer om året ville jeg blive vandvittig pga. kabinestøj og den generelle komfort)..

 

Jeg ville helt klart vælge en tysk bil (VW, Skoda eller. Audi).. Billigere i reservedele, god holdbarhed.. Alt i alt.. Tysk kvalitet når det er bedst..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 nyere biler
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 16:28

I forhold til citroen C3'eren skal du være obs på at den formentlig ikke har partikelfilter og derfor er tillagt udligningsafgift og bliver halvdyr i ejerafgift.

 

Nu ved jeg du siger maks 35.000,- men det er jo nok til udbetalingen på en ny bil, så hvorfor ikke evt. gå efter en ny citroen c3 diesel med min. 1,4 motor??

De er billige i årlige omkostninger, kører godt og er billige i årlig afgift. Og citroen tilbyder ofte mulighed for at tilkøbe en billig forsikring via dem uanset alder.

Jo så får du en månedlig udgift til lån de næste 5-7 år men bilen skulle jo så også gerne holde de næste 15 år eller kunne videresælges til en rimelig pris og c3 er så rummelig at man kan starte sin familie med den bil også :D

 

Ok jeg er c3 ejer, en 2008 model diesel og jeg elsker den bil, især efter at have købt 20.000,- biler i en del år inden jeg købte min c3'er i 2008.

 

men det jeg vil frem til er at måske en ny bil vil være billigere i de årlige omkostninger, selv med lån på den.

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 19:04

Tak for alle jeres gode råd og indput :D

 

Jeg har været ude og prøve en Citróen C3 i dag - og var ret begejstret.

 

Det er en C3 1,4 HDi Family fra 2007, 75 hk, har kørt små 182.000 km og er opgivet til 22,7 km/l (kørecomputer viste dog ca. 19 på prøveturen i by + motorvej).

Der er en del ekstra udstyr - bl.a. aircondition ;) dog ingen fartpilot.

 

Synes jeg sad rigtig godt i den - god højde og plads til benene, her hjælper højdejusterbart sæde også ;) Derudover klarede den snildt 130 på motorvejen, og larmede ikke ret meget.

 

Udover pris på grøn ejerafgift (ja intet partikelfilter) og forsikring - hvad skal jeg så være opmærksom på ifht denne model?

Bilen sælges af forhandler, og regner med at købe den som helt nysynet (de syner den ifb med købet). Regner også med at tage enten min lillebror eller far med ud og gennemgå bilen, forhandleren har en lift den kan komme på.

 

OBS: der var ikke ret meget diesel tilbage på den. Når man køber ved forhandler, får man den så som regel med fuld tank eller?



P.s. der er en del årsager til jeg ikke har købt ny bil:
- synes det er maaange penge at låne i banken

- er 24 år, og ved de fleste forhandlere skal man være 25 år for at få afbetaling.

- jeg har 3 mdrs prøvetid på jobbet, og skulle jeg ikke komme igennem dem, ville tabet på en ny bil være enormt (ville ikke have råd til at have den på dagpenge).

- jeg havde ikke selv 20.000 kr til udbetaling, og det ville være for dyrt både at låne i banken og afbetale ved forhandler

- og vigtigst af alt skal jeg bruge bilen d. 1 juni, og tror ikke det er muligt at få nogle nye biler med så kort varsel ;)

 

Jeg forventer at den bil jeg køber nu skal holde mindst 4 år - og så bliver det formodentlig en ny bil næste gang :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 altid tysk :)
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 19:28

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en golf 4, en 206'er eller lign, og så DIESEL!

 

Motor str 1,1 og 1,2 bliver du SÅ ked af brændstofmæssigt på motorvej. Jeg har selv ejet både gammel og ny picanto, og til landevej er de perfekte, men ikke til motorvej.

 

Og så ville jeg med tiden spare op til en renault twingo, den er SÅ fin, og du får rigtigt meget bil for pengene.. (sagde hende som hader franske biler :) )


- Clarina Pilegaard

60227462

0
0
Svar på denne tråd
 
 bil bil
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 00:04
Jeg er selv pendler (eller var ind til denne måned ;-) )
Kan varmt anbefale en VW Polo. Har lige skiftet den "gamle" fra 2010 ud med en Highline 1,4 tdi . Den kører ca 28 km/literen, når jeg kører den - perfekt pendler bil, med ALT i udstyr og så er den rigtig økonomisk.

Mvh.

Mia Sørensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 citroen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 07:51

indtil videre har jeg kun skiftet et kugleleje på min C3 HDi furio fra 2008, ellers har udgifterne til den kun været service og undervognsbehandling.

 

Min ligger på 22-23 km pr liter ved blandet kørsel, kører jeg pænt på motorvejen, dvs ca. 130 km/t stabilt kan den komme op omkring 27-28 km pr liter.

Og så synes jeg ikke på nogen måde den er larmende selv på motorvej. Aircondition er standard i mange C3'er, det var det i min da den blev købt sammen med en form for fartdims (ikke fartpilot) hvor man kører bilen op til den maks hastighed man vil køre og så giver den lyd hvis dette overskrides, jeg har brugt det på meget lange ture fra tid til anden.

 

I forhold til afdrag så betalte jeg da jeg var på dagpenge 1500,- i måneden og så indbetalte jeg ekstra hvis jeg havde råd (mistede jobbet 1½ år efter jeg købte bilen) og jo hvis man ikke har noget mod en demobil eller en standard hvid kan den leveres meget hurtigt :)

 

men der burde være mange år tilbage i en 2007 model hvis den har været passet med service etc.

 

mvh

Mie

 


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 22:41

Vi pendler selv fra sydsjælland ( Vordingborg ) til KBH hverdag. Dette er også en tur på knap 200 km om dagen +-.

Vi har en Peugeot 308 Hatchback, 1,6 HDI fra 2012. Denne er dog købt fra ny af, men den ligger godt på vejen, kører 18-20 km/pr.l ved pæn kørsel. Er super komfortabel med højdejusterbar sæde,klimaanlæg, fartpilot samt speedlimit.

Jeg er utrolig glad ved den bil.

På trods af at den er fra 10måned 2012, så har den kørt knap 130.000 og har INTET fejlet. Den har ikke kostet os andet end det normale service der skal til. Og der har vi med vilje valgt autoriseret Peugeot værksted hvor den er købt, for netop at bevare motorgaratien.

 

En bil jeg klart vil anbefale, selvom jeg ikke var til franske biler. Men den har overrasket positivt.

 


Lykke

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pendlerbil...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 11:38

Jeg har pendlet i næsten 10 år. Årligt kører jeg ca. 50.000 km.

 

Min første bil var en Skoda Fabia 1.2 benzin i en skrabet udstyrsversion. Den skiftede jeg til en 2005 Skoda Fabia Combi Ambiente 1.4 TDI. En usædvanlig letkørt og yderst driftssikker (og billig) bil. Selv hestetraileren klarede den (dog kun med én hest - den måtte trække 1.200 kg). Den havde fartpilot - hvilket er uundværligt, sædevarme og aircondition m.v.

 

Min kæreste er uddannet lastbilmekaniker og elskede Fabiaen. Den var nem at reparere på, stumperne var billige - og generelt gav den ham meget få problemer.

 

At det var en stationcar gav også mange muligheder ift. bagagerumsplads - og vores hund. :) Vi kørte sågar 4 personer i den til Sverige.

 

Da den var tæt på 400.000 km var bilen imidlertid ved at være træt - og da min kæreste samtidigt ville nedgradere til en mindre bil end den Superb, som jeg brugte til at køre med to heste, skiftede jeg den ud til en Golf 6. Det er ubetinget den bedste bil, jeg endnu har haft, men den er også i en anden prisklasse end Fabiaen.

 

Af de biler, du nævner, ville jeg til enhver tid vælge Fabiaen. Der får du rigtigt meget bil, komfort og brugsværdi for pengene. :) Da min Fabia gik i bytte, var alt i den stadig funktionsdygtigt - intet var gået i stykker og den var yderst pæn i kabinen.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som pendler
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 21:35

gennem mange år har jeg prøve lidt af hvert.

Lige nu kører jeg ca 160km om dagen på hverdage. Blandet landevej og motorvej.

 

Tidligere har jeg kørtlandevej (2 x 45 km) g var glad for min lille benzinbil (Daihatsu Sirion) men på motorvej dur kun diesel og minimum 1,4.

Jeg havde netop en Citroen C3 i godt to år. Fa denvar 4 til den var 6 og fra ca 100.000 til ca 200.000 km. Den kørte udmærket og havde en fin brændstoføkonomi - når en altså kørte. Jeg brugte i snit 2000-2500 pr måned på den bil. Ja biler der bliver brugt koster noget i vedligehold, men alt gik i stykker og jeg blev hentet af Falck eller mekanikeren adskillige gange. Starteren, dieseltilbageløb, forfjedre, fastrustet forlygte, aircondition etc etc etc. I en periode troede jeg at det var uheldigt. Nu måtte det snart holde. Det gjorde det ikke.

 

Jeg solgte min 6 år gamle C3 og købte en Audi (A1, 105 hk, 1,6 diesel) og jeg sparer nu 1000 kr netto om måneden alt indberegnet. Den er nu 4 år gammel og har gået 160.000 km. Den har intet! kostet ud over dæk og viskerblade.

 

Så find en god kvalitets dieselbil. De nye dieselmotorer kan fint gå 3-400.000 km når det erlange ture. Find en motor der har været i handlen længe og som er kendt for holdbarhed. f.eks. VWs 1,6 diesel. Det dur bare. Så er det mindre vigtigt vilken metalkasse den ligger i.

 

Som andre vil jeg også anbefale aircon og så mærk efter om du har god støtte i sæderne. Det er mange timer om ugen du skal sidde der.

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 arrrg ikke helt
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 22:03

Jeg må desværre lige komme med en lille korrigering, Audi, folkevogn, seat og skoda er ikke det samme...

 

Jeg kan godt komme med lange tekniske forklaringer på dimser, systemer, opbygninger og alt mulig andet, men tro mig, det er ikke samme hest der ligger i en A3 og en Octavia.

Jeg ved hvad i vil sige, jamen de er jo lige store og samme antal hk, så derfor er de ens...

Jeres heste har også 4 ben og vejer ca 500 kg, det gør jo heller ikke dem helt ens, og de er enda bygget af den samme skaber til at starte med.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 20:09

hvis man sammenligner skoda og audi/vw er der også betydlige forskelle i antallet af div. fejl...

 

jeg foretrækker vw og audi udfra designet da jeg ikke synes at nogen af skoda modellerne er pæne...

 

-og jeg er ikke skuffet, hverken over lupo, passat , golf eller min lille audi a2 som om et øjeblik har kørt 400.000 uden væsentlige fejl. meget godt gået af en bil der kører ca 30 km på literen, og kun har en lillebitte motor med turbo og en "automatgearkasse"

 

jeg har også haft en frygtelig masse andre biler,- toyotaer, opel især,- men når det gælder kørekomfort, undervogn og kvalitetsfornemmelse er der ikke noget i den prisklasse der kommer op på siden af ...

 

-men skodaen er bestemt den bil der kommer tættest på, ud fra de valgte biler


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 11:52

Hvis jeg skal være helt ærlig er der ikke engang en på din liste jeg ville kikke nrmere på.
Jeg er klar over at vægt og motorydelse betyder rigtigt meget i forhold til hvad du skal betale i forsikring så det vejer tungt, men ud fra en vudering af hvad jeg ville køre op mod 200 Km i hver dag er der ikke en eneste der tiltaler.
Pas på med at vudere hvor langt de kan gå på literen ud fra fabriksdata og søg altid efter "real life" oplysninger fra ejere. Fabrikkerne overdriver altid mere og sjældent mindre i deres oplysninger. Jo mindre bilerne er jo værre er det som regel...
Selv ville jeg nok kikke efter en ældre VW Pasat eller en mellemstor Mercedes med dieselmotor. De går forholdsvis langt på literen og er bundsolide.
Mercedes er traditionelt hammerdyre at reparere pga. af rust, men i og med at det ikke er en udgift for dig, får du nok ikke bedre bil for 35.000Kr end en ældre sælger-bil eller frikørt taxa.
Passat kører til der ikke er andet end rattet tilbage.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 12:39

Jeg synes du skal følge din egen mavefornemmelse. Smag og behag er bare så forskelligt, så det er svært at bruge andres erfaringer.

 

Fx har vi haft en gammel susuki alto som jeg altså kørte 200 km i hver dag i 8 måneder uden, at det var et problem for mig.

Vi har haft en VW Touran som absolut ikke sagde mig noget som helst og var latterlig dyr i vægtafgift og reparationer, men som alle omkring os synes var lækker.

Nu har vi en Dacia Logan som vi er meget tilfredse med, men der er i hvert fald ikke en eneste af vores venner som ville vælge sådan en bil. Jeg har faktisk en veninde som ikke engang vil køre med, fordi hun synes den er så kikset

 

Men den passer bare så godt til vores behov. Den er STOR, så der er plads til hunde, børn og skrammel. Den kører virkelig langt på literen. Den er billig (kostede 140.000 fra ny), så hvis der kommer en ridse eller to, så græder jeg ikke snot over det og det er bare befriende ikke at have en bil, man synes man skal passe på hele tiden.

 

For mig betyder prisen meget for jeg vil meget hellere bruge penge på noget mere spændende end bil, men der er vi jo bare meget forskellige.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 1235533524
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 19:37

Min svigerfar kører imellem 100.000-120.000 km ÅRLIGT (dvs han er på niveau med mange taxaer) og dette har han gjort de sidste 10-15 år uden undtagelse. Han køber af den grund aldrig nye biler, idet de alt for hurtigt vil tabe værdi. Han køber primært de franske, fordi de har god kørekomfort samt de er billige i indkøb og reperation/service.

Men det er jo lidt en religion og så handlr det også tit om held når man køber brugt.

Jens: det er altså ikke bilfabrikanteren der overdriver i forhold til, hvad bilerne kan køre pr. L. Der er helt specifikke regler for, hvordan bilerne skal testes (i lukkede tunneller, dvs. Minimal luftmodstand, ikke vand på vejen osv). Vores Altea kører fx længere på L end hvad den står registreret til, så det handler også om, hvor god man er til at køre bil samt hvor man kører.

Og jo længere de står opført til at køre pr L, jo billigere er de i vægtafgift :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 20:58

Endnu engang tusind tak for alle jeres gode råd og foreslag!!

 

Jeg endte med at købe den førnævnte bil.

En Citroén C3, 1,4 HDi fra 2007. Den har kørt ca. 182.000 km og er vidst opgivet til 22,7 km/l (reelt ca. 20 km/l på motorvejen). Den er med aircondition, men ikke fartpilot. Har dog fundet en privatperson i jylland som kan montere en fartpilot på denne model for omkring 800 kr.

 

Jeg gav knap 35.000 ved forhandler inkl. salær og omregistrering.

Min lillebror har skiftet en bærekugle og en pære til baklys + nummerpladelys. Derefter gik bilen lige igennem syn i dag, og får sommerdæk på i morgen. Nu mangler bare et serviceeftersyn, og så er den helt klar ;) Min bror har jo set den efter på lift inden køb, og siger det er en super fin bil, som ovenikøbet er undervognsbehandlet.

 

Jeg havde næsten besluttet mig for en 1,1 - kia picanto eller citroén c1 - så er glad for jeres erfaringer om motorstørrelsen på motorvejen.

Bilen her er rigtig fin at køre på motorvej i - har massere af optræk og køre fint 130 km/t uden at anstrenge sig.

 

Jeg har derfor også indhentet forsikringstilbud i dag, og har fået tilbudt en ansvar + kasko og vejhjælp fra lokalforsikring til ca. 10.000 kr, med en selvrisiko på 3700 kr. (ren ansvar kostede knap 5.000 kr).

Så det var noget billigere end jeg havde frygtet

 


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit bud
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 10:22

gå efter en skoda greenline eller en peugeot 206 diesel


hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider