Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehjemle
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 09:20

hej allesammen.

 

hvilke hjemle er sikkerheds godkendt? Alså den nye godkendelse af ridehjemle?


Hilsen Emilie;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen endnu
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 09:29

DRF har ikke meldt ud efter hvilke krav en hjelm skal være godkendt så pt er svaret ingen.

 

De hjelme der sælges pt er gyldige til og med 31/12/16 dvs godt et år endnu. Det er først fra 01/01/17 der gælder nye regler.

 

Mit gæt er der inden for de kommende måneder bliver meldt ud hvilken godkendelse der kræves.(hvad nr der skal stå inde i hjelmen)

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oki tak
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 15:14

Det var bare fordi jeg står og mangler en ny, men vil ikke købe en hvis den ikke kan bruges til stævner næste år


Hilsen Emilie;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 2016 er ok
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 06:57

de hjleme der pt er godnkendt er godkendt til ridestævner i DK indtil 31/12/16 dvs ca 1,5 år endnu......

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 10:11

Jeg synes, det er SÅ træls, at det nærmest er en slags ingenmandsland lige pt med ridehjelme.

Jeg står og skal have ny ridehjelm, da min gamle er gået i stykker. I butikkerne har de kun rester på lager, da de ikke har lyst til at bestille en masse hjem, som så om et par måneder ikke længere er godkendte og ingen gider købe. Det kan jeg sådan set godt forstå, men jeg skal bruge en hjelm nu og jeg kan ikke komme til at prøve nogen i min størrelse, da det primært er de store størrelser butikkerne ligger inde med. Jeg fik også at vide i en butik igår, at ridehjelmsproducenterne er stoppet med at producere, til de får de nye standarder, så selvom butikken gerne vil bestille hjem, så jeg kan prøve, så er det ikke sikkert at producenterne har dem på lager.

 

Jeg rider ikke stævner, da det er en gammel skovturspony på 27 år jeg har. Egentlig kan jeg jo bare købe en hjelm og være ligeglad med, om den kan bruges til stævner om et par år, for jeg tror såmænd på, at de nuværende hjelme er sikre nok. MEN min pony er skadet pt og hun bliver jo heller ikke yngre, så hvis hun ikke går i orden igen, har jeg da overvejet, om jeg skulle have en ny hest. Med en ny hest ville jeg gerne starte distance og dressur og så er det jo, at jeg synes, det vil være tåbeligt at bruge 1000 kr eller mere på en ridehjelm nu, som så ikke kan bruges, hvis jeg får ny hest. Øv alle de hvis´er.

 

EU kom nu ind i kampen og få vedtaget de nye standarder i en fart, så os der mangler hjelme kan få købt en!!!


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billigt...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 14:34

Hvis man står og skal bruge ny ridehjem nu og her, så er der jo også den mulighed at købe en af de "godkendte" men billigste hjelme man kan finde.

 

Og ellers er der jo ikke meget andet end at håbe på at der hurtigt bliver meldt noget ud.

 


Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste mm.

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider