Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Produkter til heste der burde opfindes..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 04:40

Hej,

Kender I det... Man står i stalden... Mangler et eller andet, og tænker - "Arg, hvorfor findes det ikke til heste?!"

 

Eller ting til heste man gerne vil have fat i - men ikke kan finde det nogle steder...

 

Hvad kunne det være?

 


KH Christina :)

 

Støvlsig Hestefoder, Forhandler at Horselux, Islandsk tang, FLEXHook karabinhager og trailerreklamer.

www.facebook.com/stovlsighestefoder

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 09:40

Umiddelbart det sværeste jeg har lagt mærke til at folk ikke kan finde er; sporer uden dorn.

Altså sporer, uden "spore-funktionen", så man kan starte stævner på sin hest, når den ikke har brug for dem

 

Jeg er heldivis så heldig at være indehaver af sådan nogle, men har endnu ikke haft held med at finde et ekstra par i nogle butikker..

I så fald skal man ud og "gøre det selv", men tror bare ikke det kommer til at give samme resultat

4
1
Svar på denne tråd
 
 Masser af ting
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 10:42

Billede

 

imens vi har bygget stald har der været mange ting som jeg har manglet..

 

Eksempeltvis en gamacheholder som vist på billedet.. Så den lavede jeg selv:-)

den er kun en ting ud af mange!

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Ole Opfinder
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 11:02

En vaske-ben-maskine, tak!! Sådan en, man lige kunne sende hestene ind i på vej ind fra fold, så man slap for at skulle vaske ben rene HVER dag hele vinteren.

 

Evt. kunne den udvides til at kunne vaske hele hesten - gerne med indlagt tørrefunktion

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 16:43

Hej.

 

Ja, jeg savner sådan en speciel gummibørste, jeg brugte, da jeg var staldpasser i Schweiz. Den kunne fjerne pelsen fra sadelunderlag noget så effektivt og derefter kunne man vaske dem uden at frygte, at maskinen blev stoppet til med hår.

Jeg har hverken set den før eller siden og selv i den stald, hvor jeg var, værnede de om deres, for de havde selv købte de sidste hos udstyrsforhandleren...

 

Noget, der gør det nemmere, at rense vandkopper og krybber.

 

 

 

Heidi

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 19:10

Vandkopper og krybber....

 

Jeg ønsker mig evnen til ikke at opdage, når andres heste har lagt en "kage" i deres vandkop/krybbe med dertilhørende samvittighed til bare at lade som ingenting, og ikke rense dem

 

Jeg ved den findes, ihvertilfælde findes evnen til at overse, når ens egen hest har skidt i sin vandkop (selvom man man er fuldstændig klar over, at den gør det HVER dag) og bare smide hesten på fold uden at vande den inden, og uden at ulejlige sig med at rense dens vandkop


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strigle med indbygget støvsuger
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 19:11

Støjfri støvsuger med strigle i enden, til her om foråret - I ved hvad jeg mener!

 

Det er nok nødt til at være en posefri udgave, da man ellers skal bruge riiiigtig mange poser.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 23:39

Abetta English Bumper Spurs - spore uden dorn.

Billede

 

5 Star All Natural Dry-Clean Sponge - til at fjerne hår fra underlag.

Billede

backpackgroomer - støjsvag hestestøvsuger

Billede

 

Jeg tror de fleste ting er opfundet hvis man ved hvor man skal kikke ;-)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

8
0
Svar på denne tråd
 
 Flex longe
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 08:29

Jeg har ofte ønsket mig en "flex longe" - altså ligesom en flexline til hunde, bare kraftigere og stærkere. Det vil virkelig være genialt ikke at skulle bekymre sig om et for langt tov og at skulle samle op på det konstant, og sikkerheden vil være større i det man ikke så let får hånden viklet ind i tovet.

Alt dette kan selvfølgelig undgås med omtanke, men det andet ville skisme være nemt.

Jeg har set en dyrlæge der havde en, så den er opfundet, men har ikke set den i salg nogen steder.


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



5
0
Svar på denne tråd
 
 Fluespray - der VIRKER
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 20:07

En fluespray der VIRKER - ville være SÅ kærkommen. Nu går vi igen mod den tid hvor plagen af mitter, klæg og fluer begynder at komme - og vi har da efterhånden prøvet ALT - uden det store resultat. og hvis det endelig hjælper lidt så skal man PØSE det på hesten - eller også er det noget halv giftigt stads så det ville jeg ønske blev opfundet -noget der bare VIRKER.

 

Frederven

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 20:34

Et grimeskaft med indbygget elastik

 

Men hest slår sig en sjælden gang tilbage, når han står bundet, så lige nu er han altid bundet i et grimeskaft, hvor jeg har sat en trailerelastik i.

 

Sådan en her:

 

Billede

 

 

Det er lidt klodset at have med at gøre, bla. fordi karabinhagerne er meget solide, så en bedre løsning søges.

 

Jeg forestiller et grimeskaft lige som dem med hingstekæde i, bare med en elastik i stedet for hingstekæden.

 

Og hvis det findes allerede, så fortæl mig gerne, hvor den kan købes..


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 The clip
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 15:39

Til Ibh.

Måske kan du bruge the clip:

westernoutfitter.dk/ product.asp?product=3624

Så kan hesten trække tilbage, uden den kommer tilskade.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skammel
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 18:18

en opstigningsskammel som man kan tage med på tur :-P

som kunne sidde bag sadlen uden at genere hesten og som var nemt at tage op fra jorden, når man er kommet op :-D


 

----------------KATJA-----------------

Ejer af Fredriksborg vallak Junker Søndergård :-)

Os 2 for altid, du vil altid være i mit hjerte...R.I.P. min ven <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hephey
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 18:25

En form for ble, mn kan give hesten på når man er ude og ride, så man ikke efterlader @!#$ i hallen :-P

 

Jeg ved den findes til vandskridtbånd, men kan man ikke lave det til ridebrug..

 

Den må selvfølgelig ikke genere hesten og skal være let som en fjer


Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 elektromagnet til traktoren
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 20:47

Der burde laves en kæmpe elektromagnet man kunne spænde bag på sin traktor. Når så hesten havde tabt en sko, så var det bare at starte traktor og magnet og køre frem og tilbage over folden, så fik man alle søm etc med.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Line...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 01:26

... Jeg har ofte overvejet, om man kunne træne en hund til at finde sko og grimer på folden. Projektet er dog indtil videre skrinlagt, da jeg ikke har nogen hund


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tadaaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 06:52

Som Jens skriver så er mange af tingene opfundet :)

 

Her er en transportabel skammel incl snor til at trække den op på hesten www.sstack.com/product/easy-mount- step-stool/

 

Rideble http://www.bunbag.com den kan også bruges til ridebukser, kan ikke lige huske hvilket ridende politi, der bruger den, men det er lavet :)

 

Elektromagnet/Magnet til traktor er sådan set også opfundet, bare i en prisklasse, hvor det ville være billigere at gå marken igennem med en metaldetektor :D

 

Jeg synes det er rigtig sjovt at man selv synes man "opfinder" noget nyt, og så har det været udviklet og solgt længe :D

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noooooooo
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 06:53

Der skal selvfølgelig stå ridning og ikke ridebukser


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 15:32

AnotherNoone 1
Jeg har tænkt på lignende. En transportabel pæl med longesnor og flexfunktion, så man kan lade hesten løbe om den (lidt a la stangtennis) og så koncentrere sig 100% om hesten.
Det skulle dog nok ikke være en nybegynder hest, da pælen så ellers skulle stå ret godt fast. :)


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider