Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tjekker i bonen?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 16:01

Jeg handler dagligvarer lidt forskellige steder og har efterhånden udviklet en mening omkring de enkelte butikkers pålidelighed mht skiltet pris og prisen på bonen.

 

I vores lokale Netto er der simpelthen uantageligt mange fejl. Især deres angiveligt nedsatte varer glemmer de at rette til. Derudover så har de en lidt sjov kassekultur.

 

Superbrugsen (den lokale) ligger på andenpladsen. Der tjekkes bonen også altid og der findes jævnligt fejl. Det er ikke så grelt som i Netto, men i forhold til hvilket billede jeg egentlig har af Superbrugsen, så synes jeg at der er for mange af fejlene.

 

I den modsatte ende er der Lidl og Aldi. . Jeg tror jeg har fundet en enkelt fejl i Lidl og jeg kan slet ikke huske nogen i Aldi.

 

For rimelighedens skyld, så bør det nok nævnes, at Netto, som ligger nærmest, nok er den forretning jeg handler mest i, så der er nok også der jeg oftest vil opleve fejl. Men fejl er der stort set hver eneste gang. Som udgangspunkt, scanner jeg varerne inden de når ned i indkøbsvognen. Passer prisen ikke så ryger den tilbage på hylden igen.

Det er måske forkert, men jeg gider simpelthen ikke fremstå som det store brokkehoved for fem kroners skyld....Ikke hver gang....

Desuden så synes de tilsyneladende at det er hyggeligt at samle kunderne i en lang kø, hvilket vel også forebygger at folk føler sig kaldet til at klage over 5 kr for meget.

 

I lige præcis den lille discountbiks, så tror jeg, jeg tjener/sparer et pænt stort beløb på at tjekke en ekstra gang. Den største fejl jeg har fundet der var på 406 kr, hvilket var lidt rystende, for den kunne være smuttet, hvis jeg havde haft fokus et andet sted fx. på et småsurt barn...


Missolga

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 16:42

Ved rabatter tjekker jeg altid bonen. Og jeg brokker mig også, hvis den ikke stemmer - ikke bare for min egen skyld, men også for de næste som vil købe samme vare.



3
0
Svar på denne tråd
 
 altid!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 16:45

Jeg tjekker også altid! Handler mest i Lidl - og tror jeg har fundet fejl 2 gange... Og så har der været et par menneskelige fejl så som en vare slået ind 2 gange eller en vare glemt.

 

Vores lokale Dagli Brugs har også ofte sjældent fejl, men det hænder da - specielt hvis det er varer der er mærket ned pga dato. Det er ikke altid de ser nedmærkningen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Med mindre...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 17:18

... prisen ender på det jeg har regnet ud undervejs at den vil, så tjekker jeg. Jeg regner det selvfølgelig ikke ud på øre - men indenfor + - 5-10 kr ved jeg som regel altid hvad jeg har handlet for.

Men det kommer også an på butikken. I den netto og fakta hvor jeg har oplevet flest fejl - der bliver bonen tjekket eller jeg står og ser på hvad hver enkelt vare går ind til. Og er der varer jeg er i tvivl om, holder jeg HELT sikkert øje.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tjekker...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 17:30

Ja, jeg tjekker. Jeg handler fast en gang i ugen hos Aldi og har gjort det i næsten 5 år - jeg har aldrig set en fejl på bonen! Faktisk er jeg ikke så pernittengrynet med at tjekke i Aldi mere, det er simpelt hen spild af tid :-)

 

Føtex bruger jeg som butik nummer to, der tjekker jeg altid, for det sker jævnligt, at der er fejl på bonen.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek af bon
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 21:37

Tjekker altid bonnen, uanset hvor jeg handler


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 man skal være usp på det
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 00:12

er faktisk mere ups på når de slår varen ind. ved næsten på forhånd hvad det skal blive inden de er færdig med at slå ind.

ja netto er særlig slem, nogle nettoer er værre end andre - vi har nogle faste som vi lige skal kigge forbi, mest fordi de er super gode til at sætte deres ting ned - hvis det ellers husker at få det slået rigtig ind.nu er vi så klar over hvilke man lige skal holde øje med

vores spar har også nogle gange et problem med varer som er på tilbud. har lige i sidste mdr købt deo til 10 kr, men begge gange gik de ind til 38 kr. den sidste gang blev den kun rettet fordi netop havde set at de gjorde det. første gang gjorde kassedamen det selv.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 tjekker altid
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 08:16

Ja, jeg tjekker bonen! Jeg ved ca hvad tingene koster og hvad det skal blive.

 

Forleden dag var jeg i Netto ( ikke min egen, men det kunne det lige så godt ha været ....)

 

Finder noget kød med udløbsdato samme dag. Normalt koster det 90 (89,95)kr og syntes virkelig jeg har gjort et kup, fordi det nu koster 25 kr ( der var skilt på. ) - Ja, jeg ved da godt at det var billigt, men hey! Der var jo udløbsdato samme dag ..

 

Mig op til kassen med de andre varer - Og mit beløb er MEGET over det forventet.

 

Ser så at de har slået kødet ind til fuld pris. Jeg siger selvfølgelig til kassemanden, at det er slået forkert ind. Han kan ikke gøre noget ved det så der bliver ringet efter en anden. Så kommer frk sur - "Ja, det kan aldrig blive 25 kr. for denne. Det er slet ikke en af vores mærker!"

 

Ikke noget med at ja, der må vist være sket en fejl eller desværre kan vi ikke sælge vareren for den pris.

Prisen på vareren var 60 kr, hvilket jeg så ikke ville købe det til. I øvrigt var jeg også blevet irriteret på hende, for det var som om jeg SELV havde puttet mærkert på?! ( Yeps, jeg går lige rundt med sådanne mærker ...!)

 

I øvrigt var prisskiltet at se på andre mærker ...

 

Fakta er også slem til at taste forkert ind - Men der er altså også stor udskiftning dernede ....


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 11:42

Jeg tjekker ALTID. Køber tit varer på tilbud eller f.eks datomærkede varer, og der er stort set altid fejl. Selvom det kun er 5-10 kr. nogen gange er det mange penge på måneds/årsbasis hvis man lægger alle fejlene sammen.

 

Nu er det af en eller anden grund sådan at jeg kan huske alle priser. Så jeg plejer bare at stå og følge med når de bliver scannet og så kan jeg med det samme se hvis prisen er fejl. Hvis jeg af en eller anden grund ikke kan det (nogen gange er der forsinkelser så man ikke ser de første varer) så tjekker jeg altid bonen

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 12:24

Jeg tjekker næsten aldrig bonen. Ikke fordi jeg tror der ikke er fejl, men jeg kan simpelthen aldrig huske hvad varerne har kostet. Plejer at handle stort ind, så det er svært at holde overblikket.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 13:13
Jeg må også indrømme at jeg sjældent tjekker bonen. Jeg handler stort ind en gang i ugen (5-800 kr), så jeg kan ikke lige huske de enkeltes varers pris når der er en hel vogn fuld. Jeg overlever nok også hvis der skulle være tastet 10-20 kr forkert... Jeg kigger faktisk kun på bonen hvis den samlede pris lyder helt forkert.

Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, altid.
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 13:30

 

Er faktisk nærmest holdt op med at handle i Netto af samme grund, eller næsten, for jeg var generelt utilfreds med deres priser, kvaliteten af deres kød og det faktum at det var umuligt at købe kylling uden den var hallal slagtet. Det nægter jeg at støtte! Men ja, ofte fejl i bonen i Netto.

Fra at handle i Netto hver uge, så kommer jeg der ca. 1 x hver 3'je måned nu.

 

Det er rigtig nok, sjovt nok, at man ligesom kan sige dén eller dén butik er så eller så sløset med priser eller andet. Feks. så er Netto i Hadsund en skodbutik, hvor dårlig ledelse kan ses helt ud til p-pladsen. Hos flere Rema butikker er der ekstrem dårlig rengøring på varebåndet. Det er ligesom ting de er ligeglade med.

Jeg handler jævnligt hos en Spar butik, som altid har så meget service at det næsten er for meget. Finder man feks. en udløbet vare, så får man en pose gratis kaffe.

 

Jeg er faktisk slet overhovedet ikke i tvivl om, at nogle ekspedienter snyder med vilje, for jeg har oplevet at bare jeg kikker på dem så stikker de mig det beløb jeg endnu ikke har nævnt de har snydt mig for.

 

Lidl er jeg blevet glad for at handle i, men jeg bryder mig ikke om deres oksekød. Syntes det er sejt og senet og det ender som regel med at hundene får det. Deres chokolade er jeg heller ikke ret begejstret for... men de har mange andre gode ting som opvejer det.

 

Der hvor jeg handler mest er uden tvivl Aldi og Rema, og fejl% er minimal. Syntes de to butikker suplere hinanden godt med de varer vi bruger her i huset. Har førhen godt kunne blive fristet til at købe en blomst i ny og næ, men er holdt helt da jeg syntes at kvaliteten er for ringe. Lidl ligger ved siden af Plantorama så mangler jeg en plante så går jeg derind og får kvalitet for ALLE pengene. Feks. så er der tydelig forskel i kvaliteten på en klematis købt i en discount butik og en fra Plantorama.

 

Den største fejl jeg var udsat for, var for nyligt jeg købte OK mineraler hos min foderpusher. Jeg plejer at give ca. 370.- for 25 kg og sidst jeg var afsted ugen efter, så sagde jeg at jeg syntes det var liiige frækt nok at man kommer 5 kg MINDRE i sækken og den så koster det samme..! Hun kikkede efter og fandt ud af, at HUN ikke havde set, at den var sat 70.- ned.. men jeg var slet ikke klar over at jeg var blevet snydt på prisen..

 

Min far plejer at sige pyt med dividenden, han tjener mere ved at holde øje med sin bon. Han handler ofte i Kvickly, men det kan jeg faktisk godt genkende fra jeg var kunde der.

 

Førhen havde jeg en pung i bilen som jeg kom de penge i som butikkerne prøvede at snyde mig for. Derved havde jeg altid penge til æg som vi købte på 'landet', men det var før vi selv fik høns.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Money, money, money
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 14:18

Det sker, at jeg tjekker bonen, men for det meste gør jeg det ikke. Jeg ved så generelt heller ikke, hvad ting koster, jeg køber dem bare - Og nej, jeg er ikke meget rig, måske derfor!!!

 

Hvis jeg har købt nogle varer på tilbud, kigger jeg gerne på displayet, når varen bliver slået ind. De fleste displays viser rabatten, gør det ikke det, tjekker jeg lige bonen. Det kommer dog an på, hvor stor rabatten er.

 

Jeg tror, at det i den sidste ende går lige op, nogen gange tager de sikkert for meget, andre gange for lidt (og så gør man selvfølgelig også opmærksom på det. Ikke?)

Det sker også, at jeg ser, at en vare måske koster 2 kr. for meget, men det gider jeg helt ærligt ikke brokke mig over, jeg overlever nok.

 

Jeg har heller ingen ide om, om en bestemt vare er billigere i den ene forretning i forhold til den anden. Det interesserer mig ikke, jeg handler der, hvor jeg har lyst til at købe ind, uanset prisen.

Dengang jeg var studerende, havde jeg styr på, hvor jeg billigst kunne købe de basale varer, men det gider jeg ikke mere.

 

Til gengæld er der visse steder, jeg sjældent kommer. Fødevarer køber jeg stort set aldrig i Lidl og Aldi, jeg vil simpelthen ikke spise det, især ikke deres kød. Ydr

Jeg vil have dansk kød, købt i en forretning, hvor de har deres egen slagter. Det udelukker så også kød fra f.eks Netto og Fakta, mens jeg gerne køber andre dagligvarer der.

 

Oprindeligt er jeg uddannet i et supermarked, og det er jeg nok præget af, selvom jeg forlod branchen for mange år siden. Jeg vil have danske varer, især kød og grønt, og jeg tjekker datoer på de varer, hvor jeg ved, at det er relevant. Enten fordi der er kort holdbarhed, eller fordi det er en vare, som jeg erfaringsmæssigt ved, der ikke bliver solgt så mange af, så de risikerer at stå og blive for gamle.

 

Men pris? Interesserer mig ikke

Selvfølgelig køber jeg da 3 pakker vaskepulver på tilbud, i stedet for at give fuld pris for 1, men har jeg ikke brug for tilbuddet, køber jeg det ikke. Jeg læser heller ikke tilbudsaviser, de fleste tilbud har jeg alligevel ikke brug for. Når man er alene, har man jo ikke brug for 4 broccoli for 10 kr. - man kan jo ikke nå at spise dem, før de bliver dårlige. Og jeg nægter at købe på tilbud, for så senere at smide halvdelen ud, fordi jeg ikke får det spist.

 

Det var en lang smøre om alt muligt andet, men nej, som hovedregel tjekker jeg ikke min bon.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 16:50

Min Netto er faktisk rigtig god, tror der har været fejl 1 eller 2 gange, i alle de år jeg har handlet der (det er min primære butik til mad).

 

Men min IRMA til gengæld!!! Og det skulle man ikke tro synes jeg, til deres priser!

Jeg har en Irma meget tæt på mig, faktisk tættere end Netto. Jeg handler der kun hvis Nettoen har lukket (denne Irma er så lille at den har åbent på alle de der helligdage osv).

 

De tre første gange jeg handlede i Irma, ja der var der fejl hver gang!

100% fejlrate!!! Det var på varer hvor der sad et stort, fedt gult rabatmærke ved siden af stregkoden, men den valgte samtlige 3 ekspedienter pænt at overse.

De to første gange lavede jeg undskyldninger på deres vegne, fejl sker jo.

Tredje gang, der blev jeg simpelthen sur! Vi taler om 50%-rabatter på fx kød, så det er ikke småpenge for en studerende.

 

Ja, jeg synes det er sjovt at min Netto er hundrede gange bedre mht. fejl på bonnen, end min meget dyre Irma.

 

De har også meget bedre personale. I min Netto siger de altid hej, vil du have bonne, farvel og god dag, altid.

I Irma er der gode ekspedienter, men jeg har også alt for ofte oplevet dårlige, fx en ung gut der stod og snakkede med sine venner imens han betjente mig. Det gider jeg ikke. Han stod med hovedet drejet væk og snakkede, mens han scannede varer ind og smed bonnen ud uden at spørge om jeg ville have den. Han stod bare og grinte og pjattede, i stedet for at betjene. Hvilket var irriterende, når jeg faktisk flere gange måtte prøve at få hans opmærksomhed, da jeg skulle købe noget fra bag kassen (smertestillende).

 

Netto er til gengæld MEGA ringe til at skilte med priser! Det mangler der altid synes jeg. Og så render jeg rundt efter de der scannere, som altid er i stykker, sidst var begge scannere til reparation, der gik 14 dage før de kom tilbage, og der manglede priser på rigtig mange varer

 

Kort: ja, jeg tjekker altid bonnen. ISÆR i Irma, de er simpelthen for flabede er min erfaring. Netto er generelt god, ihvertfald min.

Føtex bruger jeg scan-selv i, så der tjekker jeg selvfølgelig løbende.

 

I min hjemby blev børn ALTID snydt af "damen med overskægget" nede i den lokale Spar. Nogle gange blev os børn sendt op og hente en enkelt varer vi manglede, og vi vidste altid, at hvis "damen med overskægget" sad ved kassen, ja så snød hun os. Det galt også andre børn. Så blev mor rasende og stormede op i Spar.

Nogle mennesker....


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den anden vej...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 18:30

Nej, det sker rigtig rigtig sjældent, at i hvert fald "mine" butikker snyder sig selv. Som i... næsten aldrig. I hvert fald ikke oftere, end det sker, at jeg ikke orker at vende rundt med to barylere for at pakke to indkøbsposer ud for at finde den vare, hvor de tog en femmer for meget. Så nej... jeg gør ikke opmærksom på, når butikken snyder sig selv.

 

MED MINDRE kasseassistenten giver forkert tilbage - jeg ved, hvordan det er at stå og mangle 450 kroner sidst på dagen, sandsynligvis fordi man så et nu for meget på en seddel...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 13);(kr;());5
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 19:05

Jeg oplever nu også meget sjældent (som i; sket een gang) at butikkerne snyder sig selv. Det giver jo også meget god mening, da det oftest er tilfældet at tingene sættes ned (rabat/tilbud) og så er det forbrugeren der bliver snydt når det ikke er rettet til i deres kasseregister. Vil dog altid gøre(og har ofte gjort) opmærksom på hvis der gives for meget tilbage.

jeg ser også på priser imens de scannes ind, og ved tvivl checker jeg bonen.

 


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 10:54

Jeg benytter ikke kontanter til dagligvareindkøb (eller i det hele taget, medmindre der virkelig ikke tages Dankort), så nej, jeg oplever aldrig at butikken snyder sig selv.

Har kun oplevet selv at blive snydt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 He he...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 11:10

Det sker nu også, at de glemmer at rette prisen op igen efter et tilbud, eller at de ikke får rettet prisen ved prisstigninger


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ret god til
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 19:35

hovedregning og lægger priserne sammen mens jeg handler. Er der stor forskel på min pris og kassens pris beder jeg om bonen.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 22:25

Den der med at butikken decideret snyder kunden. Arh altså. Som butiksansat må jeg sige, at det er de underordnede ansatte der står for at korrigere prisskiltene, og tro mig de får ikke en krone mere i løn om de ændrer prisen eller lader være.

"Jeg er faktisk slet overhovedet ikke i tvivl om, at nogle ekspedienter snyder med vilje, for jeg har oplevet at bare jeg kikker på dem så stikker de mig det beløb jeg endnu ikke har nævnt de har snydt mig for."

Som ansat i kassen får jeg man altså ikke de ekstra 10 kroner i lommen hvis man ser en tilbudsvare gå ind til normalprisen - da dette er en systemfejl. Dvs. at uanset om man ved at kunden burde få varen 10 kr. billigere vil man ikke kunne proppe de overskydende penge i lommen, da kassen at the end of the day stadig vil have en difference. Det eneste tidspunkt en kassemedarbejder vil have mulighed for at snyde dig er enten ved at sige et helt andet beløb end det der står på displayet og så taste et mindre beløb ind end der reelt set modtages, ELLER ved at give for lidt tilbage i byttepenge.

Der er ingen i et varehus der vil få nogen som helst fordel ud af at snyde kunden, da alt overskud først og fremmest går til en eller anden direktør som aldrig har sat sin fod i pågældende butik. Med mindre der måske er snak om en franchisetager eller noget andet fancy.

 

Der er tale om hændelige fejl; og jeg er enig i at butikkerne bør blive meget bedre til at gå tilbudsvarerne efter i sømmene, for det er satme også frustrerende at stå i kassen med vare nr. jegvedikkehvad som ikke går ind til normalprisen og skulle til at ringe ned i afdelingen og have bekræftet prisen. Men decideret snyd, ja så er jeg snotdum for det har jeg endnu ikke kunne gennemskue hvordan skulle kunne lade sig gøre.

 

Men ja, summa summarum er nok, at vil man være på den sikre side, så tjek bonnen ps. så har os i kassen meget sjældent begreb om hvad varerne normalt koster og hvornår de er på tilbud.... Så at vi ikke opdager fejlen er oftest fordi vi ikke befinder os på gulvet og håndterer varerne og korrigerer priserne.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

6
0
Svar på denne tråd
 
 Butikssnydere
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 07:38

Og jo der ER ansatte der snyder ;)

 

Jeg har en bekendt, der i sin ungdom snuppede flere hundrede tusinde kroner fra kunderne i den butik hun arbejdede, simpelthen ved at give forkert tilbage. (Hun er dømt og har taget straffen)

 

Jeg har selv oplevet mit barn blive sendt afsted med 200 kr og købe en vare til 25kr kassedamen gav ham 25 kr tilbage og slog kun 50 ind på maskinen. Da han pænt sagde det vidst var forkert (han var kun 9 år) skældte hun ham ud og sendte ham hjem. Jeg VIDSTE jeg havde givet ham 200 med, så jeg ringede op og bad dem tælle kassen op. Der fik jeg igen surt fortalt at kassedamen insisterede på at hun kun havde fået 50 kr (sjovt hun kunne huske det SÅ tydeligt i en butik med mange mennesker) men jeg insisterede på optælning og vupti der var for meget i kassen, jeg fik dog ingen undskyldning blot at jeg kunne hente mine penge i servicekassen. Handlede der ikke igen.

 

Men det er præcis sådan det kan ske nogen snyder, for så vises differencen ikke og pengene kan diskret sendes i lommen. Det er sværere i dag end før i tiden pga overvågning, men lur mig om det ikke sker...


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 17:50

Karen, det var præcist det jeg oplevede som barn - flere gange. Jeg var ikke gammel nok til at tænke over, om jeg fik nok penge tilbage.

Jeg var et barn og super naiv, så da jeg havde købt whatever mor havde sendt mig op efter, så betalte jeg kontant, modtog penge tilbage og gik glad hjem.

Som sagt var det den samme kassedame der altid snød alle børnene, hun var frygtelig. Hun gav alt for lidt tilbage, men det sekund en forældre trådte ind i butikken, ja så vidste hun hvad klokken havde slået og fandt straks de manglende penge frem og "undskyld det var vist et lille uheld"

 

Fatter ikke hvorfor hun ikke blev fyret.

 

Jeg jeg mistænker absolut aldrig kasseansatte for at snyde, det får de intet ud af, og det er svært for dem når jeg ikke betaler med kontanter. Men at der er nogen der snyder, jo det er der nu altså. Kleptomaner osv.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456788
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 19:40

Jeg skriver jo netop også at de kan snyde ved at taste mindre ind end hvad der reelt set modtages og give mindre end det fulde antal byttepenge tilbage. Men uanset hvad vil bonnen ikke kunne afsløre dette, da der altid kun vil stå det beløb som medarbejderen taster ind på denne. Dvs. hvis medarbejderen modtager 300 kr, men kun taster 200 kr ind som modtaget, ja så vil der stå 200 kr. modtaget på bonnen. Så det har jo ikke rigtig noget med sagen at gøre, jf. trådstarters indlæg om hvorvidt man tjekker bonnen.

 

Min pointe var at en kassemedarbejder IKKE får nogen ekstra penge i lommen hvis butikken har glemt at rette en pris i systemet - uanset om kassemedarbejderen er bekendt med dette eller ej. Da det hele foregår i et IT system. Derfor vil det være mærkeligt at anklage en medarbejder for bevidst snyd, fordi systemet ikke er opdateret, da medarbejderen ikke vil få noget ud af at forsøge at snyde kunden. Der er ikke noget "snydepotentiale" i dette.

Alt hvad der registreres på skærmen af beløb skal også stemme op med kassen når den gøres op, ellers vil der komme en kassedifference.. Og hvis medarbejderen er villig til dette kunne medarbejderen i princippet bare have taget pengene fra kassen.

 

Altså får medarbejderne ikke noget ud af at ikke at oplyse en kunde om at varen går ind til forkert pris.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 20:18

Det ved jeg godt Cecilie, du havde nu ikke behøvet skrive det hele en gang til :)

Det virker lidt som om du føler dig ramt (som kassemedarbejder), det må du endelig ikke.

 

Jeg tror slet ikke, at der sidder masser af medarbejdere derude, der "snyder", for som du selv skriver får de intet ud af det.

Det ændrer ikke på den rigtig forfærdelige person vi havde nede i den Spar i min hjemby, det er jo længe siden nu, men det efterlader et rigtig dårligt indtryk af hele butikken, når en af deres ansatte gør sådan.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 08:08

Det er nu ikke fordi jeg personligt føler mig ramt, men jeg synes at kunne fornemme en stor mistænksomhed og skepsis overfor butiksmedarbejdere i tråden, og dét synes jeg er ærgerligt. Måske er det fordi jeg har været heldig, jeg ved det ikke, men jeg har nu arbejdet samme sted i tre år, og selvom vi generelt hele tiden får nye ind og gamle ud har jeg meget meget få gange oplevet en medarbejder med en lusket adfærd. Og tro mig, hvis nogen får nys om sådan en medarbejder er vedkommende også hurtigt ude af vagten igen, fordi det for det første giver butikken et super dårligt ry, og for det andet fordi at hvis en medarbejder kan tage røven på kunderne vil pågældende medarbejder med største sandsynlighed være ligeså kynisk og snyde butikken selv. Er da selv engang blevet anklaget for at give en kunde for lidt tilbage, og det tog butikken meget seriøst og vi tjekkede overvågningen med det samme, som da også heldigvis kunne rense mig.

Tror simpelthen at hvis en medarbejder der snyder får lov til at blive, så er det fordi vedkommende har en fod godt placeret hos en eller anden oppe i øverste ledelse, eller er en form for familiemedlem til en ansat

Men da helt klart synd at én medarbejder kan skabe så meget skepsis.

Mit nyeste svar var også mest rettet mod Magnail der skrev, at der "ER ansatte der snyder". Dét følte jeg var et tegn på at jeg ikke havde udtrykt mig klart nok, for selvfølgelig er der ansatte der snyder hvis de kan komme til det, men det har bare ikke noget med bonnen at gøre, og dét var egentlig min pointe


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, det gør..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 08:34

jeg ikke.. Jeg ved nogenlunde hvad vi handler for i ugen og stikker det helt af en uge uden jeg lige kan regne grunden ud får jeg bonen ellers mener jeg boner er miljøsvineri og det burde være sådan at bonen kun udskrives til dem der ønsker den.!

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay da
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 10:10

 

Cecilie / siden det er mit skriv du fremhæver så vil jeg da godt give dig ret i at det er blevet svære at snyde kunden i almindelige dagligvare butiker, men jeg vil understrege, at det fortsat sker. Det sker ikke tit (heldigvis) men måske jeg har været uheldig i omtalte episode, at ekspedienten var ude på en "mon det går" mission. (Det var en nedsat non food vare.) men nogle butikker HAR altså et mere blakket ry end andre.

 

Nu er der jo også mange andre butikker end lige de nævnte.

 

Jeg har (desværre) også oplevet at nogle steder antager man at børn ikke kan regne og det (måske) derfor er i orden at snyde dem. Det er både i butikker, hvor der (kan) udleveres en bon og i butikker hvor man aldrig får bon som feks. et is-hus. Det er bare SÅ ofte set at børn for forkert tilbage så det er HELT uanstændigt!

Vi har en kusine som fik 100.- til at købe en is og kom retur med et par håndøre... Farmand gik med tilbage til ishuset og så kom pengene fluks retur over skranken.. Det er simpelthen svineri!

 

Jeg har børn i kategorien så er er desværre bekendt med dette.

 

Husk lige her i ferietiden, at regne efter og ikke mindst at kikke i æskerne inden i betaler. Der er desværre mange eksempler, fra udlandsture på, at indholdet i en æske (vin, elektronik osv.) byttes om og kunden opdager det typisk først når h*n kommer hjem....


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem snyder hvem...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 15:10

Jeg tjekker sjældent bonen, med mindre der er noget, der virker helt forkert i det samlede beløb. Jeg har en formodning om, hvad det cirka skal koste, når jeg skal til at betale.

Det sker da at kassedamen kommer til at lave en fejl, eller at slå en vare dobbelt ind, men det retter hun så :-)

 

Min veninde arbejdede i a-z ved kassen,og der var hun ude for at modtage en seddel fra en ung fyr, som lige da hun skulle til at give tilbage, sagde: 'det var en 100 krone-seddel jeg gav dig'.

Hun kunne så vise ham, at hun stadig sad med sedlen i hånden, og at det var en 50'er! Så kunder kan også snyde.

 

En anden historie:

For nylig var jeg i Superbrugsen og der var en ung pige, -ny i job, som var ret forvirret, som sad ved kassen.

Hun kom til at slå beløbet forkert ind på dankort-terminalen, så jeg i stedet for at betale på beløbet, betalte 20 kr. For meget. I hendes hovede blev det til at jeg skulle have 200 kr. Tilbage kontant og dem stak hun mig i hånden, før jeg nåede at reagere.

Da jeg gjorde pæne forsigtige indvendinger, tilkaldte hun sin chef :-D

Han kom, og han kunne så ud af bonen se, at jeg havde ret. De fik 200- kroners sedlen tilbage, og jeg fik min tyver, og alle var glade :-)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor irriterende..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 16:28

Jeg var inde og handle to forskellige steder i dag.....Netto og Brugsen. I Netto var der en vare, der angiveligt var sat ned, men prisen gik ind til den oprindelige. Dvs. Jeg betalte 20 kr for meget...(som jeg dog fik retur).

 

I Brugsen havde jeg købt 4 stk af en tilbudsvare, som var sat 10 kr ned....men ikke ved kassen. Da jeg tjekkede bonen var det den oprindelige pris der var gået ind, så de skyldte mig 40 kr....

Mens jeg ventede på at komme til igen, var der to andre damer, der også havde fejl på bonen.

Det er noget f.... sjusk.

 

Det må da give et utroligt dårligt arbejdsmiljø for kassepersonalet. Stakkels dem. Hende, som ekspederede mig, havde lige tre klager i rap.


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 20:07

Cecilie: forstår sagtens hvad du mener :)

Og selvom jeg oplevede meget ofte at blive snydt som barn, så har det ikke ødelagt min tillid til samtlige kasseansatte - KUN den Spar-butik, for du har helt ret, det var alment kendt (det er en lille by!) at hun konsekvent snød børnene. Så fatter ikke hun ikke blev fyret.

 

Har som Anette ofte oplevet det samme; børn snydes ofte, især feriesteder (ishuse, kiosker med slik osv), hvor børnene er på ferie og er super ivrige efter at købe slik/whatever, så de ikke tjekker pengene efter.

Det har alle os tre børn da oplevet i diverse sommerhusområder og andet.

Simpelthen klamt bevist at gå efter børn, der måske ikke regner så godt endnu eller stadigt er blåøjede omkring penge.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider