Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Klage over bøde - retsmøde - odds?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 19:57

Hej

 

Vi har for noget tid siden fået en bøde i trafikken, for en forseelse, som vi absolut ikke er enig med politimanden i, at vi har begået - og vi vil ikke betale den, fordi han direkte sagde til os, at han ville have givet os en påtale, men fordi han blev sur, så ville vi i stedet få en bøde. Fordi vi ikke vil vedkende os bøden er vi nu blevet indkaldt til et retsmøde, alt sammen er der ikke noget usædvanligt i. Men i indkaldelsen til retsmødet bed jeg mærke i, at pågældende politimand er indkaldt som vidne, hvilket sikkert også er standard. Men det får mig bare til at tænke på, hvad oddsene egentlig er for, at man får nedsat eller "frataget" bøden, for hvis han er indkaldt som vidne, så påhviler det vel os at bevise, at vi ikke har gjort det, som han har skrevet i sin politirapport, og som han jo så bevidner? Dvs. at han både står som anklager og som vidne, dvs. at det er "2 mod 1" til at starte med. I Danmark er man "uskyldig indtil det modsatte er bevist", men med ham som vidne er det jo en anden sag, fordi et vidne vel anses som et "bevis" i sagen, og det så bliver påstand mod påstand, hvor hans ord vel vejer tungest?

 

Er der nogen af jer der har prøvet det eller ved noget om det? Eller ved hvad vi kan forvente af retsmødet? Spilder vi vores tid?

Der er ikke foretaget nogen fartmåling, ingen kamera på motorcyklen el.lign., så det er ren påstand mod påstand.

 

Det er 4.500 kr. vi har fået i bøde + et klip i kørekortet, så det er alligevel værd at kæmpe for, når man absolut ikke er enig i påstanden...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 22:53

Hvis han er eneste vidne for at I har gjort det, så må han jo gerne møde op og forklare. Samtidig er I jo velkomne til at møde op med alle de vidner, der modsiger hans udlægning.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 bøder...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 23:21

Det er jo ikke ham der er anklager -han er vidne, det er helt efter bogen.

Hvor meget hans vidneudsagn så vægter i forhold til jeres og jeres evt vidners ved jeg ikke. Men det er altså helt normalt at betjenten er vidne i sådan en sag.

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tror I spilder jeres tid
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 05:36

Hej,

 

Jeg tror I spilder jeres tid. Hvis I er ude i en påstand mod påstand, så vil betjentens udsagn vægte. For at I har en mulighed for at vinde, skal I kunne bevise at betjenten ikke taler sandt.

 

Hvis I er medlem af FDM så få noget rådgivning hos dem.

 

Der har efterhånden været en hel del sager, hvor påstand mod påstand har været om der er talt i mobiltelefon under bilkørsel. Jeg tror ikke føren af bilerne har vundet nogle af disse sager, selvom de er mødt op i retten med udskrifter fra teleselskaber med samtale historik. Årsagen er nok at føren jo kan have talt i en anden telefon end den der er historik på.

 

I skal iøvrigt overveje om I ikke også kommer til at betale sagsomkostningerne

 

Jeg ville betale

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Sagsomkostninger
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 08:43

Min mand og vores veninde var i retten i en sag om trailerkørsel, hvor min veninde havde kørt med vores trailer og fået en bøde (meget forsinket) for kørsel med trailer der ikke var udmålt. Der fik vi at vide af en bekendt der er byretsdommer at det ikke kunne blive dyrere.

 

Min mand læste op på reglerne, og ved første retsmøde måtte anklageren bede om udsættelse for at indkalde eksperter. Ved andet retsmøde havde dommeren også læst op på sagen, og det endte med at bøden blev ændret til en påtale, da dommeren også havde svært ved at finde hoved og hale i reglerne.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 retsmøde
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 12:12

Prøv at kontakte den gratis retshjælp i dit område, hvor en advokat kan hjælpe dig. Så er du sikker på at du gør alt hvad du kan for at hjælpe dig selv.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Retsløs
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 12:45

Du har fuldstændig ret i, at når det kommer til politibetjentens ord, så vil retten ALTID tro ham.

 

Eneste lyspunkt i sagen kan være, hvis det formelle ikke er på plads. Det vil sige at betjenten skal have lavet en rapport, hvori det fremgår hvornår han begyndte at måle, hvornår han afsluttede måling og ved hvilken hastighed i kørte. Det er ikke nok at han bare siger I kørte 20 km for stærkt.

 

Men hvis I vil have ret, så ender I nok helt oppe i landretten for byretten holder altid med politiet.

 

Hvis du googler emnet vil du se, at bilisterne er fuldstændig retsløse.

 

Som andre foreslår jeg også, at I bare betaler bøden, vel vidende at systemet er råddent - det gælder om at begrænse skaden.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 bøde...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 15:04

jeg har været i retten med en bøde som resultatet af en sigtelse for overtrædelse af færdselsloven. Jeg fik annulleret bøden - så det kan lade sig gøre, men det var en sej kamp.

 

Jeg har nu mest ondt af de 23 andre, der fik bøder den dag og som bare betalte. Følte et eller andet sted, at det var ressourcespild med vidner, dommer osv, men når jeg var så lodret uenig i sigtelsen og bøden så var jeg villig til at tage kampen og det er jeg glad for den dag i dag :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Konklusionen
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 17:39

Hej igen

 

Jeg skylder da lige at fortælle konklusionen på hele sagen :)

 

Der var flere dele i bøden, nogle ting kunne vi erkende, andre ikke. Som andre også skriver her, så skete der det, som politimanden sagde, med mindre vi har bevis for andet, så den del var der ikke noget at rafle om, desværre. Til gengæld var der uorden i papirerne, og vi havde dokumentation for, at bilen var synet som den skulle, men at noget var gået galt i systemerne, så den ikke var registreret korrekt. Dommeren spurgte politimanden til dette, og han fortalte, at det var noget, som de ser ret tit. Så vi endte faktisk med at få frafaldet den del af sigtelsen, mod en påtale fra dommeren og en lovning om, at vi ville få bragt papirerne i orden. Så det endte med, at vi i stedet skal af med 3.500 kr i stedet for 4.500 kr. Selvom det måske ikke lyder af meget, så er vi temmelig glade for det resultat, for så er der da trods alt lidt at kæmpe for.

Vores lektie er, at vi aldrig nogensinde mere låner en bil og en trailer af nogen, så kører vi hellere to gange til den anden ende af landet med vores egne køretøjer som vi ved er 100 % i orden...

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider