Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvorfor er det ok, at råbe af offentlige
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 19:04

Tager lige overskriften en gang til, da den ikke kunne være der.

Hvorfor er det ok, at råbe af offentlig ansatte ?

 

Jeg er gartner i en kommune og oplever efterhånden flere gange om mdr., at borgere mener det er iorden at svine mig til, for ting som jeg ingen som helst indflydelse har på.

 

Det er borgere fra alle samfundslag, både den fine ældre dame, den "pæne" mand i jakkesæt og bistandsklienten med bajer i hånden.

Men som oftest er det faktisk borgere som ser ud til at have pengepungen i orden.

 

Hvad er det som gør, at de synes det er ok, at svine mine kollegaer og mig til, og tale til os, som om de ejer os ?

 

Som regel forsøger jeg at forklare hvorfor vi gør el. Ikke gør det de brokker sig over. Men meget sjældent kommer der en undskyldning for Svineren bagefter.

En enkelt gang, har jeg været nød til at tale meget skarpt til en fin ældre dame og sige til hende : jeg taler pænt til dig, så kan du også tale pænt til mig !

Hendes reaktion var, at vende sig og gå med et fnys og næsen i sky.

 

Hvis man tilbyder folk, at ringe vores leder op så de kan tale med hende, så afslår de som regel, men hvorfor så i det hele taget brokke sig, hvis man kun vil brokke sig til dem som ikke kan gøre noget ved det ?

 

Jeg synes det er en stigende tendens og vi har også haft det oppe og vende internt og bedt ledelse om at skrive i lokalbladene, når der er besparelser og ændringer i pasning af områderne, så vi måske kan komme lidt ud af skudlinien.

 

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette, men havde brug for, at komme af med det, efter en dag hvor jeg endnu engang måtte stå mål for en sviner fra en borger, for noget som jeg intet kan gøre ved !

4
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi det er
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 20:00

 

gratis og ikke har nogen konsekvenser.

 

Nyd det - hvis man ser bort fra at nogle er mere pressede og frustrede end andre, så sætter de bare sig selv i bås.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Råberi
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 20:05

Det lyder til at have været en rigtig dårlig dag for dig. Øv. :-(

 

Ja hvorfor? Fordi visse mennesker bare er nogle ubehøvlede, uopdragne, forkælede mennesker som ikke kan se ud over egen næsetip og mener, at de har ret til at brokke sig. Bare fordi.

 

Jeg tror desværre ikke at der er så meget at stille op imod den slags mennesker, for de vil ikke indse, hvor uforskammet deres opførsel er, ellers ville de vel ikke opføre sig sådan. Og dog.

 

Jeg bliver også harm over sådan nogle mennesker. Sådan lidt "Get a life" eller tag til Afrika og se hvad andre mennesker har at brokke sig over ude i den store vide verden.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 20:33

Sådan nogle mennesker er bare nedern. Jeg arbejder i butik, så møder også engang imellem den type. Men jeg tager det ikke så tungt. Det siger mere om dem end det gør om mig.



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 20:54

Jeg kan ikke udstå sådan noget, og jeg er ikke bleg for at sige fra overfor den slags mennesker!

 

Har ogsp oplevet en buschauffør bliver overfuset over, at køreplanen var blevet ændret (hvilket jo ikke var chaufførens skyld!!).

Vedkommende råbte og skabte sig, og jeg bad ham værsgo pænt at tage det roligt og tale ordentligt!

Fik at vide jeg skulle blande mig udenom, selvfølgelig. Frygtelige mennesker!

Tænk hvor synd det er for dem, de må være så ulykkelige eller andet, siden de har behov for at behandle andre mennesker sådan :(

 

Jeg aner ikke hvorfor nogle folk føler sådan et behov. Det er afskyeligt. Jeg føler virkelig med jer der skal høre på sådan noget


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 20:57

Nogle gange har jeg virkelig bare lyst til at give dem en sviner tilbage, men det går jo bare ikke.

 

Jeg hader især når de trækker " jeg betaler din løn, så jeg bestemmer over dig" kortet.

Nej, min ven du betaler en brøkdel af min løn, ligesom jeg er med til at betale for dine børns institution, skole, læge, hospitalsophold osv., giver det så mig ret til at bestemme over de ting ?

 

Måske det går mig mere på lige pt., fordi vi er rimelig pressede med nedskæringer af mandskab, så vi skal løbe endnu hurtigere for at nå det hele. Og føler virkelig, at selvom vi gør vores bedste, så er jeg ind i mellem nød til at gå på kompromis med min faglighed og det bryder jeg mig bestemt ikke om.

 

Og så forstår jeg virkelig ikke hvordan det kan få folk helt op i det røde felt, at noget græs bliver slået hver 3. Uge i stdet for hver 2. Uge !!????

3
0
Svar på denne tråd
 
 Igen igen
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 09:57

Ja,så kan vi føje endnu en til listen.

 

jeg kører og slår græs, mens min kollega samler affald, en vicevært fra et tilstødende boligselskab, vælger så at svine min kollega til og kalde mig for en kælling .

Jeg kender ikke manden, han kender ikke mig, han nævner overhovedet ikke hvorfor jeg lige skal kaldes en kælling.

 

Min kollega bliver selvf. Gal og siger til ham, at han overhovedet ikke skal tale sådan om hans kollega og at hvis han har et problem med noget, så kan han ringe til vores chef.

Der kommer ingen undskyldning fra tossen.

 

Hvad fanden er det lige som sker i hovedet på folk !!!????

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 10:30

Der findes desværre sådan nogle mennesker. Jeg er selv statsansat, men har (heldigvis) ikke ansigt til ansigt-møder. På mails og brev reagerer jeg ved at skrive meeeeeget høfligt og korrekt, hvis jeg bliver skrevet til i en grim tone.

Pr. telefon accepterer jeg én gang at bede folk om at holde kammertonen og hvis de efter det fortsætter i en uacceptabel stil, siger jeg helt roligt og venligt at "Nu lægger jeg røret på, og så er du velkommen til at ringe tilbage senere når du er blevet mere rolig." Og så lægger jeg røret på.

Når folk så ringer tilbage taler de ordentligt til mig, som regel undskylder de også og så er alt naturligvis tilgivet. Jeg kan jo sagtens forstå folks frustration og det udtrykker jeg også overfor dem, men den skal ikke gå ud over mig, for jeg er der faktisk kun for at hjælpe.

 

Statsansat eller ej, jeg sidder der som uvildig og er ikke på nogens side i sagen, så jeg vil ikke acceptere at blive overfuset.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig er det i orden!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 17:36

Naturligvis må folk da råbe, at af den nettoansatte, når en spotvare er udsolgt.

 

Selvfølgelig må folk da fortælle den Føtexansatte i ganske utvetydige vendinger at de har lavet rav i den, når de igen har udleveret de forkerte dyrekort.

 

Og det er da særligt vores eviggyldige ret, at råbe ukvemsord og kaste affald efter folk, når der står asfaltarbejdere, som ganske bevidst forsinker trafikken pga. en motorvejsudvidelse.

 

Og jeg som arbejder i et callcenter er det også helt legalt at råbe af og gøre det til mit personlige problem, at folk har et problem med deres uddaterede pc, som ikke længere opfylder systemkravene til de selvbetjeningsmidler, der er tilgængelige.

 

---

 

Folk glemmer bare lige, at vi gerne vil have varer på hylderne, en bredere motorvej og hjælp til selvbetjening...

 

Som heste-nettet bruger (2) får jeg også nogen rigtig grimme ord i røret nogen gange og jeg er glad for, at jeg ikke er den offentlig ansatte, der står ansigt-til-ansigt med vedkommende. Folk får én advarsel om at jeg ikke bryder mig om den måder jeg tiltales og sker det igen, så siger jeg hvorfor jeg lægger på. Ni af ti tilfælde får folk lige taget en solid indånding og samtalen kan fortsætte på en ret pæn måde ti sekunder senere. Nogen gange ender det endda i en undskyldning fra kundens side og dét tager jeg hatten af for.

 

Ofte har folk en rigtig røvdag og vil bare gerne lyttes til og forstås, men det er der mange, der evner at gøre på en rigtig pæn måde, så frustrationerne kommer ganske konstruktivt frem og jeg rent faktisk kan gøre noget ved forespørgslen.


3
0
Svar på denne tråd
 
 Et ps...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 17:50

Jeg oplevede en Nettoansat blive råbt af og jeg blev selv så perpleks, at jeg trådte frem mod kunden og sagde, at det kunne den ansatte nok ikke gøre for.

 

Jeg kan da lige love jer for, at jeg fik en overfusning af kunden, så hestehalen stod vandret ud i luften og jeg måtte tørre spytklatter af panden! Okay, overdrivelse fremmer forståelsen, men den ansatte nåede at løbe i flyverskjul imens


1
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehøvlet
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 21:02

Det er præcis lige så ubehøvlet og uopdragent at svine en offentligt ansat til, som det er for offentligt ansatte at svine os almindelige dødelige til

 

Der er desværre bare nogle mennesker der mener at de er mere værd end andre, og det er lige sørgeligt om det er den ældre dame, jakkesættet, bistandsklienten, eller om det er skattedamen, genbrugspladsmanden/damen eller politikeren.

 

Og så lige som et sidespor, så er det jo reelt det private erhvervsliv der betaler "hele gildet".

Det offentlige, både "erhverv" og ansatte lever for penge det private har betalt i skat, og alt hvad offentligt ansatte betaler i skat, ryger groft sagt bare retur til den kasse deres løn blev betalt fra.

Men derfor skal man jo stadig opføre sig ordentligt

 

God weekend fra Anne

3
9
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 22:40

så gælder deres argument jo slet ikke, for så betaler jeg og min mand, som er selvstændig jo min løn selv

 

Lige den med jeg betaler din løn, er så nedladende og modbydelig, så kan jeg jo også sige til kassedamen, at jeg betaler hendes løn når jeg handler i fakta, så hun har bare at makke ret !

 

Det kunne aldrig falde mig ind, at svine en borger til på den måde. Eller for den sags skyld en kassedame, blikkenslager eller what ever. Kald mig bare naiv, men tror generelt på det bedste i mennesker indtil andet er bevist.

 

Jeg strækker mig ofte ganske langt for at imødekomme borgere, som har spørgsmål til eller klager over det vi laver, men jeg vil ikke stå på mål for tilsvining pgr.af ting som jeg ingen indflydelse har på.

 

Det er ikke ok når offentlig ansatte sviner borgere til, men i de tilfælde, har borgeren ofte et navn på tilsvineren. Vi svines til af folk, som ikke præsenterer sig og som ikke engang kender os eller som oftest aner noget som helst om hvad vi laver i det daglige. De ser bare vi har tøj med kommunens logo og mener så åbenbart at vi kan bebrejdes alverdens ulykker alene af den grund.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Offentlig ansat
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 13:06

Jamen er du offentlig ansat, så laver du ikke noget og du må ikke gå i træsko, for så slår de rødder og gror fast! Det ved du vel godt?

 

Nå jeg pakker ironien lidt væk ;-)

 

Alle offentlige bliver ofte sat i samme bås. Har fru Jensen været ude for et eller andet på familiens plejehjem, så er de allesammen idioter "dem på kommunen".

 

Vores borgmester gik for et stykke tid siden igennem Borgerservice, på vej hen til sit kontor og hilser som altid pænt på dem, der sidder og venter. En ældre dame himler op, så snart hun få øje på ham: "Nu har jeg siddet her og ventet over en halv time på at komme til skranken - jeg kan godt sige dig, det er sidste gang jeg har stemt på dig til valget"..!!!

 

Hvor pokker er det lige de to ting hænger sammen? :-)

 

Anne, det var da et sjovt regnestykke du kom med der??


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 14:06

lineG: Måske sjovt, men sandt er det jo

 

mvh Anne

0
4
Svar på denne tråd
 
 Anne1.....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 14:54

Dit regnestykke er alt for unuanceret ;-)

Det offentlige tjener også penge og spytter også i statskassen. Og så har det offentlige en lang række positive virkninger på det danske samfund, som indirekte betyder gevinster for alle - også for det private erhvervsliv.

Og jeg betaler f.eks. Som højtlønnet offentligt ansat mere i skat end en lavere lønnet privatansat. Og det gør jeg med glæde :-)

 

 

Og tilbage til emnet: det er ikke i orden at tale nedsættende til andre. Man må gerne sige sin mening, men det skal da være på en pæn og ordentlig måde :-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 15:22

Spirillen, hvad tjener det offentlige penge på som ikke reelt kommer fra skatter og afgifter?

 

Som højtlønnet offentlig ansat, betaler du stadig blot retur til den kasse som din løn kommer fra i første omgang, nemlig "skattekassen", som har hentet pengene i det private erhverv der tjener pengene.

 

Så på bundlinjen er skatten de offentligt ansatte betaler, ikke noget der bidrager overhovedet i det samlede regnskab. Det er bare en "papirberegning".

 

Den lavtlønnede privatansatte betaler altså mere i skat end du - du betaler "kun" på papiret.

Beklager evt. Stavefejl, skriver fra mobilen.

 

mvh Anne

 

4
4
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 16:42

Anne, hvad så med de firmaer som arbejder for det offentlige ( og jo der er firmaer som kun laver ting for det offentlige). Hvordan hænger det så sammen ?

Synes det er en utrolig forenklet beskrivelse af pengeflowet i vores samfund, du disker op med.

 

Egentlig er jeg græsk katolsk med hvem som betaler min løn. Ingen har ret til at svine andre mennesker til og da slet ikke for noget som de intet har med at gøre.

 

Har så en lidt god nyhed i dag. Min leder har i dag talt med den herre som flippede ud i torsdags og han har sagt til min leder at han gerne vil undskylde overfor mig, da han jo godt ( da han var faldet lidt ned igen) kunne se, at det var urimeligt, at han var flippet ud på mig.Så må vi se næste gang jeg møder ham, om han husker det

5
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 14:41

Cooper: Virksomheder der kun arbejder for det offentlige, vil der jo altid være. Nogen har regnet den ud, som vi har set i Operation X osv, og malker (ulovligt eller på kanten) et slattent offentligt system for alt det de kan. Andre har set en mulighed for at tjene penge (lovligt).

Begge dele er i ude i periferien, tal der ikke batter i den store beregning. Ud over du selvfølgelig har nogle links til noget andet?

Og ja, jeg holder det lidt enkelt, da det faktisk er ret enkelt! Der er jo ingen grund til at gøre tingene mere besværlige end de er.

Over 800.000 offentligt ansatte får løn af staten og (tal for 2014). Over 2,1 mill er på overførselsinkomst (pension, SU, kontanthjælp osv) og får en udbetaling fra staten.

Hvor kommer de penge fra? Fra den skat det private erhvervsliv indbetaler, da ingen offentlige institutioner som hospitaler, skoler, kommuner, Skat osv. osv. genererer nogen omsætning der giver overskud.

 

En skrev tidligere at det offentlige også har positive indvirkninger på samfundet som giver gevinst for erhvervslivet.

Men man skal også huske at det offentlige har en MASSE negative effekter for erhvervslivet, som administrativt koster enorme summer (ekstra personale, revision, advokater osv.) for blot at drive virkesomheden som politikerne nu lige beslutter det skal gøres.

 

Ovennævnte var som sagt i mit første indlæg et sidespor til TS bemærkning om "jeg betaler din løn kortet".

Så for god ordens skyld, har jeg ALDRIG sagt andet end at det IKKE er ok at tale grimt til hinanden, hverken den ene eller anden vej.

 

Fint at din leder har taget fat i sagen, så må vi jo håbe at manden husker at undskylde sin opførsel

 

Mvh Anne

5
3
Svar på denne tråd
 
 Cooper.
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 09:28

 

Træls, men kan du ikke russisk, så når nogen taler til dig, så giv igen på russisk eller et andet spændende fremmedsprog. :)

 

Min faster var eminent til spansk og det kom der en del sjove episoder og reaktioner ud af.

 

Du kan alligevel ikke gøre andet end at henvise til din overordnede som jeg læser det. :)


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 13:41

... - har rigtig mange mennesker nok i dem selv og ser derfor andre omkring dem som folk der er i vejen , men udover det så er mange mennesker også fyldt med stress og frustrationer, måske både fra arbejde og hjemmet og så bliver det bare langet ud efter de første fremmede , for på arbejdet og udadtil i familien skal alt jo se perfekt ud - sørgeligt

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider