Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 trailer kørsel på ujævne grusveje
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 11:05

Mine heste står et helt fantastisk sted, oppe på en bakketop. Men så er jeg i det store dilemma, at mine heste skal køres ud til stævner og undervisning i vores trailer. Vi har en lang grussti (ca 1km) som er meget ujævn og ned at en bakke. Jeg har ikke lyst til at give mine guldklumper nogle dårlige oplevelser med traileren, da der kan komme så meget bøvl, hvis de får nogle dårlige oplevelser med det.

Nu kommer mit spørgsmål.

Har i nogle gode ideer til at give hestene den mindst (problematiske køretur)?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 11:10

Min erfaring er, at når der er heste i traileren, så 'bumper' traileren ikke så meget. Hvis man kører helt langsomt har jeg ikke tidligere haft problemer - heller ikke på de mest hullede og ujævne grusveje.

 

Alternativt kan man jo trække hestene ned af bakken og læsse dem for enden af grusvejen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sneglefart
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 11:44

Køre langsomt. Det er mit bedste råd. Så er bumpene for det første ikke så slemme, og du kan nå at undvige de værste huller.

 


 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gode forslag allerede givet.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 12:01

 

 

Jeg kunne også godt finde på, at trække ned til traileren i starten, hvis det er heste, der ikke er så kørevante. Når rutinen så kommer, så er de nok pænt ligeglade med lidt bumleri


1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 16:00

Åh ja, det oplever jeg tit som stævnerytter - at komme ud til meget hullede og ujævne grusveje der går op til stævnerne/staldene.

 

Det er bare at køre stille og roligt, forsigtigt og prøve at undvige de dybeste huller.

 

Min erfaring siger mig at hesten faktisk tager det ganske fint.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 20:01

Da der er 2 hjul på hver sige opleves bumbene slet ikke så voldsomt inde i traileren, da et af hjulene næsten altid er oppe af hullet.

 

Så hvis man bare kører stille og roligt er der ingen problemer.


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 22:49

Hvis du synes den er meget slem, så træk dem ned til efter vejen. (Y)

 

Jeg plejer bare at køre meeeeget langsomt og undvige de værste huller :-)


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alt König!

Forudbestil din SleekEZ her - perfekt til heste, der fælder meget!

Pegasus Horse Jewelry - personlige smykker af hestehår

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 22:24

...det plejer ikke at være slemt for hestene er min erfaring. Jeg har haft min mand stående sammen med dem engang, og han syntes heller ikke det var slemt. Men man tager selvfølgelig de hensyn som skal tages.

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Motorvejen
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 08:38

Jeg må indrømme at jeg slet ikke har tænkt det som et problem. Derimod har jeg flere gange været irriteret når jeg har kørt på en hullet/ujævn motorvej med trailer. Det er altså noget andet når man kommer med 80 km/t.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider