Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 besvimelse
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 18:18

har et par gange døjet med at besvime, har været til læge med det og kunne ikke finde noget, er også blevet undersøgt for epilipsi, hvor de helelr ikke kunne finde noget. Kan det være stress, har sommetider i periode været lidt streeset, plus jeg sommetider ikke har fået nok søvn, kan det være årsagen, eller måske nogle andre ting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 18:44

Det lyder rigtig grimt.

Har du vindmøller i dit område?

Klik på linket og læs om vindmøllernes fortræffeligheder.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Se vasovagal synkope
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 21:23
Hejsa.

Jeg er selv læge, og når folk siger besvimelse, tænker jeg "interessant... Hvorfor gør du det?"

Ud fra den smule der står her, er det umuligt for både lægmand og prof at sige noget rigtigt klogt.
Men den måde jeg tænker, er at jeg leder efter faretegn. Dvs en grundig anamnese. Dernæst undersøger jeg personen, bare almindelig objektiv undersøgelse, grov neurologisk og et ekg +standardblodprøver. EKKO, R tester bestiller jeg afh af om jeg tror der er risiko for mere.



Det satser jeg på egen læge har gjort. Uden at finde faretegn?
Jeg kender dig overhovedet ikke, men, undersøgelserne er beregnet til at 1) afsløre potentielle farlige tilstande. 2) Afsløre almindelige, ufarlige men irriterende (fordi det giver symptomer)

Jeg kan ikke give dig et korrekt fagligt svar, uden at spørge dig an, undersøge dig osv.
Men siden du ligesom mig sikkert er aktiv rytter, gætter jeg på du er ung og sund.
For unge er vasovagal synkope det mest almindelige. Det forudgående af et ildebefindende, hvorefter man kortvarig besvimer. Vasovagal synkope er ufarlig.