Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 besvimelse
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 18:18

har et par gange døjet med at besvime, har været til læge med det og kunne ikke finde noget, er også blevet undersøgt for epilipsi, hvor de helelr ikke kunne finde noget. Kan det være stress, har sommetider i periode været lidt streeset, plus jeg sommetider ikke har fået nok søvn, kan det være årsagen, eller måske nogle andre ting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 18:44

Det lyder rigtig grimt.

Har du vindmøller i dit område?

Klik på linket og læs om vindmøllernes fortræffeligheder.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Se vasovagal synkope
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 21:23
Hejsa.

Jeg er selv læge, og når folk siger besvimelse, tænker jeg "interessant... Hvorfor gør du det?"

Ud fra den smule der står her, er det umuligt for både lægmand og prof at sige noget rigtigt klogt.
Men den måde jeg tænker, er at jeg leder efter faretegn. Dvs en grundig anamnese. Dernæst undersøger jeg personen, bare almindelig objektiv undersøgelse, grov neurologisk og et ekg +standardblodprøver. EKKO, R tester bestiller jeg afh af om jeg tror der er risiko for mere.



Det satser jeg på egen læge har gjort. Uden at finde faretegn?
Jeg kender dig overhovedet ikke, men, undersøgelserne er beregnet til at 1) afsløre potentielle farlige tilstande. 2) Afsløre almindelige, ufarlige men irriterende (fordi det giver symptomer)

Jeg kan ikke give dig et korrekt fagligt svar, uden at spørge dig an, undersøge dig osv.
Men siden du ligesom mig sikkert er aktiv rytter, gætter jeg på du er ung og sund.
For unge er vasovagal synkope det mest almindelige. Det forudgående af et ildebefindende, hvorefter man kortvarig besvimer. Vasovagal synkope er ufarlig.
Okey, man kan slå sig når man falder. Besvimer man af at se blød, skal man ikke køre naboen på skadestuen med et blødende sår...

Er du utryg, så book en tid hos din læge og sig du har brug for at forstå. Mange læger er nørder, vi forklarer gerne.
Læs evt på sundhed.dk om vasovagal synkope.

Jeg håber at du kan bruge mine ord. Ellers, ring til vagtlægen næste gang du er i Kolding, så ses vi på sygehuset!

3
1
Svar på denne tråd
 
 D-vitamin
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 11:15

Er du blevet tjekket for D-vitaminmangel? Jeg begyndte selv at blive svimmel og få flimmer for øjnene for et års tid siden. Først jeg da besvimede og blev mere og mere svimmel (efter nogle måneder) tog jeg til lægen, fordi jeg blev lidt nervøs for, hvad der kunne være galt. Lægen kunne via en simpel blodprøve konstatere, at jeg havde D-vitaminmangel.

 

Jeg fik en D-vitaminkur og det har hjælpet gevaldigt Jeg er ikke svimmel længere. Ind imellem har jeg stadig flimmer for øjnene. Ligesom en flimrende ring. Ved ikke om det betyder noget, men det går som regel over efter 20-30 minutter og så har jeg det fint igen

 

Så prøv evt. at spørge til, om lægen har tjekket dit D-vitamin-niveau.

 

God bedring


Venlig hilsen


Rosen

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 22:42

Jeg har selv døjet rigtig meget med at besvime, ligefra dagpleje til efterskoletiden.Efter de år er det dog stoppet :).
Jeg blev blev selv tjekket for alt, flere gange endte jeg også på sygehuset pga. hjernerystelser af faldet. Det eneste de kunne fortælle mig var at nogle unge piger, bare har en hang til at besvime, uden at man egentlig kendte grunden. Min mor gjorde det også meget i hendes unge dage og fik den samme grund at vide :)
Det er rigtig træls, men sørg for at lægerne har tjekket dig ordentlig, sørg for at drikke og spise nok og sæt dig ned lige så snart du føler dig svimmel er mine bedste råd




Hilsen Sofie (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker også....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 09:11

... en vasovagal reaktion, som Doctor Who er inde på. Det er i sig selv ikke farligt - handler om pludseligt blodtryksfald - men man kan jo falde og slå sig, så man skal lære at respektere tegnene.

 

Vi havde for nogle år siden en kontorelev, som led af det - og jeg kan sige dig, at stress og søvnmangel er NO GO! Det er den sikre vej til at besvime ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider