Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køb af hest
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 20:04

En hest som har en lille reaktion på bøjeprøve, men ikke noget i røngten som vækker bekymring. Er det en som jeg tør satse på? Hesten har ellers ikke fejlet noget.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Personligt...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 20:31

...så ville jeg hellere tage chancen med en skygge på røntgen der ikke gav udslag i bøjeprøve end en uren bøjeprøve med "ren" røntgen.

 

Det kan være ALT lige fra sur stråle til gaffelbånds-/seneskader der gemmer sig. Hvis du er meget forelsket, så lav en aftale om at hesten udredes og ny handelsundersøgelse om 1 måned f.eks.

 

Trine (Faxa)


2
0
Svar på denne tråd
 
 Pris på dyret
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 21:28

Jeg ville nok overveje at tag den, kommer selvfølgelig an på pris... En dyr hest, så havde jeg nok prøvet igen om 14 dage.

Har før haft heste igennem et par gange. De kan jo også ha en "dårlig dag"


0
0
Svar på denne tråd
 
 bøjeprøve
Forfatter: 
Dato:  25-04-2015 23:31

Dyrlæge kan også komme til at bøje dem halte (især hvis hesten er lidt urolig) -det sker og dyrlæger er også "kun mennesker". Eller hesten kan have lavet noget dumt på fold/ligget fast i boks etc. og derfor ikke være helt på toppen.

Jeg ville give hesten et par uger til en måned og derefter prøve igen, såfremt du gerne vil have den.

Jeg har haft heste der var helt rene i klinisk og røntgenlogisk undersøgelse ved køb, men alligevel fik problemer og haft/redet heste med div. fejl klinisk/røntgenlogisk og de har nærmest aldrig haft en sygedag.


Hedin´s Il Divo XX

Inchiline (SWE) XX

Fuldblod - hesten med Xfactor

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bøjeprøve
Forfatter: 
Dato:  26-04-2015 11:51

 

Den første Islænder vi købte var halt på første ben i bøjeprøven. Dyrlægen gennemførste da ikke prøven så vi fik ikke at vide, om det var det eneste ben eller om den var halt på alle 4 ben.

 

Det var en dejlig hest så efter lidt betænkningstid så købte vi den alligevel, med nedslag i prisen.

 

Vi fik 5 rigtig gode år med den og den havde aldrig en sygedag pga. halthed i de år.

 

Det viste sig så efterfølgende at hesten var dobbelt så gammel som sælger "påstod". (Aflivende dyrlæge sagde,: Jamen 30 år er da også en høj alder selv for en Islænder! A' WHAT! )

 

Den var derfor ikke 12 år men 25 år ved køb... set i bakspejlet så fik sælger den da rigtig godt betalt, men det var altså stadigvæk en rigtig dejlig hest som gav os nogle virkelig gode år!

 

Kunne jeg skrue tiden tilbage, så gjorde jeg det igen!

 

I forhold til TS, så vil jeg overveje nøje, hvad hesten skal bruges til. Måske giver det problemer, måske ikke...


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-04-2015 21:01

Hvis du er helt vild med den, så ville jeg få den tjekket igen om 14 dage. Det kan jo være, at den bare har lavet et dumt hop på folden eller lignende.

1
0
Svar på denne tråd
 
 købte hesten
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 20:27

Det er faktisk ikke en hest til mig, men "vi" valgte at satse på hesten.

 


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider