Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 smadret finger
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 13:08

Hej.

 

Min finger blev kvast så godt og grundigt for 5 dage siden. Det er kun fra ca negleroden og ud. Leddet er heldigvis ikke omfattet.

Men særligt kønt er det ikke og det ser efterhånden ret mystisk ud.

Neglen er selvfølgelig helt sort og den forlader fingeren engang i den nærmeste fremtid, men det der nager mig lidt er at der nu er en kraftig hævelse især omkring negleroden.

Fingeren er sådan nogenlunde normal i form og figur på de to første led, men det yderste er blevet til en klump med en sort negl øverst.

 

Kunne det tænkes at der nu også er betændelse i skidtet???

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indikator for betændelse
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 15:02

dunken i finger, evt. forhøjet temperatur er tydelige tegn.

 

Men ellers må du søge læge i morgen, hvis det kræver yderligere.

 

Ophold i sæbevand er altid godt ved den slags skader.

 

Har prøvet meget, der ligner.

 

Pøj, pøj.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Abcdef
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 09:12

Tak....

 

Nej, det dunker ikke og der er ingen feber. Den ser bare meget underlig ud og føles mindst lige så mærkelig. Sådan lidt fremmedlegemeagtigt.

I dag synes jeg at det måske ser lidt bedre ud. Det er egentlig svært at vurdere, for den er så grim, at man helst ikke vil kendes ved den.

Jeg håber sandelig, at den får normal facon igen......


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 wow...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 13:35

Tog til lægen igen idag, hvor min klumpfinger blev besigtiget.

Der blev der boret hul i neglen igen (det blev også gjort den dag, det skete) og så væltede det ellers ud med gammelt blod. I takt med at blodet løb ud, klappede fingeren mere og mere sammen og har nu en mere normal form igen.

Det er godt nok utroligt så meget blod en negl kan holde tilbage...

 


Missolga

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen sæbe
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 15:09

Godt at høre at der ikke var betændelse i fingeren.

Kan ikke lade være med kommentere Pilou, for man må IKKE lade fingeren bade i sæbevand, MED MINDRE man sørger for at få alle sæberester ud. Hvis der sidder sæberester tilbage i et sår, kan der risikere at der går betændelse i sæben. Brug heller en klorhexidin-opløsning. Og ja, det sviger af h****** til..

 

Men god bedring med fingeren


-Kaalund

 

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham, - et stort hestemenneske kan høre hesten hviske, men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skylle og rense efter med rent vand
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 14:01

Good point.

 

Glad for at høre, at du har fået lettet trykket i din finger.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 solstrålehistorier efterlyses
Forfatter: 
Dato:  30-04-2015 19:50

Æv altså...nu er det over 14 dage siden, jeg fik smadret fingeren og bortset fra at det måske ikke gør helt så ondt mere, så ser fingeren bare så fæl ud.

Den er nok ikke så øm som de første dage, men den er stadig dobbelt så stor som den burde være og der er egentlig sket forbløffende lidt i de mere end 14 dage der er gået. Holder jeg ikke hånden hævet, så troner det.

 

 

Bliver det nogensinde rigtig godt igen?

-Og kan man gøre andet end at vente og trille sine heldigvis uskadte tommelfingre?

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-04-2015 20:28

Hvordan har du dog smadret den så kraftigt??

 

Bliver du tilbudt genoptrænning??

 

Jeg har en veninde, der blev bidt i fingeren af en kat. Fingeren hævede voldsomt, og hun måtte behandles flere gange af lægen. Og selv efter genoptrænning, skaber fingeren sig stadig ofte.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider