Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode råd Ikke katastrofer
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 12:30

Jeg ved godt at i Museum ligger der en tråd om gode råd i køkkenet. Men den er mere til katastrofer, der er sjove

 

Men jeg tænkte om vi kunne lave en tråd, men rigtige gode råd omkring madlavning, og måske andre emner. Jeg er nemlig ikke verdens bedste kok. Og som enlig er det rart at få brugt rester osv.

 

Jeg køber 2-3 gange om måneden pizza til levering. Jeg ynder gerne en pizza med salat og tomat og dressing. Men jeg kan ikke spise en hel pizza. Men det smager heller ikke godt, at genopvarme en pizza med salat i ovnen.

Men nu har jeg fundet løsningen: Varm pizza på en stegepande. Så bliver bunden varm og sprød igen. Og salaten klasker ikke helt sammen.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

8
2
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 12:59

Jeg elsker samme pizza som dig, men synes nu ofte salaten er kedelig dagen efter. Derfor bestiller jeg bare salat på halvdelen af pizzaen.

 

Jeg bruger en app til at holde styr på hvad der er i fryseren. Så bliver intet for gammelt og jeg kan finde listen frem når jeg er i supermarkedet og ikke kan huske om der nu var kylling i fryseren eller ej. Egentlig burde den kunne synkronisere med resten af familien telefoner, men den funktion virker nu ikke specielt godt endnu.

 


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

4
0
Svar på denne tråd
 
 gode råd
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 13:36

ja hvem kan ikke bruge sådanne.

lige nu kan jeg ikke komme i tanke om så meget uden det altid at have bacon, løg og æg i huset- det kan altid pifte op på en rest.

Nu skriver du jo ikke ret meget om hvilken slags mad du spiser udover pizza. Så kan det jo være lidt svært at kloge sig.

 

Vi køber sjelædent pizza ude fra, men vi er kun to voksne og jeg laver ofte mad til et par dage ad gangen. Nogen gange bliver ½ delen frosset andre gange fås det dagen efter med andet tilbehør.

 

Når jeg skal lave frikadeller rører jeg en stor portion fars, så kan der være til boller i karry, selleri eller paprika. Der kan blive til frikadeller og måske til en forloren hare.

Jeg koger gerne bollerne først- så har jeg vandet til at lave sovs af til frikadellerne samme dag, Bollerne kommer i køleskab til dagen efter (eller efter igen)Nogen bliver måske frosset ned i vandet til senere brug.

På den måde har jeg i en arbejdsgang lavet mad til nogle dage. Jeg skal lige bemærke, at jeg har en stor røre maskine til det grove. At lave fars til en person på den måde kan nok godt gøres med en håndmixer. Vi får måske nogle kogte porrer, gulerøder og kartofler til frikadellerne- bliver der tilbehør i overskud kommes noget fars i bunden af en bageform- de kogte grøntsager lægges på og dækkes med fars- der kommes sommetider lidt raps på toppen andre gange dækkes der med baconskiver i ovnen til den er klar. Har man ikke mere rå fars kan man bruge af de boller man har lavet- tag bollerne op af vandet og lad dem dryppe godt af varm noget fedt stof på en stor pande- kom grøntsagerne på og lad dem få lidt farve kom bollerne på lad også dem får lidt farve- og vupti du har et måltid.

 

hundiversitetet hvad hedder den app du bruge`? tror den ville være rar at have på min tablet nu når jeg skal have en hel gris og n halv ko i fryseren til november- ikke altid nemt at huske lige hvor mange bøffer eller kotelletter der er tilbage.

 


Whatever you say or do - it always returns to you!

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 13:45

Den hedder "out of milk" og vi bruger den også som indkøbsliste. Her fungerer synkroniseringen til gengæld for det meste. Du kan selv oprette lister og fryselisten har jeg lavet under det de kalder spisekammerliste.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 14:30

Jeg vil give det gode råd (som jeg ikke selv altid følger) at når man køber grøntsager, så ordner man til flere dage på en gang. De kan sagtens holde sig i gode plastbokse i køleskabet - og så har man altid noget der er parat til at bruge - f.eks. til en grøn salat kan man bare blande sammen, til snack kan man bare snuppe en gulerod og til frikadellerne kan man bare tage løg og hvidløg der er ordnet (måske ikke lige hakket, men skrællet).

Det tager lidt længere tid at ordne det hele på en gang - men når man så laver mad sparer man jo tiden igen. Og måske får man også brugt grøntsagerne op, når man ved at man bare lige kan gribe en boks med blomkålsbuketter og smide i kartoffelvandet det sidste stykke tid - frem for at man OGSÅ skal til at ordne det...


Et andet råd - til dem der godt kan lide mad med ost, men synes at ost er dyrt, er at gå til ostehandleren og købe poser med rester. Igen tager det lidt tid lige at fjerne skorper og rive osten - men pizzaen eller lasagnen bliver supergod med en kombination af oste - og det er væsentligt billigere. Jeg har været oppe på 500 gram ost (efter skorpefjerning) for 25 kroner!!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Lady Pernille af Glencoe
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 09:33

 

God idé med lidt husmor-sparring i køkkenet.

 

Råd nr. 1) Øvelse gør mester.

Råd nr. 2) gift dig med en som har madlavning som hobby.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

6
0
Svar på denne tråd
 
 Frugtsalat
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 12:55

Anette/Shagya: dit råd nr. 2 er klart det bedste, jeg længe har læst

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

 

Military-emne, hoppe, 160cm, 7 år sælges - klik HER

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 13:53

Hav altid hakkede dåsetomater på lager. Altid.

 

Har du kun pasta og en pakke kyllingepølser?

No problem, en dåse hakkede tomater kan udgøre det for sovs, og er i øvrigt sundere end at spraye ketchup ud over din pasta med pølser!

 

Gider du ikke kedeligt kød med grøntsager igen-igen?

No problem, hæld en dåse hakkede tomater ud over kylling/grøntsager på panden og du har en sovs/grov suppe-agtig ting.

 

Altså jeg elsker det, det er så smart.

 

Derudover har jeg ALTID squash i køleskabet. Bare altid. Den er billig, lækker, mætter godt og nem lige at skære ud og tilføje til whatever.

Det er min go-to grøntsag :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Restetærter
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 16:57

En nem måde at få brugt resterne på, er at smække dem i en tærte. Tærter kan varieres i det uendelige.

 

Tærtebund er ikke nødvendig, ej heller er præcise mål og ingredienser, medmindre man ønsker nogenlunde samme resultat hver gang.

Fyld kan fx være:

Det meste kan ryge i en tærte. En rest kød/fisk skåret i mindre stykker (næsten alt kan bruges, og man kan sagtens lave tærte uden kød), en tomat (skåret i skiver), et løg (skåret i ringe), en dut broccoli (skåret i mindre stykker) og en dut blomkål (ligeledes i mindre stykker), 2-3 æg og nogle dl mælkeprodukter (ALT kan bruges, bare det er naturel. Mælk, fløde, yoghurt, græsk yoghurt, skyr, ymer, A38, creme fraiche, og så videre), en rest fast ost (riv den eller skær den i meget små tern), salt, peber, og hvad man ellers har lyst til af krydderier.

Fordel fyldet, minus tomat, løg og ost i tærtefadet, rør æg+mælkeprodukter+krydderier sammen, og hæld det i fadet. Fordel tomatskiverne, løgringene og osten oven på.

Giv den 30-35 min. ved 200 grader.

Spis den lun m. salat eller dampede grøntsager, eller kold til frokosten, evt. på et stykke rugbrød.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Okay så
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 21:31

Det er måske et nummer for meget.

 

go.tv2.dk/2015-04-13-verdens- heldigste-kvinde-har-manden-der- faar-alle-andre-til-at-blegne

 

Kunne han ikke komme hjem halvårligt...

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider