Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bachelor - projekt antal side?
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 16:37

Halløj derude,

 

Jeg er i gang med at skrive mit BA-projekt, men er ved at blive sindsyg for ingen kan fortælle mig, hvad der tæller med i de 10-15 sider som BA-projekt skal være.

 

- Mit spørgsmål er om I har talt indholdsfortengelse, kilder mm. med i de 10-15 sider eller om i fx. har talt ALT med foruden indholdsfortengelsen eller måske noget helt andet ?

På forhånd tak :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 17:16

Det kommer an på hvilket studie du går på, så du bliver nødt til at læse opgavekriterierne.

 

Normalt tæller indholdsfortegnelse og litteraturliste ikke med og figurer, tabeller osv tæller 1 anslag.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 17:41

Det kommer helt an på hvor og hvad du læser. Det står i formalia, som du vel også har brugt til dine andre opgaver?

 

Her på CBS tæller indholdsfortegnelsen med i antal sider, på KU hvor jeg læste min bachelor gjorde det ikke. Hvor mange tegn en normalside er, er også forskelligt.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vejleder
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 17:43

 

Hos os er det noget vejlederen bestemmer.

Min studiekammerater og jeg har hver fået forskellige antal sider at vide, nogle har endda fået et bestemt antal kilder.


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 18:09

Tak for svar :=)

 

Jeg tilhører KUA, men læser i udlandet, så har ikke helt styr på deres krav og har fået lidt forskelligt at vide, så føler mig lidt fortabt. - Min vejleder kan heller ikke give min denne info :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 19:24

På mit studie var det noget man aftalte med vejleder, dvs. det er din vejleder der bestemmer. Hvis han ikke kan beslutte sig, så bestemmer du, men det skal godkendes af vejlederen!

 

Min bachelor opgave skulle fylde de der 20-25 sider. Det der talte med var brødtekst, abstract, konklusion, diskussion, perspektivering osv.

Dvs. forside, indholdsfortegnelse, referencer og billeder/figurer talte ikke med.

 

Hvis din vejleder ikke er konkret, så fortæl selv hvordan du gerne vil have det (det er fx lidt dumt at have referencer med i sidetallet!)

Så længe din vejleder siger OK for dit forslag, så er det OK.

Sådan var det ihvertfald da jeg skrev her sidste år :)

 

Der kommer altså ikke en bussemand fra øverst i systemet og tjekker din opgave. Din vejleder og censor tjekker den, og hvis du overholder de krav som du har godkendt med dem, så burde den være i vinkel.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Projekt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 10:19

Jeg har lige afleveret afsluttende projekt i februar måned - her skulle der afleveres mellem 60 og 80 sider, hvoraf forside, indholdsfortegnelse, kildeangivelse og bilag ikke talte med.

 

Hver normalside måtte have max 2400 anslag med mellemrum og tegninger, figurer, tabeller måtte udgøre max 10% af den samlede opgave, og uanset anslag på den enkelte side, måtte det samlede projekt ikke overstige 192.000 tegn med mellemrum.


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan nærmest
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 07:09

ikke forestille mig at det er med forside, litteraturliste, bilag og indholdsfortegnelse når opgaven er så kort. Hvor er der så plads til alt det andet?

 

jeg synes det er ret vildt så stor forskel der er på kravene til (professions)BA.

 

min er på ca 60 sider, aller krav kan læses på vores net. Antal sider, hvad der tæller med, linjeafstand, skrifttype og så videre.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 09:02

Jeg er meget overrasket over, at der på nogle studier ikke er krav tilgængelige. Det må da give en utrolig stor variation i opgaver hvis det er op til den enkelte vejleder at beslutte hvor lang en opgave skal være og hvad der skal tælle med.

 

Kan heller ikke forstå at censorerne ikke råber op. De får jo altså en allerede fastlagt løn for fx en BA opgave og det er da ikke rimeligt, hvis det så pludselig tager dobbelt så lang tid at læse sig i gennem den.

 

Jeg ville som studerende i så fald sikre mig en underskrift fra vejleder, hvor der ligger en klar aftale mellem vejleder og studerende for min egen sikkerheds skyld.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider