Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Advokathjælp
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 12:32

Hej.

Jeg står med en køber af min gamle bil som købte bilen d 15/10-2012. Han havde så ikke omregistreret bilen, så uden at jeg vidste det har jeg betalt alle hans vægtafgifter og en gang forsikring. Jeg ville hører om der er nogle som kender et sted hvor man kan få gratis advokathjælp til at kører en sag med køberen?

0
1
Svar på denne tråd
 
 Det er selvfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 12:39

forkert af ny ejer..

 

Men du kunne have løst problemet ved efter en måned at gå på motorkontoret og afmele bilen og afmelde den ved forsikringen..

 

Så for mig at se er det totalt selvforskyldt og jeg undrer mig over at du først over to efter salget opdager at du har betalt vægtafgit og forsikring.. Tjekker du ikke dine kontoer.?

 

(Undskyld, men se det som trælse lærepenge og husk at du selv har et ansvar til en anden gang.!)..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

5
1
Svar på denne tråd
 
 Svær sag
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 12:52

Prøv at google gratis retshjælp i dit område.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 13:31

sådan at da jeg havde solgt bilen fik jeg en ny bil. Så da der blev trukket penge for vægtafgift og forsikring så troede jeg det var for min nye bil.

 

Mener bare ikke at retshjælp fører ens sag i retten.

0
1
Svar på denne tråd
 
 retshjælp
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 13:59

Du skal jo først finde ud af om du har en sag. Hvis du har det, så har man pligt til først at forsøge at løse sagen udenom retten, ved sandsynligvis at få advokatens hjælp til at skrive et brev med dit krav til modparten. Hvis modparten ikke vil betale, så er det først der, at sagen skal videre. Så du skal starte med at få nogle fakta på bordet ved den gratis retshjælp i dit område


2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 14:05

Jeg tvivler på, at du har en sag overhovedet.

Det er selvsagt træls på godt jysk, at du har betalt for anden mands bil sålænge, men gjort er gjort er jeg bange for, og lige såvel som vedkommende køber har forsømt at omregistrere bilen til sig selv, så har du desværre fejlet ved ikke at opdage fadæsen noget før.

Du kan håbe på, at køber er en ærlig mand.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved at
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 14:12

Jeg ved at han ikke vil betale pengene tilbage, for har kontaktet ham. Og han har sagt jeg bare jeg sagsøge ham... :-(

Men det ser ud til at jeg må til noget gratis retshjælp, og så håbe på det bedste ! Det er bare noget @!#$-up!!! Desværre...

0
0
Svar på denne tråd
 
 advokat
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 14:17

Ja, det er en træls sag. Men nogle gange kan et brev fra en advokat heldigvis stimulere lysten til at betale.


1
0
Svar på denne tråd
 
 samme her
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 14:51

klaphatten der købte min bil omregistrerede den ikke efter de 3 uger de har, så jeg afmeldte bilen efter 4 uger , så næsste gang han bliver stoppet hiver de pladerne af hvis ikke de lige smutter forbi adressen først.... gid jeg kunne se hans fjæs



2
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 15:06

Synes bare det er utroligt at der findes sådan nogle mennesker :-(

Må tage til noget gratis retshjælp og så få sendt et brev til ham! Og så håbe det "skræmmer" ham!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Retshjælpsforsikring
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 17:27

Start hos advokatvagterne og få rådgivning dér. Kommer det til en retssag, så tjek om du har retshjælpsforsikring inkluderet i din indboforsikring. Det har de fleste.

 

Du får næppe en advokat til at tage din sag pro bono.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  11-04-2015 14:56

Tak for alle jeres svar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 husk ...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 12:12

Husk at din indboforsikring ofte også dækker advokatomkostninger! Afhænger selvfølgelig af den enkelte forsikring, men de fleste har en eller anden form for dækning af advokatomkostninger :-)


Skrevet af Charlotte

charlottekondrup.dk

 

Klipning, undervisning mv. tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advokat
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 10:51

Det er rigtigt, at ens indboforsikring ofte dækker advokathjælp, men lige så ofte dækker den ikke, når det drejer sig om "småsager", som er betegnelsen for sager under 50.000 kr, hvor denne sag ligger.

I disse sager er man derfor netop afhængig af den gratis retshjælp, og hvor man i det videre forløb sædvanligvis får en dommerfuldmægtig som mægler i et retsmøde for at forsøge at løse sagen, så den ikke går til retten.

En retssag er meget bekostelig og det kan i småsager sjældent svare sig at have betalt advokat på. Hvis man som sagsøger fx. står dårligt, måske uden tilstrækkelige beviser, så vil man sandsynligvis blive rådet til at droppe sagen, ligesom en sagsøgt vil blive rådet til at betale, såfrem han/hun har en dårlig sag pga. modpartens gode beviser. Mange småsager løses derfor inden det kommer til en egentlig retssag.

 

Mange advokater vil i øvrigt ikke tage småsager, men vil i stedet henvise til den gratis retshjælp.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 mht det betalte
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 12:55

på forsikrngen - prøv at kontakte dit forsikrins selskab og hvis du har en underskreven købs/salgs kontrakt - vil de måske refundere det du har betalt for meget i forsikring


 

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej ALRID hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider