Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rundbuehal
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 10:36

Hey

Jeg har længe ønsket mig en rundbuehal 5x6 til løsdrift og nu er den købt - brugt. Er der mon nogen herinde der har erfarring med hvor lang tid det tager at pille den ned og sætte den op igen?

Mvh

Marie

0
0
Svar på denne tråd
 
 RundbuehAl
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 11:28

jeg følger lige med, jeg har også en lille rundbuehal på hånden :)

hvordan får i den transporteret? På lastbil eller?


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rundbuehal
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 12:33
Vi kører flere gange med trailer.Det bliver en laaaaang weekend.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 16:43

Jeg har haft købt en fra ny. Det tog en god dag for 2 mennesker at samle den for os.

 

Det er en dejlig hal, som mine heste er glade for især om sommeren.

I må love at tøjre den til jorden. Vores hal lettede i vinden, selv om den var tøjret. Heldigvis væltede den ikke omkuld, men den lettede så meget at den landede en halv meter længere henne oppe i en vogn. Vi slap heldigvis med at den fik en bule, bukkede vognen og ødelagde det træhegn vi havde rundt om den.

 

Idag er den tøjret med 4 2,5 meters jernrør som er banket i jorden på skrå. På rørene er der boltet kæder, som så bliver boltet i hvert hjørne af hallen.

 

Hvis i skal have store heste i, vil jeg også anbefale at fjerne de jernbjælker som hænger i hallen som er beregnet til hvis den skal flyttes. Det er lige til at hestene slår hovedet på dem. De beslag som den tværgående bjælke er fæstnet til, har vi måtte pakke ind i træ, da vores ene hest knaldede hovedet ind i dem og måtte syes over øjet.

 

Ud over det, har vi beklædt vores med træplader indeni.

 

Men det er i mine øjne et godt køb, som man bliver glad for i længden.

 

God fornøjelse. Hilsen Ane

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 vi har 3
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 10:01

af de 30 kvm rundbue haller, og jeg ønsker en mere.

Når I skal pille den brugte ha ned er det en god ide at nummerer alle dele- så er den lettere at samle igen og bruge gamle skruehuller mm. - Vi kan pille en hal ned på ca 6 timer 2 mand og jeg ( samler skruer og flytter mindre ting) mændene tager sig af plader rør mm. Vi kan have hele hallen incl indvendigt træ beklædning på en autotrailer bag en volvo.

 

Opstillingen kan tage lidt længere tid, men skal den stå frit er det en god ide, at tøjre den- Min mand har gravet huller i hjørnerne og støbt en stålstang med gevind ned- og skruet en bolt på gevindet- så er det til at flytte igen.

Den en hal er dog ikke sikret, men er blevet stående både før og efter " bodil".

Skal I bruge hallen hele året/ kun vinter så vend åbningen mod syd- er det kun til sommer brug vend åbningen mod nord.

både vores heste og kvæg bruger hallen allermest om sommeren hvor de gemmer sig for fluer og andet kryb,

Den ene hal står på sommer marken og den er der grus bund i- der bliver ikke strøet, de andre bruger vi halm i om vinteren og lidt om sommeren. Grund strøeningen efter mugning = en hel rundballe halm.

God fornøjelse med din hal.


Whatever you say or do - it always returns to you!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rundbuehal
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 10:11
Mange mange tak for svaret. Det vil jeg give videre til manden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rundbuehal
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 22:21

 

Vi har haft 2. Den ene solgte vi - den tog vel en 3-4 timer at pille ned for 3 mænd.

 

Tager vel en weekends tid at samle en hal. Vær opmærksom på, at den skal stå på ret plant underlag.

Og pil løftebeslaget ned når den er samlet. Og som en anden skriver, så pak de "beslag" ind, hvor løftebjælken har siddet fast på (vi har også haft en hest der nok kom til skade der). Vi har pakket ind i pap, skumgummiklude og GODT med gaffatape rundt om.

 

Vær desuden påmærksom på, at der kan være et "gab" mellem slutningen af stålpladerne og jorden - pladerne er noget skarpe.

 


- Yuki

 

Med salathesten Rigola

 

 

 

FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider