Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sygeplejerske - hvilken skole?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:06

Hej Alle :)

 

Jeg vil gerne være sygeplejerske, og skal søge ind her til sommer. Jeg er dog kommet meget i tvivl om, hvilken skole jeg skal søge ind på.

 

Jeg bor på Lolland, hvor jeg lige er flyttet i lejlighed med min kæreste, og jeg skal derfor ikke flytte igen. Så mine to muligheder er UCSJ hhv. i Nykøbing F. og Næstved.

 

Der er jo selvfølgelig kortest til Nykøbing F., men har dog hørt meget dårligt om denne skole. Har hørt bedre om Næstved, men det vil betyde, at jeg skal bruge offentlig transport på ca. 1½ time hver vej, hvilket jo også er lidt meget. Men har heller ikke lyst til at starte på en skole, der ikke har styr på tingene.

 

Har I nogle erfaringer? :)

 

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 21:18

Jeg kender ingen af skolerne, så kan desværre ikke råde dig videre. Jeg ville dog umanerlig træt af så lang rejsetid til Næstved..

 

Jeg er oprindeligt fra Falster, men jeg flyttede til København og har læst på Diakonissestiftelsen, virkelig god skole :-)



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 22:26

Jeg læser på UCC i Hillerød. (Y)

 

Jeg ved ikke noget om hvilke skoler du skal vælge og ikke vælge, men tænk over optageområdet ift kliniksteder. De ligger oftest i nærheden af skolen i alle retninger, så du kan risikere at skulle møde kl 7 på en afdeling 2,5 time fra hvor du bor, hvis du vælger Næstved. :-)

 

Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg havde rykket teltpælene op og flyttet til Roskilde, hvis ikke du er storby menneske. :-)


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Nathi og Fame - nyd hinandens selskab på de evige græsmarker

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 10:16

Tak for jeres svar :)

 

Det med at flytte, er desværre slet ikke en mulighed for mig, idet vi lige har fået lejlighed, og det er dyrt med indskud osv., og jeg bor pt. der hvor jeg vil bo. Så det bliver ikke til at flytte :)

 

Men tak for jeres råd alligevel :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 10:33

Jeg kan godt forstå, du vægrer dig lidt ved at gå på en skole, du har hørt, ikke er velfungerende. Men jeg havde nok prøvet at finde ud af, om den måske alligevel var en mulighed. Prøv at besøge skolen på en af deres informationsmøder og prøv eventuelt, om du kan få lov til at følge en klasses undervisningsdag for at vejre stemningen og undervisningsniveauet på stedet.



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske skulle jeg prøve det
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 18:46

Tak for dit svar :)

 

Jeg har været til informationsmøde i Nykøbing, hvilket var okay, men følte det var uorganiseret, da der ingen plan var lagt for, hvad der skulle snakkes om, og man mødte ingen undervisere.

Men det med at prøve en dags undervisning, kunne være jeg skulle undersøge om det kan lade sig gøre, har dog ikke set noget om, at de tilbyder det, men det er da værd at prøve :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 10:10

Jeg studerer til bioanalytiker på UCSJ i Næstved og vi har i forrige uge haft en "kigger" med rundt en enkelt dag, som ville undersøge, om uddannelsen var noget for hende. Nu kan jeg se, der ikke pt er nogen uddannelsesleder i Nykøbing, (det kan forklare, hvorfor det virkede uorganiseret) men prøv at komme i kontakt med en af lektorene. ucsj.dk/uddannelser/sygeplejerske/ kontakt/

 



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 19:32

Mange tak, det vil jeg prøve. Ellers har jeg hørt man kan skifte indenfor UCSJ's afdelinger efter 1. modul, så må jeg jo gøre det hvis det er helt galt. Er bare bange for, at man så ikke kommer så godt ind i klassen socialt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 23:35

Ja, du kan godt skifte uddannelsessted inden for UCSJ, hvis der altså er ledig plads på et andet hold.

M.h.t at komme ind i klassen socialt tror jeg ikke, du behøver at bekymre dig. Lektorene er meget opmærksomme på at integrere alle i klassen så godt som muligt og desuden vil der være så meget gruppearbejde, så du ikke kan undgå at komme med relativt hurtigt. Desuden burde sygeplejerskestuderene i bund og grund være gode til at være imødekommende over for nye kammerater. Rigtig meget held og lykke.



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider