Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvorfor hvide ridebukser til stævne ?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 10:01

Jeg skal afsted til stævne i dag, og kæresten og jeg sidder så og snakker om, hvorfor og hvornår blev det bestemt, at man bruger hvide ridebukser til stævner ?

 

Vi er altså ude i det historiske :-) For vi er ganske enige om, at det ser pænt ud, men er ganske upraktiske.

 

I gamle dage var det jo militærfolk som red stævner, og det var jo ikke i hvide ridebukser ?

 

Så er der nogle der ved, hvorfor og hvornår, at de hvide ridebukser blev det man skulle bruge :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske ikke lige....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 11:09

historisk, men da jeg også syntes det er død upraktisk, ledte jeg lidt og fandt denne forklaring, som egentlig er meget god - men, du bad om det historiske, og det kan jeg så ikke klare..

 

Klip fra Happy Horse

______________________...__________

 

Hvis du er ny indenfor dressur- eller spring ridning og ønsker at deltage I stævner, så læs med her hvor vi diskuterer dresscode og især de hvide ridebukser.

Inden for både dressur- og spring ridning, er der en nøje beskrevet dresscode udgivet af dansk ride forbund.

I den står bl.a. om ridebukserne, at de skal være hvide eller off-white. Skindet må dog gerne være farvet. Ved E- og D stævner samt E- og D klasser, kan stævnearrangøren dog tillade alle farver hvis de ønsker.

Reglerne omkring de hvide ridebukser handler bl.a. om tradition, men også om at alle ryttere skal se forholdsvis ens ud. Dommerne bør nemlig ikke blive unødigt distraheret af noget som ikke har med rytterens og hesten præstation at gøre.


 

Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Historisk.....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 12:53

Kan fint forstå begrundelsen om "ensartet udstyr og farve" - muligvis/rent gætværk kan de hvide bukser og hvide handsker komme fra at man ønsker tydeligt at se hænders bevægelser og selve rytterens opstilling ?

 

Men på et eller andet tidspunkt må der være nogle der "startede" denne hvide bølge :-)

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider