Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 5:2 kuren
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 10:37

Har luret lidt på 5:2 kuren, men læser så, at de dage man "faster" skal man ikke spise morgenmad, kun frokost og aftensmad.

Mit problem er så, at jeg har et fysisk hårdt arbejde og hvis jeg ikke får morgenmad, så kan jeg blive helt dårlig.

 

Så kan man lave det omvendt og spise morgenmad og så droppe aftensmaden ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 10:59

For at få gavn af selve fasten, skal du faste mindst 16 timer i træk - derfor kan det være smart at springe morgenmaden over.

 

Nogle bruger 5:2 kuren som en VLC kur - altså very low calorie. De holder sig blot under 500 kalorier på 'fastedagene', men får alle tre måltider.

 

Jeg ville personligt ikke gå på fastekur, hvis jeg havde et fysisk hårdt arbejde.



1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 11:19

Men hvis jeg springer aftensmaden over, så bliver det jo også over 16 timer.

Det er såmænd ikke så mange kilo jeg gerne vil smide, bare en 4-5 stykker.

Grunden til at 5:2 kuren tiltrækker mig, er at jeg har fået en masse opskrifter, som ser lækre ud og det virker nemt og overskueligt at overholde.

 

Har før prøvet at tælle kalorier og madlog og lign., men glemmer at få talt og skrevet efter et par dage, så tænker det her er nemmere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 5:2 kuren
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 12:39

Hej

 

Du skal bare lige være obs på at 5:2 ikke er en mirakelkur

 

Man anbefaler at man indtager sine måltider (max 500 kcal ialt) indenfor et tidsvindue på 6-8 timer hvis man ønsker at få gavn af fastens fordele.

 

Hvis man kører normal mad de andre dage, så kan du regne med at tabe 3-500 gram om ugen

 

Man kan sagtens træne på en fastedag, man dør altså ikke af ikke at spise et par timer selvom det kan føles sådan

 

Der står en masse om 5:2 her:

www.klidfaster.dk/2013/08/faq- sprgsmal-og-svar-om-52.html

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 13:48

de andre dage vil være med Low carb mad, så det er ikke sådan at jeg har tænkt mig kun at spise lowcarb på fastedagene.

 

Det er lige så meget for at få vænnet min krop til at spise anderledes, da jeg er kommet lidt ind i dårlige madvaner her i vinter ( deraf de ekstra kg).

Jeg kender bare mig selv godt nok, til at vide, at jeg er nød til at gå all in hvis det skal lykkedes

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider