Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 elregning med elvarme?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 15:02

Hejsa alle sammen!

Jeg står og er flyttet i en lejlighed, som er opvarmet med elvarme (altså, en elradiator i det her tilfælde, ikke olie, da det ifølge flere elektrikere jeg har snakket med ikke kan betale sig med olie når det bruges som hverdags-opvarmning, men lige meget det er ikke pointen med debatten!) og el betales direkte til elselskab (Seas-NVE i dette tilfælde)

Jeg har så fået min første regning for kvartalet, som lyder på 2900 kr. Jeg bor i en 1 værelses på øverste etage (2.) på 28 kvm, og jeg synes 2900 for 3 måneder (endda medregnet at jeg den første måned næsten ikke boede i lejligheden og derfor ikke havde radiatoren tændt overhovedet de første 2 uger, og derefter kun havde den på 15 grader i yderligere 2 uger) lyder helt ekstremt? I januar brugte lige over 500 kWh og i februar lige under 500, så hvis jeg regner på et forbrug på 500 kWh om måneden, så skal jeg månedligt (da jeg har bedt om at komme over på månedlig betaling) af med 1200 kr?!? Det synes jeg lyder helt vildt i forhold til jeg bor alene og ikke er hjemme fra 7.45 til ca kl 14-15

Jeg gør opmærksom på at jeg kun ønsker at sammenligne med andre der opvarmer med el-varme af den ene eller anden art, da el-varme 'er' dyrere end alm opvarmning så kan ikke rigtig sammenligne med dem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 15:19

Elvarme er bare helt urimeligt dyrt.

 

Vi havede elvarme i vores hus og I de 7 år jeg boede der var elvarmen tænt i 2*2-3 dage i alt og kun når vi kom hjem fra ferie. -Fordi elvarme kan runiere de fleste. (vi installerede alternativ varmekilde, finsk masseovn, men det er jo ikke aktuelt for dig og set i bakspejlet burde vi have valgt luft til luft varmepumpe istedet).

 

Nu ved jeg jo ikke hvordan din lejlighed er isoleret, hvordan vinduer m.m. er, men alt efter disse faktorer, er jeg ikke helt overrasket over din elregning.


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 15:30

Vi har desværre ikke mulighed for anden varmekilde nej, da det er privatejet lejeboliger :/

Jeg ved heller ikke hvordan isoleringen er, men vinduerne er relativt nye (knap 1 år gamle så vidt jeg er informeret om, dog synes jeg det største af dem virker utæt i den ene side - skal flytte ned i en anden lejlighed i samme bygning i weekenden så der er der forhåbentligt ikke utæt :P) men lige nu har jeg f.eks. sat elradiatoren til 17 grader - den siger så her er 15 grader, og jeg R*V fryser men har valgt at jeg så må pakke mig lidt mere ind i tøj og dyner :)

Den elradiator jeg har er til gengæld helt ny så nok lidt mere energibesparende (kan man da håbe :P) end den gamle som så ud til at være fra 70'erne! Den var 'meget' gammel i hvert fald!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elvarme er ekstremt dyrt
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 16:22

Så set i lyset af det er der næppe noget galt med din regning. Er selv udlejer og ønsker ikke at bedrøve dig med hvad mine egne lejere med elvarme (eller oliefyr) har betalt inden de fik anden opvarmning. Når man lejer boliger med disse opvarmningsformer bør huslejen derfor være lav, idet varmeregningen vil blive meget stor. Denne vinter har endda været mild, så det er en rigtig god idé at lægge ekstra penge til side til en normal vinter.

 

At der er tale om den øverste lejlighed gør det heller ikke bedre, idet denne normalt er den koldeste om vinteren (og den varmeste om sommeren).

 

Da effektforbruget på en elradiator svarer nøje til den afgivne mængde varme er nyere elradiatorer desværre ikke mere besparende end ældre.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 23:49

Mange tak for svaret DJensen, rart at vide det da ikke er fordi jeg er ekstremt storforbruger så - ville også være mærkeligt taget i betragtning at jeg fik næsten 1000 tilbage om året da jeg boede i en lejlighed hvor varmen var aconto, men med anden opvarmning! (ikke sikker på hvilken, det bekrymrede jeg mig ikke så meget om på daværende tidspunkt ;))

Jeg flytter heldigvis ned i midter-lejligheden denne weekend, men det er så til gengæld en større lejlighed! :P Men kunne være jeg skulle anskaffe mig noget ski-undertøj, et par gode sutsko og et godt tæppe, og så skrue lidt ned for varmen :)

Min husleje ligger på 2300 for en lejlighed der ligger lidt luks midt i Holbæk by, så har ikke så meget at klage over - trods alt - men kan jo lige så godt prøve at spare alligevel så

0
0
Svar på denne tråd
 
 el-varme
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 08:55

Hej

 

El-varme er bare ikke billigt

 

Nu ved jeg ikke lige med lejelejligheder, men hvis man har BBR-registreret at ens hus er elopvarmet, så kan man få "rabat" på det man bruger ud over 4000 kwh pr år. Så måske det var værd at undersøge.

www.dongenergy.dk/privat/El/Pages/ Reduktionafelafgift.aspx

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 09:39

Hej Anne,

Ja det fik jeg også læst lidt om i går - jeg vil i hvert fald prøve at høre min udlejer ad, for kunne forestille mig at det er ejeren af bygningen der skal tilmelde adresserne i BBR-registeret :) Nu er min udlejer desværre på ferie, men fandt ud af det alligevel er en hel del man faktisk kan spare, så det vil jeg undersøge til den nye lejlighed, som jo kommer til at koste mere at varme op da det er 2 værelser og 13 kvm mere der skal opvarmes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig igen!!!
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 12:28

Det er desværre helt normalt. Jeg boede ca. 9 måneder (inkl. vinter) i en lille to-værelses på knap 50 m2, lejligheden lå for sig selv i en sidebygning på et ridecenter, hvor naborummene var hhv værksted og opbevaring. Jeg sparede virkelig helt vildt på varmen, i de koldeste måneder prøvede jeg at skrue ned i stuen, og så i stedet opholde mig i soveværelset med computeren med i seng om aftenen. Mit varme vand blev også varmet op af el, og der var kun lige nok varmt vand til et normalt bad, man kunne ikke stå og nyde det, og jeg kunne da glemme alt om at barbere ben eller bruge hårkur - så måtte jeg pænt slukke og vente en halv til en hel time på, at der var varmt vand igen.

 

Alligevel kom jeg helt op over 2000 kr. om måneden i el, og det var godt nok begrænset, hvor meget jeg brugte - jeg havde ikke tv, så der var til computer, router, lys, varme, vand, et lille-bitte køleskab, microovn og et komfur, som jeg af og til lavede mad på, men ikke hver dag.

 

Jeg luftede ud, men da knap så meget som normalt, da jeg ikke ville lukke varmen ud. Da jeg flyttede opdagede jeg til min rædsel, at bagved alle de møbler, der stod ud mod ydermurene, altså ud mod værksted og opbevaringsrum samt ud til det fri, var væggen (og møblet) dækket af skimmelsvamp, så lejligheden har altså både været kold og fugtig trods udluftning. Langs de indvendige vægge var der ingenting. Jeg er utrolig kuldskær, så selvom jeg sparede og følte, der var hundekoldt, var der nok normal temperatur for andre, som er vant til en lidt lavere indetemperatur.

 

Jeg skal ALDRIG!!!!!! mere bo et sted med elvarme!


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 13:39

 

Jeg bor også til leje - og der er også el-varme.

 

Jeg var meget spændt på, hvor dyrt det ville blive, men jeg må indrømme, at jeg er positivt overrasket. Jeg flyttede ind i oktober 2013 - og begyndte dermed med kolde måneder...

 

I vintermånedere er det dyrt - til gengæld bruger jeg ikke meget el om sommeren, når jeg har slukket for varmepumpen. Jeg betaler et aconto beløb hver måned, og sidste sommer opsparede jeg mere end 4000 kroner. Det betyder, at nu hvor vinteren igen er ved at være forbi, har jeg stadig penge på kontoen.

 

Min pointe er, at hvis man tænker sig lidt om, så behøver det ikke være dyrt set over et helt år :-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 elvarme
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 16:37

Hej

 

jeg har også elvarme i mit lille anneks og man er nødt til at være meget økonomisk og bruge hovedet for at den ikke løber løbsk. Jeg har søgt på nettet efter gode råd.

Jeg har tykke gardiner for vinduerne da de afgiver meget kulde. Jeg har aldrig noget på standby funktion. Tykke gulvtæpper er også en god ide.

Skrue ned for varmen når du ikke er hjemme i længere tid.

Desværre er mit køleskab og komfur gamle og sluger derfor strøm men har ikke råd til at skifte dem ud.

jeg har ikke varme i soveværelset, tænder lige inden jeg skal i seng så der er lidt varmt.

Jeg har ikke solen til at varme mit anneks op i desværre, da jeg kun har solen om morgen, dette er et stort minus. Så om sommeren sveder jeg ikke ligefrem i stuen.

Og selvfølgelig bruger man mere el om vinteren end om sommeren så det udligner sig selv. Det er så lige med at finde det rigtige beløb at betale aconto .


0
0
Svar på denne tråd
 
 Britt...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 17:14

Britt,

 

har du varmepumpe ? For der er nemlig en betydelig forskel på at have varmepumpe og el radiatorer ?

 

varmepumpe er ikke specielt dyrt

vi har varmepumpe og elvandvarmer

og har brugt ca 14000 kvh på el, varme og varmtvand

og det er så på 240 kvm? så det synes jeg ikke er slemt

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes ikke
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 00:43

at det lyder specielt dyrt.... I den regning er der jo også indregnet strøm til div. apperater.

 

Her kører vi på jordvarme og der bruges 24000 KwH pr. år.... Fordi varmepumpen kører på el.... Og ja, fordi huset er 200 m2, vi bor 5 og har dyr, stald og lade....

Det er 10000 kr. i kvartalet.... Og der er sådan en afgiftsnedsætning på, fordi det skal forestille at være energirigtig varme...


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider