Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælpp, jeg har en uopdragen hest
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:17

Hej alle

 

Jeg har en pony på 20 år. Hun er vildt uopdragen, og er i mine øjne ret ''vild''. Hun opfører sig som en unghest. Jeg kan slet ikke styre hende. Nogle gange er hun bare herre sød, og andre gange en hest man bare virkelig har lyst til at sælge. Hun kan bare være skide streng.

Jeg er ret urutineret, og har ikke så meget forstand på det. Lige meget hvor meget jeg beviser, at jeg bestemmer, er hun skide ligeglad. Synes og det er ret svært at opdrage på en sådan gammel hest.

Hver gang jeg kommer hjem, har jeg bare lyst til at græde og hele min dag kan være ødelagt pga af det. Jeg elsker hende, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Hjælppp, skal jeg sælge hende, finde en roligere hest? Eller hvad? Har i nogle gode idéer.

Tak. :)

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Undervisning
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:35

Får du noget undervisning og hjælp til hende?

5
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 23:07

MIN personlige erfaring med de fire heste jeg har, er at de IKKE synes det er fedt med én, der hele tiden skal vise de bestemmer.

 

Har du prøvet at kigge på sådan noget som klikkertræning? Altså positiv forstærkning? Mine heste, specielt MIN sure, tvære hoppe, som jeg har grædt snot over, har virkelig ændret opførsel, men det skete først da JEG ændrede mig :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 
 et godt råd
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 23:21

prøv at google "de 7 lege"

 

i skal samarbejde - ikke kæmpe imod hinanden, hvilken man kommer til, når det drejer sig om en hest med flere 100 kg bag sig

 

de 7 lege kan give dig en bedre viden om din hest.

 

og så husk at du har en hoppe - sikket med stor H. vi hoppeejere er udsatte.

pt kan jeg ikke huske den joke med vallakker hingste og hopper - er der nogen som kan den?

 

for den passer faktisk meget godt



0
3
Svar på denne tråd
 
 Hingste, vallaker og hopper
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 08:46

"Man kommandere med en vallak,

Diskutere med en hingst,

Men en hoppe skal du spørge om lov"

 

Anja er det denne du mener?

 

Der er også..

"You don't scare me, i have a mare"

 


- Sarah

 

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: Arrogancecx

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bed til at det ikke er en pony
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 08:53

Billede

 

Der er også denne. Der er byttet lidt om, men jeg synes det er et sjovt twist med ponyen.


- Sarah

 

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: Arrogancecx

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min første tanke
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 08:58

var så, jeg tror i er en uheldig kombination af en urutineret rytter og en ældre hest, der sikkert har en del skavanker, som driller.

 

Jeg ville klart få en til at hjælpe mig, istedet for at give mig i kast med div forskellige træningsmetoder "man har hørt om på nettet".


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Nu igen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 09:11

Hvorfor har du ingen profil?


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
5
Svar på denne tråd
 
 Shagya ....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 10:05

Kan det ikke være ligemeget om hun har en profil eller ej? Hvis nu hun gerne vil være anonym på nettet? Måske er hun ikke så gammel, og hendes forældre tillader ikke at hun skal have nogen profil.

Hvorfor er det at HN er udviklet sig til et mistænktsom og negativt sted? Nogle gange ville jeg nu også ønske jeg havde en anonym profil, hvis folk går ind og snager, for at bekræfte hvad det nu er de skal have bekræftet..


- Sarah

 

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: Arrogancecx

 

8
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 14:18

Hej.

 

Inden vi kan hjælpe dig, bliver du nødt til at komme med nogle helt konkrete eksempler på, hvad der går galt for jer. :)

Jeg vil også lige sige: op med humøret! Da jeg var 14, begyndte jeg at passe en 10-årig fjordhest, der havde haft 11 ejere og sidst gået som rideskolehest. Han vidste altså også, hvordan man skulle få sin vilje - deraf de mange ejere.

Jeg kom også tit frustreret hjem fra ham, fordi han stak af med mig, når jeg hentede ham på folden og når jeg red ham, kunne han også finde på det.

Det endte alligevel godt. :) Han blev den sødeste hest og til sidst kunne jeg sørme ride ham i grime og træktov! Det gælder bare om, ikke at give op - men at blive ved med at komme derud. :)

 

Men de gamle heste kan altså være rigtig stride. De har med alderen fået deres helt egen mening om tingene og kan være svære at modbevise.

Senest måtte jeg opgive at ride på en ældre islænder, fordi han ikke kunne lide, at jeg gjorde tingene anderledes end hans ejer gennem 8 år. Han kunne også godt finde på at stikke af og bare fordi, jeg red ham lidt friskere end hans ældre ejer, så begyndte han at stikke af med hende, selvom hun havde fået vænnet ham helt fra det!

Jeg red senere en anden ældre islænder, som også havde haft samme ejer længe. Jeg fornemmede, at den ikke helt brød sig om mig, fordi jeg gjorde tingene anderledes.

Ingen af de to gamle hest ville fanges af mig på folden, men kom selv hen til deres ejere... Så de gamle heste er altså en klasse for sig!


Heidi

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen altså!
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 14:31

Der er bare så mange af de der tråde hvor ts ingen profil har og spørger om noget som mange kaster tid og engergi i og så vender ts aldrig tilbage...

 

HVIS ts havde en profil, hvor der stod noget om hesten der omtales og måske ts selv som feks. alder så var det langt lettere at komme med et kvalificeret bud på hvordan problemet afhjælpes!

 

Det andet virker useriøst, beklager!


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

4
2
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 15:15

Bare fordi man ikke har en profil, behøver man altså ikke være en troll.

Der kan være mange grunde til, at man ikke ønsker at have en profil.



3
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har HN...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 15:28

... jo den funktion, at indlæg ikke kan slettes.

 

Det KUNNE jo tænkes, at besvarelserne også kom andre til gode enten nu eller senere?

 

Desuden laver troll's typisk indlæg for at piske en stemning op. Det synes jeg ikke, at dette bærer præg af overhovedet.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 09:41

Hej.

 

Jeg har også undret mig over de mange tråde, der kommet på det sidste, hvor trådstarter ingen profil har og indlægget bærer præg af, at personen er ret ny udi hestefaget og synes at have meget brug for hjælp.

 

Jeg tvivler på, at det er en troll - de ville ikke få noget ud af de indlæg. Det skaber jo ingen debat, som f.eks. indlægget, hvor pigen overvejede at stoppe med at spise.

Her er er der tale om en, der ikke kan styre sin gamle hest.

 

Jeg tror, at det er fordi HN er blevet så kendt (ret irriterende faktisk!) og derfor er der flere, der tænker på HN, når de har brug for hjælp med deres heste. De er måske lige kommet hjem fra stalden og er desperate. Så opretter de den her tråd og glemmer bagefter alt om den.

Måske læser de svarene, men ved ikke lige, hvordan de skal vende tilbage igen.

 

Jeg tager mig nogle gange tid til at svare, hvis jeg kan, for der er jo en chance for, at der sidder en pige derude og bare ikke kan styre sin hest og er ked af det over den - og det tager mig 10 minutter at svare. Så det gør jeg, hvis jeg har noget at byde ind med. :)

Er i hvert fald overbevist om, at det ikke er trolls eller lignende. Det er nok snarere nogen, som ikke er faste brugere af HN og som måske glemmer deres tråd herinde. Hvem har ikke prøvet det? Jeg har da glemt mere end én oprettet tråd både i det her forum og andre fagfora.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tak....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 17:25

Hej alle sammen

 

Mange tak for jeres svar.

Lige pt får vi undervisning flere gange om ugen, omkring horsemanship og opdragelse.

Det er blevet SÅ GODT! Og jeg tror bare det var det der skulle til. I skal have mange tak for jeres svar. :-)

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider