Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sodavandsis stop, ingen effekt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 15:23

Nogle med forstand på ernæring ? Er egentlig lidt stolt af mig selv, har den sidste måned helt droppet sodavand herhjemme.. Er gået fra 1,5-2 liter cola om dagen til max 3 liter den sidste måned (bioture og spist ude) ..
De første ca 10 dage drak jeg alm saft (tynd) og derefter light saft (også tyndt blandet).. Kan desværre ikke drikke ren vand, får kvalme..
Men tænker jo at alle de tomme kalorier der er væk da burde give lidt på vægten, men Nix nej intet er der sket ! Nogen der kan forklare det ? Min mad er den samme som før og samme mængder..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 15:57

Cola: Var det med eller uden sukker??


VH Pernille

 

"Sig aldrig Nej til en fristelse.... Den kommer måske aldrig igen!!"

"Tænk hvis der blev krig og ingen mødte op"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 16:29

Helt alm Coca cola med masser af sukker (drikker ikke light ) så det er jo tæt på 1000 kcal fra sukker der er skåret væk om dagen


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 17:16

Har ingen forklaring - men for godt 2 år siden tog jeg en kold tyrker mht. AL slik, chips og sodavand - og har det givet udslag på vægten NOOOOOO

 

Det undrede mig også en HEL del - for selv om jeg ikke havde et massivt overforbrug - så røg der da immervæk overflødige kalorier ned...

 

Har efterhånden opgivet at finde hoved og hale i vægttab...Det der har virket bedst for mig er 5:2 kuren - spis hvad du vil hveranden dag, og de dage du er på "kur" indtager du 500 kalorier. Det har på 1½ måned givet et tab på 5-6 kg. uden jeg har lidt afsavn eller følt at det har været uoverskueligt...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalorieindtag
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 17:41

Et vægttab er jo ret simpelt: forbrænd flere kalorier end du indtager.

 

Uden at kende noget som helst til hverken din højde, drøjde eller vægttab, så skal den gennemsnitlige kvinde indtage et sted mellem 2000 og 2500 kalorier om dagen (ret mig endelig, hvis jeg husker helt forkert) for at opretholde nuværende vægt.

 

Derfor skal et vægttab ned på 1500-1800 kalorier om dagen.

 

Så hvis du "før cola" indtog 3000-3500 kalorier om dagen og du nu er nede på 2000-2500 kalorier, så sker der ikke noget vægttab.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Trine..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 18:35

Den har jeg lidt overvejet da jeg netop ikke rigtig er til kure og "må ikke" livstile..

 

camilla: Men det giver jo ikke rigtig mening.. For så betyder det at jeg hvis jeg er tilfreds med vægten bare kan spise løs.. Hvis 1000 kcal fra eller til ikke gør forskel..

Min vægt før var meget stabil og er den samme nu som for 5 år siden, på trods af 3 graviditeter og fødsler i mellemtiden.. Havde jeg et "overforbrug" på 1000 kcal om dagen så burde min vægt jo være steget stødt hele tiden eller ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 19:09

Jeg dur heller ikke til de der "du må ikke, og så må du heller ikke, og det der må du SLET ikke" kure - derfor synes jeg 5:2 kuren er overskuelig - for den sætter ingen begrænsninger for HVAD du vælger at proppe i hovedet, sålænge det bare kun er 500 kalorier hveranden dag (så spis bare vingummier for 500 k. hvis du vil )

 

Jeg synes heller ikke det giver mening at man ikke taber sig, når man sætter forbruget ned (og ellers har lagt stabilt) - jeg skyder skylden på alderen! For det er sqi det eneste det så kan være...

 

Vægttab er bare op af bakke, OGSÅ selvom man bliver tudet ørene fulde at "venlige mennesker" der siger, man kan hvad man vil osv....

 

Jeg kan godt leve med at 5:2 kuren ikke giver mere end 2-3 kg. tab om måneden, hvis så bare den bliver ved med det! Så må det jo bare tage den tid det tager at få smidt den ekstra bagage...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:21

Altså vægttab kommer jo nogle gange i ryk. Og ca 1000 kcal. om dagen i en måned svarer vel kun til godt og vel 4 kg. i minus. Det er vel ikke ret meget mere, end vægten svinger afhængig af tid på måneden /døgnet /hvis man er oppustet vs ikke er.

 

Jeg har selv lige gået ca en måned uden at smide et eneste gram. Kcal-mæssigt burde jeg have tabt mig i hvert fald et par kg. Det har jeg ikke. Til gengæld har jeg tabt mig adskillige cm. hist og pist.

Vægt er en sjov str. Nogle gange går der længe, hvor der ikke sker noget. Men på den lange bane, skal 1000 kcal. mindre om dagen self. give udslag, hvis alt andet ellers er helt uændret.

 

Vil dog sige, at den med "helt uændret" for mig er i lidt samme kategori som "nogle mennesker kan spise hvad som helst uden at tage på": Folk har mindre styr på, hvor meget de rent faktisk indtager og foretager sig, end de tror, de har, og drager derfor nogle sjove konklussioner om kalorieindtag.

2
0
Svar på denne tråd
 
 ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 00:21

Ja, nogle gange kan man undre sig.

 

Er du helt sikker på at du ikke får spist lidt ekstra nu? cola mætter nemlig meget, så måske får du lige taget lidt ekstra aftensmad osv. nu du har droppet colaerne?

 

Ellers, meld dig ind i madlog og tast dit madforbrug ind et stykke tid, det er en øjenåbner og du kan finde ud áf hvor det går galt, om det er for mange kalorier, for få fibre, for lidt protein, for mange kulhydrater osv. Det er ret let, da stort set alle madvarer er i systemet.

 

Sørg for at start dagen med protein mm.

 

Spis som en konge til morgenmad, en prins til frokost og en fattig til aftensmad (har jeg hørt i krogene ).

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 08:14

KBH (musse): der er altså også bare forskel på folk. Da jeg var 16 år spiste jeg langt over 4000 kcal pr dag. Det ved jeg for vi skulle tælle dem som en del af et projekt i biologi. Vi talte i en periode på 14 dage så det var ikke bare en dags ædegilde. Jeg var en str 34/36 helt indtil at jeg blev gravid. Jeg spiste ikke specielt sundt og fik masser af pizza, kage, slik og sodavand.

Mht motion så red jeg en tur i skoven en gang om ugen og lavede ikke andet der ud over der kunne karakteriseres som motion. Cyklede måske i skole og hjem en dag om ugen, ca 2 km. Jeg blev ved med at spise samme mængde helt op til at jeg fødte som 24 årig og det uden at veje mere end 56 kg da jeg vejede mest. Jeg er 168 høj.

 

Nu spiser jeg et mere normalt antal kcal om dagen og selv om jeg i en periode motioneredes meget mere end da jeg var 16 så kunne jeg dårligt holde vægten hvis jeg bare spiste lidt for meget slik eller kage. Så man kan ikke bare sige at alle kan tåle det samme antal kcal eller har brug for det samme antal.

Det med at spise meget uden at tage på ligger til min familie. Hvis i så hvad min storebror kan indtage og stadig være meget tynd så ville i måbe.

 

Mht TS' spørgsmål så kan dit manglende vægttab også skyldes at nogle kg er svære at tabe end andre. Det der berygtede mavefedt lader sig ikke særligt nemt trænes væk og ligeledes er en slankekur sjældent nok til at komme af med det. Der er lavet undersøgelser omkring mavefedtet da det også sidder inde omkring organerne og derfor skader mere. Det er en speciel diæt der skal til for at fjerne det. Så hvis man ikke spiser det rigtige så kan det være svært at tabe sig på trods af et nedsat kcal indtag.

 

men vi er forskellige så det der virker på mig virker måske ikke på dig. Det gælder om at finde ud af præcis hvad der virker for dig, og det kan være svært.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kost, motion og vægt.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 09:09

Signe/ Jeg kan godt forstå at du er forvirret.

 

Min helt egen private filosofi går på, at hvis kroppen bliver stresset så "booster" den sig selv med et depot til at klare krisen.

 

På et tidspunkt gik jeg hos en kostvejleder som skulle hjælpe mig af med 20 ekstra kilo.

En af rådene lød spis af en mindre tallernen, da man så narrer sig selv til at tro, at man har fået en kæmpe potion. Det har jeg droppet igen da jeg syntes det er vigtigt at lære at lytte til hvornår maven er mæt og jeg havde ikke problemer med overspisning.

 

Mine børn er opdraget til, at de stopper med at spise når de er mætte. Et levn fra gamle dage er spis op!

Jeg havde en dag i børnehaven "words" med en pædagog som jeg overværede at hun forlangte, at min søn skulle spise op! Jeg måtte kraftigt opfordre hende til at respektere, at det er en tillært adfærd som jeg sætter umådelig stor pris på (og hun havde heller ikke selv lært dette..) Noget som jeg har måtte kæmpe med at lærer mig selv. Så lyt til kroppen.

Selvfølgelig må man være realistisk og se på hvor meget sukker, fastfood / pizza osv. man propper i munden og nogle, faktisk mange, tåler absolut ikke hvedemel. Kender et ægtepar som droppede hvedmel, kartofler og kaffe og tilsammen tabte de 17 kilo! Det var det eneste som de droppede!

 

Et andet råd gik på motion. Masser af motion.

Vil lige indskyde, at en person kaldet Tante Tut, tidligere i mit liv lærte mig, at det er vigtigt, at man måler sig selv fordi vægttab kan ikke altid læses på vægten. Det kan det på målebåndet.

Da jeg gik i gang med step'maskine' og kondicykel så tabte jeg godt nok 10 kg; MEN jeg øgede samtidig livviden med 10 cm....

 

Ifb. med en radikal kostomlægning (gik fra flere årtier som vegetar, til at spise efter min blodtype) så var jeg spændt på vægttabet. Det udeblev dog; Men jeg skrumpede omg. 10 cm om livet.

 

Mit råd vil være at prøv at udelukke hvedemel i én uge. Du vil hurtigt opleve om det er hvedemelet som er synderen.

 

Da jeg begyndte på blodtype kost for knap 1½ år siden, så forsvandt en del generende skavanker så som kramper i benene om natten mm.

Den "rigtige" kost for én, er ikke nødvendig det rigtige at spise for en anden. Min mand er blodtype A og han bør være vegetar, tilgengæld så må han gerne få kaffe...

 

Det går den rigtige vej for mig, men jeg er ikke i mål.

Lige nu arbejder jeg på at få lov til at sove om natten. Ikke bare 4 timer men HELE natten, da jeg er overbevist om at det er der de sidste skeletter ligger begravet i forhold til min "badering".

 

Sodavand og slik siger mig ikke noget, jeg drikker gladeligt flere L hanevand dagligt. Skal jeg forkæle mig selv så er det med mørk chokolade som tilgengæld også er sundt især for skjoldrbugskirtlen så ingen dårlig samvittighed der. Tror også det er vigtigt at man ikke går og har dårlig samvittighed over hvad man spiser og hvordan man lever.

 

Prøver man noget nyt og det ikke fungere så kan det jo nemt og hurtigt droppes igen.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægt tab.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 09:11

Der kam være mange årsager til du ikke taber dig, men prøv at følge med vha. målebånd eller billeder(i undertøj), dette giver et langt mere retvisende billede end vægten.

Jeg lagde selv min kost om sidste år, så jeg minimerede mit kulhydrat indtag og øgede mit indtag af proteiner. Dette medførte at jeg på et halvår kun tabte 1,5 kg, men dette skyldtes at jeg ligeledes styrketrænede. Derved kunne jeg se på billeder hvor store ændringer der skete med min krop, på trods af vægten næsten stod stille.

Ligeledes skal du passe på ikke at indtage for lidt da din krop så sænke forbrændingen da den tror der er hungersnød.

Det bedste du kan gøre hvis du ønsker at tabe dig er at finde dit ligevægtsindtag, tag 500 kcl fra og derved afvente. Evt. sæt motionsmængden op :-)


Håber det kunne bruges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de mange svar
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 20:37

Jeg ved ikke helt om jeg fik formuleret mig forkert.. Men jeg er ikke på kur og ikke interesseret i div drop det ene eller andet kure har ikke overskuddet til at skulle tænke på at skulle lave "speciel mad" med 3 små børn..

Jeg har droppet cola, det det var for dyrt og børnene begyndte at tigge om det og så er det jo mange tomme kalorier.. Så ikke en desiderede kur eller ønske om at gå på kur..

Synes bare altid man høre at det er sååå usundt og såå fedende.. Og derfor undrede jeg mig hvis det ingen forskel gør at fjerne så mange tomme kcal


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Det gør en forskel
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 21:19

Nu hvor du har droppet colaerne kan det jo sagtens være at du har bremset en vægtøgning ved at skære i antallet af kacl.

 

Det er ikke det samme som at det fører til vægttab, der skal du noget længere ned samtidig med at du skruer op for motionen. Motion vil give øget muskelmasse som igen vil øge basalstofskiftet - ud over at det bare er flottere end at være for tyk


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 22:15

Motion er alfa og omega :)

 

Lille pro tip: start med styrketræning, derefter cardio.

Det første halvandet år tog jeg kun hold i fitness world, primært cardio.

Man bliver sulten som en hest så det hjalp ikke synderligt. Gik i seng med knurrende mave og alligevel stod vægten stille.

 

Her for en måneds tid siden skiftede jeg kurs, og det er noget der rykker :)

 

Sammensæt dig et lille fint styrketræningsprogram; fokuser på forskellige muskelgrupper, så du ikke er træt i HELE kroppen efter træning, og dermed kan komme afsted igen hurtigt, da kun en bestemt muskelgruppe er øm.

Mine områder er delt over 5: bryst/mave, ryg, ben/mave, triceps/biceps og skulder/mave.

Ideelt træner jeg altså 5 dage om ugen, og det kan lade sig gøre fordi jeg ikke smadrer hele kroppen til hver træning, men kun en del ;)

Ved at køre i rotationer når den del af kroppen at blive klar igen ugen efter.

 

Herefter 30 minutters cardio, eller til der er forbrændt 3-400 kalorier (lyder højt, men fitness centrenes kalorietællere på maskinerne er meget generøse i deres kalorieberegninger).

 

Den ultimative fordel ved at starte med styrketræning er, at så er du kørt godt træt, du har brugt din umiddelbart tilgængelige glykogen, og når du så sætter gang i noget cardio, så får du forbrændt noget af det der batter :)

 

Jeg er slet ikke til styrketræning, i øvrigt. Jeg synes det er u-feminint (så gammeldags er jeg nemlig), kedeligt, mærkeligt, og alt muligt andet.

Så jeg sidder altså ikke her og er pumper babe, overhovedet!

Det startede ud som et nødvendigt onde, fordi det giver en fantastisk passiv forbrænding.

Men here we are, og jeg er lidt bidt af det nu, for bare det at man går lidt mere op i vægt for hver gang, det er altså lidt sjovt, og får min konkurrenceånd frem :)

 

Der er mange kvinder der styrketræner nede i centrene, så man føler sig ikke akavet!

 

Mine 30 min. cardio består primært af crosstrainer, som jeg har forelsket mig totalt i.

 

Før stod jeg lidt som dig: havde skiftet ALT ud med udelukkende fuldkorns-varianten, slut med pølsehorn fra 7/11 (mit svage punkt), var gået fra at spise ALT alt alt for meget pasta, til at veje min pasta præcist inden det overhovedet kom i gryden, så jeg kun fik EN portion, uanset hvad.

Det har sparet mig for tusindvis af kalorier, men nogen synderlig vægtændring, næ det så jeg ikke en disse af!

 

Det var først da jeg tilføjede motionen, at det begyndte at rykke.

Det er derfor jeg skriver så detaljeret om det her, for det virker altså. Sammen med fx at stoppe med din cola, så kan det rykke ved tingene.

 

Jeg kan ikke give dig det præcise program da det er et jeg har betalt for, men det er faktisk virkelig simpelt.

 

1. 5 minutters opvarmning (jeg kører på en spinningcykel)

2. Diverse styrketræningsøvelser, afhængigt af hvilken dag det er

3. 30 minutters/300+ karoriers cardio

 

Optimalt 5 dage om ugen, men mindre kan også gøre det. Hver gang man kommer afsted tæller det for noget.

Få en god ven med forstand på øvelser til at finde på styrkeøvelserne til dig, eller betal dig fra det.

God idé at starte på hold først, fx stram op eller cirkeltræning, da de fortæller dig hvordan du laver øvelserne uden at komme til skade.

 

Styrketrænings passive forbrænding er guld værd. Jeg knuselsker cardio og tog gerne adskillige spinningtimer på en uge, men det var ikke før jeg tog styrketræning med, at jeg så forandringer.

Cardio alene gjorde mig hundesulten nemlig.

Nu tager jeg en proteinshake mellem styrke og cardio, det holder mig mæt super længe så jeg ikke overspiser når jeg kommer hjem og er træt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste nettet
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 23:00

I en nøddeskal.. Jeg skal simpelthen have fingeren ned for at påpege at jeg ikke er på kur (det skal man så åbenbart være) selv om jeg skriver pænt og takker for folks gode råd

 

maggiemay: Jeg har vejet det samme de sidste 5-6 år (og har været gravid 3 gange og fået 3 børn i den periode) så min vægt har været stabil længe, så nej ikke stoppet en vægtøgning..

Jeg undre mig lidt over at du kan sige at jeg skal meget længere ned for at tabe mig.. Altså forstået som at du ved jo ikke hvor mange kalorier jeg indtager eller indtog under alle omstændigheder bør 1000 kcal mindre hver dag da gøre en forskel ellers har jeg helt misforstået hvordan sådan noget fungere..

 

Sophie: tak for dit lange indlæg men som skrevet er jeg ikke på kur, undrede mig blot over at det tilsyneladende ikke gør en forskel om jeg drikker 2 l cola eller ej..

Jeg kan slet ikke gå i motions center og da slet ikke 5 gange om ugen, er kronisk syg, så min krop kan ikke holde til det.. Og har også min mindste pige hjemme, så kan ikke forlade hjemmet i det omfang..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 23:32

Selvom det ikke gør en synlig forskel på vægten, gør det helt sikkert for dit helbred Under alle omstændigheder viser det da noget om prioriteter i orden, at du sparker en dårlig vane langt væk for ikke at give den videre til dine børn.


Hilsen med-cola-holiker, der godt ved hvor vanedannende cola faktisk er

6
0
Svar på denne tråd
 
 Cola...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 01:05

En læge udtalte til mig at man kunne tabe 1kg pr mdr (Tror det var mdr og ikke pr uge) ved at droppe sodavanden/colaen, men omvendt synes jeg egentligt det lyder meget logisk at fremfor at tabe vægt så er der 'bare' den vægtøgning mindre.

 

Men er der ikke også noget med at cola og hvedemel etc er med til at ophobe væske i kroppen og man vil kunne mærke det?

 

Synes det er hammersvært det med vægttab, pt. giver det mening for mig, det jeg har fået af vide med at man ofte bruger det som "subsitut", dvs for mig er sodavand og de usunde ting, subsitut for andre ting - så jeg prøver at være mere bevidst om i hvilke situationer jeg har 'brug' for det.

 

Men det med at gå cold turkey og droppe sodavand/slik osv. - (Y) til dem som 'bare' kan det. Prøver, lidt af gangen - pt. prøver jeg at skifte sodavanden ud med dansk vand og deslige. Dét hjælper så nok ikke økonomisk :P

 

Mon man burde anskaffe sig en sodastream? Dét er vel også fikst nok hvis man har børn - så kan man vel også tilsætte lidt naturlig smag eller bare saft etc. man mere ved hvad indeholder?

 

Må se om det giver noget for mig, at forsøge at skære ned på sodavanden ;) Jeg har så tilsat motion men det er meget minimalt og handler i starten mest af alt om at overvinde det der sociale angst og komme afsted til det 2x ugentligt - og nå til et punkt hvor jeg ikke er død pga. migræne bagefter :P

 

Måske det med vægttabet kommer Gizmomis? Når kroppen har fundet ud af at det ikke bare er 'en fase' men mere permanent, at den ikke får så meget sukker mv dagligt?


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 01:29

Helt i orden, det var heller ikke ment som en del af en kur nødvendigvis, træning er godt for 100 andre ting :)

Jeg var ihvertfald meget overrasket over effekten, når nu jeg ikke så nogen effekt af at ændre diverse ting i kosten, som folk ellers påstår gør så meget.

 

Kan godt se det er svært at tage til fitness så..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rolle...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 06:47

Ja selvfølgelig hvis man har en vægt der langsomt (eller hurtigt) stiger, så er det logisk nok at man minimere eller stopper vægtstigningen.. Men når ens vægt har været stabil i mange år så burde det vel tælle den anden vej


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mentalt...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 09:08

Har prøvet at regne ud, hvorfor din krop ikke ændre sig.

 

1) Kunne det tænkes at din krop har ændret forbrændingen?

 

2) Min kæreste, har engang erfaret at han tabte vægt, når han spiste meget kage (uden at ændre øvrig mad).

 

En gang spurte han en læge om dette, og lægen skulle efter sigende bekræfte dette (kan I høre min skepsis og misundelse her?). At nogle ganske få mennesker har en omvendt reaktion på eks. kage.

Mon du har noget lignende?

 

3) nogle mener, at man kan spise hvad man vil, så længe man ved, at man kan tåle det. Lidt kringlet, men troen flytter bjerge, og er man 100% på at man kan tåle cola rent vægtøgningsmæssigt, og tror så meget på det, at man ikke overvejer andre muligheder/tænker på det overhovedet, bliver det selvopfyldende profeti.

 

-sandheden er, jeg aner det ikke og undres som du.

 


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 09:13

Jeg tror du vil se en ændring hvis du giver det mere tid.

Du skriver det er på en måned - og at du startede med at skifte til saft (som også er fyldt med sukker), og derefter også har drukket cola når i har spist ude.

 

Så jeg tror du vil se en ændring over længere tid. Og så skal man være relativt meget i underskud på kalorier før man taber sig med det tempo, du efterpørger. Og hvis man heller ikke bevæger sig synderligt, hvis vægttabet ske meget langsomt - men dog stadig ske.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 *Smiler*
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 09:20

 

Ts/ Du er ikke på kur men vil gerne tabe dig...

 

Jeg syntes nu at de to ting hænger rimeligt meget sammen. Dropper du bare cola ud fra et økonomisk synspunkt?

 

Med 3 små børn så får du sikkert heller ikke 7 - 8 timers søvn om natten. Det er ligesom en del af en sund livsførelse.

 

Vi laver ofte 2 eller 3 retter og det behøver ikke være så bøvlet som det lyder. Feks. er salat noget alle spiser af og så vil nogle gerne have kylling andre noget andet. Jeg bager næsten alt brød selv og nu får jeg det faktisk dårligt, hvis jeg spiser et købt rundstykke.

 

Vil jeg have pasta så laver jeg det selv med spelt mel. Hjemmelavet pasta smager i det hele taget fantastisk. Men vi har også valgt at prioritere ordentlig mad i familien! Vi får feks. aldrig købe pizza.

I går køre vi forbi en Mc Donnald og jeg spurgte min yngste, hvad det var for en butik og hun svarede M... der står M mor! Så nej mine børn kender ikke endgang McD! De har aldrig været der og de ligner sq også børn der aldrig er fodret med junkfood!


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

3
1
Svar på denne tråd
 
 Anette...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 10:09

De fleste vil da nok gerne smide et par kilo.. Men nej jeg er ikke på kur og cola er ikke droppet som led i en kur, men fordi det er dyrt, usundt og jeg ikke ønsker at overføre min dårlige vane til mine børn.. Sjovt man nærmest skal punkes i hoved for det..

Jeg undre mig bare over at det tilsyneladende ingen effekt har, når man jo altid høre hvor usundt det er.. Det er vel ikke så mærkeligt at undre sig ?

7-8 timers søvn er ikke noget jeg kan huske hvordan føles.. Den mellemste vågner desværre rigtig meget om natten endnu.. Dog er det blevet bedre den sidste uge og jeg har fået 4-5 timer sammenhængende hver nat (frem for max 2 timer i træk)

Mine børn ved vist heller ikke hvad mcDonalds er.. Det er ikke et sted vi kommer ret tit.. Og de ligner altså heller ikke nogle der fodres med junk-Food ..

Fedt du har overskud og energi til at bage brød og lave pasta fra bunden.. Desværre er der ikke sådan en energi her.. Og synes børn og rengøring har prioritet


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen altså
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 12:21

 

Jeg tænker du skal se det det i en størrere sammenhæng.

 

Kender udemærket godt hvordan det er at få 4 timers søvn om natten. Har ikke kendt til andet i flere år! og nej, det er ikke fordi mine 3 unger (som jeg har fået fra 2004 til 2008) holder mig vågen om natten, men jeg véd, at der er en sammenhæng med kost, hvile og motion. :)

 

Cola jo ikke skidt at have i huset. Det egner sig fortrinligt, hvis man har mavepine og køresyge.

 

Jeg kan godt se at det er underligt at du ikke taber dig når du dropper cola, men tro mig mange flere ting spiller ind i kroppens fantastiske mekanisme...

At undvære hvedemel er feks. en livsstil set i lyset af, at mange ikke har det godt ved at indtage hvedemel. Bliver man klar over, at man får det bedre uden (mere energi, slankere talje og pænere hud for at nævne få.) så vil de fleste gerne fravælge hvedemel i kosten. At undvære hvedemel finder jeg ikke besværligt, men jeg blev da overrasket over, hvor mange produkter der indeholder hvedemel. (og jeg er overrasket over hvor dårlig jeg får det, hvis jeg spiser et hvedemels produkt nu.)

 

At vi prioritere at lave mad fra bunden, er sq ikke for at lyde hverken sej eller hellig, men dels så smager det altså bare bedre og så er det ud fra et ønske om at vælge til og fra i forhold til alle de tilsætningsstoffer der er i mad og drikke for den sags skyld. Jeg har et allergi barn og har faktisk sat mig ind i hvad der er af E-numre, kemi og andet 'godt' i maden i køledisken.

Det ser jeg som et fornuftigt udgangspunkt for et sund og godt familie liv.

 

Feks. så himler folk op om måden danske grise produceres på, men helt ærligt, de fleste ender alligevel på et middagsbord i udlandet. Det kød der ofte ses i køledisken kommer primært fra Tyskland, Polen mf. og hvordan er det lige med trivslen og produktionen i de lande?

 

Korn dyrket i Danmark har sjældent så gode bageegenskaber at det kan anvendes til brød. Tilgengæld så importere vi mel til brød ligesom mel i supermarkederne som regel er dyrket i udlandet!


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stofskiftet
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 18:55

falder med alderen og efterhånden kræver det mindre at tage på og mere at tabe sig..

Når jeg skriver at du skal længere ned i kacl så er det ud fra den simple betragtning at du IKKE har tabt dig.. Så er det da logisk at du skal længere ned.. Så jeg undreR mig over at du undrer dig..

 


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 20:35

Når jeg nu fortæller at min vægt er stabil og har været det en del år.. Så synes du stadig ikke at det er mærkeligt at det ingen forskel gør at fjerne så mange kcal ? Som sagt jeg jeg og steg i vægt, så ville det give mening at vægten i stedet stod stille.. Men når vægten er stabil, så går jeg ud fra at indtag og forbrug af kcal har passet sammen, når der så skæres en masse kalorier væk så burde det vel logisk sæt gå om ikke andet lidt ned af med vægten..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke underligt
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 14:22

Har du sammenlignet hvor meget sukker og sødestof der er i det saft du drikker? Light udgaver af drikkevarer sødes jo også og er overhovedet ikke spor sundere, hvilket mange desværre tror.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 00:46

Der er ingen sukker i den saft jeg drikker og 1 kcal pr liter (mener jeg der står) .. Er helt enig i at light ikke er sundt, undgår normalt også helst light produkter, men hvis jeg vi have noget at drikke og undgå en masse sukker og kcal er der ikke rigtig noget alternativ til light.. Men selv om det er usundt på mange områder så er der ikke ret mange kcal i


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider