Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvilken øjencreme bruger du? :)
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:23

Ja, hvilken øjencrem bruger du? :)

 

Jeg er ige fyldt 30 år, og kan da ane linjer når jeg kniber øjnene sammen, indtil videre har jeg brugt en øjencreme fra Beauté Pasifique A-vitamin, som virker ret godt på de fine linjer.

 

Men det kunne være spændende at se andre forslag :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Produkter fra REN
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:41

Jeg bruger produkter fra REN. Er uddannet kosmetolog, og går meget op i de stoffer produkterne indeholder. Jeg har været forskellige mærker igennem, men er virkelig glad for REN. Prisen er en smule højere end nogle andre mærker, men jeg syntes bestemt det er det hele værd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjencreme
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:50

Jeg har selv en meget sart hud og bruger stort set kun produkter fra Beauté Pasifiqe eller serien Eau Thermale fra apoteket.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 øjencreme
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:51

Eau Thermale Avéne hedder serien ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjencreme
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 21:58

Der må da være flere herinde, der bruger øjencrem, kom frisk frem ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nivea Q10, Youth Code
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 22:05

fra Lorea'l, eller hvad der lige er på tilbud.

 

Jeg kan desuden tilføje, at de virker fint, hvis man kan udlede noget af, at jeg som 56-årig bliver bedømt til at være primo 40.

Self. gør generne noget, samt at jeg ikke tåler make-up eller sol og derfor ikke har belastet huden ad den vej..

 

Forbrugerbladet TÆNK laver af og til undersøgelser af div. cremer.

Det forekommer mig, at selvom man køber dyre cremer, minimeres indholdet af problematiske stoffer ikke, snarere tvætimod.

 

Self. er det ikke generelt....


 

Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

2
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 09:32

Er begyndt at lave al min hudpleje selv. Har ca. 30 ingredienser jeg skal have taget mig sammen til, at kaste mig ud i at bruge. Q10, ingefærekstrakt, L-carnosin, ALA, E-vitamin, niacinamid, N-acetyl glucosamin, algin, EGCg, emulgatorer, osv., afvejes nøje med min microvægt og klaskes sammen i vand- og fedtfaser. Det er et ret stort projekt, især da jeg aldrig har lavet andet end en simpel c-vitamin-serum.

 

Der er ofte for lidt virkningsstoffer og alt for mange fyldstoffer i de produkter, man kan købe.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 øjencreme
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 16:14
Det var alligevel få her på HN der bruger øjencreme, forbløffende ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 16:47

Jeg tror ikke på (ret mange) øjencremer. Det irriterer mig, når de indeholder det samme som samme mærkes ansigtscremer + lidt ubetydeligt småtteri, men koster en del mere Så derfor køber jeg tit bare ansigtscremen af et mærke.

Jeg har stadigt meget få rynker, så ikke den store grund til at reparere udseendet der det store. Jeg bruger en alm. anti-age creme fra Pudderdåserne, den gør sit job fint til prisen.

Jeg har ikke råd til de rynkecremer, som jeg rent faktisk tror på en forebyggende effekt af. Men selvsagt, der er nogle cremer derude, jeg gerne havde på hylden, hvis jeg havde flere penge mellem hænderne Men igen er det generelt anti-rynke cremer/ansigtscremer, ikke specifikke øjencremer som sådan.

 

 

Til gengæld tror jeg på solbeskyttelse til at forebygge rynker og det er til at betale Så jeg har brugt nogle af de mange sparede penge på god ansigtssolcreme, som jeg kan lægge make-up over om sommeren. Og dagcreme/foundation med solbeskyttelse til vinteren.

 

Så der er min forklaring på hvad jeg bruger /hvorfor jeg ikke bruger decideret øjencreme..

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 19:36

Sidespørgsmål: hvornår begyndte i at anvende øjencreme? :)

 

Min bekendte der netop er kommet på den anden side af 30 år, er RYSTET over at jeg ikke benytter øjencreme!

Jeg er 23 og har ikke rigtig rynker, og derfor bruger jeg det ikke. Det synes hun er frygteligt!

 

Jeg troede ikke man skulle bruge øjencreme i 20'erne, men er det noget jeg har misforstået?

 

Jeg bruger almindelig fugtighedscreme til ansigtet efter behov (min hud bliver fedtet hvis jeg bruger det slavisk hver dag, så bruger det når jeg synes).

Derudover af og til en BB creme, som har solfaktor.

Ellers intet.

 

Så, hvornår begyndte i, og hvornår er det optimalt at starte? Synes nemlig heller ikke der er nogen grund til at putte mere i ansigtet hvis det ikke er nødvendigt :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjencreme
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 20:14

Pudderdåserne? :)

 

Syntes jeg har læst noget om dem i et blan engang, tror lige jeg må tjekke deres hjemmeside ud- det skader jo aldrig at kigge ;)

 

Solcreme er jeg også nød til at bruge, grundet en langvarig antibiotikakur, der gør huden enormt lysfølsom...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror på,
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 20:20

at en god fugtighedscreme er alt, hvad man har brug for.

 

Samt solcreme og et minimum af makeup, der tørrer huden ud.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 23:43

Dermologica. Koster spidsen af en jetjager, men synes absolut det er det værd. Alle deres produkter er drøje i brug, så det er ikke noget man bruger op på 14 dage.

Jeg begyndte med øjencreme, da jeg var 28-29 år. Og mest fordi jeg, som alle andre hestepiger, er udendørs det meste af tiden og derfor udsætter min hud for sol, kulde, fugt og vind, så den trænger til en kærlig hånd.

Og man har altså ikke altid sine solbriller på sig når solen skinner, så man står ofte og kniber øjnene sammen og så er det altså ikke kun smilerynker man får :-)

 

Mette


Cum insantientibus fuere necesse est -

Blandt vanvittige må man selv være gal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øjne..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 00:48

Min hud er ganske pæn og folk skyder mig gerne til at være yngre end jeg er, og det uden øjencreme og dyre cemer. Jeg går normalt ikke med makeup til hverdag, vasker kun mit ansigt i koldt vand og har i mange år kun brugt Matas Plejende Creme i ansigtet. Bruger dog solcreme om sommeren, gerne med en høj faktor.

 

Ja, jeg har nogle få rynker omkring øjnene osv. men da jeg for nylig fyldte rundt, var der flere der regnede med, at jeg blev 40, og blev overraskede (eller de lod ihvertfald som om, at de blev overraskede ) over at jeg blev 50.

 

Ud over solen, er rygning noget, der er hårdt ved huden. Min veninde, som er et par år ældre end mig, har fået markant pænere hud i ansigtet efter, at hun stoppede med at ryge for et par år siden

 

Og så siger de forresten også, at man skal huske at drikke nok vand, det holder også huden pæn.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 17:12

Nogle er bare genetisk disponeret for mindre pæn hud. Jeg bliver lidt irriteret (ked?), når folk siger "du skal bare lade være med at gøre noget", for selvom det jo ville være perfekt/optimalt, så er det bare ikke alle, der er så heldige at kunne nøjes med det.

 

Øjencreme bruges ofte af folk med mørke skygger/render om øjnene. Chrysin er ganske effektivt i dette tilfælde. Der er rigtig mange gode stoffer derude, der reducerer og forebygger bl.a. rynker, men de findes sjældent i koncentrationer, der nytter noget - eller også er de oxideret.

 

Jeg lavede i går en creme med kinetin, niacinamid (vit. B3), n-acetylglukosamin, retinyl palmitat (vit. A), tocopherol (vit. E), dexpantenol (vit. B5) og så et par emulgatorer, opløsingsmidler, H2O og olie.

Jeg har dødspændende ingredienser der venter på at blive brugt! Ikke fordi jeg har rynker, men jeg døjer med min hud på anden vis. Har fikset 95% ved diæt, men vil gerne reducere ar, samt få de sidste 5% med, så min hud bliver *rigtig* fin. Det er antioxidanter bl.a. rigtig gode til.

Både solen og alm. luftforurening har indvirkning på huden. :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 20:04

Det lyder som et spændende lav-selv projekt Bissen!

 

Jeg har faktisk lidt mørkt under øjnene, huden er meget tynd der. Jeg kan nemt dække det med pact-pudder (rigtig gammeldags I know, men der er så mange søde produkter!) eller en BB cream.

 

Vidste faktisk ikke at cremer kunne modvirke de mørke rander! Jeg har nemlig set det modsatte i en eller anden udsendelse, hvor plastikkirurger fjernede STYKKER af ophobet materiale fra under folks øjne, fordi de havde brugt en (forkert?) øjencreme mod mørke rande, og det hobede sig bare op under huden og gav endnu mere mørke rande!

 

Men pointen var vidst at man skulle vælge den RIGTIGE øjencreme for ens hudtype osv. Valgte man den forkerte kunne problemet blive værre.

Og hvilken creme jeg så skal have, ja det har jeg ikke lige sat mig ind i!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 11:04

Det er ret spændende, og ret sjovt! ;D

 

Jeg er stadig ret ny inden for feltet, men chrysin hjælper også på blå mærker. Er relativt godt påvist via studier.

 

Her er en ret god side med tutorials (om end der ikke er sååå mange). Hun linker desuden til studierne, hun baserer sine opskrifter på. Hun har også været på div. fora, som jeg læser lidt på. Derudover sælger hun også ingredienser.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Øjencreme
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 18:47

Jeg bruger Clinique's. Jeg synes de er super gode, og så er de parfumefri og allergitestet

 

Min favorit hedder All about eyes.


 

Er den lykkelige ejer af skønne Crescendo...

R.I.P. min vidunderlige lille grå

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjencreme
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 19:44

All about eyes serum, er perfekt og meget drøj i brug til mørke rander, har den altid med i tasken, til at friske op i løbet af dagen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 09:39

Er uddannet CICESCO kosmetolog og har 35-36 års erfaring. Beauté Pacifique er det mest effektive mærke jeg nogensinde har prøvet/brugt... Det virker bare :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider