Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ride tur i hedeland
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 15:33

hej jeg er flytte til noget der hedder marbjerd by som ligger lige ved hedeland. men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan komme til hedeland på heste ryk fra mit hus ?? er der nogen der kan hjælp mig ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hedeland
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 15:50

Hej Anina.

Jeg bor selv ved Hedeland i Tune, men kender overhovedet ikke til den by du omtaler.

Hilsen Eva

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marbjerg
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 16:53

Marbjerg ligger på den anden side af hovedvejen mellem Roskilde og København, i forhold til Hedeland.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 17:02

Prøv at taste din adresse ind på krak og så tag hybrid foto. Så kan du nogenlunde se om der er stier eller andre måder, hvorpå du kan komme til Hedeland.

 

Må ærlig indrømme jeg heller ikke kender den by der, selvom jeg har redet i Hedeland siden jeg var lille pige - det var på Vindinge siden. (Y)


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ellers så prøv...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 17:12

Hvis du rider vest ud af Marbjergholmsvej og til venstre ad Slæggerupvej, kommer du til nyanlagt skov og gammel grusgrav ved Himmelev. Lige ved siden af Himmelev Rideklub. Så kan du nøjes med almindelig landevej.

Ellers skal du øst ud ad Marbjerg Byvej, og så til højre ad Vestervang. Så rider du lige på kanten af parcelhuskvarteret i Fløng, krydser motorvejen og jernbanen via broer, og kommer så ud på Københavnsvej, hvor du skalper på den anden side og et godt stykke til venstre. Der er tung trafik, og de kører 80!

 


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 marbjerg
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 08:55

det er en lang ridetur fra Marbjerg til hedeland.

 

men du skal via Fløng op til hedehusene så starter hedeland ved hedehusgård på Brandhøjgårdsvej.

 

Personligt ville jeg læsse den i trailer og køre der til- for man rider hurtigt 2-3 timer i hedeland, og du vil vel have 1 timer hver vej der til

 

 

Men ok da jeg var 12 og ahvde hest i sengeløse- red jeg til hedeland med madpakke og retur igen- altså en deldagsudflugt så det kan lade sig gøre .

 

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Københavnsvej
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 12:53

wauw, Karina. Hvordan var det at krydse og ride på Københavnsvej? Jeg har lidt svært ved at forestille mig en 12-årig på hest i den trafik.... TS: Nap din cykel og prøv turen på den først. Så har du en bedre fornemmelse af det.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 københavnsvej ???
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 08:26

fra sengeløse red vi via kallerupvej- hedehusene hovedgade- hedehusgården og vupti så var man i hedeland.

 

Så Københavnsvej som er efter hovedegaden når man slet ikke til.

Husker man altid tog en dejlig lang gallop langs volden ind til sommerhusene på kallerupvej

Og var man tricky så red man ad vesterkøb og snoldede i super brugsen på vejen.

 

En anden hyggetur var fra sengeløse via vejen op til Olsen Enke- ned af Roskildevej(ad rabatten langs cykelstien) til hedehusene og så hjem via kallerupvej. Og ja jeg var så vovet at jeg dengang red over gangbroen ved Baldersbrønde- det turde jeg ikke idag.

 

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider