Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kastration af hest Nordjylland
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 09:02

Hej.

Jeg er ved at købe en hingsteplag, og i den forbindelse kom der lige nogle spørgsmål op. Planen er, at han ikke skal fortsætte med at være hingst. Han bliver 1 i år.
Hvornår er kastration bedst? Tænker når den er 1,2,3? Og så tænker jeg selv om foråret eller efteråret så der ikke er så mange insekter?

Derudover hvilke dyrlæger har I andre gode erfaringer med i Nordjylland, samt priser?


- Følg din mavefornemmelse, det betaler sig!

Alantic WJ <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis nu
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 09:26

 

Ja, de tanker har jeg da også fået efter problematiken omk. arvæv er eksploderet.

 

Hvis nu jeg vælger at kasterere mine plage, så vil jeg kører dem til Peter Hjuler da han er uddannet i England og har en anden måde at kasterere på, har jeg hørt!

 

Hvis det sikreste er at lade dem kasterere liggende, så er årstiden vel ikke så vigtig? ellers plejer man at sige forår eller efterår uden fluer og uden mudder.

 

Jeg kan sikkert få en billig kasteration et sted, men jeg vil foretrække, at have fokus på arvæv og ikke pris. Fjernelse af arvæv er bestemt IKKE billigt lader det til!

 

Foreløbigt så lader jeg dem gå og ser om de udvikler sig til hingstemateriale først.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 22:58

Jo yngre de er, jo bedre heler de...

Jeg vil til enhver anbefale liggende, lukket kastration for at minimere risikoen for sædstrengsadherance... Og så er det ligegyldigt på hvilken årstid det er :)

 

Og da jeg har fået 3 opereret for dette, tager jeg det ganske seriøst... Læs mere om kastrationer her: frijsenborgvet.dk/heste/kompetencer/ kastration/


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 kastration
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 22:47

Jeg har lige fået min nyindkøbte 3 års kastreret liggende på Ansager. Jeg vil afgjort også anbefale liggende kastration af hensyn til ophelingen, arvæv og hygiejnen.

Ansager Dyrehospital har helt valgt at droppe stående katrationer og tilbyder nu kun liggende - og det er der vel nok en god grund til.

Biersted Dyrehospital siger at de altid har kastreret stående og har gode erfaringer med dette (så det i et afsnit af Dyrehospitalet i TV, hvor Marianne Rom var ude og kastrere en 4 års islænder stående).... men det bliver hun vel også nødt til at sige når ikke hun har faciliteterne til at kastrere liggende.

Jeg ville køre hesten til Dyrlægerne i Nørhald. Dem har jeg fuld tillid til. Grunden til jeg valgte Ansager (som jeg i øvrigt også har fuld tillid til) var at det lå tættest på avleren :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
2
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægerne Nørhald
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 21:45

Hej.
Tusind tak for svarene. Dyrlægerne Nørhald har jeg brugt før, så det er helt klart noget jeg vil undersøge! :-)


- Følg din mavefornemmelse, det betaler sig!

Alantic WJ <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider