Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Part betale forud eller bagud?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 11:26

Hvordan betaler jeres parter? Forud eller bagud og hvorfor/hvorfor ikke? :) har en pige der starter som part fra imorgen af, og jeg er i tvivl om jeg skal kræve pengene betalt forud eller om jeg skal vente til når måneden er slut? :)


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forud.
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 11:30

Jeg er blevet snydt af nok parter til at kræve penge forud fremfor at give gratis ridning


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Staldleje
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 11:39

Betales forud, det sammen gør man, hvis man betaler for rideskolehold. Så de parter jeg har haft, har også betalt forud....

Der er vel ikke ret meget, der er bagud betalt? Andet end løn ;)

 


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Partbetaling
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 11:44

Jeg ville mærke efter, om jeg stoler på parten (og det gør du forhåbentligt?) og aftale, at betalingen begynder efter en måned.

 

Men jeg har så også altid været part og aldrig snydt nogen :) Synes, det lægger en træls begyndelse for samarbejdet, hvis du kræver penge fra dag 1.

 

Jeg ville da self. betale det, hvis ejeren krævede det, men tillid gør nu bare noget grundlæggende godt for forhold ml. mennesker. (Og jeg er helt med på, at der nu sidder nogle hesteejere og tænker: "Ja, men den tillid er blevet ødelagt!" Og hvor er det bare pisse-ærgerligt for alle de pligtopfyldende parter, der findes...)


2
0
Svar på denne tråd
 
 Min tanke
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 13:03

Det er lige præcis sådan jeg har det Hak :) synes jeg er lidt streng at kræve penge fra dag 1, og jeg stoler på hende og det er "kun" 250 kr, så selv hvis hun snyder mig for dem, så overlever jeg nok :) men alligevel er det jo også bare meget rart at have det ordnet og som med alt andet at der betales forud :)


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 11:17

Betaler forud - som med alle andre regninger.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 forud.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 11:29

Jeg har som regel givet en part en lille gratis prøveperiode før der skulle betales, og så har betalingen foregået forud.


Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Part..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 14:58

Vi er også ved at få part til vores ene, og der har vi aftalt at hun prøver ham nogle gange for at se om han er noget for hende og omvendt og bare lige for at vi også kan lære hende lidt at kende.

Så derefter begynder hun at betale forud.


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Idag :)
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 19:52

Hun har allerede haft ham 3 gange, så idag var dagen hvor hun sådan RIGTIG skulle starte med ham :p hun har dog måtte lægge sig syg, så det var alligevel ikke idag hun kom til at starte :(


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har altid
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 22:30

Når det har været betalende parter redet resten af startmåneden ud, gratis. Sådan en gensidig prøve.

Tilgengæld har jeg så uden at tænke over det, altid betalt part penge til den første.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 22:00

Jeg betaler også forud :-) Det er helt naturligt synes jeg ;-) Dog mener jeg at jeg har haft sådan lidt "prøveperiode" det første stykke tid ved de par parter jeg har haft, for lige at finde ud af om hest og rytter nu også passede sammen - og så først derefter er jeg begyndt at betale når vi har lavet den "endelige" aftale. Men det kan jo være i allerede har haft alle "prøveturene" ;-) Ville i hvert fald som part synes det var lidt underligt hvis ejer nærmest forlangte betaling fra første ridetur :-)


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 forud...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 11:37

det motivere og forpligter mere end bagud, for da kom hun jo ikke, da hun var syg og bla, bla.

 

Der er intet urimeligt i at hun skal betale forud og så er I jo på det rene. Jeg syntes også at det på en eller anden måde signalere at hesten ikke kun er en brugsgenstand men at hun bidrager med dette beløb til hestens trivsel fremadrettet i den peroide hun har brugsretten.

 

Du betaler vel også smed før du har brugt skoen, opstaldningen forud, foderet før hesten har spist det osv.?


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg betalte
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 14:41

bagud for min sidste betalte part. Ejer sagde ikke noget om, hvornår der skulle betales og bad aldrig om penge, når jeg var der i løbet af måneden, så jeg betalte bare, når måneden var slut (det var en rideskoleejer, så jeg regner ikke med, at hun bare var for høflig til at spørge - hestene er trods alt hendes levebrød). Hun var sjældent til stede, når jeg var der, fordi jeg red hesten, når der ikke var undervisning i gang om aftenen/i weekenden.

Jeg havde ikke fundet det urimeligt, hvis hun havde bedt om betaling forud


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 part heste
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 09:09

Da jeg havde part på ponyer betalte jeg forud. Skulle altid batale den første dag jeg kom ud til hesten efter den første. Det skete dog at jeg ind imellem glemte pengene, men så havde jeg dem blot med næste gang. Tilsidst lavede jeg bare en fast overførelses hver månede også var det problem løst. :-)


- Catine

 

Don't try so hard to fit in, when you were born to stand out!

0
0
Svar på denne tråd
 
 trlalalala
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 21:22

Jeg selv og mine parter gennem tiden har betalt til den 1 om det så har betydet 1 månede eller 1 uges prøve tid har variriet:) me jeg syntes det er en fin måde at gøre det på og jeg er ikke blevet snydt endnu :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forud!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 11:02

Jeg havde engang en part der efter 2 mdr. tkke havde betalt. Så jeg ringede til hende, og forklaringen var denne : "jamen altså, når jeg nu ikke har været derude, eller har redet, så vil jeg da ikke betale!"

 

Ingen parter til mig længere, men skulle det blive absolut nødvendigt, så betales der FORUD!

 




Venlig hilsen Stina.



Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.










0
0
Svar på denne tråd
 
 Part...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 12:06

Hej.

 

Du kan jo altid sige, at den første måned er en prøvemåned og fra 1. april skal hun indbetale 250 kr. hver den 1. :)


Jeg har altid betalt forud.

 

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider