Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Au pair i Canada, visum?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 19:55

Min lillesøster skal være au pair i Canada, til sommer, men kan ikke finde ud af om hun skal have visum og i så fald hvilken slags.

 

Jeg har læst mig frem til at hun skal søge arbejdstilladelse, mens min fars kæreste ikke mener at det er nødvendigt at søge noget når det er privat arbejde.

 

Hun søgte oprindeligt gennem et bureau i USA, Canada og England og de sørger normalt for visum osv, men de vil ikke tage hende ind fordi hun har faktor V leiden. Nu prøver vi så at gennemskue hvad hun skal have eller ikke have, men det er lidt svært.

 

Så alvidende HN-orakel, kan i hjælpe?


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 20:31

Beklager off-topic, men hvorfor i alverden vil de ikke tage hende ind, pga. en arvelig lidelse?

Altså jeg kan forstå hvis det var en smitsom sygdom, men det er det jo ikke.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 20:43

Det har vi også undret os over Sophie Jeg har den også selv og har haft en blodprop deraf, men min søsters blev opdaget før prævention-tid så hun har aldrig været mærket af det. Det amerikanske bureau påstår at de engang har haft en pige med noget ligende som blev meget syg, men jeg tror de forveksler det med lupus. Virkelig ærgerligt og uprofessionelt at de ikke vil sætte sig mere ind i det!

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg agerer
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 20:50

da gerne orakel

 

OM hun skal have et, det ved jeg ikke (men jeg ville aldrig risikere noget, hvis jeg var jer) - men hun kan nemt få et såkaldt youth mobility-arbejdsvisum (man skal være imellem 18 og 35). Det kostede ca. 800 kr, da jeg fik et, og lidt papirarbejde, som skal sendes til den canadiske ambassade i Sverige (vi har ingen i DK). Ren straffeattest skal man have, helbredet kigger de ikke på.

Jeg fik et i 2009 uden problemer.

 

thevisa.ca/canadian-temporary- residence/youth-mobility-program/ 174-youth-mobility-program

 

Betingelserne for danskere kan ses under linkene nederst på siden.

 

Jeg fik selv at vide, at jeg ikke "behøvede" et for at arbejde med heste i Canada (fordi jeg kun fik lommepenge, og ingen tjekker alligevel), men det valgte jeg at ignorere. Jeg ville IKKE risikere at blive smidt hjem.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Canada
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 21:15

Udenrigsministeriet er som regel et godt sted at starte for sådan noget information. ;-)

 

um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til- udlandet/pas-og-visum/ canada%20pas%20og%20visum/

 

Et lille tip er også at huske rejseforsikring (jeg arbejder i branchen, så jeg er nok "miljøskadet"), det kan blive dyrt dyrt dyrt hvis uheldet er ude.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 God pointe, Lene :)
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 21:20

Her er direkte link til ordningen på UMs hjemmeside:

 

canada.um.dk/da/rejse-og-ophold/ ophold-i-canada/working-holiday/


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 22:25

Underligt.. Jeg kan ikke se hvad de risikerer ved det. Jeg kender ikke sygdommen dybdegående, men spurgte Google og den har åbenbart slet ingen symptomer; det "eneste" der er, er at man har en meget lille risiko for at få blodpropper.

 

Underligt at de stejler over det. Og at forveksle med lupus er da helt hen i vejret, de er jo vidt forskellige. Lupus er autoimmunt og har ret voldsomme symptomer.

 

Nå ja sorry, jeg kan ikke bidrage med viden, men jeg undrer mig sammen med jer, det er da for skørt..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider