Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Afvænning. Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 10:39

 

Ja, jeg føler snart at jeg har et misbrugsproblem som jeg nu har tænkt mig at tage fat i og prøve at få styr på.

 

Håber derfor at nogle herinde har erfaring og kan komme med gode råd og tips til hvordan man kommer nemmest igennem.

 

Starter man feks. med at trappe ned til feks. hver anden dag, i nogle uger, så hver 3'je dag osv. eller er det bedst at tage en kold tyrker?

 

For 20+ år siden stod jeg i samme dilemma og selvom jeg passede grise på det tidspunkt så stoppede jeg fra dag til dag. Hvorfor jeg så egentlig sidenhen begyndt igen véd jeg faktisk ikke.

 

Som det er nu og som jeg egentlig har trives med i årevis så starter jeg, hver dag med bad og hårvask og går der bare to dag uden så ligner mit hår noget der er smurt ind i olie. Nok også derfor startes dagen med vask. Dog lufttøres det. Det er rimeligt langt. Efter vask er det totalt lækkert.

Dagen efter er det ..

 

Egentlig burde der ikke være grund til at vaske hår så ofte, men mit hår har fået et afhængighedsproblem med shampoo og balsam og det er jeg simpelthen ved at være træt af.

 

Er der nogen som aldrig eller sjældent vasker hår i shampoo og som kan komme med guldkorn så er de mere end velkommen.

 

Havde i mine ugen dage en kollega fra England som fortalte om de fortræffeligheder som man opnår ved at undlade hårvask. Fandt lige et link: go.tv2.dk/kropogsundhed/2014-08-20- sk%C3%B8nhedstrend-drop-shampoo-og- f%C3%A5-renere-h%C3%A5r

 

Forresten så har mine børn indtil nu aldrig fået vasket hverken hår eller hud i shampoo (bl.a. fordi vi har et allergibarn) men nu begynder de også at vil have vasket hår som deres moar.. Men hvorfor skal jeg gøre det?

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 10:47

Tjaa. Hår er forskelligt og hovedbunde er forskellige. Nogle bliver hurtigt fedtede og andre ikke.

 

Jeg har altid kun vasket hår 2 gange om ugen. Det fungerer for mig. Mit hår fedter stortset ikke, ikke særlig nemt.

 

Du må vel bare tage en kold tyrker og prøve og se om det fungerer.

 

Når du vasker håret så lad vær med at vask for "dybt" ned i hovedbunden.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 13:16

Hvis du vil lade være med at vaske hår hver dag og ser det fedtet ud dagen efter det er blevet vasket så føntør håret med en del skum i!

 

Det er det eneste der er rigtigt godt her og jeg kan holde håret fint i 2 dage efter vask altså 3 dage i alt og det er slet ikke fedtet.

 

Jeg skåner mit hår ved det og håret virker meget sundere end før.

 

Jeg går i bad hver dag og sætter en turban om hovedet eller en elastik i det når jeg er i bad, det fungerer rigtigt fint.


<p style="text-align: center;"><span style="font-family: courier new;"><span style="font-size: small;"><span style="color: #ff0000;"><strong>Damgaard</strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="font-size: x-small;"><span style="font-family: courier new;"><span style="color: #ff0000;">med den firbenede skygge</span></span></span></p> <p style="text-align: center;">&nbsp;</p> <p style="text-align: center;">&nbsp;</p> <p style="text-align: center;"><span style="font-size: small;"><em><span style="font-family: comic sans ms;"><span style="color: #0000cd;">Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle</span></span></em></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="font-size: small;"><em><span style="font-family: comic sans ms;"><span style="color: #0000cd;">og</span></span></em></span> <span style="font-size: x-small;"><em><span style="font-family: comic sans ms;"><span style="color: #0000cd;"><span style="font-size: small;">huskattene Diego og Sally</span></span></span></em></span></p>
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 13:42

Tørshampoo er min bedste ven. Bruger den fra Baliste til 30-40 kr. Mit hår fedter også på andendagen, men med lidt tørshampoo kan jeg nøjes med at vaske hår 2-3 gange om ugen.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 15:04

Et alternativ til shampoo og balsam kan være salt og eddike.
Vask håret igennem med koncentreret saltvand, skyl ud og vask igennem med eddike, skyld ud. Så er dit hår rent og blødt. Og nej det lugter ikke af eddike når det er tørret.

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kold tyrker...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 22:32

Jeg har brugt kold tyrker. Det kræver kasket og fridage! (Eller et job, hvor det kan være det samme :-) ) Jeg tror der gik en uge eller to, før det begyndte at opføre sig nogenlunde normalt. Derefter vaskede jeg det aldrig igennem en del år. I dag farver jeg, og farven ødelægger desværre balancen en del, så enten vasker jeg en gang imellem farvninger, eller også lever jeg med det. Det bliver da lidt mindre levende, og jeg kan godt både mærke og se på min kam, at der er fedt i det, men det er bestemt ikke så klistret eller fedtet, som da jeg tog den ækle kolde tyrker ;-)

 

Jeg stoppede med at vaske, fordi jeg en dag tænkte: Hvorfor er det egentlig, at jeg vasker alt fedtet ud af mit hår for derefter at pladre det til i diverse fedtede produkter igen?

 

Mine børn er i øvrigt 4½ år, og deres hår har aldrig set shampoo. Jeg kender en frisør, som har ret svært ved HELT at tro på det ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen hårvask
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 09:54

Det skulle være sundt for håret at vaske mindre. Men når man har hest og går i stald, er det bare ikke særlig nemt.

Man glemmer måske helt hvor skrap hestelugten er, og hvor godt den hænger i håret. Nu hvor jeg selv er stoppet med at have hest, så kan jeg virkelig lugte på ridevenindernes hår hvordan lugten af hest hænger ved. De tænker ikke selv over det, da de ikke kan lugte det mere, og jeg siger da heller ikke noget. Jeg har trods alt selv lugtet sådan i små 20 år :)

Lugten af hest er skøn, men hvis man har et job hvor man er ansigtet ud ad til, så kan det ikke anbefales herfra, at springe den daglige hårvask over :D

0
1
Svar på denne tråd
 
 Shampoo og balsam
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 12:19

 

Jens / Det der med salt og eddike. Er det noget du har prøvet på egne hår-rødder? eller et kvalificeret gæt?

 

taina / Jeg tror dig. Vores børn har heller aldrig fået shampoo i håret (eller på kroppen). Altså min søn på 10 aldrig og pigerne som er 7 og 6 er begyndt at ville gøre som deres mor...

(De har så heller aldrig været på Mc Donnald og dét er der bestemt også nogle som har svært ved at tro på.. )

 

Nu på 3'je dagen er det som om, håret er begyndt at "løfte" sig, men det er endnu ikke klasket sammen. Har skyllet det et par gange og prøver at være standhaftig!

 

Rikke »KJ« / Sjovt nok så arbejdede jeg i en svinestald sidst jeg stoppede med at vaske hår. Gik med kasket, tog bad osv. men stoppede med hårvask. Uden problemer og mit hår lugtede IKKE af gris. Det kan ellers være temmelig gennemtrængende.

 

Tror faktisk at røg er meget værrere at få i håret end hest eller gris. Nu ryger jeg 'kun' rygeost og dét sætter sig i alt som hår, hud, tøj osv. så det er med kasket hånd og tøjvask bagefter..

 

Jeg bruger ikke hverken hårtørrer, skum, farve eller noget som helst andet. Men jeg bruger hjelm når jeg rider og hat når jeg passer hesten. :)

 

Nå men, jeg forsætter spændt projektet.

 

 

Indsat fra link ovenover: Hendes motivation for at skippe shampooen opstod, da hun læste om et studie, der påstod, at kvinder putter 515 kemikalier på deres krop dagligt.

 

Syntes bestemt også det er ret tankevækkende.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 vaske vaske
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 12:45

Mit bliver kun vasket 1-2 gang/ugen, og sådan har det været i over 10 år. Så vidt jeg husker tog det håret 1-3 mdr. at "vænne sig til det", og det må man så stå igennem. Efterfølgende har det ikke været problemer. Jeg har meget tykt hår(som i virkelig tykt!), ved ikke om det har noget at sige.


Salg af 1.-klasses trakehnere

 

Se www.Dyrhave.com for info

 


Fotografering af heste, equipager og dyr. 400 kr+kørsel

skriv PB for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 13:22

Jeg vasker hår mellem 2 og 4 gange om ugen. Jeg har aldrig tænkt på det som et problem. Jeg begynder at kunne se det på 2-3. dagen, og venter jeg en dag mere klør det som bare pokker. Jeg kan dog heller ikke gå i bad og bare vaske mit hår uden shampoo, for så klør det helt afsindigt bagefter - Ved dog ikke om det ændrer sig, når man ikke har brugt shampoo i længere tid?


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 14:17

Jeg fik nogle sejlivede hovedbundsproblemer og meget "fint" = nemt til elektrisk, fladt, kedeligt, tørt hår af det eksperiment. Gik så også samtidig fra silikoner og olier, så det forklarer nok det fine og elektriske look. Ikke kønt. Var ellers stædig og committed, brugte da et nogle måneder med vask 1, max 2 x ugentligt

Et alternativ, hvis man vil skåne håret, men ikke synes no-wash virker for en, er at vaske håret så skånsomt som muligt. Det er ikke den parfumefri fra Derma btw, men en sulfatfri shampoo og dermed smådyrt Eller helt at skippe shampoo'en når det ikke er nødvendigt.

 

En anden ting er, at hvis mit hår er snavset - fx af røg e.l., så har det mindre tendens til at blive fedtet. Det er vist nok noget med at snavset suger olien? I hvert fald er røg tilsyneladende en mirakelingrediens i mit hår, hvad angår fylde og tendens til at fedte Jeg er bare ikke så vild med lugten...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min tidligere
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 23:28

frisør fortalte faktisk, at håret affedter sig selv, hvis man kan gennemgå "pinen" med fedtet hår i en kort periode.

 

Hun vaskede sjældent sit eget og børnenes hår, fordi håret er det bedste til at producere "rensing" af sig selv.

Folk der går i gang med "ikke-hårvask" skal være indstillet på, at bide tænderne sammen i en periode, hvor håret fedter.... Det skulle holde op igen....

Jeg kan så selvfølgelig ikke huske hvor lang en periode der er tale om....


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyppig hårvask ...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 09:58

 

..det er nok kommet af da jeg passede grise og tog bad 1 - 2 x / dag.. Det var en naturlig del af processen..

 

Men i dag er det 1 uge siden jeg sidst vaskede hår.

 

Skyller det hver / hver anden dag.

 

Det føles som om det er tykkere. Kan slet ikke få en børste igennem det, men det ser ikke specielt fedtet ud.

 

Det føles også som om det står stritter mere fra hovedebunden.. Om det er af begrejstring eller om det prøver at flygte ved jeg så ikke.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 HAHAHA
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 12:10

Jeg tror det er ved at flygte :-D :-D :-D

 

Mit er også tykkere og sværere at rede, end da det blev vasket. Men jeg tror godt, du kan forvente, at det falder lidt igen, hvis du ikke - som jeg gør nu - bliver ved med at hive alt fedtet ud af det ind imellem :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider