Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvornår skal lejer være ude?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 20:23

Er der nogen der kan henvise til lejeloven om hvornår lejer skal være ude af en lejet lejlighed? I kontrakten er der ikke anført noget, så det følger lejeloven :)

 

Jeg finder lidt forskellige svar, primært kl. 24. den sidste dag i den lejede måned og kl. 12 den første hverdag i måneden efter.

 

Er der nogen der kender og kan henvise til noget konkret og skriftligt? :)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd
 
 kl. 12
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 21:21

...på fraflytningsdagen, som regel d. 1. i måneden, med mindre der er aftalt andet i lejeaftale. Dette "andet" må dog ikke være til ulempe for lejer, hvis det skal være gældende

 

Se evt. lejeloven §98, stk. 1.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fraflytningsdagen
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 21:40

Tak DJensen :)

jeg har læst den paragraf, og det jeg netop ikke synes fremgår, er hvornår fraflytningsdagen er?? Den sidste dag i måneden? Den 1.? Den første hverdag i måneden efter?? :)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 Hvis lejekontrakt ...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 07:20

... er en standardkontrakt, f.eks. Danmarks Lejerforeningers typeformular A, 8. udgave, står der under §2 til den første (hver)dag i en måned.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 fraflyningsdag
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 15:18

Tak :-)

Jeg kan godt finde frem til at det er kl. 12 på fraflytningsdagen, men jeg har svært ved at finde ud af hvilken dag fraflytningsdagen er ;-)

Jeg har haft fat på et par jurister, og tror jeg er kommet frem til et svar. Tak :-)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig mange..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 15:18

Udlejere bruger 3 mrd opsigelse, og hvis lejemålet er opsagt pr, 1/4 f.eks. skal man være ude af lejligheden d. 14/3.. altså 14 dage før den er ledig til udlejning igen.
Dette har været gældende for de lejligheder min datter har haft lejet..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider