Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forsikring hvem skal betale?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 18:10

Hej med jer..

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kloge mennesker kan hjælpe mig med.

Jeg flyttede mig hest, til det her fantastiske sted 1. dec 14. Min hoppe er Meget Hoppet og vil gerne bestemme, ikke ond, men skal nok sætte de andre på plads. Har aldrig oplevet hun har stået et sted, hvor hun ikke var førerhest.

Hun bliver lukket sammen med 2 andre hopper, hvilket gik helt fint. Lige ind til for 3 uger siden, hvor staldejer, lukker hestene ud, og min og en anden kommer op og slås. Han får dem skilt. Den anden flyttes til anden fold. Min har desværre fået en skade på venstre bagben. Hun står stille og bliver tilset af dyrlæge, da såret ikke vil hele. Dyrlægen mener der er dødt væv, og siger jeg skal vaske det med en opløsning af brintoverilte. Det gør jeg, og det begynder at se fint ud.

I fredags bryder den samme hest gennem hegnet til min, og rammer hende samme sted igen, denne gang har hesten bare sko på. Dyrlægen kommer ud. Hun mener min muligvis har brækket griffelbenet, og skal opereres. Dette vil koste et sted mellem 15.000 - 20.000 mindst.

Mit spørgsmål er, når den anden hest, bryder ind på folden til min, og bevidst gå til angreb på min. Skal hendes forsikring kontakes, og vil/kan jeg kræve hun dækker omkostningerne, eller nogle af dem??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 18:15

Det er vel først og fremmest din egen hests sygeforsikring, der skal dække. Med hensyn til selvrisiko og udgifter derude over, ved jeg så ikke.

Hvad har I gjort når andre heste er kommet til skade, når din hoppe har udfordret dem??


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Grundlæggende
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 19:22

har man vel hest på eget ansvar, når man opstalder ude, så jeg tror ikke, at hendes forsikring vil/skal dække det.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker:-)
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 19:36

Ok, tak for svar! Har aldrig været udsat for noget lignende, derfor jeg spørg! Min har aldrig gjort skade på andre på den måde.

Den sidste hest, som pågældende hest sparkede blev aflivet, grundet brækket ben. Og der har jeg fået af vide, at hendes forsikring betalte noget af dyrlægeregningen, og 50 % af Daka.

Hesteejer vil pt ikke snakke med mig, da hun mener det er min egen skyld min hest er kommet til skade. Så det er lidt svært at spørge hende selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 00:40

Jeg vil ik mene, at det er din skyld, når hendes hest løber gennem hegnet.

Og den tilsyneladende er en halv "kriminel" hest, det er ik første gang den angriber andre heste.

Hvordan du er stillet, ved jeg ik helt, men ville da synes det var fair, hvis det er hendes forsikring, for det er hendes hest, der er løbet igennem.

Det er jo self heste, og der ka ske ting, men I havde jo skilt dem ad efter første gang.

 

Enten ska der dumpe en jurist forbi denne tråd, dem er der et par stykker af her.

Eller osse kontakte en hesteadvokat, fx Pernille.

For det drejer sig jo om den del penge..


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 05:52
Mon ikke, at det i denne situation er hendes lovpligtige ansvarsforsikring, der skal dække?? (Som I selvfølgelig begge to har på jeres heste ;-) ) Prøv at kontakte dit forsikringsselskab hvor du har dine forsikringer, og hør dem ad. Og få evt. fat i en advokat

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 11:01

Personligt tænker jeg jo, at var det min hest der var gået gennem hegnet, og havde tævet en anden (så den kom så slemt til skade som din), måtte jeg selvfølgelig hjælpe med at dække udgifterne, specielt hvis det kunne bevises det var min hest der har gjort det, hvilket det jo kan i denne sag.

 

Og når man har en hest der før har gjort den slags, vil jeg jo mene man som ejer har et vis ansvar. Send hende en sms om at I bliver nødt til at tale om det, og hvis ikke hun reagere kontakter du en advokat


- Annecathrine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Som udgangspunkt...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 12:48

dækker hendes ansvarsforsikring de skader hendes hest laver på ting, mennesker og dyr. Dog er der den undtagelse at hvis tingen, mennesket eller dyret der bliver skadet, selv har fremprovokeret skaden, kan denne dækning nedsættes eller helt forsvinde.

Her tænker jeg at det at lade 2 heste man ved ikke kan enes, stå med kun et hegnets afstand, måske kommer ind i denne "skaden er fremprovokeret" kategori? Det er jo forsikringsselskabet der vurdere hvis "skyld" skaden er og derfor bliver du nød til at tage kontakt til dit eget forsikringsselskab og høre om din ansvarsforsikring ville dække i en sådan situation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvarsforsikring...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 13:36

...plejer kun at dække skade forvoldt af undslupne heste. Der er en risiko ved at lukke heste på fold, især sammen med andre heste. Er indhegning OK, må det nok betragtes som et hændeligt uheld, som din sygeforsikring dækker (noget af), men forhør dig hos dit forsikringsselskab vedr. ansvarsforsikring, de kan sikkert svare dig.

 

Noget helt andet. Det var godt nok mange penge for et brækket griffelben. Har fået ordnet et par stykker med den slags og senest kostede det 7.000 + moms med det hele. Jeg ville spørge et andet sted eller to, hvis det bliver aktuelt.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 DJensen...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 14:10

.... Mht. til den første skade, er det risikoen ved at lukke en hest på fold, og man må som hesteejer selv betale for evt, skader.

 

Men vil man ikke kunne argumentere for at en hest, der går gennem et hegn er undsluppen?? Og på den måde argumentere for at ansvarsforsikringe burde skulle dække nummer to skade??


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 15:13

Hej Alle,

 

Mange tak for jeres svar, jeg vil bestemt prøve at kontakte forsikringsselskabet.

Det glæder mig at høre, hvis det ikke er mere end 7000 + moms, så skal den ikke lade livet, med mindre hun ikke bliver ridehest igen. Hun kommer til dyrlæge i aften, så ved mere i morgen.

Jeg sætter pris på jeres indslag, tak.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 15:45

Hvis man ved helt sikkert hvilken hest der har gjort det, så burde ejers ansvarsforsikring faktisk dække det - også selvom de er blevet lukket på samme fold.

 

Jeg kan huske at have læst en artikel omkring dette, men ved ikke lige, om det er en jeg kan finde frem på nettet.

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt mere
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 15:49

Jeg fandt lige lidt om det.

 

Hesteejer er forpligtet til at erstatte den skade, løsgående heste forvolder på ting, personer og dyr. Også selvom det ikke er ejerens skyld.

 

Løsgående er heste på fold, heste der er sluppet ud af fold, boks eller lignende, heste der har smidt rytteren af etc.

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tvivler meget
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 17:36

...på at heste på fold er dækket af de andre hestes ansvar, da det jo er en kendt risiko. Man kunne nemt forestille sig hvilken diskussion det kunne give, hvis flere heste går sammen og man skal udpege en skyldig, ligesom nogle nok kunne fristes til at give foldkammerater skylden for skader der er opstået på anden vis. En forsikringsskade er jo ofte defineret som værende forvoldt af noget "pludseligt og udefrakommende" og det kan man næppe påstå er sket, hvis man lukker heste på fold sammen.

 

Om en hest der løber gennem hegn til en anden fold kan betragtes som undsluppen, ved jeg ikke. Forhør ved dit selskab, det er lettere end at bede den anden part om at forhøre hos sit selskab. Der er jo ingen grund til at indvolvere hende, hvis der alligvel ikke er noget at komme efter .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Links ...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 20:46
2
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille Skinnerup
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 13:30

Hej Alle,

Blot til info, for de interesserede, har jeg i dag snakket hesteadvokat Pernille Skinnerup. Der er inge tvivl, det er den anden hest´s forsikring der skal dække skaden.

Jeg har ingen status på min hyp endnu, da der skal flere dyrlæger ind over.

Tak til alle for jeres bidrag.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Anna A...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 18:47

Den var godt nok ny for mig, tak for info :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der kan man
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 18:55

bare se - håber det bedste for din hest!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider