Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Øv jeg har ondt af mig selv.
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 23:04

Ja jeg har så

 

for første gang længe skulle jeg ride på en god velredet hest, forventningen var stor, glædet mig til at ride lidt sjove øvelser igen :)

vi varmer op og det kører, hesten er godt fremme, følsom og har meget sving i ryggen, jeg sætter afsted i en god galop, i hjørnet ser den noget, jeg ikke ser og springer til siden, jeg ryger ud af balance (åndssvage ryg) den bliver forskrækket over jeg sidder derude, og så ligger jeg der det var jo ikke sjovt :( nå men op kom jeg da igen og fik en god tur, har et par blå mærker og er sådan lidt øm hist og her, men ellers ok :)

 

Hvornår røg i sidst af? Hvordan og hvorfor? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 23:52

Tror nok at sidste gang jeg røg af var til undervisning på min tidligere hest.

 

Vi galopperede, jeg var ret anspændt pga nogle uheldige oplevelser med hesten de sidste mange gange, men min underviser pressede mig, og det gik sådan okay. På et tidspunkt tager vi en skridtpause og min underviser begynder at grave hovslag. Herefter lader han skovlen stå op af barrieren der på langsiden. Vi fortsætter med galoppen og første gang jeg kommer til den åndsvage skovl springer dyret til siden, og så er der rodeo for alle pengene til jeg ligger i sandet.

 

Jeg slog mig heldigvis ikke, så var oppe og ride videre. Det er over et år siden, og har ikke redet meget siden, da hesten desværre vidste sig at have slidgigt i nakkehvivlerne, så den blev aflivet i november.


Nu med hafferlaffen Hoya

 

I er savnet mine piger - Escape & Artesia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ufrivillig afsidning
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 00:27

Ej hvor surt! Men godt at intet skete og at du kom op igen :)

 

Sidst jeg faldt af er næsten 2,5 år siden.. Jeg havde redet Lo'moone for hendes avler i 6 måneder, og havde forelsket mig i hende. Så vi kørte hende ud til min gamle underviser for at han skulle sige om han troede at det var en hest for mig. Hun havde kun set et andet sted end hjemme i hele hendes liv, og hun tog det virkelig pænt. Men da galoppen skulle vises - ja så kom der et lille buk fra en frisk 3 års! Og når rytteren (mig!) så havde glemt at efterspænde gjorden, så endte jeg på jorden!

Det resulterede i to brækkede ribben :( Men min underviser mente skam at jeg skulle købe hesten alligevel, og det gjorde jeg så :) Så det var en hård start som hesteejer at have en nyindkøbt hest stående den første måned eftersom jeg ikke kunne ride med de brækkede ribben..

 

Nu har jeg haft Lo'moone i 2,5 år, og hun har ikke "tabt" mig efter at hun blev min!


- Louise med dressurmussen Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Av-av....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 00:27

Det er halvandet år siden, jeg sidst faldt af en hest, og jeg kan absolut intet huske

 

Det var en søndag eftermiddag, og nogle af pigerne i stalden skulle springe. Jeg kan svagt huske, at have sagt til dem, at hvis springene stadig var fremme, når jeg havde sadlet op, ville jeg også tage et spring. Det næste jeg husker er, at der kommer en falckmand og så, at jeg vågner op på sygehuset klokken elleve om aftenen.

 

Jeg havde kun haft hesten i et halvt år, og det var første gang, jeg skulle springe på ham. De andre har fortalt mig, at han blev så begejstret for at springe, at han bukkede efter springet, og så dryssede jeg af. Jeg rejste mig op igen, men dejsede om igen. Da jeg endelig kom på benene igen, spugte jeg undrende, hvad det var for en hest, jeg trak rundt med. Så var det at de fik ringet efter en ambulance til mig.

Jeg havde fået en alvorlig hjernerystelse, men var ellers ikke kommet til skade, heldigvis.

 

Bare for en god ordens skyld, så er det første, og indtil videre eneste, gang at jeg er røget på hospitalet efter at være faldet af en hest.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 10:44

Hej.


Sidst jeg røg af var i 2007. Jeg var ude at ride skovtur på Chou Chou, en varmblodshest - i regnvejr. Jeg havde regnbukser på og sad derfor lidt løst i sadlen, så da Chou Chou blev bange for noget i skovkanten, kunne jeg ikke blive siddende. Men jeg landede da på benene!

Siden er jeg ikke røget af, selvom jeg har redet en del. Er nok nået min kvote, da jeg har bidt i græsset over 70 gange! ;D

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv da også
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 10:57

Av for for den da.. Godt at det ikke gik værre.

 

Jamen sidst jeg røg i sandet, var da jeg var ude og kigge hest. Fandt en ældre herre, der dog var billig. Så ud og prøve kræet.

 

Jo tak, kan godt forstå den ikke var solgt. Aldrig har jeg siddet på mere fejlredet krikke. Og så var den ret sensitiv, med det resultat at den lavede rodeoshow efter to-tre omgange i letridning. Jeg faldt af med et brag og fik da også reddet mig en hjernerystelse til. 4 uger med hovedpine. Og jeg var endda så dum, at sætte mig op igen og få et par omgange, hvor den nogenlunde fandt sig i mine ben. Aldig mere om jeg gider andre folks skøre kramper. Det er jeg blevet for gammel til.

Behøver jeg at tilføje, at jeg ikke købte den...

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ufrivillig
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 11:04

Min seneste ufrivillige afstigning var i midten af december. Min hest bukkede mig af kort efter vi var begyndt at skridte varm. Efter 3-4 buk husker jeg ikke så meget mere end at jeg nåede og tænke nu falder jeg af. Kan så svagt huske at jeg longerede ham med et fremmed longetov og lige var oppe og ride osv. Mugede derefter ud og kørte hjem, stillede vækkeuret til et par gange i løbet af natten og op og på arbejde.

 

Da jeg så endelig sad stille foran min skærm inde på kontoret måtte jeg jo overgive mig og indrømme at jeg faktisk havde det rigtig dårligt. Så ringede til min læge, der sendte mig hjem i en uge med hjernerystelse. Ups ups.

 

Inden da faldt jeg af samme hest i juni, da jeg var oppe og prøve ham for anden gang. Før det er det vist nogle år siden sidst.

 

Det koster lidt knubs at have unghest. Så nu har jeg både fået ny hjelm og en airbagvest. Hjelmen fordi den gamle jo må have fået et ordenligt slag, nu jeg fik hjernerydtelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 med over 45 år i sadlen...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 11:28

 

... så har jeg besluttet, at jeg er blevet for gammel til at falde af!

 

Forøvrigt så har jeg redet Islænder i nogle år, og mit motto er at: Man faldet IKKE af en Islænder!

 

Kan simpelthen ikke huske hvornår hest sidst har tabt mig.

Tror det er over 10 år siden. I det mindste så véd jeg, at min nuværende darling gennem 22 år, kun har tabt mig een eneste gang og da var hun pur ung, i midt-slut '90'erne en dag jeg ville ride hende til fold i grime og træktov og dét ville hun ikke finde sig i, så jeg blev sat af i den eneste vandpyt på ruten..

 

Dog har jeg taget min tur og tørn med afsidninger. Har brækket kravebenet under spring træning, fået ryggen flået op (fordi jeg så ikke slap tøjlen, da hest flygtede.. ) og er gået bagover med en ellers rolig hest og fået trykket bækkenet, gledet af i spring konkurrence fordi jeg glemte at efterspænde gjorden inden jeg red på banen (havde løsnet den efter hovedspringningen pga. lang ventetid), red en hest der løb løbsk og jeg prøvede at stoppe den ved at ride ind mod et vejskilt, men den buldrede ind i skiltet og jeg røg af... der var 10 km hjem, har haft en "stejler" som man helt ubemærket kunne glide af når den gik i vejret.. osv.

 

En af de afsidninger jeg husker bedst var da en hest blev bange for noget på en strand og flygtede ud i vandet. Jeg "hoppede" af og gik til bunds. Hest svømmede i land og løb hjem. Da de fandet den hjemme på godset så troede de jeg havde redet vildt i skoven siden hest var drivvår og de kørte ud i skoven og ledte, men jeg var gået flere km hjem, for at få tørt tøj og støvler på først, da mit hus lå tættere på den strand end godset. Tænk at starte en ridetur med en fredelig skovtur og ende med at være ved at drukne..

 

Det kan godt give nogle knubs at have med heste at gøre, men med erfaring og balance så er man godt rustet.

Pas på jer selv derude.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tartrater
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 14:14

Rart at hører jeg ikke er den eneste :)

jeg har haft min portion af afsidbibger, denne hører dog til en af dem jeg godt kan ryste på hovedet af :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 19:33

Ufrivillige afsidninger har jeg også haft :P

 

Den seneste? Det må være nogle år siden nu jo. Var i Jylland for at besøge min veninde. Hun var vokset fra sin pony og havde lige købt hest. Vi skulle ride tur, og jeg kom på nakken af hendes pony, mens hun tog den nye hest.

Vi kom til en lille bæk i skoven, og jeg er jo vant til at min egen haflinger bare vader gennem vand. Denne lille dressurpony var dog af anden mening; jeg fatter intet da hun pludselog stopper op, så jeg kommer lidt ud af balance her, hvorefter hun tager et gigantisk hop over bækken (den var altså lille!), og jeg falder af da vi rammer den anden side, for jeg var HELT og aldeles uforberedt!

Der skete heldigvis ikke noget ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste gang...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 20:53

Jeg er enkelte gange blevet smidt af i mine ponyår på rideskolen, men siden da er jeg kun blevet tabt

 

Sidste gang jeg blev tabt havde jeg lånt brune ven til en gang indendørs terræntræning, og vi var ved at ride en lidt teknisk linje, hvor jeg kommer ud af balance i en landing, brune ven beslutter så at han vil dreje til højre inden vi rammer væggen, hvorimod jeg synes vi skal til venstre, så ombestemmer vi os begge to, og kompromis'et blev at brune ven drejede til højre og jeg fortsatte ligeud ind i væggen Slog mig heldigvis ikke

 

venlig hilsen Signe


Med hesten Paragraff

0
0
Svar på denne tråd
 
 XXXVIII
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 22:37
Jeg forlod den gamle hest ufrivilligt med 2 ugers mellemrum. Første gang fik jeg testet den der centripetalkraft .... Dvs hesten drejede mere end jeg så jeg fik en hård landing på hoften. Næste gang øvede hun sig i piruette fordi en stol angreb hende på en meget truende og stillestående måde..... Så jeg øvede mig i mavelanding...Kort tid efter blev hun pensioneret. Vores nuværende hest har indtil videre forstået, at første gang vi skilles uden forudgående aftale har hun en aftale med Daka...

Jeg har stadig problemer med venstre ben efter den første afstigning.

Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider