Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hjælp til god bog?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 19:58

hej HN

nogle der har en gog bog

den skal helst handle om heste ellers syntes jeg de er kedelige, den skal cirka have omkring 170-500 sidder ps jeg er 11 år

 

håber der er nogle der har nogle gode bøger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldblods...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 22:27

Hej.


Da jeg var 11, læste jeg med stor fornøjelse Fuldblodsserien. :) Det er en lang serie, som er skrevet af Joanna Campbell og hvis ikke dit bibliotek har den, kan de nok godt hjælpe dig med at bestille den hjem.
Den handler om en pige, er bor på et fuldblodsstutteri og der får hun lov til at hjælpe med at træne hestene. De deltager i væddeløb og avler på hestene.

 

Brittabøgerne var også gode, omend de nok er ved at være ret gamle nu! Det er skrevet af Lisbeth Panhke.

Britta handler om en pige, der får sin egen hest og oplever en masse med den og med sine venner.

 

For nyligt læste jeg også Klara-bøgerne, som jeg i hvert fald også godt kan anbefale! De er skrevet af Pia Hagmer og er muligvis på dit bibliotek, for de er ret nye. De er meget lette at læse, men også gode.

Klara er skilsmissebarn og er vant til at gå på rideskolen, hvor hun har en halvpart. Men hun flytter ind hos sin far på landet og der får hun lov til at få sin egen hest! Det er dog ikke så nemt at have hest - men det er sjovt!

 

Der er også en knaldgod bog, som der også er heste med i, den hedder Rejsen til Himmerige og er af Anne Strandvad. Det er stadig en af mine yndlingsbøger, som jeg læste første gang i 6. klasse og nu er jeg 29 år! ;D

Det handler om en pige, der mister sin bedste veninde til tuberkulose og så rejser hun ud på en lang tur for at finde Himmerige sammen med sin hest og sin bror...

 

Hvis du tilfældigvis også synes at troen på hekse, middelalderen og historie er spændende så synes jeg også, at du skal prøve at læse Hekseprøven og Heksens Datter af Maj Bylock! Der er 7 bøger i serien, men de to første er spændende.

Dem læste jeg for første gang, da jeg var 11 og det er til dato stadig nogle af de bedste bøger, jeg har læst!


God læselyst! :D

Heidi

3
0
Svar på denne tråd
 
 Viden..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 22:42

hvis du herinde går op under fanebladet viden kommer du ind til et forum der hedder læsehesten, måske du kan finde noget inspiration der.

1
0
Svar på denne tråd
 
 magiske bøger..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 23:19

Jenny Oldfield har skrevet serien " Min magiske pony" det ser ud til de er lidt svære at få fat i, men prøv at Google Jenny Oldfield Min magiske pony så dukker der lidt op om hvad de handler om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 plovbæstet
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 19:23

okay tak kender godt britta bøgerne og klarabøgerne, min veninde læser klara bøgene og hun siger de er vildt gode, så dem skal jeg måske prøve

0
0
Svar på denne tråd
 
 GLrosina
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 19:25

tak.

men har læst denne serie den var god

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 19:35

Da jeg var lidt yngre var jeg helt vild med Heartland serien. Samme forfatter har ogsaa skrevet Chestnut Hill boegerne. Hvis du ikke har laest dem er det i hvert fald mit bedste bud paa gode hesteboeger :).


.. In the end we only regret the chances we didn't take

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 NSchmidt
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 20:15

tak.

har læst heartland serien men vil måske kigge lidt på den der ceastnut hill bog

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestebøger
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:45

Da jeg var på din alder læste jeg bøgerne om Jennie og hendes hoppe Shanti, som hun havde befriet fra et cirkus. Der er mange bøger i serien, men jeg kan varmt anbefale hver og en. Desværre har jeg ikke mine længere.




Venlig hilsen Stina.



Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.










0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan også
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 13:49

prøve Rideklubben af Bonnie Bryant - der er vist 12 bøger i serien. De var meget populære, da jeg var på din alder, og jeg syntes, at de var gode. Det samme med Fuldblods-bøgerne.

 

Desuden er der alle de ældre modeller - Jennie-bøgerne, Britta-bøgerne, Sally-bøgerne, Lotte-bøgerne, Gitte-bøgerne, Den sorte hingst-bøgerne, Twiggy-bøgerne af Gunilla Wolde og så videre Jeg kan også huske, at jeg godt kunne lide "En hest at holde af" af Nancy Springer.

 

Jeg kan lige se på hvilke hylder de allesammen stod på på skolebiblioteket, når jeg tænker på dem


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dem bør du læse
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 11:51

Hej,

 

Jeg kan ikke huske forfatteren lige nu, men jeg synes helt bestemt, at du bør læse:

 

Den sorte hingst (der er flere i serien)

De glemte hestes ø

Hingsten Flamme

 

Det er spændende bøger - jeg elskede dem!

 

God læselyst!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er også
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 12:15

Min ven Flicka, Tordenskyen og De grønne viders land af Mary O'Hara. De er ganske vist endnu ældre end de fleste af de andre der er nævnt, men jeg var helt vild med dem, da jeg var barn.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 12:18

Hej.

 

Ja, jeg glemte helt Gunilla Woldes Twiggybøger. De var altså også nogle af de gode! Kan klart anbefales.

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider