Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Øreringen kan...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 14:42

ikke komme igennem hullet

 

HJÆÆÆÆLP. Har i dag besluttet at købe øreringe, hvilket jeg gør. Finder de sødeste perleøreringe, stryger lige hjem og vil sætte dem i. Og så vil mit øre øre bare ikke samarbejde

 

Jeg har haft huller i ørerne i over 20 år, uden problemer kunne undvære øreringe i fem år og derfter bare sætte dem i.

Det mystiske er, at jeg i problem øret sagtens kan få den i fra den forkerte side, men når jeg så prøver den rigtig side kan jeg dårligt få den igennem. Da jeg pressede til var der ligesom om der en hinde med ud, som bare er UMULIG at trænge igennem med øreringen!

 

Er der nogle der har prøvet noget lignende? Havde lige glædet mig som et lille barn og så skal mit dumme øre da lige tage glæden fra mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tynde øreringe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 16:18

Ja, sådan har jeg det hver gang jeg ikke har haft øreringe i bare nogle uger, jeg har haft huller i ørerne i mere end 30 år. Når det driller så plejer jeg at finde de dyreste/tyndeste øreringe jeg har og tager dem på, de glider forholdsvis let igennem. Dup gerne hullerne med klorhexidin. Efter et par dage kan jeg så tage de andre på.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sæbe og brintoverilte
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 21:21

For at opløse evt. sammengroet hud, kan man sætte en vatrondel vædet i brintoverilte på øret i nogle minutter, men eftersom du kan få den i fra den anden side, så tror jeg ikke det er problemet. Så er det frem med glidecremen - altså bare noget sæbe eller creme, så den glider lettere forbi hvad der nu er derinde. Det er jo et stykke hud øreringen har fået fat i.

 


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 21:35

Det har jeg også prøvet. Plejer bare at rykke og vride lidt i øreflippen mens jeg forsøger at få øreringen igennem. Så er der som regel et sted der er hul igennem (hvilket der jo bør være når man kan få den igennem bagfra).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sæt den omvendt i.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 08:58

Det der sker også for mig, fordi jeg har fået skudt hullerne i ad to omgange.

 

Så sætter jeg en lille ørering i bagfra og sover bare med den natten over. Næste dag kan jeg nemt få øreringen i på normal vis (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 19:58

Sæt den i bagfra, og så kør den godt rundt i cirkelbevægelser, så du får løsnet lidt op i hullet/vævet. Sov med den nogle dage "bagvendt" på.

Når du så skal have den i forfra, så væd den måske lidt i vand, så den kan glide nemmere.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 20:34

Tusind tak for de mange svar.

 

Endte med at sætte den i bagfra og vente nogle timer. Så smuttede den lige igennem den rigtige vej, heldigvis uden nogen smerte

 

Meget mærkeligt der pludselig skal være en hinde der skal forhindrer det

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 21:10

Godt du fik det til at virke!

 

Jeg tror det er øreflippen der danner arvæv for at reparere hullet, også selvom det jo egentlig er helet. Men er ikke sikker.

 

Jeg har en frygtelig historie egentlig. Mor gik med mig ned til en smykkehandler og fik lavet huller i mine ører, så jeg kunne have øreringe til min konformation.

Mine øreflipper var meget længe om at hele, de blev ved med at danne pus, og hvis jeg bare glemte én dag at dreje mine øreringe, så begyndte vævet at gro sig fast. Mine øreflipper "brokkede" sig rigtig længe, mere end normalt fik jeg at vide.

Jeg var så på ferie med min far, som IKKE var glad over at jeg havde fået øreringe, han er meget konservativ og synes ikke sådan noget er klædeligt i min "unge" alder.

Så da pusset begyndte at hobe sig op turde jeg ikke sige noget, jeg ville bare vente til ferien var slut og jeg kom hjem til mor, så hun kunne hjælpe mig.

Men pusset hobede sig op, og mine øreringe var helt små sten, og en dag var øreflippen hævet så meget, at selve stenen var smuttet ind i øret! Altså så flippen var udenom men øreringen var inde i øreflippen!

Jeg turde stadig intet sige.

Det betød at da jeg kom hjem til mor var min øreflip begyndt at vokse sammen HEN over min sten, så den blev fanget! Mega klamt, I know!

Jeg stortudede mens mor pressede den ud igennem.

Den kom igennem og jeg var lettet.

 

Det er bare for at sige at sådan noget væv virkelig kan vokse sindssygt hurtigt, og selvom ens øreflip har været helet i flete årtier, så kan det stadig vokse.

 

Og jeg vil tro det er det, der er sket for dig. Ved ikke om det er arvæv eller almindeligt væv, men det er sandelig levende.

 

Og sorry for klam historie, måske kan det stå til skræk og advarsel


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider