Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det ér så synd for Henrik
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 10:36

 

Sorry, men jeg må lige have luft her.

 

For 13 år siden var Prins Henrik ude med riven fordi han ikke rigtig følte sig godt tilpas med sin titel, men han er åbenbart aldrig kommet sig over det, eller er kommet videre. Han kører stadig i den samme rille, nu da han fik mulighed for at trække sin gamle kæphest frem fra gemmerne. Det er tydeligt at Dronningen sidder og krummer tæer og endda prøver at stoppe ham...

 

go.tv2.dk/2015-02-19-royal-ekspert- derfor-vil-prins-henrik-ligestilles

 

Ej come on! Hvis det er hans største udfording i livet så syntes jeg han er en kæmpe egoist og dybt utaknemmelig!

 

De fleste andre som opnår Dansk statsborgerskab kaldes fremmedarbejdere eller indvandre men det er heller ikke dén titel han er ude efter. Nej han vil være konge!

 

Hvad med at han fik sat nogle vindmøller op i sin baghave så han kunne prøve at leve i et støjhelvede 24/7/365, (en skam for SÅ kunne det være at der kom lidt fokus på dette torturfænomen) eller fik sin apanage-overførselsindkomst (Pr. 1. oktober 2014 udgør statsydelsen 6.520.457 kr. pr. måned, hvoraf Prinsgemalen modtager 10%) på niveau med arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere, kom i RKI eller lign., SÅ ville han have et et problem andre kunne sætte sig ind i, forstå og forholde sig til!!! Og så ville jeg sq nok også have lidt sympati for ham.

 

Han vil ikke ligge under for sin Dronning, tænk min mand har ingen problemer eller betænkeligheder ved at ligger "under" SIN Dronning.

 

Syntes i han skal have konge titlen?

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

8
5
Svar på denne tråd
 
 Alderdom
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 11:02

Jeg så klippet i Monte Carlo på DR3 og syntes ærligt talt, at det bar præg af, at han ikke helt var ved sine fulde fem.

 

Uden at ville gisne om årsagen, fik det mig til at tænke på, hvad man egentlig stiller op, når man er udnævnt til noget på livstid og begynder at udvikle demens?

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

5
2
Svar på denne tråd
 
 kunne ikke se indslaget...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 11:05

Men jeg vil vove at påstå, at prins Henrik udsætter kongehuset, som til tider er lidt i rørt vand.

 

Jeg mener IKKE, at han skal have nogle kongetitel, hverken den ene eller den anden.

 

Og det er faktisk min opfattelse, at han ikke har fortjent den status i Danmark. Jeg syntes, at han er mere franskmand end dansker, så konge i Danmark? Ej vel.

Nu er der jo også en gammel tradition (opfattelse) af at kongen kom før dronningen og jeg mener ikke, at jeg er klar til at give kongetitlen til en SOM STÅR UNDER DRONNINGEN. -for det vil han jo altid gør. Den dag vores dronning trækker sig tilbage eller går bort, vil han stadig ikke blive konge. Dertil har vi vores kronprins og hans viv som i den grad kunne lære Henrik lidt om integration og folkelighed. (ja dygtig pr. eller hvad ved jeg. Jeg er ikke royal, men jeg syntes at snobberi adskiller som Henrik har gjort og jeg finder Mary modsat).

Hvordan ville en kongetitel også være, når kronprinsen så en dag bliver konge. Jeg kan i tankerne allerede høre prinsegemalen hyle i medierne over en nedgang af hans titel, for at der kunne blive plads til.... Hans søn!

 

Prins Henrik er i mine øjne et rigtig dårligt kort for kongehuset (set med mine øjne) så han burde bare holde lav profil og være glad for at have fået prinsessen. Det halve kongerige får han altså ikke. Hverken i praktisk eller i titel!


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

12
2
Svar på denne tråd
 
 Man kan ikke løbe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 12:06

Jeg smiler nu bare lidt af det, og tænker typisk franskmand. Det er så simpelt som at man ikke kan løbe fra sine rødder, uanset hvad så hænger de ved.

 

I Frankrig er det mere den gammeldags kønsrangering der stadig gælder, så jeg kan godt forstå at det plager ham, for sådan set et der jo hans kone der forsørger ham og det vil en franskmand aldrig elske.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 12:12

I min optik skal han ikke være konge. Hvis det er så stort et problem for ham, så skulle han have da tænkt sig om en ekstra gang inden han faldt på knæ, for det har jo hele tiden været sådan.

 

Ift demens etc, så hut jeg visker var der engang en konge, der var psykisk syg og så blev hans søn (meget unge!) konge dengang. Jeg husker ikke så meget mere præcist om det, kun at det blev nævnt i 3. klasse. ;-)

 

Jeg synes Henrik er decideret pinlig. Stop nu dig selv! Du bliver ikke konge, uanset hvor mange gange du nævner det. Det virker lidt som en 4-årig, der sidder og er sur over han ikke også må få noget slik. Smålighed i mine øjne. Synes heller ikke han bidrager med noget synderligt for samfundet, når de er på sommertogt etc, tager HM Dronningen ud og besøger lokale virksomheder og ildsjæle mens Henrik tager på det lokale bryg-/vinhus. HM Dronningen har derudover en masse områder hun går op i og brænder for, som hun er i offentligheden med, hvorimod Henrik ikke har nogle på samme måde (så vidt jeg er orienteret)


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- nu også forhandler af Cowboy Magic

3
2
Svar på denne tråd
 
 Hvor ser I det?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 12:43

- hvem sender den sæbeopera, I taler om? Det lyder lidt som tv3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 12:46

enig med jer andre... han skal ikke være konge, han er mere fransk end dansk og hvor tit er det han gør noget for danmark... nej ingen kongetitel til ham...

 

Det var Chistian d.7. der var sindssyg, det er ham der bl.e. er filmatiseret i "En kongelig affære"


Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

2
3
Svar på denne tråd
 
 Både og...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 13:26

Jeg er lidt dobbelt i den. Jeg synes ikke Prins Henrik skal have titel/beføjelser, som Konge. Men en titel som "Kongegemal" eller deslige, - dét under jeg gerne manden.

 

At man synes han kun interesserer sig for bryghuse/vinhuse etc. - jamen hvorfor må de ikke få hans interesse? Det giver da også noget for dem! :-)

 

De ting Charlotte (Stutteri Lund) nævner mht. franskmænd m.v. synes jeg giver god mening - jeg forstår egentligt heller ikke helt hvordan det fungerer, nu må jeg tilstå min royale historier glipper lidt for mig her, var HM Magrethe dengang udnævnt til Dronning, da de blev gift?

 

Det jeg ikke forstår er den med at Magrethe og Henrik bliver gift - hun bliver dronning og han bliver prins. Frederik og Mary bliver gift, han bliver konge og hun bliver vel dronning?

 

Bonus spørgsmål, i de lande hvor kongen/dronningen kan abdicere og lade næste generation komme til, hvad tituleres de så som efterfølgende?

 

Jeg synes på sin vis det er synd for Henrik, han kan nærmest ikke gøre noget uden danskerne vender det imod ham - og ja han er da måske lidt "meget" men han virker nu alligevel som et glad og morsomt menneske. Jeg tror ikke deres job er nemt og det er en livslang forpligtigelse - og måske man kan have overvejet det hele nok så meget, men mon dog man 100% ved hvad det indebærer, før man står i det? Inkl. at man i princippet ikke har ret til de store holdninger ud af til - og at alt man gør vurderes, vendes, drejes osv.

- Jeg vil ikke bytte med dem ;-) Men jeg synes de gør et godt stykke arbejde.

 

Er og vil altid være enormt benovet over mit - indtil videre - eneste royale møde. Nemlig Middelalder markedet i Århus for nogle år siden, hvor min mor spotter Prins Henrik på gåtur ved vandet, sammen med sin vagt. Hun vælger at gå ud og høfligt spørge om de kunne have lyst til at kigge ind på markedet og se alt det der er i gang - hvilket der blev takket ja til! Vi holdt os alle i bedste middelalderlige stil, der blev bukket og nejet og de var rundt og se det hele - inkl opvisninger og han var utrolig interesseret og så da ud til at hygge sig :-)

- Dét synes jeg da var fantastisk, at han havde tid, lyst og overskud, midt i sin private morgentur, til at gå ind i al offentlighed og 'deltage' på dén måde og også give markedet dén lille "publicity" :-)

 

De to gutter som stod bag markedet var helt rørstrømske om aftenen, især den ene for han var stor royalist :P

 

Så opsummeret, nej jeg synes ikke titlen som Konge - men Kongegemal eller deslige, dét synes jeg godt han kunne få :-)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

12
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 14:56

jeg ved ikke med konger, men dronning Ingrid hed da dronning til sin død

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaaaaaaaaaa...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 15:18

Vi snakker så meget om at vi i Danmark har ret til ytringsfrihed og står fast ved den ret.

 

Så jeg kan ærligt talt ikke se noget som helst problem i at Henrik ytre sin personlige mening om ønsket om at tiltales konge.

Har har 100% ret til at ha sine egne eninger og har ret til at yrte det lige så meget han har lyst til. Det kaldes jo også ytringsfrihed..

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

13
2
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 15:20

Efter Kong Frederik d 9 døde, blev hans dronning Ingrid til enkedronning.

 

Når Kronprinsen bliver konge, bliver Mary ganske rigtig dronning, men stiller Kong Frederik d 10 skoene først, så bliver hun ikke arving til tronen, men kommer til at hedder enkedronning Mary.

 

Henrik vil hedder konge eller kongegemal. Dronning Margrethe har bøjet så, og givet ham titlen af Prinsegemal, men det er stadig ikke nok. Han vil ha' egne penge, så en 10-del af dronningens apanage går direkte til Henrik.

 

At han så tager sine problemer op med pressen fra andre lande, og gør dronningen flov, er han bare ligeglad med. Jeg syntes han virker ynkelig.


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

6
2
Svar på denne tråd
 
 Kongehuset
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 19:51

Er gammeldags og udemokratisk. De mennesker som tilhører denne familie får pænt sagt i hoved og røv, men nægter at lade offentligheden se beviser for at de er gavnligt for Danmark. Jeg syntes at det skulke være frivilligt om man vil støtte den familie over skatten, på samme måde som man kan melde sig ud af folkekirken.

Så nej, jeg syntes ikke at Henrik skal være konge.

 

Desuden syntes jeg heller ikke at grevinde Alexandre skal have en rød reje. Hun får årligt mellem 4 og 6 millioner, uden at røre en finger for DK. Penge (apanage) som Margrethe har skaffet via en grundlovsændreing, under bordet så at sige, da grundlovsændringer jo skal til folkeafstemning.

I min optik er de kongelige blot almindelige mennesker som lever i sus og dus på befolkningens romantiske naivitet.


Lehmanns Lotus & Keltic MaCCoy

 

10
5
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 20:17

Jeg er lidt royalist, må jeg indrømme, og jeg tror ikke på det bliver så meget billigere med en præsident eller lign.

 

Med hensyn til Alexandra: Ja, jeg undrer mig også over at hun skal ha' apanage. Især når hun laver mindre og mindre, og trods alt har prøvet at ha' et rigtigt job før.


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 20:18

Jeg vil ikke kaldes naiv, fordi jeg bakker op om kongehuset. Det er historisk og kulturelt arvegods, som jeg ikke er parat til at smide over bord.

Har man - som jeg - fundet sig tilpas med at spille med i rollespillet "Kongeriget Danmark", så går man også med på præmissen, at nogen er "mere" end andre. Selvom vi godt ved bedre.

Det betyder, at man ikke får kvababbelser over, at Frede futter over broen i utide. På samme måde må Henrik også gå med på rollen som prinsgemal. Det kan jo næppe været kommet bag på ham, at det ville tegne sig sådan.

 

Guldhår: Hvad mener du med at kongehuset nægter at bevise deres gavnlighed? Hvordan skulle de evt gøre det? Jeg betvivler fx ikke på at det faktisk betyder noget.

 

Diskussionen om man frivilligt skal gå med til at betale til noget her i landet, holder jo ikke. Vi betaler jo alle til noget, som vi personligt finder overflødigt, unødvendigt eller måske ligefrem moralsk anstødeligt eller noget helt fjerde.

 

Jeg har engang arbejdet i stalden på et gods, hvor prins Henrik kom på besøg ind i mellem. Jeg mødte ham ikke selv, men hørte om ham. Manden i huset her har været gardehusar for mange år siden og derigennem mødt Henrik flere gange. Både "gods-folket" og min mand fortæller om en mand, som er utrolig imødekommende og helt igennem usnobbet.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

9
2
Svar på denne tråd
 
 Oh well...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 21:09

Han kan klage så meget han har lyst, tronarveloven (eller hvad det nu hedder), er den eneste grundlovsændring danmark har haft og det er ikke nemt at pille ved så det kan han godt glemme

 

Han har sine problemer, vi andre vores. Det kan virke underligt at man ynker når man er i hans position, men det er nu engang hans virkelighed og hans problemer. Han er vel ikke mindre berittiget til at klynke end os andre, men det ville da være pænt af ham at holde det indenfor kongehusets mure



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
6
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 21:17

Sorry men svarer han ikke bare på et spørgsmål der bliver stillet til ham? Så synes jeg da ikke man kan sige han er ude med riven, han lufter vel bare sin holdning

 

Den synes jeg iøvrigt han har ret til at have, og da jeg så klippet (også i Monte Carlo ) opfattede jeg også en del humor i hans svar.

 

Synes lidt det hele er en storm i et glas vand denne gang.

7
2
Svar på denne tråd
 
 Imødekommende
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 21:23

Det er der jo mange der er unden at blive forgyldt

 

hvis man orker kan man jo udfordre sit positive syn på kongehuset her ?

www.politikerlede.com/ kongehuset.htm


Lehmanns Lotus & Keltic MaCCoy

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 For min..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 22:45
Skyld måtte han gerne få titlen konge.. Muligt at der står et sted at konge er højere end dronning, men der stod også et sted en gang at kvinder slet ikke kunne blive dronning..

Så loven kan vel ændres..

Jeg syntes helt ærlig at Henrik virker langt mere sympatisk, glad og vil gerne vise offentligheden lidt om deres liv..

I modsætning til den gamle stive totalt ucharmerende nikotingule dronning vi har.!

Henrik bliver jo aldrig herre over landet, og helt ærlig.. Dronningen har sgu heller ikke en skid at bestemme mere.. Hun underskriver da bare og inkassere så hendes fyrstelige kontanthjælp &#128521;

(Og jeg syntes faktisk det er fint nok at vi har Kongehuset, jeg mener dog at der burde kunne skæres betragteligt ned på hvem der får penge.. Alle andre en Dronning, prinsegemal, Frede og Mary må finde sig et arbejde som os andre dødelige).!

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

9
0
Svar på denne tråd
 
 leve Kongen..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 23:44

Længe leve Kongen af Danmark - jeg vil gerne give "prisgemalen" denne anerkendelse.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 00:39

VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Trakalallakq
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 08:59

Det er altså også lidt underligt at prins Henrik kan "lave" den kommende konge med sin kone (dronningen) men ikke selv kan være konge

jeg tror der er gået lidt sport i at hade prins Henrik, så ordene bliver hurtigt vendt rundt i medierne for at booste stemningen lidt, jeg syntes da han virker som en varm og morsom mand med en god portion selv ironi.

 

det er sjovt at folk har så travlt med at fremhæve han er franskmand.

Det er hende der Marie da også og hun virker dæleme mere "fransk" end han gør.

2
3
Svar på denne tråd
 
 Franskmand
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 09:19

Jamen, han ER franskmand på godt og ondt, og som sådan er man nok lidt mandschauvenist.

 

Men jeg kan faktisk også rigtigt godt lide ham, han var jo en ganske flot fyr som ung og virker udadvendt interesseret og charmerende, når man ser han i sociale sammenhænge.

 

Men jeg synes da at én ting må glæde ham, fremover vil den danske konge OGSÅ være Greve af Montpézat, så på den måde har han jo sat et varigt aftryk i det danske kongehus.

 

Som jeg læser det vil titlen som Greve af Rosenborg dermed udgå, da pågældende så bare vil være Greve/Grevinde af Montpézat.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Skak og kunst
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 12:34

 

Ligesom i skak er Kongen den højeste titel. Det er Kongen som slår Dronningen og derfor kan en franskmand uden genetisk tilknytningen til det danske kongehus ikke få Konge titlen! Det er Dronningen som bærer de kongelige gener og hvad dertil hører og følger af pligter osv.

 

Syntes forøvrigt at både Alexandra og Mary er langt bedre integreret i Danmark end han nogensinde har været. Alexandra lærte at tale dansk på rekorttid, noget som Prins Henrik aldrig har gjort sig umage for at få lært ordentligt, men han er sikkert en rigtig rar bedstefar.

 

 

Vidste i forøvrigt at det er hesteslagteren Bjørn Nørgaard der laver deres grav? www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/ billedserie-her-skal-dronning- margrethe-begraves

 

Helt ærligt så er jeg ikke sikker på at de astronomiske summer der bruges på kongehuset, længere er hverken klogt eller nødvendigt.

 

Jeg har mødt både Dronninge og hendes Prins, flere x, men jeg er ikke så frygteligt imponeret.

Da slet ikke efter Prins Henrik patou skulle have hvide kladrubere som køreheste i de kongelige stalde. Hvorfor nu dét?

Hvad var der så ligepludselig galt med Frederiksborghesten?

I over 100 år ansås Frederiksborghesten for den fornemste kørehest i hele Europa endog de engelske overlegen.

Den var de danske kongers stolthed.

Jeg håber at Frede og Mary (som fik et spand til deres bryllup) vil sætte dem tilbage i de kongelige stalde.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

6
3
Svar på denne tråd
 
 skak...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 15:01

Tag et spil skak og se hvor stærk en Dronning står ift sin Konge - Dronninge titlen bliver for mig ikke mindre værd om det er en "prisgemal" eller en konge hun har ved sin side. Jeg kan ikke se hvad det kan få af negative konsekvenser at give den udnævelse.

 

Gad vide hvor stor arbejdsløshed der rammer vores land, hvis vores "kongehus" bliver afskaffet - Kongehuset holder mange igang. De havde personaleomkostninger for over 47 millioner af årsregnskabet 2013.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Taler fremragende dansk
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 15:04

Jeg synes faktisk Henrik taler et fremragende dansk, ja han har accent, men til gegæld har han et større ordforråd end alle her i tråden, mig selv inklusive.

 

At Alexandra og Mary taler med mindre/anden accent kan jeg ikke bruge til noget, deres modersmål tilhører i begge tilfælde samme sproggruppe som dansk, ergo har de et meget bedre udgangspunkt.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 til Annemette
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 23:00

Hæhæ Annemette,- hvor har du fra at en dronning ikke kunne være en kvinde ??? En "Dronning" er pr definition en kvinde,- det er noget andet hvis du oversætter dronning til det engelske "Queen", så kan der menes flere køn, men det er en hel anden historie...

Du mener sikkert at det en dronning ikke kunne regerer i sit eget navn, kun på vegne af sin mindreårig søn eller hvis kongen var syg/uarbejdsdygtig, fx Margrethe d. 1 (Kong Bukseløs)som først regerede på vegne af sin søn og senere sin adoptivsøn, men så skal vi altså noget tilbage i historien.

 


Sælges:

Reinmanns Reinning (luksus)sadel, ekstra bred og ca 69 cm lang. brun med egeløv. Med alu-bøjler, fortøj og Reinsmann filtunderlag. Skriv en besked for mere info.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan godt være
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 20:29

Det kan godt være vi skal noget tilbage i tiden for at en dronning regerede for mage, eller søn, men vi skal ikke længere tilbage i tiden end til dronningens barndom, for at tronfølgeloven blev lavet om, så en kvinde kunne arve tronen ;)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider